Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
andrum94 Profile
Femeie
24 ani
Galati
cauta Barbat
27 - 80 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / Tinichigerie Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Probleme :
1.Podelele (de unde incepe scaunele, pe contra-aripa si pana la canalul de pe mijloc prin care trec cablurile de la ambreiaj, frana de mana) sunt muci.
Ideea mea era sa tai si sa pun tabla cu nituri (nu suport sudura pt ca rugineste), dar e imposibil din cauza contra-aripei.Dupa discutzii cu oamenhi mai priceputzi am fost convins ca sudura ramane singura optiune.Am intzels ca ar fii un baiat de aici de pe forum care se pricepe bine la tinichigerie, care lucreaza bine si ieftin, dar nu stiu cumj sa dau de el.

2.Pe dedesubt, masina nu e foarte ruginita.In unele locuri chiar mai re antifon.Banuiesc ca trebuie data pe o parte, curatata foarte bine de mizerie si rugina pe unde este si data cu antifon.Am luat antifon, dar scrie pe el ca trebuie dat cu pistol al o anumita presiune.Nu am de unde sa fac rost de compresor.Am vazut in Bricostore pistol electric (600k).O fii bun de ceva?(Astept eventuale sfaturi, completari).

3.Vopseaua a inceput sa crape.Sa o vopsesc eu nu intra in discutzi pt ca am intzeles ca dc nu te pricepi nu iese bine.Ma gandeam poate stitzi voi vreun meseriash, sa duc masina dezechipata si pregatita de vopsire (slefuita, chituita..etc) si el doar sa o dea cu pistolul.As baga-o si la cuptorl, dar mi s-au cerut niste preturi incredibile.(14 mil -20 mil).Daca stitzi pe cineva care vopseste la preturi mici  let me know.


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 19 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
sfat
1. cind mergi la tinichigiu sa-ti sudeze podelele imediat dupa ce a sudat sa fie dat peste sudura cu pasta de cupru (sigur nu mai rugineste " se foloseste si in racing treaba asta"
2. legat de antifonat , parerea mea e ca cel mai bine este de antifonat cu pistolu ( se aplica uniform ) , grund , antifon si eventual un strat de vopsea ( aplicata metoda pe o masina si a rezistat 6 ani)


_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
sudura ramine intradevar singura optiune. am avut aceasi problema, am schimbat amindoua planseele pedaliere (toata tabla din fata scaunului) si a fost nevoie si sa imi faca tinichigiul lonjeroanele de dedesubt, care unesc contraaripa cu pragul. cost total 4 mil. (a fost cam scump recunosc)
Cel mai bine ar fi sa fie sudat in argon.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Ideea e sa ise nlocuiasca podeaua cu panouri pe care sa se refaca toate nervurile/ramforsarile originale. Am spus panou si nu tabla, daca punem o simpla tabla podeaua va flamba la greutate, sarcini , cum apar de ex la ridicarea pe cric.

In decurs de peste 15 ani am intalnit 3 categorii de meseriasi :
- sudori - astupa gaura deci pun tabla ...
- tinichigii - ar putea inlocui tot panoul podelei , daca l-ar avea .... nu-l au deci devin sudori, la o DACIE ar da randament cu conditia sa aiba de inlocuit piese de caroserie cu altele noi, in general majoritatea meseriasilor din serviceuri.
- carosieri - pun mana pe o foaie de tabla din care obtin panoul original. Au sau isi fac diverse dispozitive si modeleaza tabla dupa modelul original. Cand termina taie podeaua originala si o inlocuiesc. E de preferat ca partile corodate sa se inlature mecanic (flex, dalta pneumatica). Sudura cu aparate de tip MIG e ideala, temperatura e mai scazuta si locala, nu apar deformari/arderi ale panourilor . Dupa grunduire/antifonare nici nu se va observa ca piesa a fost schimbata, sudurile se dau in aceleasi locuri si in acelasi mod (puncte, snur, intermitent, polizate sau nu, acoperite cu mastic pensulabil sau nu ). Daca operatiunea e ampla, in sensul ca se desface intreaga podea in unele cazuri e necesara fixarea pe diagonala si tranversal a caroseriei, altfel port aparea deformari cu urmari din cele mai neplacute.

Cei din ultima categorie sunt extrem de rari si pe care de disparitie, in sensul ca majoritatea lucreaza la firme specializate sau datorita varstei s-au retras
. E de preferat sa gasiti un meseriasi in varsta, care-si respecta meseria, altfel e de rau, indiferent cati bani investiti .

Modificat de RETROMOBIL (acum 19 ani)


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
De unde luati pasta asta de Cu, mi-a zis si Gabi G  de ea, eu sincer n-am folosit dar as incerca, in prima faza pe niste piese independente de caroserie. Eu am folosit zincul, se gaseste la spray, e scump dar sfant. Oricum sudurile trebuie prelucrate, se curata de zgura sau resturi de vopsea/teroson/chit/mastic. Daca e nevoie de chit si lucrezi cu un carosier, urmeaza incarcarea cu un aliaj de plumb si cositor, apoi acesta se prelucreaza si la urma vine restul de operatiuni. Cam asa se faceau masinile acum 70 de ani cand nu exista chit-ul poliesteric, cauza din care au rezistat atata timb.

_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
La 850, planseele pedaliere se pot inlocui destul de usor. Trebuie un meserias care sa aiba chef de ciocanit. (si mina)  Cine are bani multi, poate sa achizitioneze aproape toate elementele de caroserie din strainatate.
Carosieri buni nu se mai gasesc si din cauza faptului ca sunt foarte scumpi. Cine trebuie sa traiasca din meseria asta cere mult, si mie mi se pare normal. Curios mi se pare ca nu mai stiu nici un loc in care sa poti face ucenicie. De exemplu in occident exista cursuri serale la care se poate inscrie oricine, nu mai vorbesc de ateliere bune asociate cu o scoala de ucenici, de unde la sfirsit iesi calfa, cu patalama la mina, si cu meseria invatata ca la carte.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Corect , scolile de meserii aproape au disparut in schimb avem multi licentiati care lucreaza pe posturi de soferi si agenti comerciali .....

N-am spus ca un carosier e si scump, din pacate multi nu  mai sunt printre noi, aveau diploma de carosier nu de tinichigiu. Inainte de razboi era mai profitabil sa cumperi un sasiu rulant, caroseria o faceai dupa bunul plac si necesitati la diverse ateliere.

In atelierele de restaurari care exista la noi se formeaza numai oameni tineri 18-20 de ani, cel mai interesant caz e un tip care invata de la taica-su, in unele cazuri are mai multa rabdare si il depaseste ...


_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
mie personal imi plac mai mult oamenii tineri si pasionati decit batrinii care au invatat meserie nu stiu cind, si lucreaza pentru ca au pensie mica. am constatat pe propria piele ca lucreaza mai bine si mai repede, plus ca te poti intelege cu ei mai bine.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Okie ..am intzeles...dar totusi ce ma fac????
Nu stitzi pe  nimeni in Buc sa se priceapa si sa lucreze ieftin?
O sa revin maine cu poze (ca sa va lamuritzi exact care e treaba).


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
ok, baga poza. iti spun pe urma daca trebuie schimbat sau se poate baga petec.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Nu se poate baga petic (nu stiu cat o sa se vada din poza).Cel putin in partea dr ....e varza!!! Cand pun frana se lasa masina pe o parte (e gaura mare).Oricum ma apuca damblalele cand vad ce e acolo.Mosul de la care am cumparat-o mi-a dat tzeapa (a dat cu smoala peste rugina si cand a inceput sa se umfle si am dat cu spaclul si am vazut ce e acolo....imi venea sa plang).

poate baga petic (nu stiu cat vada din poza).cel putin partea ....e varza!!! cand pun frana lasa

25.7KB


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 19 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Din poza nu se vede prea bine.La aia de sus, pe imbinarea dintre podea si contra-aripa e gaura ...bag surubelnita si iese pe partea cealalta.In partea de jos e rugina pana la sinele scaunului.

din poza vede prea bine.la aia sus, imbinarea dintre podea gaura ...bag iese partea partea jos

27.4KB


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 19 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
La poza a doua aceleasi probleme.Podeaua e mancata si mai rau si la fel la imbinarea cu contra-aripa e muci.

_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 19 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Mosul nu cred ca a pus zmoala pe rugina, ea s-a format sub smoala, daca era rugina nu se lipea. Aici discutia cu mocheta din alt topic se repeta. Multi cred ca daca dai n-spe straturi si pui zmoala, teroson cu borcanul, panza de sac lipita in zmoala , etc masina e protejata 100 de ani. E fals, stratul gros de teroson crapa rapid si se formeaza rugina sub el, cand sare e deja tarziu, portant e sa neutralizezi/elimini rugina sa dai un grund si un teroson. Desigur stratul gros , pasta sau mocheta elimina zgomotul dar cine vrea liniste poate apela la o masina mai noua.

_______________________________________


pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
clar. se vede destul de bine. trebuie schimbat planseul pedalier. ambele. eventual si pragurile, asta nu stiu, nu pot sa vad. din fericire nu e foarte complicat, deoarece e o suprafata majoritar plana. Din pacate nu stiu meseriasi in bucuresti, dar un tinichigiu profesionist ia cam 9 ore la schimbarea unui planseu. Tariful orar variaza, nu stiu cit o sa te coste. un prag e intre 3-6 sute mii. succes la facut masina.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Mersi Rumpi de urare.pragurile nu au nimic...sunt super bune.Dar e problema cu contraaripile....pe langa planseu.Mi-a vazut si Ovidiupay masina...a fost in Buc joi.Si el a zis la fel.Mai ramane sa fac rost de bani si de meseriash.

_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 19 ani
   
nadir
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1
salutare oamnei buni
am si eu nevoie de un ajutor!
adica am un fiat 850 care necesita tinichigerie
asa ca am nevoie de un tinichigiu, priceput, care sa ma ajute! (contrac cost)

va rog daca e cineva care ma poate ajuta sa imi trimita un mesaj privat

multumesc anticipat


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Da locatie nu ai? ca sunt tinichigii destui in tara da eu nu stiu unde esti tu.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
bogdy
Membru de onoare

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 447
tu sami zici unu din cj, k eu din cj sunt :P sau ceva mecanic neboon sami tuneze motoriciu   k tinichigiu nu pea am nevoie

_______________________________________
Fiat 500 F -1971

pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Pai in Cj stiu un tinichigiu destul de bun, numa ca nu sudeaza in argon. Mecanic "neboon" este cum sa nu fie, iti face motorul cum vrei tu. Da asta numa dupa sarbatori, dupa ce are din nou atelier.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
giangu
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1
referitor la problemele cu rugina !de preferat sa se incarce cu plumb daca este gaura pina in 5-8 cm.Cea mai buna solutie,afara de inlocuirea capotei,aripei,etc cu una originala este sa va faceti una din fibra de sticla.Cum se face?aveti nevoie de o piese cit de cit buna ,o finisati sa fie impecabila,apoi o degresati si ii dati cu alcol sau ceara demulanta,ca si cum o polishati.Apoi se da un gel coat(asa se chema ) de matrita, care este gros ,cu pensula sau rola de burete !~ se dau 2-3 straturi,apoi se da cu rasina poliesterica sau epoxidica,cu intaritor se aseaza fibra de sticla de 200 granulatie ,se da din nou cu rasina ,se trece cu rola sa se scoata aerul,apoi se  repeta operatia de 2-4 ori ,folosind din ce in ce fibra de densitate mare ,300,450.cind s-a intarit se decofreaza,se spala partea cu gelcoat cu apa calda si smirghel de 2000 granulatie-si uite asa aveti matrita ptr aripi,capota etc.in aceasta matrita repetati acelasi proceduri si obtineti piesa dorita .Avantaje ? e mai usoara si nu mai putrezeste ,daca se sparge se repara usor.Cine are lovele poate sa incerce fibra de carbon cu rasina epoxidica,iese mai usoara  si mai rezistenta ca fibra de sticla .Singurul dezavantaj e ca se intareste mai greu si e mai scumpa.avantajul e pentru cel ce face matrita ca poate sa toarne de cite ori vrea si sa le vinda la altii.Eventual va faceti unii o matita de aripi ,altul una de capote ,unul de praguri ,altul de podea,etc.Succes!

pus acum 18 ani
   
Poltergeist
Membru nou

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3
Salutare, m-ar interesa daca stiti careva un tinichigiu bun in Bucuresti. Am un Fiat Ritmo din '83 si m-ar interesa sa-l aranjez un pic.

pus acum 17 ani
   
itala_88
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 51
cum scapati voi de rugina in special de poriii care mai raman. cine poate sa-mi spuna si mie de pasta de Cu unde se gaseste si cum se aplica . la partea de reparatii ma pricep din ciocan am reusit sa refac la fiatul men si a iesit ca originalul

pus acum 17 ani
   
itala_88
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 51
eu am decapat tabla si am zincato elemente mici si demontabile, elementele mici le-am cositorit astept solutii.

pus acum 17 ani
   
mititelu
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
@ giangu

M-am gandit shi yo la treaba asta ....numa' ca sa folosesc fibra de sticla la podele nu mi se pare chiar ok.

shi ma mai intreb o chestie ...dak e mai ok fibra de sticla de ce nu se fac caroseriile de fibra dak e mai boona...?...de ce to' tabla e la putere?!

tata avea o dacie 1100 cu aripi de fibra ...le-a prins cu nituri pop...deci nu se pot suda ...ce sa spoon au rezistat ....dacia nu mai e ,in shchimb aripile le pot folosi shi viitorii mei copii.


_______________________________________
fiat600D'65vechi pe butuci

pus acum 16 ani
   
mititelu
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
so...dupa discutziile astea ash fi foarte incantat sa posteze cineva o ADRESA de unde-mi pot procura : PASTA DE CU. ; RASHINI POLIESTERICE SAU EPOXIDICE ; GEL COAT ; PLASA FIBRA DE STICLA DE DIFERITE DENSITATZI.

_______________________________________
fiat600D'65vechi pe butuci

pus acum 16 ani
   
mititelu
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
@ itala_88

Ai zincat toata tabla??? zi-mi shi mie te rog cum ai facut treaba asta...
Cum adica ai decapat-o?


_______________________________________
fiat600D'65vechi pe butuci

pus acum 16 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
eu am vazut pasta de cupru. e cam alunecoasa. nu stiu cum se poate vopsi peste ea. mai exact, ma indoiesc ca se poate vopsi peste asa ceva. mecanicul meu o foloseste insa la mecanica, nu la tinichigerie. pana si in profilul pastei scrie clar ca se foloseste la componente mecanice.

_______________________________________
-

pus acum 16 ani
   
borkanel
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 32
aveti idee de un tinichigiu bun si ieftin care sa nu vrea sa te fure ca sa-mi sudeze si mie o parte din podea ? Multumesc.

_______________________________________
Lada 1500

pus acum 16 ani
   
cristicristian
Membru

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 61
PARTICULAR execut tinichigerie auto antifonare antisonorizare si vopsitorie partiala deoarece nu am cuptor pret mic discutabil tel.0722690164

_______________________________________
PARTICULAR DIN BUCURESTI EXECUT TINICHIGERIE AUTO MECANICA VOPSITORIE ANTIFONARE ANTISONORIZARE RESTAURARE ETC. PRET FOARTE MIC SI DISCUTABIL TEL.0722690164 MAIL

pus acum 14 ani
   
ALEXuno
Membru

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
fratilor am si eu un fiat uno in 5 usi si as avea nevoie d un tinichigiu ca pragurile imi sunt varza plus ca l-am luat putin avariat in partea dreapta daca stiti pe cineva care sse pricepe sa o indrepte v-as multumi anticipat...apropo sunt din bucuresti mai exact din cernica....astept un raspuns.....ms

pus acum 14 ani
   
cristicristian
Membru

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 61
PARTICULAR DIN BUCURESTI EXECUT TINICHIGERIE AUTO MECANICA VOPSITORIE ANTIFONARE ANTISONORIZARE RESTAURARE ETC. PRET FOARTE MIC SI DISCUTABIL TEL.0722690164 MAIL

_______________________________________
PARTICULAR DIN BUCURESTI EXECUT TINICHIGERIE AUTO MECANICA VOPSITORIE ANTIFONARE ANTISONORIZARE RESTAURARE ETC. PRET FOARTE MIC SI DISCUTABIL TEL.0722690164 MAIL

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la