Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: iris22 23 ani
 | Femeie 23 ani Bucuresti cauta Barbat 32 - 63 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
Probleme : 1.Podelele (de unde incepe scaunele, pe contra-aripa si pana la canalul de pe mijloc prin care trec cablurile de la ambreiaj, frana de mana) sunt muci. Ideea mea era sa tai si sa pun tabla cu nituri (nu suport sudura pt ca rugineste), dar e imposibil din cauza contra-aripei.Dupa discutzii cu oamenhi mai priceputzi am fost convins ca sudura ramane singura optiune.Am intzels ca ar fii un baiat de aici de pe forum care se pricepe bine la tinichigerie, care lucreaza bine si ieftin, dar nu stiu cumj sa dau de el.
2.Pe dedesubt, masina nu e foarte ruginita.In unele locuri chiar mai re antifon.Banuiesc ca trebuie data pe o parte, curatata foarte bine de mizerie si rugina pe unde este si data cu antifon.Am luat antifon, dar scrie pe el ca trebuie dat cu pistol al o anumita presiune.Nu am de unde sa fac rost de compresor.Am vazut in Bricostore pistol electric (600k).O fii bun de ceva?(Astept eventuale sfaturi, completari).
3.Vopseaua a inceput sa crape.Sa o vopsesc eu nu intra in discutzi pt ca am intzeles ca dc nu te pricepi nu iese bine.Ma gandeam poate stitzi voi vreun meseriash, sa duc masina dezechipata si pregatita de vopsire (slefuita, chituita..etc) si el doar sa o dea cu pistolul.As baga-o si la cuptorl, dar mi s-au cerut niste preturi incredibile.(14 mil -20 mil).Daca stitzi pe cineva care vopseste la preturi mici let me know.
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|
ovidiupay
Membru de onoare
 Din: Brasov
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 328
|
|
sfat 1. cind mergi la tinichigiu sa-ti sudeze podelele imediat dupa ce a sudat sa fie dat peste sudura cu pasta de cupru (sigur nu mai rugineste " se foloseste si in racing treaba asta" 2. legat de antifonat , parerea mea e ca cel mai bine este de antifonat cu pistolu ( se aplica uniform ) , grund , antifon si eventual un strat de vopsea ( aplicata metoda pe o masina si a rezistat 6 ani)
_______________________________________ FIAT Mareea Weekend 1.8 16v FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie ;
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
sudura ramine intradevar singura optiune. am avut aceasi problema, am schimbat amindoua planseele pedaliere (toata tabla din fata scaunului) si a fost nevoie si sa imi faca tinichigiul lonjeroanele de dedesubt, care unesc contraaripa cu pragul. cost total 4 mil. (a fost cam scump recunosc) Cel mai bine ar fi sa fie sudat in argon.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 2026
|
|
Ideea e sa ise nlocuiasca podeaua cu panouri pe care sa se refaca toate nervurile/ramforsarile originale. Am spus panou si nu tabla, daca punem o simpla tabla podeaua va flamba la greutate, sarcini , cum apar de ex la ridicarea pe cric.
In decurs de peste 15 ani am intalnit 3 categorii de meseriasi : - sudori - astupa gaura deci pun tabla ... - tinichigii - ar putea inlocui tot panoul podelei , daca l-ar avea .... nu-l au deci devin sudori, la o DACIE ar da randament cu conditia sa aiba de inlocuit piese de caroserie cu altele noi, in general majoritatea meseriasilor din serviceuri. - carosieri - pun mana pe o foaie de tabla din care obtin panoul original. Au sau isi fac diverse dispozitive si modeleaza tabla dupa modelul original. Cand termina taie podeaua originala si o inlocuiesc. E de preferat ca partile corodate sa se inlature mecanic (flex, dalta pneumatica). Sudura cu aparate de tip MIG e ideala, temperatura e mai scazuta si locala, nu apar deformari/arderi ale panourilor . Dupa grunduire/antifonare nici nu se va observa ca piesa a fost schimbata, sudurile se dau in aceleasi locuri si in acelasi mod (puncte, snur, intermitent, polizate sau nu, acoperite cu mastic pensulabil sau nu ). Daca operatiunea e ampla, in sensul ca se desface intreaga podea in unele cazuri e necesara fixarea pe diagonala si tranversal a caroseriei, altfel port aparea deformari cu urmari din cele mai neplacute.
Cei din ultima categorie sunt extrem de rari si pe care de disparitie, in sensul ca majoritatea lucreaza la firme specializate sau datorita varstei s-au retras . E de preferat sa gasiti un meseriasi in varsta, care-si respecta meseria, altfel e de rau, indiferent cati bani investiti .
Modificat de RETROMOBIL (acum 19 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 19 ani |
|
AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 2026
|
|
De unde luati pasta asta de Cu, mi-a zis si Gabi G de ea, eu sincer n-am folosit dar as incerca, in prima faza pe niste piese independente de caroserie. Eu am folosit zincul, se gaseste la spray, e scump dar sfant. Oricum sudurile trebuie prelucrate, se curata de zgura sau resturi de vopsea/teroson/chit/mastic. Daca e nevoie de chit si lucrezi cu un carosier, urmeaza incarcarea cu un aliaj de plumb si cositor, apoi acesta se prelucreaza si la urma vine restul de operatiuni. Cam asa se faceau masinile acum 70 de ani cand nu exista chit-ul poliesteric, cauza din care au rezistat atata timb.
_______________________________________
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
La 850, planseele pedaliere se pot inlocui destul de usor. Trebuie un meserias care sa aiba chef de ciocanit. (si mina) Cine are bani multi, poate sa achizitioneze aproape toate elementele de caroserie din strainatate. Carosieri buni nu se mai gasesc si din cauza faptului ca sunt foarte scumpi. Cine trebuie sa traiasca din meseria asta cere mult, si mie mi se pare normal. Curios mi se pare ca nu mai stiu nici un loc in care sa poti face ucenicie. De exemplu in occident exista cursuri serale la care se poate inscrie oricine, nu mai vorbesc de ateliere bune asociate cu o scoala de ucenici, de unde la sfirsit iesi calfa, cu patalama la mina, si cu meseria invatata ca la carte.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 2026
|
|
Corect , scolile de meserii aproape au disparut in schimb avem multi licentiati care lucreaza pe posturi de soferi si agenti comerciali .....
N-am spus ca un carosier e si scump, din pacate multi nu mai sunt printre noi, aveau diploma de carosier nu de tinichigiu. Inainte de razboi era mai profitabil sa cumperi un sasiu rulant, caroseria o faceai dupa bunul plac si necesitati la diverse ateliere.
In atelierele de restaurari care exista la noi se formeaza numai oameni tineri 18-20 de ani, cel mai interesant caz e un tip care invata de la taica-su, in unele cazuri are mai multa rabdare si il depaseste ...
_______________________________________
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
mie personal imi plac mai mult oamenii tineri si pasionati decit batrinii care au invatat meserie nu stiu cind, si lucreaza pentru ca au pensie mica. am constatat pe propria piele ca lucreaza mai bine si mai repede, plus ca te poti intelege cu ei mai bine.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
Okie ..am intzeles...dar totusi ce ma fac???? Nu stitzi pe nimeni in Buc sa se priceapa si sa lucreze ieftin? O sa revin maine cu poze (ca sa va lamuritzi exact care e treaba).
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
ok, baga poza. iti spun pe urma daca trebuie schimbat sau se poate baga petec.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
Nu se poate baga petic (nu stiu cat o sa se vada din poza).Cel putin in partea dr ....e varza!!! Cand pun frana se lasa masina pe o parte (e gaura mare).Oricum ma apuca damblalele cand vad ce e acolo.Mosul de la care am cumparat-o mi-a dat tzeapa (a dat cu smoala peste rugina si cand a inceput sa se umfle si am dat cu spaclul si am vazut ce e acolo....imi venea sa plang).
25.7KB
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
Din poza nu se vede prea bine.La aia de sus, pe imbinarea dintre podea si contra-aripa e gaura ...bag surubelnita si iese pe partea cealalta.In partea de jos e rugina pana la sinele scaunului.
27.4KB
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
La poza a doua aceleasi probleme.Podeaua e mancata si mai rau si la fel la imbinarea cu contra-aripa e muci.
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|
AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 2026
|
|
Mosul nu cred ca a pus zmoala pe rugina, ea s-a format sub smoala, daca era rugina nu se lipea. Aici discutia cu mocheta din alt topic se repeta. Multi cred ca daca dai n-spe straturi si pui zmoala, teroson cu borcanul, panza de sac lipita in zmoala , etc masina e protejata 100 de ani. E fals, stratul gros de teroson crapa rapid si se formeaza rugina sub el, cand sare e deja tarziu, portant e sa neutralizezi/elimini rugina sa dai un grund si un teroson. Desigur stratul gros , pasta sau mocheta elimina zgomotul dar cine vrea liniste poate apela la o masina mai noua.
_______________________________________
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
clar. se vede destul de bine. trebuie schimbat planseul pedalier. ambele. eventual si pragurile, asta nu stiu, nu pot sa vad. din fericire nu e foarte complicat, deoarece e o suprafata majoritar plana. Din pacate nu stiu meseriasi in bucuresti, dar un tinichigiu profesionist ia cam 9 ore la schimbarea unui planseu. Tariful orar variaza, nu stiu cit o sa te coste. un prag e intre 3-6 sute mii. succes la facut masina.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
Mersi Rumpi de urare.pragurile nu au nimic...sunt super bune.Dar e problema cu contraaripile....pe langa planseu.Mi-a vazut si Ovidiupay masina...a fost in Buc joi.Si el a zis la fel.Mai ramane sa fac rost de bani si de meseriash.
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|
nadir
Membru nou
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1
|
|
salutare oamnei buni am si eu nevoie de un ajutor! adica am un fiat 850 care necesita tinichigerie asa ca am nevoie de un tinichigiu, priceput, care sa ma ajute! (contrac cost)
va rog daca e cineva care ma poate ajuta sa imi trimita un mesaj privat
multumesc anticipat
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Da locatie nu ai? ca sunt tinichigii destui in tara da eu nu stiu unde esti tu.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
bogdy
Membru de onoare
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 447
|
|
tu sami zici unu din cj, k eu din cj sunt :P sau ceva mecanic neboon sami tuneze motoriciu k tinichigiu nu pea am nevoie
_______________________________________ Fiat 500 F -1971
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Pai in Cj stiu un tinichigiu destul de bun, numa ca nu sudeaza in argon. Mecanic "neboon" este cum sa nu fie, iti face motorul cum vrei tu. Da asta numa dupa sarbatori, dupa ce are din nou atelier.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
giangu
Membru nou
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 1
|
|
referitor la problemele cu rugina !de preferat sa se incarce cu plumb daca este gaura pina in 5-8 cm.Cea mai buna solutie,afara de inlocuirea capotei,aripei,etc cu una originala este sa va faceti una din fibra de sticla.Cum se face?aveti nevoie de o piese cit de cit buna ,o finisati sa fie impecabila,apoi o degresati si ii dati cu alcol sau ceara demulanta,ca si cum o polishati.Apoi se da un gel coat(asa se chema ) de matrita, care este gros ,cu pensula sau rola de burete !~ se dau 2-3 straturi,apoi se da cu rasina poliesterica sau epoxidica,cu intaritor se aseaza fibra de sticla de 200 granulatie ,se da din nou cu rasina ,se trece cu rola sa se scoata aerul,apoi se repeta operatia de 2-4 ori ,folosind din ce in ce fibra de densitate mare ,300,450.cind s-a intarit se decofreaza,se spala partea cu gelcoat cu apa calda si smirghel de 2000 granulatie-si uite asa aveti matrita ptr aripi,capota etc.in aceasta matrita repetati acelasi proceduri si obtineti piesa dorita .Avantaje ? e mai usoara si nu mai putrezeste ,daca se sparge se repara usor.Cine are lovele poate sa incerce fibra de carbon cu rasina epoxidica,iese mai usoara si mai rezistenta ca fibra de sticla .Singurul dezavantaj e ca se intareste mai greu si e mai scumpa.avantajul e pentru cel ce face matrita ca poate sa toarne de cite ori vrea si sa le vinda la altii.Eventual va faceti unii o matita de aripi ,altul una de capote ,unul de praguri ,altul de podea,etc.Succes!
|
|
pus acum 19 ani |
|
Poltergeist
Membru nou
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3
|
|
Salutare, m-ar interesa daca stiti careva un tinichigiu bun in Bucuresti. Am un Fiat Ritmo din '83 si m-ar interesa sa-l aranjez un pic.
|
|
pus acum 18 ani |
|
itala_88
Membru
 Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 51
|
|
cum scapati voi de rugina in special de poriii care mai raman. cine poate sa-mi spuna si mie de pasta de Cu unde se gaseste si cum se aplica . la partea de reparatii ma pricep din ciocan am reusit sa refac la fiatul men si a iesit ca originalul
|
|
pus acum 18 ani |
|
itala_88
Membru
 Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 51
|
|
eu am decapat tabla si am zincato elemente mici si demontabile, elementele mici le-am cositorit astept solutii.
|
|
pus acum 18 ani |
|
mititelu
Membru
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
|
|
@ giangu
M-am gandit shi yo la treaba asta ....numa' ca sa folosesc fibra de sticla la podele nu mi se pare chiar ok.
shi ma mai intreb o chestie ...dak e mai ok fibra de sticla de ce nu se fac caroseriile de fibra dak e mai boona...?...de ce to' tabla e la putere?!
tata avea o dacie 1100 cu aripi de fibra ...le-a prins cu nituri pop...deci nu se pot suda ...ce sa spoon au rezistat ....dacia nu mai e ,in shchimb aripile le pot folosi shi viitorii mei copii.
_______________________________________ fiat600D'65vechi pe butuci
|
|
pus acum 17 ani |
|
mititelu
Membru
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
|
|
so...dupa discutziile astea ash fi foarte incantat sa posteze cineva o ADRESA de unde-mi pot procura : PASTA DE CU. ; RASHINI POLIESTERICE SAU EPOXIDICE ; GEL COAT ; PLASA FIBRA DE STICLA DE DIFERITE DENSITATZI.
_______________________________________ fiat600D'65vechi pe butuci
|
|
pus acum 17 ani |
|
mititelu
Membru
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
|
|
@ itala_88
Ai zincat toata tabla??? zi-mi shi mie te rog cum ai facut treaba asta... Cum adica ai decapat-o?
_______________________________________ fiat600D'65vechi pe butuci
|
|
pus acum 17 ani |
|
citroends21
Moderator
 Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
|
|
eu am vazut pasta de cupru. e cam alunecoasa. nu stiu cum se poate vopsi peste ea. mai exact, ma indoiesc ca se poate vopsi peste asa ceva. mecanicul meu o foloseste insa la mecanica, nu la tinichigerie. pana si in profilul pastei scrie clar ca se foloseste la componente mecanice.
_______________________________________ -
|
|
pus acum 17 ani |
|
borkanel
Membru
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 32
|
|
aveti idee de un tinichigiu bun si ieftin care sa nu vrea sa te fure ca sa-mi sudeze si mie o parte din podea ? Multumesc.
_______________________________________ Lada 1500
|
|
pus acum 17 ani |
|
cristicristian
Membru
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 61
|
|
PARTICULAR execut tinichigerie auto antifonare antisonorizare si vopsitorie partiala deoarece nu am cuptor pret mic discutabil tel.0722690164 
_______________________________________ PARTICULAR DIN BUCURESTI EXECUT TINICHIGERIE AUTO MECANICA VOPSITORIE ANTIFONARE ANTISONORIZARE RESTAURARE ETC. PRET FOARTE MIC SI DISCUTABIL TEL.0722690164 MAIL
|
|
pus acum 15 ani |
|
ALEXuno
Membru
 Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 23
|
|
fratilor am si eu un fiat uno in 5 usi si as avea nevoie d un tinichigiu ca pragurile imi sunt varza plus ca l-am luat putin avariat in partea dreapta daca stiti pe cineva care sse pricepe sa o indrepte v-as multumi anticipat...apropo sunt din bucuresti mai exact din cernica....astept un raspuns.....ms
|
|
pus acum 15 ani |
|
cristicristian
Membru
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 61
|
|
PARTICULAR DIN BUCURESTI EXECUT TINICHIGERIE AUTO MECANICA VOPSITORIE ANTIFONARE ANTISONORIZARE RESTAURARE ETC. PRET FOARTE MIC SI DISCUTABIL TEL.0722690164 MAIL
_______________________________________ PARTICULAR DIN BUCURESTI EXECUT TINICHIGERIE AUTO MECANICA VOPSITORIE ANTIFONARE ANTISONORIZARE RESTAURARE ETC. PRET FOARTE MIC SI DISCUTABIL TEL.0722690164 MAIL
|
|
pus acum 15 ani |
|