Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: alexxandra pe Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Timis cauta Barbat 24 - 57 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
Din dorinta de a avea in colectia personala, machete Bucegi, Carpati si Dac si datorita faptului ca pe piata romaneasca nu am gasit machete care sa fie corect redate, m-am hotarat sa incep constructia unor astfel de modele.
Am inceput sa fac desenele cotate, am cautat o persoana priceputa in desenul 3D si am trecut la treaba.
In acest topic voi posta datele generale, comune la toate variantele constructive, urmand ca pentru fiecare model construit (in functie de configuratie) sa deschid topic separat.
modelul de referinta
Sursa - Poze primite
Modificat de OLECO MOTORS (acum 6 ani)
|
|
pus acum 6 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
A fost realizat un cauciuc de vara insa in varianta stilizata.
S-a lucrat si la jante. M-a interesat desenul in doua variante constructive (4 aerisiri / 8 prezoane si 5 aerisiri / 10 prezoane).
S-a facut o mica greseala in sensul ca in loc de 5 aerisiri / 10 prezoane, s-au facut 4 aerisiri, dar s-a corectat ulterior.
Am solicitat desenarea a doua tipuri de jante, deoarece cele cu 10 prezoane le voi folosi la autobuze/troleibuze. Din cate am vazut, se preteaza si la gama SR DAC.
|
|
pus acum 6 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
Iata ca am ajuns si la decuparea pieselor.
Masca motorului a fost desenata in ambele variante. Am intampinat ceva probleme la decupare, deoarece in partile laterale era prea subtire, existand riscul de spargere la imprimare. Atunci am ales varianta de decupare mai adanca in "carnea" caroseriei, ceea ce a insemnat redesenarea partiala a mastii. Rezultatul obtinut in final este multumitor.
Ca varianta de compromis a fost lipirea barelor dintre faruri/semnalizatoare, de masca motorului, pe care initial le doream ca piese separate. Deoarece colturile sunt subtiri, exista riscul de rupere si ar fi pacat de munca.
Capota motorului, una dintre cele mai dificile piese ca si redare a liniilor de design.
S-a lucrat pe spatele acesteia, luand ca limita de grosime 2 mm. Ghidajele de prindere au fost executate dar nu se vad in desen.
|
|
pus acum 6 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
Sa vedem cam cum arata pana in prezent.
|
|
pus acum 6 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
In urma indicatiilor primite, am facut corecturile necesare la spatele si lateralele cabinei.
Acum am observat ca acoperisul s-a curbat cam multisor. Se rezolva si asta...
Pentru a face decupaturile necesare in caroserie, acolo unde va veni directia, am fost nevoiti sa deseneam si aripile pentru modelul Carpati. Vom vorbi mai pe larg despre aceste aripi... in episoadele urmatoare...
|
|
pus acum 6 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
Continuam...
Aripile fata au fost partial redesenate, fiind acum putin mai curbe...
... capota motorului a fost si ea partial redesenata...
... iar apoi s-a trecut la interior unde incercam sa construim volumele. Este o parte destul de dificila, deoarece trebuie construite bordul, bancheta, alte accesorii...
|
|
pus acum 6 ani |
|
OLECO MOTORS
Membru nou
Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 8
|
|
Cele doua variante de masti sunt in stadiul final.
Am ales varianta optima cu faruri din rasina transparenta (piese separate) si semnalizatoare configurate pe masca si vopsite ulterior. Fiind piese prea mici, exista riscuri pe care am ales sa le evit. Asa voi proceda si cu semnalizatoarele laterale.
Cele trei variante de bare de protectie au luat forma finala (sper)...
Dupa cum supneam mai inainte, am lucrat si aripile pentru varianta Carpati. Din pacate peretii laterali au trebuit partial redesenati (iar). Trebuie sa le facem putin mai patratoase. In rest cred ca este ok.
|
|
pus acum 6 ani |
|