Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Bianca777 pe Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Brasov cauta Barbat 24 - 61 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Buna ziua, Sincer sa fiu, eu unul m-am saturat de toti "jepcarii", fie ei mecanici sau alte persoane, care cum aud ca ai o masina mai veche iti cer preturi de ti se inmoaie articulatiile pentru orice. Deunazi am intrebat si eu prin stanga si prin dreapta daca este cineva care curata jenti. Am gasit nenumarate persoane care sableaza jenti la preturi cuprinse intre 100-150 euro. Este enorm avand in vedere ca operatia dureaza mai putin de 10 minute / jeanta si nu necesita materiale si tehnologie elevata. O sa va descriu cum am procedat eu, cu poze si cum am scutit o groaza de bani.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
I etapa: - scos roata de pe masina - cu un polizor unghiular (flex) in care se monteaza o perie tip disc si cu o bormasina in care se monteaza o perie tip deget se curata jeanta pe interior si exterior pana se ajunge la luciu metalic.
53.7KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
aII-a etapa: - se degreseaza cu o solutie gasita prin bucataria sotiei (detergent de vase) pentru ca nu contine soda si nu trebuie dupa aceea neutralizata. - este de preferat sa folositi un sistem de aer comprimat si dispozitivul aferent de curatare. - se clateste foarte bine cu apa multa. - se usuca rapid prin suflare cu aer sau se lasa la soare.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
aIII-a etapa: - se lipeste hartie de protectie intre jeanta si roata (asta daca nu ati scos cauciucul) - se aplica minim 2 straturi de grund protector la intervale de minim 3 minute.
49.2KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
aIV-a etapa: - dupa uscarea grundului se plica mai multe straturi de vopsea.
40.4KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Etapele se fac pe o parte si pe cealalta in paralel.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Scule necesare: - polizor unghiular, - bormasina, - dispozitiv de curatare, - grund anticoroziv - 30ron, - vopsea negru mat - 30ron.
58.9KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Timp de lucru estimat (cu tot cu pauze) 1 ora/roata.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Am uitat sa va spun ce este mai important: Mai aveti nevoie de CHEF DE MUNCA si de inca ceva..............
59.1KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Pentru a arata mai bine cauciucul dupa operatia de reconditionare a jentii inmuiati un burete in suc CocaCola si ungeti bine toate partile. O sa observati ca v-ati incaltat masina cu anvelope noi.
|
|
pus acum 9 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
asa le-am facut si eu de fiecare data!
totusi, recent mi-am achizitionat un pistol de vopsit alimentat la curent
vopseaua de spray nu e buna, in 2-3 ani se curata cea la cutie e altceva, mult mai rezistenta
e mai migalos cu pistolul de vopsit pt ca trebuie apoi sa il cureti, etc. dar mai eficient
dar de ce nu le-ai facut gril? la noi gri au venit fiat-urile desi in manualul de reparatie(unele) apar negre..
nici eu nu cred ca se merita sa sablezi jantele. cu flexul poti curata toata vopseaua veche. bine, poti munci mai mult de 1 ora daca jante e incarcata de vopsea...
Modificat de abarth_mcm (acum 9 ani)
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 9 ani |
|
Andrei Dimitrescu
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 158
|
|
Corecte observatii. Am sistem de vopsire (compresor, pistol de vopsit), dar aplicand acel grund anticoroziv (nu fuler) in doua straturi rezistenta este data de el. Straturile de vopsea sunt doar un factor estetic. Eu am ales culoarea neagra pentru ca masina este rosie si nerge mai bine decat griul.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
In trecut am folosit si eu metoda descrisa mai sus. Am fost mai mult sau mai putin multumit de rezultat. Totusi am optat anul trecut sa sablez toate jantele de la masini si apoi sa le vopsesc in camp electrostatic. In cazul meu a fost mult mai rentabil asa, avand si alte componente de sablat. Manevra a costat intre 40-60 de lei/buc. in functie de dimensiune; tind sa cred ca am ales tratamentul mai efectiv.
In ceea ce priveste CocaCola, desi int-adevar se poate utiliza in scopul curatirii, nu trebuie uitat ca in esenta este acid, care in cazul suprafetelor din cauciuc pe termen lung poate sa fie daunatoare, de aceea neaparat trebuie neutralizata suprafata respectiva peste care s-a folosit.
Modificat de Bug (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|