Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sweet_barbie
Femeie
24 ani
Mehedinti
cauta Barbat
24 - 46 ani
Fiat Forum Romania / Club Fiat 1300&1500 / fiat 1300 motor calat . electromotor defect Moderat de citroends21
Autor
Mesaj Pagini: 1
arsenalx2003
Membru

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 23
salutare. am un fiat 1300 din 64 . s-a calat motorul . mosulica ce se ocupa de reparatie zice asa :  rectificat arbore  si ax came. facut cuzineti , facut camasi .   ce ma sfatuiti sa fac ?  alt motor se poate  pune pe el?  daca da ,, ce?
mentionez ca am mai facut 1 data treaba asta acum 2-3 ani cand l-am luat.  sincer mi s-a cam luat de stat printre mecanici .  nu prea m-am bucurat de masina ... mai mereu a avut cate ceva .

fiat 1300 motor calat defect salutare. fiat 1300 din s-a calat motorul mosulica ocupa reparatie zice

57.5KB

Modificat de arsenalx2003 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 249
...si atunci ce ai facut la el ?

_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 9 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
din cate tin minte stiu ca ai luat de la mine si o pompa de ulei noua. cuzinetii parca ai spus ca i ai confrctionat. si din ce Zici ai bucsat si motorul. dar cum ti s a calat? a fiert? sfat: ia un motor bun de fiat 1300 si arunca l pe masina. sau ia un motor dar repara l cum trebuie, gen alezat nu bucsat. piese inca mai gasesti cu timpul. imi pare rau ca nu ai ninerit mecanici ok. mult succes pe viitor, ai nevoie..

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 9 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
alt motor nu ti se potrieste. decat de fiat 1500. probabil si fiat 124. ideea e sa pui ceva bun. eu oricum zic ca tot vina mecanicilor e daca ti s a intamplat ce ti s a intamplat. mai ales ca ai bagat o groaza de bani in masina....

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 9 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 249
Inainte de a face o evaluare, trebuie vazut ce s-a intamplat - real !
Ca sa calezi motorul - el trebuie sa fi avut o problema de ungere sau o problema de racire...
La racire - este simplu - nu inainte de a vedea /dupa racire, daca motorul se mai invarteste ; desfaci si schimbi segmentii - cel mult ( asta numai daca nu te-a pus pacatul sa mergi cu el mai mult timp !); altfel trebuie alezat si schimbat pistoanele si segmentii; daca nu scapi "ieftin" numai cu o honuire si segmenti schimbati !( pistoanele nu sunt afectate decat intr-o masura mica la o calare temporara !
La problema uleiului - si;tuatia este un pic mai complicata - deoarece necesita in primul rand o verificare atenta a fiecarei componente si aflata CAUZA !
Asteptam de la user -ul Arsenal  lamuriri !
O zi buna,
Stan


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 9 ani
   
arsenalx2003
Membru

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 23
salutare si scuze pentru raspunsul intarziat. 

cauza a fost  ungerea slaba  ( calitatea uleiului zic meseriasii dar eu cred ca si calitatea cuzinetilor dar si uzura segmentului de mentinere presiune ulei  ) 

s-a desfacut motorul piesa cu piesa si cuzinetii erau lipiti pe vibrchen .
s-au facut cuzineti noi si s-a rectificat arborele .
pompa ulei testat ( functioneaza perfect)
rampa culbutori verificata  - este la cote normale
ax came verificat - totul in cote normale
CAUT PINION MIC DE LA DISTRIBUTIE +LANT . (daca aveti asa ceva va rog sa lasati un mesaj )
P.S : Ce ulei recomandati a fi folosit pt acest tip de motor  ?(motorul original de fiat 1300)


pus acum 9 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 249
In principiu, poti folosi orice tip de ulei mineral, semi-sintetic sau full sintetic...cu un singur amendament - ai plecat cu el , il mentii pe acela sau speli instalatia daca vrei sa-l schimbi !
Cat priveste tipul de ulei, de preferinta 15W40 / vara si iarna cel mult 10w40 (multi recomanda 5w40 dar nu este necesar la acest tip de motor intrucat este unul care nu functioneaza in regim greu de turatie si sarcina -deci temperatura de regim este mai mica decat la motoarele actuale !).
BAfta in continuare.


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 9 ani
   
Cristian Brumar
Membru

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 81
Ce tip de filtru de ulei ai avut montat?

pus acum 9 ani
   
crisbeta
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 89
in spatele pinionului mare de la distributie trebuie sa ai o diuza care unge lantul de distributie si pe care multi mecanici care nu sunt familiarizati cu acest motor uita sa o mai puna inapoi dupa ce curata instalatia de ungere Referitor la filtrul de ulei daca nu ai original(,nu cele pe care ti le vand comerciantii de piese)pune unul de dacia 1300 si inlocuieste reductia prin care montezi filtrul de ulei cu ina confectionata la strung si cel mai important lucru gaura de trecere a uleiului sa fie de 1,15 mm ,altfel nu ai presiune si nici ungere.Segmentul de retinere al uleiului din capatul arborelui cotit trebuie sa se inchida in locasul lui in asa fel incat intre capete sa aiba maxim 0,3 mm.Iarna s-au vara  foloseste numai 15w40 semisintetic  de preferinta Castrol Daca pompa de ulei este in ordine si nu pierzi presiune pe la arbore s-au pe la axa cu came motorul va functiona perfect si nu o sa ai probleme. Succes !

pus acum 9 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
eu tot raman la parerea ca acei cuzineti confrctionati nu au fost chiar ok+alezatul vibrochenului.  bineinteles in motor sunt multe alte locuri pe unde poti pierde presiune:ax came, etc. gandeste te ca pompa de ulei ai avut o noua, deci undeva aveai uzura/toleranta mare de tot in motor! ca ulei, nu am fiat 1300 dar am 1800 unde folosesc 15w40 mobil. cu castrol folosit mai demult era si mai ok, asa cred.  10 w 40 nu prea e pt masinile noastre, o sa l manance rapid motorul.  pornirea ar trebui sa fie usoara si iarna cu ulei de 15 sau chiar 20. totusi nu mai sunt uleiurile de altadta sa se faca uleiul ca vaselina iarna, nu e cazul. si da: mare atentie la filtrul centrifugal:
acesta necesita curatire cand faci motorul.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la