Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: the_sexy_girl_alive pe Simpatie
| Femeie 24 ani Covasna cauta Barbat 24 - 47 ani |
|
arsenalx2003
Membru
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 23
|
|
salutare. am un fiat 1300 din 64 . s-a calat motorul . mosulica ce se ocupa de reparatie zice asa : rectificat arbore si ax came. facut cuzineti , facut camasi . ce ma sfatuiti sa fac ? alt motor se poate pune pe el? daca da ,, ce? mentionez ca am mai facut 1 data treaba asta acum 2-3 ani cand l-am luat. sincer mi s-a cam luat de stat printre mecanici . nu prea m-am bucurat de masina ... mai mereu a avut cate ceva .
57.5KB
Modificat de arsenalx2003 (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristy_s6
Membru special
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 249
|
|
...si atunci ce ai facut la el ?
_______________________________________ Tot patitul e priceput !
|
|
pus acum 10 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
din cate tin minte stiu ca ai luat de la mine si o pompa de ulei noua. cuzinetii parca ai spus ca i ai confrctionat. si din ce Zici ai bucsat si motorul. dar cum ti s a calat? a fiert? sfat: ia un motor bun de fiat 1300 si arunca l pe masina. sau ia un motor dar repara l cum trebuie, gen alezat nu bucsat. piese inca mai gasesti cu timpul. imi pare rau ca nu ai ninerit mecanici ok. mult succes pe viitor, ai nevoie..
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 10 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
alt motor nu ti se potrieste. decat de fiat 1500. probabil si fiat 124. ideea e sa pui ceva bun. eu oricum zic ca tot vina mecanicilor e daca ti s a intamplat ce ti s a intamplat. mai ales ca ai bagat o groaza de bani in masina....
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristy_s6
Membru special
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 249
|
|
Inainte de a face o evaluare, trebuie vazut ce s-a intamplat - real ! Ca sa calezi motorul - el trebuie sa fi avut o problema de ungere sau o problema de racire... La racire - este simplu - nu inainte de a vedea /dupa racire, daca motorul se mai invarteste ; desfaci si schimbi segmentii - cel mult ( asta numai daca nu te-a pus pacatul sa mergi cu el mai mult timp !); altfel trebuie alezat si schimbat pistoanele si segmentii; daca nu scapi "ieftin" numai cu o honuire si segmenti schimbati !( pistoanele nu sunt afectate decat intr-o masura mica la o calare temporara ! La problema uleiului - si;tuatia este un pic mai complicata - deoarece necesita in primul rand o verificare atenta a fiecarei componente si aflata CAUZA ! Asteptam de la user -ul Arsenal lamuriri ! O zi buna, Stan
_______________________________________ Tot patitul e priceput !
|
|
pus acum 10 ani |
|
arsenalx2003
Membru
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 23
|
|
salutare si scuze pentru raspunsul intarziat.
cauza a fost ungerea slaba ( calitatea uleiului zic meseriasii dar eu cred ca si calitatea cuzinetilor dar si uzura segmentului de mentinere presiune ulei )
s-a desfacut motorul piesa cu piesa si cuzinetii erau lipiti pe vibrchen . s-au facut cuzineti noi si s-a rectificat arborele . pompa ulei testat ( functioneaza perfect) rampa culbutori verificata - este la cote normale ax came verificat - totul in cote normale CAUT PINION MIC DE LA DISTRIBUTIE +LANT . (daca aveti asa ceva va rog sa lasati un mesaj ) P.S : Ce ulei recomandati a fi folosit pt acest tip de motor ?(motorul original de fiat 1300)
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristy_s6
Membru special
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 249
|
|
In principiu, poti folosi orice tip de ulei mineral, semi-sintetic sau full sintetic...cu un singur amendament - ai plecat cu el , il mentii pe acela sau speli instalatia daca vrei sa-l schimbi ! Cat priveste tipul de ulei, de preferinta 15W40 / vara si iarna cel mult 10w40 (multi recomanda 5w40 dar nu este necesar la acest tip de motor intrucat este unul care nu functioneaza in regim greu de turatie si sarcina -deci temperatura de regim este mai mica decat la motoarele actuale !). BAfta in continuare.
_______________________________________ Tot patitul e priceput !
|
|
pus acum 10 ani |
|
Cristian Brumar
Membru
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 81
|
|
Ce tip de filtru de ulei ai avut montat?
|
|
pus acum 10 ani |
|
crisbeta
Membru
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 89
|
|
in spatele pinionului mare de la distributie trebuie sa ai o diuza care unge lantul de distributie si pe care multi mecanici care nu sunt familiarizati cu acest motor uita sa o mai puna inapoi dupa ce curata instalatia de ungere Referitor la filtrul de ulei daca nu ai original(,nu cele pe care ti le vand comerciantii de piese)pune unul de dacia 1300 si inlocuieste reductia prin care montezi filtrul de ulei cu ina confectionata la strung si cel mai important lucru gaura de trecere a uleiului sa fie de 1,15 mm ,altfel nu ai presiune si nici ungere.Segmentul de retinere al uleiului din capatul arborelui cotit trebuie sa se inchida in locasul lui in asa fel incat intre capete sa aiba maxim 0,3 mm.Iarna s-au vara foloseste numai 15w40 semisintetic de preferinta Castrol Daca pompa de ulei este in ordine si nu pierzi presiune pe la arbore s-au pe la axa cu came motorul va functiona perfect si nu o sa ai probleme. Succes !
|
|
pus acum 10 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
eu tot raman la parerea ca acei cuzineti confrctionati nu au fost chiar ok+alezatul vibrochenului. bineinteles in motor sunt multe alte locuri pe unde poti pierde presiune:ax came, etc. gandeste te ca pompa de ulei ai avut o noua, deci undeva aveai uzura/toleranta mare de tot in motor! ca ulei, nu am fiat 1300 dar am 1800 unde folosesc 15w40 mobil. cu castrol folosit mai demult era si mai ok, asa cred. 10 w 40 nu prea e pt masinile noastre, o sa l manance rapid motorul. pornirea ar trebui sa fie usoara si iarna cu ulei de 15 sau chiar 20. totusi nu mai sunt uleiurile de altadta sa se faca uleiul ca vaselina iarna, nu e cazul. si da: mare atentie la filtrul centrifugal: acesta necesita curatire cand faci motorul.
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 10 ani |
|