Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Dulci-k 22 ani
| Femeie 22 ani Giurgiu cauta Barbat 22 - 45 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
...imi amintesc cand eram copil mic, peste tot intalneam ba un fiat 850, ba o sutica, ba un gordini. Putin stiam ca vremurile acelea or sa scurga atat de repede si ca aceste modele se vor disparea treptat din peisajul cotidian.
Pot sa zic, ca a trecut mai bine de zece ani de cand mi s-a ivit in cale un fiat 850, care sa-mi placa atat de mult incat sa doresc sa-l cumpar… Ultima data cand am gasit un astfel de exemplar, era unul rosu cu interior maro, (probabil model din ’65) tras la dreapta printr-un sat. Masina avea parbrizul crapat si motorul blocat… - deh, ce stiam eu ca inseamna “motor blocat”, pe atunci eram doar un pusti care ciocanea la fiatul bunicului (600-le gri).
Desi imi amintesc ca masina respectiva era intreaga si parea originala, stiu ca ai mei nu erau de acord cu achizitionarea acestuia, si in consecinta asa s-a renuntat la el… dar nu si la idea de a avea candva un 850!
- Lucru ce a devenit realitate nu demult, cand discutand cu un prieten, aflu de existenta unui fiat 850 chiar la mine in vecinatate, despre care s-ar zvonea ca a fost castigat la CEC. Dupa cum va inchipuiti nu imi trebuia mai mult ca sa ma duc sa vad despre ce e vorba Pe de o parte eram fericit ca o sa mai vad inca un 850, pe de alta eram convins ca o sa fie doar un alt fietzel obosit, care a vazut zile mai bune, si ca nu o sa fie nimic special… dar nu era deloc asa!
Prima impresie era una foarte placuta… atat masina, care intr-adevar a fost castigata la CEC in 1982, cat si proprietarul (care era candva technician de instalare la centrale energetice) m-au impresionat. Ce sa mai zic… O persoana deosebita cu o masina deosebita.
In cele din urma am achizitionat masina si l-am adus acasa, asa ca de aici incolo las pozele sa vorbeasca mai mult
21.8KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Masina a avut un singur proprietar, si se tine destul de bine...
33.8KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Este din 1970 si din cate am inteles este varianta "Super" cu raportul de compresie marit.
31.9KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
...motorul este inca la cota 0 dar are in jur de 125.000 km reali parcursi.
25KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Are cateva indoituri dar linia pare destul de dreapta.
26.2KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
La interior este complet si destul de frumoasa, are toate presurile de cauciuc, plansa de pe bord, huse originale etc.
26.7KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
felicitari pt achizitie
da, este modelul Super cu cateva elemente distincte fata de modelul normal si multe elemente fabricate prin germania (de pilda electromotorul care e cel mai probabil Bosch)
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Din pacate sezuturile scaunelor din nu mai sunt asa de grozave.
30.6KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Multumesc pt. aprecieri Cristi!
Da, intr-adevar am constatat ca are multe elemente pe care in mod normal ar fi trecut "Made in Italy" scrie "Made in Germany", de exemplu pe stopuri si semnalizatoare de pozitie fata portocalii asa este.
Alte diferente fata de "Normal" sunt ceasul de bord negru, maciuca schimbator glob, manere de deschis usi si capote spate cu buton marca Miraglioni... iar faptul ca a avut oglinda staga Vitaloni montata din fabrica cred ca tine mai degraba de anul fabricatiei si nu de variant la fel si ca are saboti autoreglabili la frane
35.6KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
De cand masina este la mine am pus disc nou cu oglinda vif pe brat. Am schimbat volanul standard negru care era crapat de la soare cu una "Sport" mult mai frumoasa...
38.2KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
...si am inlocuit tot mecanismul de inchidere Miraglioni de la capota motor cu una NOS marca Trama, mult mai practica, care cel putin mie mi se pare mai ergonomica.
31.6KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Rugina are la praguri exterior, colturisi in fata sub roata de rezerva, tipic dar nimic iremediabil (sper).
27.1KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
toba stiu ca exista la unix, dar nu cunosc despre calitatea ei. era un pic cam scumpa parca..nu mai tin minte..
da, am avut si eu un Fiat 850 similar ca al tau. Ba chiar era din 1971 care avea in plus inca o dotare ca sa zic asa: parbriz cu tenta albastra !. Motorul mi s-a parut mai nervos pot spune. Si de ce zicam de electromotor..m incercat sa il pun la al meu pe cel Bosch si nu s-a potrivit ! ma rog, nu atingea bendixul coroana. Probabil se putea face vreo modificare, dar nu am studiat la momentula cela. Tabla la acel fiat mi s-a parut ffff dreapta, insa mult mai subtire si predispusa ruginii
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Eu nu am observat sa aiba alta nuanta sticla, insa stiu ca am parbriz "Luxrit" iar restul geamurilor sunt "Securit". Poate pt. cunoscatori asta spune ceva, pt. mine inca nu
Am mai primit printe piese inca un grup motor aproape complet de la un '67, cand o sa am timp o sa fac o comparatie sa vad daca sunt, si ce sunt diferentele.
|
|
pus acum 10 ani |
|
gherghin nicolae
Top poster
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
|
|
Frumoasa masina. Am o intrebare. Dvs ati scris ca masina a fost cistigata la CEC in 1982 . Ati mai scris ca masina este fabricatie 1970 . In intervalul 1970 pina in 1982 cind a fost cistigata la CEC unde a stat ? Sau ce s-a intimplat cu masina in acest timp de 12 ani ? Multumesc pentru un eventual raspuns .
|
|
pus acum 10 ani |
|
timariu dragos
Top poster
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1437
|
|
Superb Fiatul!
_______________________________________ Fiat 1300 1966
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
Mersi Dragos!
@gherghin nicolae
...buna intrebare! Am avut si eu aceasi nelamurire. Din pacate fostul proprietar nu putea sa-mi dea nici el o explicatie clara. Mi-a aratat doar timbrul/cuponul dovada de la CEC, poate mi-a scapat vreun detaliu... stiu doar ca in cartea masinii 03.05.1982 este trecut ca fiind data primei inmatriculari, iar in talon data fabricatiei este specificat ca fiind 01.06.1970.
In orice caz, din cate am inteles sistemul respectiv nu functiona tocmai perfect si oamenii mai aveau de asteptat pana sa primeasca masina dorita. Mai mult nu stiu sa va zic, pt. ca nu am fost "prezent" pe atunci
Daca este printre noi cineva mai documentat in acest sens, poate sa ne scrie aici. Nu cred ca ar deranja in vreun fel prezentarea masinii.
Modificat de Bug (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
gherghin nicolae
Top poster
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
|
|
Cu certitudine stim data fabricatiei Fiatului . De asemenea stim (exista si prin ziarele vremii ) cu certitudine ca s-au oferit ca premii la CEC pe linga alte tipuri de masini , si Fiat 850 . De asemenea stim sigur ca se asteptau ani la rind pina cind se primea/obtinea masina la care se inscriau cetatenii in acele vremuri ...insa nu pentru premiile/cistigurile de la CEC .Alea se primeau instant . Ce pot eu sa va spun 100% sigur si logic de altfel ...este ca se primea o masina 100 % noua (deci exclus ca cei de la CEC sa achizitioneze o masina second, chiar noua si niciodata inmatriculata) si cu an de fabricatie exact anul cind premiul a fost oferit . Va rog sa verificati daca exista pe acel livret/carnet cistigator , sau pe alt act cu care masina a fost oferita proprietarului exactitatea seriei masinii cu seria de pe inscrisuri . Va spun acest lucru , pentru ca si eu m-am confruntat cu o chestie similara ...Si anume , am vrut sa cumpar o Dacie 1100 care omul a spus ca a cistigat-o la ,,Loz in Plic ". Dar actele care mi le-a prezentat (nici macar seria din acte nu era identica) erau ale unei Dacii 1300 pe care el a cumparat-o . Asa ca masina nu era cea din premiu , ci era alta .Omul avea peste 70 de ani si am pus pe sema virstei incidentul, si nu pe seama unei dorinte de a insela . Posibil si la dvs situatia sa fi fost similara. Fiat 850 nu s-a fabricat in 1982 adica nu a ramas in productie pina atunci . Sa presupunem ca ar fi gresit o cifra pe actul CEC , dar care? 8 sau 2 ? Ambele ?
In fine ...interesant de investigat . Pina la urma gasiti si ziarele sau ziarul in care a fost obligatoriu scris cistigatorul si premiul pe care l-a primit. Arhive sint (chiar pe net ) asa ca nu-i chiar asa greu .Bine ca aveti ,,fierul " , si ca arata bine , asta-i tot ce conteaza . Succes cu restaurarea , si cu aflatul acestui amanunt care sint convins ca o sa fie interesant .
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
O sa mai trec pe la fostul proprietar si am sa-i cer actul respectiv pt. a face o copie ca sa am si pentru mine, dar si pt. a confirma sau eventual infirma ce am scris pana acum.
Omul este unul cinstit, pensionar dar nicidecum senil. Nu mi s-a parut deloc genul de om care ar folosi fraza "Masina castigata la CEC!" pe cartea de vizita, in scopul de a atrage potentiali client.
Astea fiind zise, nu ma indoiesc de informatiile oferite de el in privinta masinii, iar pt. eventualele discrepante numai eu pot fi de vina.
Pana ce revin cu noutati/lamuriri... deoarece eu nu am intalnit arhive etc, pe net, referitoare la premiile cec din acele vremuri va rog sa puneti cate o link si aici, desigur, doar daca nu e prea mare deranj.
Multumesc!
|
|
pus acum 10 ani |
|
gherghin nicolae
Top poster
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
|
|
Cind spun arhiva , ma refer la arhive de ziare . Daca stiti exact data , cautati mai precis . Listele cu cistigurile si numarul libretului CEC din cite stiu erau scrise in ziarele vremii . Aici ziarul Scinteia , insa e greu de rasfoit toate ziarele din 1980 . Daca ati fi stiut exact data, era mai usor .
|
|
pus acum 10 ani |
|
Bug
Top poster
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
|
|
CAUT Urgent comutator/contact cu cheie marca Sipea pt. masina!
La al meu mecanismul de blocare este defect, asa am cumparat masina. Accept si contact normal cu conditia sa aiba cheie si sa nu fie defect. Prefer totusi nou sau cat mai aproape de nou!
|
|
pus acum 10 ani |
|