Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
luiza69
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
27 - 75 ani
Fiat Forum Romania / Club Fiat 850 / Restaurare Fiat 850 din 1967 Moderat de citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Incep prezentarea restaurarii Fiatului meu cu primii pasi realizati. Urmeaza ca pe masura ce ma obisnuiesc cu incarcarea pozelor sa fac o prezentare detailata.

Reparatie_Fiat_



pus acum 10 ani
   
Cristi7
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Felicitări ! ffff frumos lucrat . 

_______________________________________
Fiat 850 1966
Fiat 850 1967
BMW 318 D F31 2016                                                                                                  Manet 1962
Mini Rover 1.3  1997
Motoreta Carpati 1964 C2.  Motoreta Carpati 1962 C2
Mobra 1980.     Motoreta Carpati C2 1965

pus acum 10 ani
   
Romeo600
Membru de onoare

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 334
felicitari, spor la treaba!

daca ai nevoie, am un prag de dreapta sau stanga, nu stiu sigur... e nou nout, original (cu grundul roz, specific fiat).


_______________________________________
fiat 600d - 1965

pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
In primul rand scuze pentru faptul ca nu am inceput prezentarea activitatii de reconstructive a FIAT – ului 850 din anul 1967 asa cum trebuia, adica “cu inceputul”, deci cu povestea nu cu imaginile.
Asadar am cumparat masinuta cu dorinta de a o reconstrui cu grija pentru detalii si pasul urmator achizitiei a fost cautarea tuturor reperelor lipsa, si trebuie sa spun ca lipseau o gramada .
Nu ma pot plange ca nu am gasit, desi trebuie sa recunosc ca am cautat foarte mult si a trebuit sa platesc uneori destul de scump unele dintre ele. Drept este ca trebuind sa cumpar asa dupa cum am gasit, adica de cele mai multe ori “pachete” nu piese separate, acestea sunt foarte bune si pentru celalalt FIAT 850 pe care il am, si cu care particip la intalnirile RETROMOBIL (din pacate nu pot la toate, asa dupa cum doresc).
Problema urmatoare a fost trecerea la refacerea efectiva. Aveam sculele necesare, priceperea in manuirea lor si dorinta de a trece la lucru. La capitolul timp nu am stat foarte bine, asa ca lucrarea la care voi prezenta parcursul s-a desfasurat in doi ani si inca nu este gata.
Nu mai lucrasem singur si o problema a fost planul de lucru, nu foarte stralucit in prima parte.
In urma inspectiei caroseriei am stabilit ca este nevoie de inlocuirea aripilor fata si de repararea panoului fata. Pozele pe care le-am prezentat in postul anterior se refera la reparatia colturilor inferioare ale panourilor fata. A fost multa munca, am plecat de la profilele originale, dupa care am facul sabloane si am confectionat cele doua zone afectate. Nu este deloc simplu pentru ca formele nu sunt in doua dimensiuni ci in trei, fapt de care trebuia tinut cont la confectia tablelor si apoi la sudura. Apropo de sudura am lucrat cu un aparat MIG si cu CO2.
Fac o paranteza si va spun ca la inceputul activitatii de sudura, desi aveam multa experienta la sudura cu electrod invelit, nu reuseam deloc sa controlez viteza sarmei, debitul gazului, etc.
Am cerut multe sfaturi de la colegi de pe forumul dedicate sudurii, am cautat si respectiv vizionat o gramada de filmulete despre sudura MIG a tablelor subtiri si incet, incet am ajuns sa cunosc din ce in ce mai bine atat procedeul cat si “ponturile” necesare unei suduri bune si cat mai estetice (sa nu radeti dar muncesti o gramada sa polizezi sudurile incarcate – iar zgomotul si praful sunt numai bune sa te determine sa fii atent la sudura urmatoare).
Nu mai lungesc vorba si va spun ca dupa toata munca s-a ivit ocazia sa cumpar un panou fata nou astfel incat am hotarat sa il schimb cu totul, trecand munca de pana atunci la capitolul “experienta”.
In pozele ce urmeaza prezint lucrul la elementele capetelor de lonjeroane fata, al pieselor de legatura intre acestea si noua masca fata, respective al partii inferioare a panoului de pozitionare a rotii de rezerva. Dupa fiecare lucrare suprafata se curata bine si se acoperea cu grund sub forma de spray. Tabla pe care am folosit-o la lucrare (nu ma refer la elementele de caroserie inlocuite ci la elementele refacute) a fost de 0,8 mm.


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
restaurare_

[url=http://www.99poze.ro/restaurare_/9/][img]http://www.99poze.ro/hotlink


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Pasul urmator a fost de reparare a lateralelor, iar prima a fost partea dreapta. Aici am considerat necesara :
-    inlocuirea pragului (pana la peretele de separatie);
-    indreptarea ultimei portiuni a pragului;
-    repararea stalpului A;
-    refacerea portiunii de jos a contraaripii;
-    repararea “scoicii” din fata banchetei spate (portiunea pe care se tin picioarele);
-    repararea peretelui dintre habitaclu si compartimentul motor;
-    repararea conturului exterior / interior al aripii spate .
Ca o nota generala, am considerat ca starea generala nu era una proasta si aici ma refer in principal la zonele considerate de catre mine drept problematice, contraaripa cu prinderea basculei si a amortizorului, lonjeroane etc. A fost indepartata complet tabla afectata de rugina iar in locurile unde nu mai pot interveni asa usor a fost aplicat anticoroziv si apoi grund.
La final a fost aplicat un strat de grund peste toate zonele la care s-a intervenit.
Pe parcursul prezentarii o sa fac diferite remarci privind modul de lucru, de folosire a diverselor scule etc. Prima dintre ele se refera la curatarea suprafetei tablelor pe care vrei sa le sudezi. Daca la sudura cu electrod invelit (electrodul de sudura cunoscut) procesul se desfasoara si in conditii de curatare a suprafetelor mai putin riguros, la sudura MIG acestea trebuie sa fie foarte curate pentru ca in caz contrar sudura nu va fi de calitate.
La capitolul scule folosite va aduc in atentie una multifunctionala, realizata in constructive proprie, respective un dispozitiv cu impact, pe care l-am folosit atat pentru extracta de tamburi de frana, pentru indreptarea din interior a tablelor, respective la “tragerea tablei” in locuri fara acces. Va recomand celor care doriti sa lucrati sa va achizitionati (sau confectionati) aceasta scula, deoarece este foarte practica.
O alta scula foarte utila este clestele de faltuit table, cu care inca ma acomodez, dar pe care mi-am dorit-o foarte mult. Pana acum, acumuland experienta, constat ca este mai utila in anumite imbinari, pentru continuitatea suprafetei de table si un exemplu bun cred ca este stalpul A care in opinia mea a iesit foarte bine .


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Restaurare_

[url=http://www.99poze.ro/Restaurare_/9/][img]http://www.99poze.ro/hotlink


pus acum 10 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
Tot respectul, frumos lucrat!

pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Si cum fiecare lucrare atata mult mai bine cand este finalizata decat pe parcursul executarii acesteia, adica dupa polizare, slefuire si grunduire, va prezint cum arata lucrarile pe partea dreapta a masinii, parte finalizata in opinia mea. Cand spun “finalizata” inseamna ca si lucrari de tinichigerie, deoarece in plan este ca dupa ce termin si partea stanga in aceeasi maniera, sa sablez integral tabla, sa acopar imbinarile cu mastic de etansare, sa aplic un strat de grund, urmat de vopsea / teroson.
prezentare_



pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Cand spun sablare ma refer la ansamblul masinii (exterior / interior) iar activitatea asta o voi efectua tot “in regie proprie” deoarece am in lucru o instalatie mobila de capacitate redusa. Daca exista interes din partea colegilor, voi prezenta etapele constructiei acesteia pe masura ce avansez cu realizarea. Trebuie sa precizez ca pentru sablare am cumparat un pistol dedicat dar, cu regret spun asta, am fost dezamagit de rezultatul utilizarii. Am avut nevoie de un debit foarte mare de aer, ma asteptam la asta, de presiune ridicata – 10 barr, dar chiar daca am insistat mult intr-un loc, rezultatul nu a fost unul grozav. Nu ma asteptam sa curete suprafata asa dupa cum vedeti in filmuletele de pe Youtube, dar in opinia mea rezultatul era la ani lumina. Poate ma asteptam eu la prea multe, poate sistemul de lucru al pistolului – care aspira nisipul din rezervor prin depresiunea creata de curentul de aer – nu este cel mai bun, cert este ca la varianta pe care intentionez sa o realizez sper ca elimin aceste neajunsuri.
Ca sa “mergem mai departe” cu povestirea, am constatat ca incinta (cutia) de pozitionare a bateriei de acumulatori era ruginita foarte tare, avand o gramada de “intarituri” din tabla. Este de inteles starea ei pentru ca masina a fost folosita intr-o perioada in care la noi erau in uz acumulatori cu corpul de bachelita iar la partea superioara etansarea se realize cu smoala. Era suficient sa nu acorzi atentie la amplasarea bateriei pe un suport elastic (cauciuc) pentru ca aceasta sa se sparga si acidul sa distruga cutia de amplasare. Din aceasta cauza, precum si pentru ca nu am mai gasit nicaeri o cutie noua ca element de tinichigerie, am luat hotararea de a o confectiona exact ca una originala. Folosind ce s-a mai putut din cutia veche, dupa care am croit cateva sabloane, precum si de poze si cote facute / masurate dupa o cutie noua si originala (aduc multumiri aici dlui Dan Cristache, pe care il respect atat pentru ajutor cat si pentru toate realizarile sale in domeniul reconstructiei / intretinerii modelelor sale de Fiat 850) am realizat o noua cutie, care arata la fel ca originalul (cu exceptia unor nervuri de intarire la care inca studiez modalitatea de a le realiza).
reataurare_

[url=http://www.99poze.ro/reataurare_/9/][img]http://www.99poze.ro/hotlink


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Nu stiu cum sunt altii, dar in cazul meu atunci cand lucrez mult la ceva simt ca “nu mai merge”, ca am “obosit”, trebuie sa schimb lucrarea. In acest sens, am lasat lucrul la caroserie (partea stanga, de care ma apucasem) si am incercat modul in care se potrivesc aripile fata. Am constatat cu surprindere ca intre contraaripa si aripa exista, in partea din fata, o piesa de legatura care la aripile noi lipseste. Cum nu aruncasem aripile vechi am putul sa realizez sabloane si sa confectionex piesele lipsa. Nu le-am montat inca, asta o voi face cand montez aripile, pentru a fii sigur de corecta aliniere a ansamblului.
restaurare_



pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Am ramas dator cu pozele de la scula cu impact. Astea sunt urmatoarele.
restaurare_



pus acum 10 ani
   
SEBY
Membru

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 36
frumos lucrat!!!! mult succes in continuare!!

_______________________________________
Fiat 850 1965 in proces de restaurare....

pus acum 10 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
Da, si eu stiu cum e cu piesele luate la pachet. Eu asa cumpar mai mereu. Dai multi bani, poate multe nu iti trebuiesc, dar cel putin faci stocuri de piese care or fi utile candva


ai de munca la masina

Mult succes 


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
Foarte frumos lucrat
Urmaresc cu mult interes ceea ce faceti.
Sunt interesat si de sistemul de sablare. Eu m-am gandit sa cumpar o instalatie de sablare gata facuta ceva de genul

restaurare fiat 850 din 1967 foarte frumos mult interes ceea interesat sistemul sablare. m-am gandit

22.6KB


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
si un compresor in doi cilindrii cam

restaurare fiat 850 din 1967 compresor doi cilindrii cam

36.7KB


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
sunt interesat de paramaterii pe care-i aveti la instalatia de sablare pe care o utiliati, dar si de tipul aparatului de sudura.
Am inteles ca pentru o sudura de calitate trebuie foarte bine curatate suprafetele (si asta o realizati prin sablare), dar va rog sa-mi spuneti cum indepartati partile de tabla ruginita si cum faceti apoi "croirea" bucatilor noi de tabla  :

Mult succes in continuare si astept noi informatii si poze  


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Multumesc tuturor pentru aprecieri si promit sa pun poze cu lucrarea de restaurare.
Referitor la parametrii instalatiei de sablare cu care lucrez, imi pare rau dar nu ii pot preciza deoarece, asa dupa cum am precizat abia acum sunt in proces de realizare a acesteia. Voi pune permanent poze ale acestei realizari.
Tot pentru "Johnny_awj" trebuie sa precizez ca la sudura nu sablez tabla (ar fi prea de tot) ci o curat bine cu peria de sarma circulara sau cu peria de slefuit, ambele actionate de bormasina electrica. Nu pot sa dau o "reteta generala" privind taierea tablei ruginite, decat precizand ca aceasta trebuie eliminata in totalitate chiar daca piesa de confectionat va fi mai mare si complicat de realizat (in cazul in care nu inlocuiesti cu element de tabla realizat de fabricant).
Din punctul de vedere al croirii tablelor noi nu pot spune decat ca aici cu adevarat meseria se "fura" si practica este foarte importanta. Deci nu ca nu vreau dar chiar nu pot da reguli generale . Recomandarea este sa fii atent la toate filmuletele de pe youtube, la prezentarile colegilor de pe acest forum si ale celor de pe alte forumuri.
P.S. Din pacate, desi au fost cautate elementele traseului de evacuare pentru masina ta, nici un dealer nu si-a exprimat interesul. Te rog sa ma crezi ca au fost intrebati mai multi si niciunul nu a raspuns.


pus acum 10 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
asa e horia, e migala de confectionat tablele care necesita inlocuire
in principiu de unul singur e greu de facut acest lucru pt ca e vorba de multa experienta.
Nici eu nu am folosit sablare la niciunul din fiat-uri pt nu avea rost acest lucru si am exclus din start pt ca nu aveam vreo cazatura ruginita praf.. Tot peria de sarma am preferat cu inlocuirea elementelor de tabla ruginite. Deci multa, multa munca.  Eu zic ca daca ajungi la o masian sa o sablezi, inseamna ca mai bine nu faceai masina aia pt ca nu merita(doar daca e vreun model rar, nu fiat-uri,e tc) Desigur, pot sabla si emente mai mici sa fii sigur ca eleimini orice rugina, etc, dar e la latitudinea fiecaruia, eu unul nu m-as complica cu asa ceva,

lucrezi f frumos si tot respectul apropo


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
Multumesc pt precizari.
Am crezut ca ati sablabt piesele inainte de sudura din cauza suprafetei foarte curate. Eu am reusit dupa ce am folosit peria de sarma rotativa sa obtin o suprafata de "luciu metalic" la ochi, dar in poza s-a dovedit ca ar fi ramas ceva urme de rugina

Modificat de johnny_awj (acum 10 ani)


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
o poza exemplificativa

restaurare fiat 850 din 1967 poza

38.4KB


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
in ceea ce priveste confectionarea tablelor utilizati un abkant sau ceva asemantor? (muchiile mi se pare ca sunt prea drepte si frumoase sa fie facute la menighina sau ciocan)

Succes in continuare si astept continuarea lucrarilor


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
SEBY
Membru

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 36
poate va ajuta acest video sa faceti un aparat de sudura prin puncte!!!!!!!



_______________________________________
Fiat 850 1965 in proces de restaurare....

pus acum 10 ani
   
cosminb
Membru special

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 286
Salut ,

Super tare , mi-as dori sa pot si eu lucra ...mai bine zis sa stiu sa lucrez la fel ca tine la masinuta.

Toata stima.

Cred ca te pot ajuta cu gasirea pieselor pe Ebay aici ma pricep destul de bine


pus acum 10 ani
   
OBY
Membru special

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 206
frumoasa lucrare continua si vei razbi DA la ce masina ai iti faci mana da momentan nu ti trebuie

pus acum 10 ani
   
cosminb
Membru special

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 286
Multumesc , si spor la treba 

pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Am ramas in urma cu raspunsurile. Asadar :
Nu utilizez nici un abkant ci doar doua profile de cornier laminat (nu obtinut prin roluire) care sunt prinse in menghina. Pentru ca sa nu se modifice pozitia lor cele doua corniere sunt "solidare", cu posibilitate de culisare prin intermediul unor bolturi sudate. De cat timp folosesc sistemul acesta s-a mai uzat astfel incat pentru a avea muchii de cat mai buna calitate trebuie sa aliniez cornierele foarte bine.


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Era sa uit, multumesc si colegului "cosminb", pentru oferta de ajutor in gasirea de repere pe ebay.

pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
M-am apucat de partea stanga. Problemele erau cam aceleasi, asa ca am mers pe o cale batatorita ;i la care aveam deja sabloanele de carton realizate (nu chiar pentru toate, veti vedea).

restaurare fiat 850 din 1967 m-am apucat partea stanga. problemele erau cam aceleasi, asa mers cale

32.3KB


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
In poza anterioara era pragul taiat pana la tabla curata, si dublura de sudura pozitionata pentru proba. Urmeaza capatul de prag reparat, cu peretele de rezistenta median.

restaurare fiat 850 din 1967 poza anterioara era pragul taiat pana tabla curata, dublura sudura

41.1KB


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Si o vedere din fata a peretelui median

restaurare fiat 850 din 1967 vedere din fata peretelui median

46.6KB


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Restul reparatiei
reparatie_partea_stanga



pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Si mai departe
lucrari_stanga_



pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Asa dupa cum spuneam lucrarile nu sunt exact ca in partea dreapta. Ce nu pot intelege de ce au fost probleme de ruginire a peretelui antifoc (in spatele spatarului banchetei spate) . Acolo s-a incercat o sudura, prost facuta si nerezolvata eliminarea ruginii, asa ca am inlocuit toata zona afectata (sigur putin mai mult, pana la tabla "curata"

pus acum 10 ani
   
Cristi7
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Domnul Horia ff frumos lucrat , felicitări . Un adevărat maestru . 

_______________________________________
Fiat 850 1966
Fiat 850 1967
BMW 318 D F31 2016                                                                                                  Manet 1962
Mini Rover 1.3  1997
Motoreta Carpati 1964 C2.  Motoreta Carpati 1962 C2
Mobra 1980.     Motoreta Carpati C2 1965

pus acum 10 ani
   
johnny_awj
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
Foarte frumos lucrat.

Rugina in zona peretelui de foc e posibil sa fi aparut din cauza condensului. La 124-ul meu am o gaura in portbagaj (intr-o zona unde nu intra nicicum apa), dar zona este deasupra tobei (care nu era originala si era prinsa cu sarma foarte aproape de caroserie). Toba se incalzea. Covorasul de cauciuc  din portbagaj mentinea apa (condensul) dedesubt , pe tabla si asa a aparut gaura.
Probbil la fel se intampla si acolo. Condens si bancheta care tinea condensul


_______________________________________
Fiat 124, 1197 cmc, 1968
Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970
Fiat 1800, 1800 cmc, 1967

pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Am mai progresat la tinichigeria Fiat-ului cu montarea panoului frontal si a aripilor fata (stanga / dreapta). O sa pun pozele (daca imi aduc aminte cum se face) si apoi povestesc.


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Spuneam ca voi povesti dupa ce vor fi puse pozele.
Principala problema a acestei lucrari a fost centrarea pieselor una in raport cu cealalta, respectiv cu caroseria. Nu a fost usor nici faptul ca eu lucrez singur si de multre ori ai nevoie de "trei maini" nu doar de doua. Iarasi frustrant (cel putin pentru mine, la inceputul activitatii de restaurare) este procesul indelungat pana ajungi sa sudezi efectiv. Ma refer la centrarea pieselor, montarile / demontarile succesive, marcarea reperelor, pregatirea tablelor (gaurirea pentru sudura ulterioara si curatarea gaurilor), pregatirea suprafetelor (inca odata atrag atentia pe curatarea tablelor, pentru ca la sudura sa aveti continuitate).
In sfarsit dupa tot procesul acesta (abia acum poate intelegeti de ce lucrarile de reconditionare a reperelor, respectiv restaurare generala dureaza mult - daca vrei sa faci o treaba buna) poti trece la sudura. Ei bine, cum sudura in general merge repede (daca ai facut corect toate operatiile pregatitoare) ajungi sa te intrebi singur cum de "astazi" - ziua in care ai sudat tablele - ai avut asa un spor si in zilele anterioare ti se pare ca ai batut pasul pe loc.


pus acum 10 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Am avut posibilitatea de a ma ocupa mai mult de masina si astfel am putut-o termina, in varianta pe care mi-am propus-o.
Fata de ultimele poze luctarile au vizat finalizarea coltului aripii stanga spate, montarea cutiei pentru bateria de acumulatori, si finalizarea alinieriilor usi / aripi, respectiv capota fata. Totodata am "sigilat" toate sudurile facute cu mastic pensulabil, ce poate fi vopsit (ma refer la zone in care nu se aplica chitul).
Pe mai departe voi lasa pozele sa vorbeasca.
Deoarece mai am o masina de acelasi tip, am ajuns la concluzia ca pe aceasta o opresc la stadiul pe care il veti vedea in poze si o voi vinde urmand ca noul proprietar sa faca doar o terosonare, vopsire interior / exterior si sa monteze intreaga masina. Mai multe voi preciza la rubrica de vanzari.
Oricum ca o concluzie de final (trebuie sa recunosc ca nu este chiar un final - masina vopsita, montata, stralucitoare etc.) a activitatii va multumesc pentru aprecierile facute si va asigur ca am facut prezentarea pentru ca poate va motiva si pe un alt coleg ce dispune de scule si pricepere, nu foarte mare la inceput, dar considerabil imbunatatita pe parcurs. Satisfactia realizarii este cu adevarat mare.
Numai de bine.
Finalizare_tinichigerie



pus acum 9 ani
   
Cristi7
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Felicitari !!! A ieșit ff frumos !

_______________________________________
Fiat 850 1966
Fiat 850 1967
BMW 318 D F31 2016                                                                                                  Manet 1962
Mini Rover 1.3  1997
Motoreta Carpati 1964 C2.  Motoreta Carpati 1962 C2
Mobra 1980.     Motoreta Carpati C2 1965

pus acum 9 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Buna seara

Chiar daca de o buna bucata de vreme nu am mai postat nimic referitor la reconstructia masinii, nu inseamna ca a ramas in acelasi stadiu. In mod concret am terosonat-o si vopsit-o, nu eu singur ci la un Service specializat iar mai apoi am inceput montajul final.
Pozele vor arata drumul parcurs.

restaurare fiat 850 din 1967 buna searachiar daca buna bucata vreme mai postat nimic referitor

39KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Alte poze

restaurare fiat 850 din 1967 alte poze

35.9KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Lateral, interior

restaurare fiat 850 din 1967 lateral, interior

36.5KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Scuze dar se pare ca mi-am pierdut din stiinta urcarii pozelor.

restaurare fiat 850 din 1967 scuze dar pare mi-am pierdut din stiinta urcarii pozelor.

42.5KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Respectiv

restaurare fiat 850 din 1967 respectiv

35.9KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Ce va spuneam

restaurare fiat 850 din 1967 spuneam

36.5KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Sper sa ma lamuresc cum si ce si voi reveni inclusiv cu poze ulterioare vopsirii .

pus acum 8 ani
   
retro
Membru special

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 200
Asteptam si alte poze!!   

pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Fiatul a fost adus acasa si am inceput montajul

restaurare fiat 850 din 1967 fiatul fost adus acasa inceput montajul

41.4KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
A iesit deosebit de frumoasa vopseaua

restaurare fiat 850 din 1967 iesit deosebit frumoasa vopseaua

30KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Si inca o poza din fata

restaurare fiat 850 din 1967 inca poza din fata

31.4KB


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Promit si alte poze pe masura ce avansez

restaurare fiat 850 din 1967 promit alte poze masura avansez

28.3KB


pus acum 8 ani
   
Cristi7
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Fff frumos Dl Horia! Felicitări! A ieșit ff bine!

_______________________________________
Fiat 850 1966
Fiat 850 1967
BMW 318 D F31 2016                                                                                                  Manet 1962
Mini Rover 1.3  1997
Motoreta Carpati 1964 C2.  Motoreta Carpati 1962 C2
Mobra 1980.     Motoreta Carpati C2 1965

pus acum 8 ani
   
retro
Membru special

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 200
Foarte frumos! Garajul pare mic, dar e foarte frumos ce lucrati acolo, felicitari!
Va rog sa puneti cat mai multe poze pe parcurs! Sunt multe detalii interesante!


pus acum 8 ani
   
ova772007
Top poster

Din: MEDIAS
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 956
Bravo! Foarte frumos!

pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Garajul nu numai ca pare si este foarte mic. M-am mutat de unde stateam si unde aveam atelierul si garajul pentru 2 masini si inca un garaj pentru alte doua masini. Aici voi termina montajul si in paralel construiesc atelierul si garajul pentru trei masini. Intre timp am dezvoltat parcul auto cu un Trabant combi si cu o Dacia 1100.
Dar le luam pe toate rand pe rand. Sper sa termin acest fiat pana la intalnirea de la "Oldies" unde sper sa ma vad din nou cu colegii "retro" si "ova". Anul trecut am participat cu Fiat - ul 850 albastru.


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Am uitat sa multumesc pe aceasta cale colegului Dan Cristache pentru ajutorul dat (explicatiile tehnice foarte precise) la refacerea arcului fata la Fiat - ul bej.
Multumesc Dan.


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Ca o paranteza, netehnica, e de tot circul modul in care mut lazile cu diverse componente din stanga in dreapta, afara pe hol, terasa etc. atunci cand am de lucrat pe vreo parte. Deocamdata nu am ce face cu spatiul si trebuie sa am grija sa nu zgarii masina. Ca o gluma nu stiu cum se face dar parca masinile proaspat vopsite au "magnet" la atingere. Uf, trebuie sa trecem cu bine de perioada montajului.

pus acum 8 ani
   
retro
Membru special

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 200
Asa e, periculos cu zgariatul. Chiar zilele trecute am revazut pozele de la Sibiu Oldies Meeting. Genial fiatul albastru!

pus acum 8 ani
   
retro
Membru special

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 200
Si poza:

restaurare fiat 850 din 1967 poza:

43.1KB


pus acum 8 ani
   
Cristi7
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Poze cu noile achiziții!

_______________________________________
Fiat 850 1966
Fiat 850 1967
BMW 318 D F31 2016                                                                                                  Manet 1962
Mini Rover 1.3  1997
Motoreta Carpati 1964 C2.  Motoreta Carpati 1962 C2
Mobra 1980.     Motoreta Carpati C2 1965

pus acum 8 ani
   
retro
Membru special

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 200
Ati mai avansat cu montajul?


pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Nu am mai avansat cu montajul din cauza ca am avut (si inca mai am) de lucru la constructia garajului si a atelierului. Promit ca de indata ce mai lucrez sa postez. Numai de bine.

pus acum 8 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
In sfarsit am toate piesele necesare refacerii sistemului de franare. Am cumparat absolut totul, mai putin cablul franei de mana (pe care deja il aveam - nou) si conductele de frana, in stare perfecta. Ceva probleme am avut cu sabotii de frana, la care a trebuit sa fac o mica modificare la armatura metalica, pentru a se potrivi cu elementele de reglaj interior (camele de reglaj). La acest sfarsit de saptamana o sa le montez si revin cu poze.

pus acum 8 ani
   
mapin
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 440
Ceva asemanator am si eu culoarea la Fiat

restaurare fiat 850 din 1967 ceva asemanator culoarea fiat

28.9KB


pus acum 7 ani
   
mapin
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 440
Masina mea.

restaurare fiat 850 din 1967 masina mea.

28.9KB


pus acum 7 ani
   
vad2016
Membru

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 8 ani
Postari: 27
O masina cu adevarat frumoasa ! Felicitari

_______________________________________
Anvelope la Pret Redus!

pus acum 7 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Ei bine, dupa ce v-am purtat cu povestea si imaginile (poate mai putine decat ati fi vrut) prin lumea restaurarii masinii, imi face placere sa va prezint cateva imagini de la primul drum mai lung facut cu Fiat-ul. Este vorba despre  inspectia la RAR, reprezentanta Voluntari, pentru modificarea culorii in CIV. M-am bucurat de fiecare clipa in care l-am condus. Voi reveni.

restaurare fiat 850 din 1967 bine, dupa v-am purtat povestea imaginile (poate mai putine decat ati

55.9KB


pus acum 7 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Alta poza

restaurare fiat 850 din 1967 alta poza

49.2KB


pus acum 7 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Alta

restaurare fiat 850 din 1967 alta

51.5KB


pus acum 7 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Ultima pentru astazi

restaurare fiat 850 din 1967 ultima pentru astazi

35.2KB


pus acum 7 ani
   
retro
Membru special

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 200
Inca unul gata!
Felicitari, arata foarte bine!


pus acum 7 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 538
Multumesc Retro. In cazul tau chiar stii cata munca implica o restaurare serioasa. Scuze ca nu am mai vorbit, dar nu mai am numarul tau de telefon. Sa auzim numai de bine.

pus acum 7 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la