cosminb
Membru special
Din: Pitesti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 286
|
|
Inovatii de succes
Mai presus de toate era pozitia motorului (633 cc cu 4 cilindri) in spate, ceea ce a marcat un important pas inainte pentru Fiat. Aceasta solutie revolutionara salva foarte mult spatiu in habitaclu, facand posibila acomodarea a 4 persoane, in ciuda dimensiunilor exterioare reduse la minim. Masina avea putin peste 320cm lungime, 138cm latime si 148cm inaltime. Surprinzator, au fost vazute Fiat-uri 600 cu 6 persoane in ele.
Fiat 600 era mic dar fiabil, o masina ce etala un concept complet nou si care a stabilit chiar si un record: a fost prima masina mica care se lauda cu un sistem eficient de incalzire care folosea aerul din ventilatorul radiatorului pentru a dezaburi parbrizul si a incalzi interiorul. Motorul de 633cc s-a dovedit a fi de incredere si versatil si a fost marit si dezvoltat, aparand chiar si cateva versiuni sport.
Inovatiile aduse de 600 in domeniul auto nu s-au limitat numai la motor. Configuratia posterioara elimina arborele cadranic si il inlocuia cu unul de torsiune, reducand astfel seminificativ greutatea: astfel, cele 4 roti erau independente, ceea ce insemna un control mai bun chiar si la viteze mari. Noile suspensii si amortizoarele hidraulice asigurau Fiatul 600 ca fiind o masina confortabila la condus, chiar si pe drumuri accidentate. Dar aceste drumuri aveau sa dispara dupa finalizarea planului de 10 ani pentru refacerea soselelor. Obiectivul consta in unirea nordului si sudului Italiei printr-o legatura asfaltata, simplificand transporturile si mobilizand societatea care acum era ''motorizata''. Versiuni si haine noi
Fiat a adaugat inca doua versiuni ale deja celebrului 600 in 1956: prima avea un acoperis rabatabil, o trapa ce a facut furori apoi, iar a doua a fost celebra "Multipla". Productia lui 500 Belvedere, masina care a inaugurat noi tendinte in peisajul auto urban, se apropia de final. Era acum randul lui 600 s-o inlocuiasca. Si a facut-o perfect, vanzand mai mult de 243.000 de unitati din 1956 pana in 1970 si devenind astfel masina ideala pentru familie si mers la munca. Atuul sau consta in versatilitate, aceasta regasindu-se si in nume, ''Multipla'', cu sensul de multiplicare a intrebuintarilor. Putea avea 6 locuri, iar scaunele din spate se rabatau, oferind posibilitatea unei calatorii confortabile sau a unui transport de marfuri. Datorita adaptabilitatii sale, Fiat 600 Multipla a devenit imediat un succes pentru firmele de transport, micii producatori sau fermieri.
Pe 2 iulie 1957 Fiat prezenta noul 500, dar continua sa aduca schimbari ''surorii mai mari''. Fiat 600 a fost echipat cu stopuri noi, doua fasii metalice pe ambele parti, amortizoare si semnalizatoare mai mari. La interior, clientul putea opta pentru tapiterie din piele, iar scaunele se rabatau complet.
Reclama Originala Fiat 600Nu au mai fost efectuate modificari si in anul urmator, insa in 1958 era posibil sa conduci un Fiat 600 de la Milano la Parma pe primii 100km din noua Autostrada a Soarelui. In 1959 fabrica din Mirafiori angaja inca 65.000 de oameni si scotea de pe banda aproape 500.000 de masini. Fiat 600 era inca visul a mii de italieni si, in afara de o noua luneta si o pereche de faruri noi, era acelasi model din 1958.
Insa, in 1960, Fiat prezenta la Salonul Auto de la Paris noul 600 D, care se evidentia prin numeroase modificari aduse atat motorizarii, cat si infatisarii. Motorul crescuse de la 633 la 767cc si livra acum 29CP la 4,800rpm, iar caroseria venea in diferite combinatii de culori, cu deflectoare ajustabile si o grila a radiatorului largita. Pretul era acum de 640 de lire, in conditiile in care un lucrator platit pe ora castiga in jur de 47 de lire pe luna si mai mult de 41% dintre muncitorii italieni lucrau in companii industriale. Acestia erau anii exploziei economice: 50% dintre familiile italiene aveau un televizor si multe isi cumparasera frigider, masina de spalat si un automobil, iar peninsularii erau intr-un continuu exod de la rural la urban, Torino, Milano si Genova devenind cei trei poli ai industriei italiene. Darul Italiei
Italienii au inteles repede ca Fiat 600 are un potential urias si n-au stat pe ganduri. L-au imprastiat prin toata Europa, vanzand franciza in Germania, Spania si Iugoslavia. Astfel, in Germania Fiat 600 s-a produs intre 1956 si 1967 si se numea Jagst 600, in Spania s-a vandut intre 1957 si 1973 sub emblema SEAT, fiind de acolo exportat in toata lumea, iar in Iugoslavia se numea Zastava 850 si productia a durat din 1965 pana in 1981.
Pe 15 iulie 1965 se inaugura Tunelul Mont Blanc, lung de 12km, care lega Franta de Italia, iar la acea data, dupa 10 ani de la aparitie, aproape 6 milioane de Fiat-uri 600 umpleau soselele italiene.
Aceia au fost anii in care Italia a renascut, anii in care economia crestea pe ritmurile piesei ''Volare'' iar oamenii priveau zambind ziua ce urma sa vina. Iar Fiat 600, o masina atat de mica si docila incat ar putea fi folosita intr-un carusel, a fost unul din pilonii ce au stat la baza revigorarii peninsulei si, poate mai mult, pionierul clasei mici auto. A iesit din fabricatie pe 18 mai 1969, predandu-i stafeta noului 850. In 15 ani, peste 2.600.000 de Fiat-uri 600 au fost fabricate. Taguri: Fiat 600, Fiat, Salonul Auto de la Geneva, Topolino, Seat, Fiat Multipla, Multipla
34.9KB
|
|