Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
vio69 Profile
Femeie
25 ani
Botosani
cauta Barbat
25 - 50 ani
Fiat Forum Romania / Club Fiat 500 & 600 / Fiat 600 D 1965 Moderat de citroends21
Autor
Mesaj Pagini: 1
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Salutari poporului!
Dragi tovarasi,imi cer scuze ca nu am postat nici un fel de poze sau informatii cu progresul la masinile mele.....de acum o sa incerc sa pun poze,desi nu dispun de aparat foto digital.
Aveti aici cateva poze din garaj,facute acum o luna.Am inaintat greu la Fiat-ul 500 pentru ca am facut singur tot,inclusiv tinichigerie(schimbat bot cu chiu cu vai pentru ca nu s-a prea potrivit la inceput,a avut nevoie de "convingere si sprijin",refacut tabla de sub pedale....s-au rupt o gramada de suruburi care aveau capetele in sectiuni inchise,asa ca m-am chinuit destul de mult).Am refacut motorul,am luat cuzineti noi peste tot,am bucsat lagarele axului cu came,am rectificat arborele,din fericire cilindrii erau proaspat honuiti,fara efect de butoi(diametru mai mare pe la mijloc)....astept inca 2 garnituri si gata...
Acum este la vopsit,sper sa iasa bine........
La Fiat-ul 600 din 65 am descoperit rugina mare si urata intr-un singur loc,chiar deasupra motorului,cam jumatate din tabla chiar de sub geam fiind ruginita bine(din fericire doar inspre fata masinii,fara sa ajunga la rama geamului)....teoretic este usor de reparat....am taiat rugina si urmeaza sa o fac........am pornit....pardon,am incercat sa pornesc motorul dupa o mica revizie...a luat-o dar foarte slabut......partea rea este ca scoate foarte mult fum alb..partea buna fiind ca nu este ulei ars,ci doar benzina partial arsa(un cilindru nu merge)......azi am reconditionat ruptor-distribuitorul,l-am vopsit,trebuie sa vad cum refac tablita "Magneti Marelli" de pe el(era destul de stearsa......poate o rog pe mama sa incerce....are talent )
Am curatat carburatoarele,unul este Holley Europea 30 ICF,celalalt Weber 28 PIB.....am incercat sa-l pornesc cu Holley-ul,o sa vad care merge mai bine......
Directia era pusa "sport" (bieletele/barele de directie erau montate in gaurile pentru bara care sincronizeaza cele 2 brate...si invers......)....am remontat-o corect......mai am franele de facut si se poate face un test cu ea.....
Am lipit volanul cu Poxypol,urmeaza sa il finisez si sa il vopsesc.....alb....
Interiorul este cam ciudat,un fel de zebro-ghepard gri cu negru.. ......cand am bani o sa il schimb(comandat de la Boda),pana atunci merge....panourile din placaj sunt facute cum trebuie,dar tapiseria/tapiteria trebuie schimbata....

Din Fiat-ul `64(fara acte) as vrea sa fac o replica Abarth.......curatata cat de cat,facut un rollcage sanatos,adaptat frane pe disc,preparat motorul(hehehe....aici am 10000 de idei,rezultatul prea multor carti despre motoare citite ,una dintre idei[nu am vazut asta pana acum,decat la circuite de racire] fiind frezarea chiulasei in zona admisiei,evitand circuitul de racire si construita admisie separata,turnat epoxy sau compozit......greu dar poate sa iasa ceva ) sau trantit alt motor,mesterit bine suspensia,facut sistem de amortizare progresiv simplu,cu blocuri de cauciuc.....in fine,o gramada de chestii......partea proasta este ca rectificarile si alezarile profi nu sunt chiar ieftine,un incarcat de ax cu came si rectificat ma costa 200 de euro si nu tine mai mult de 2000 de km,avantajul fiind ca pot sa gandesc cum vreau eu distributia.....

fiat 600 1965 salutari cer scuze postat nici fel poze sau informatii progresul masinile acum incerc

34.8KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Fiat

fiat 600 1965 fiat

37.2KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Fiat........botul a iesit cum trebuie,mai putin muchia de jos,care este un pic in valuri,dar se rezolva....

fiat 600 1965 iesit cum putin muchia jos,care este pic valuri,dar

36.9KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Fiat

fiat 600 1965 fiat

40.4KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
Amatorul
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 697
Bravo Ciumonk, spor la treaba in continuare!

_______________________________________
Fiat 600D/1965
Dacia 1301/1977
MB W123 230E/1982

pus acum 17 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
bravo bravo ! ! !

mult spor !


_______________________________________
-

pus acum 17 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Bravo Ciumonk.
Spor la lucru, si abia astept sa vad masinile. Vezi ca 30ICF-ul e de la un 850, si daca e si Holley e foatre probabil sa fie si de la modelul Super, adica pe lateral e stantat 22 intr-un cerc. Cu carb. ala e mai greu de reglat 600 ca baga mult mai multa benzina decat trebuie.  28 PIB e carb lui original, jetat pentru motorul de 600. La 200 Euro iti poti lua deja ax cu came facut la comanda de ateliere specializate din Vest (chiar America daca vrei, da si in Italia sunt axe cate vrei) si ala tine putin mai mult decat axul original, fiind facut de oameni care asta fac, nu de gigi la atelier. oricum un ax facut de gigi care tine 2000 km nu are cum sa coste 200 Euro in Romania, asta e o smecherie de-a omului pe care l-ai intrebat, incarcare cu sudura si rectificarea e o tampenie romanesca, mergi la primul strungar rezonabil si ala iti face un ax de la 0 din bara plina, matrialu la alegerea clientului, la axul cu came nu e scump nici materialul nici manopera, scump e tratamentul de suprafata, cimentarea cum se numeste, si in Romania eu nu cunosc nici un atelier care sa faca lucrul asta. (sigur sunt prin fabricile mari care fac piese de masini unelte, da eu nu stiu cum sa ajung acolo). Alezarile si rectificarile nu sunt chiar asa de scumpe, alezat si honuit bloc e pe la 1-2 mil, lepuit faci acasa cu manuta ta, plan la chiuloasa e 350 mii, plan la bloc la fel, rectificat scaune e 500 mii poti face si tu acasa si iese mai bine, schimbat scaune cu unele mai mari e in jur de 1 mil, rectificat arbore cotit chiar nu stiu ca nu am intrebat. Masina de echilibrat dinamic arborele cotit nu cunosc in Romania, echilibratul static e insa OK. Renunta la "alezarile si rectificarile profi" facute in atelierul de "tiuning", operatiile mecanice necesare sunt exact la fel la orice masina, daca meseriasu privatizat de la fosta cooperativa are masina necesara si stie sa opereze pe ea face exact acelasi lucru ca ala de la super-service cu tariful la 500-800 mii ora mecanica. Idee de tuning la chiuloasa e de ex. inversarea admisiei cu evacuarea, ai direct admisie pe 4 canale, sa mai facut, e mai usor decat ce vrei sa faci tu cu epoxidu (sincer sa fiu la ce bani tre sa bagi in epoxidu vietii care sa reziste la temperaturile din chiuloasa fara racire mai bine strang din buci si adun 2000 Euro si iau o chiuloasa PBS pe 8 canale, pe urma nu ma mai doare capu si nici nu mi frica de valve zburatoare).  Succes in continuare, si tine-ne la curent cu progresele.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859

rumpi a scris:

fiind facut de oameni care asta fac, nu de gigi la atelier. oricum un ax facut de gigi care tine 2000 km nu are cum sa coste 200 Euro in Romania, asta e o smecherie de-a omului pe care l-ai intrebat, incarcare cu sudura si rectificarea e o tampenie romanesca, mergi la primul strungar rezonabil si ala iti face un ax de la 0 din bara plina, matrialu la alegerea clientului, la axul cu came nu e scump nici materialul nici manopera, scump e tratamentul de suprafata, cimentarea cum se numeste, si in Romania eu nu cunosc nici un atelier care sa faca lucrul asta. (sigur sunt prin fabricile mari care fac piese de masini unelte, da eu nu stiu cum sa ajung acolo). Alezarile si rectificarile nu sunt chiar asa de scumpe, alezat si honuit bloc e pe la 1-2 mil, lepuit faci acasa cu manuta ta, plan la chiuloasa e 350 mii, plan la bloc la fel, rectificat scaune e 500 mii poti face si tu acasa si iese mai bine, schimbat scaune cu unele mai mari e in jur de 1 mil, rectificat arbore cotit chiar nu stiu ca nu am intrebat. Masina de echilibrat dinamic arborele cotit nu cunosc in Romania, echilibratul static e insa OK. Renunta la "alezarile si rectificarile profi" facute in atelierul de "tiuning", operatiile mecanice necesare sunt exact la fel la orice masina, daca meseriasu privatizat de la fosta cooperativa are masina necesara si stie sa opereze pe ea face exact acelasi lucru ca ala de la super-service cu tariful la 500-800 mii ora mecanica.


Chiar nu este gigi..nu sunt chiar asa de tampit incat sa ma duc la gigi cu strungu` din 1937 toamna-spre-iarna...este o firma privata care face numai piese pentru export.Acum vin de acolo.Au 2 masini de copiat,utilaje CNC cu 3 axe,si daaa,au si o masina de echilibrat DINAMIC arborele, marca "Paella" sau "Parella".4 milioane ma costa o axa facuta de la 0,cu unghiurile si diagrama mea,tratament electromagnetic si garantie.Rumpi,poate axul din Italia rezista cat cel original daca este folosit "normal"......in schimb la un motor de 80-90-100 de cai,ridicare foarte mare si rapida se duce repede.
Sa nu crezi tu ca ma duc la "Ziuper Tiuning zervis shap" ca sa ma frece in dos nenea.......dar prefer sa dau mai multi bani pentru servicii de calitate(cand mi-am rectificat axul cu came si bucsat blocul la Fiat 500,am primit blocul inapoi degresat,curatat,fara pic de span,si lagarele axului infasurate in folie protectoare,fara nici o zgarietura)
Acasa pot sa rectific doar supape si scaune(trusa Facom),in rest nu am cu ce.Si crede-ma,honuirea manuala este o mare prostie,nu poti sa misti uniform cutitele si apare efectul de butoi.....
Cu inversarea admisiei cu evacuarea dai iarasi de o problema: gatuirea gazelor de esapament....si la evacuare chiar nu poti sa pui epoxy.Nu este deloc greu sa transformi admisia in una separata.Frezezi la unghi,razi tot ce nu trebuie si pui compozitul(nu cred ca ma costa mai mult de 1 milion epoxy-ul,daca il cumpar de unde trebuie si cum trebuie).....sincer temperatura in zona aia nu cred ca trece de 150 de grade(teoretic este racita dar pe exterior s-ar putea sa fie temp ceva mai mare).....in concluzie.....destul de realizabil,chiar si fara chiulasa PBS custom-ported.


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
draga Ciumonk,

daca nenea cu firma da garantie pe axu cu came si garanteaza cimentarea ca rezista minim 50 000km viu si eu sa imi fac un ax pe la 256-290 grade. Pretu e bun. Da sa stii ca un ax facut cum trebuie nu are de ce sa crape dupa 2000km chit ca sunt ei de raliu, decat daca ungerea nu e corecta. si slava domnului solutii pentru ungerea blocului de fiat sunt. Doara tocmai de aia e facut axul ala, sau isi inchipuie cineva ca un ax de 290 grade si peste o fi bun pentru strada (256 merge pe strada si tine o viata de motor, garantat) si este folosit "normal". Baga si tu un ochi pe la fratii americani si vezi ca aia nu schimba axele alea extreme pe street rod din cauza ca se tocesc ci pentru ca incearca tot timpul sa mai castige un cal si schimba toata distributia dupa ultimele filosofii. Fiecare preparator are filosofia lui la capitolul asta, si reclama e sufletul comertului. Daca au masina de echilibrat dinamic bravo lor, cand fac motorul apar neaparat la ei. Honuirea manuala se mai face doar la motociclete din cate stiu eu, desi sa stii ca efectul de butoi nu e un lucru asa rau cum zic unii. exista motoare care tocmai cu cilindrii butoi au castigat raliuri, dar recunosc ca astea sunt motoare extreme, mai mult de o cursa nu rezista. Eu ma refeream sa faci lepuirea acasa nu honuirea. Cu epoxi nu stiu, nu ma pricep la el, da nu am prea auzit de epoxi la 150 grade celsius, cel putin nu din ala pe care sa il poti prelucra acasa. Pentru 70-90 CP nu e nevoie de 2 carb dublucorp, am o prietena care tocmai monteaza un Weber 45 IDF pe chiuloasa de Fiat. Sa stii ca magarii de la Fiat au facut chiuloasa in asa fel incat dupa marirea deschiderii galeriei de admisie si porting felul in care sunt aranjate canalele de admisie provoaca o turbulenta extrem de benefica pentru admisie, efect sigur neintentionat dar care e unul dintre secretele puterii unui motor cu chiuloasa originala Fiat. Alta magarie e faptul ca motorul Abarth A112 70Hp are exact aceleasi unghiuri pe axul cu came ca si 850 Berlina de 34CP. daca vrei doar 70 CP foloseste un ax de la A112 ca tie iti pusca ca e pe dreapta. Blocul presupun ca il schimbi cu unul mai modern, sau vrei sa faci o replica exacta, corecta istoric? FIA accepta schimbarea blocului la raliurile istorice. Oricum sa stii ca eu te sustin, daca iti iese treaba cu chiuloasa modificata cu epoxi te pun sa imi faci si mie una Nu glumesc. gandeste si inginereste, daca pui si merge eu sunt primu client. Nu stii cumva pe unde se gaseste si cat costa metanolu la noi? Ca subsemnatu viseaza la un motor cu compresia pe la 15-16 fara circuit de racire.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Doar un lucru.......din pacate nu este cementare...asta am incercat sa iti spun .....este doar un tratament electromagnetic de suprafata,nimic spectaculos.Este un fost pilot de VTM si coasta care isi face veacul pe acolo.....
Da,vreau replica corecta dpdv istoric,bloc de 600....oricum nu am bani de bloc de 843/.../.../9xx/1000OT........
Efectul de butoi...nu stiu daca iti dai seama la ce ma refer.......asta inseamna ca nu ai diametru constant al cilindrului....gandeste-te ce bine si frumos se comprima si decomprima segmentii si ce frumos se freaca in canalele de sustinere.......dupa o cursa nu mai ramane nimic din piston....
Metanol,nu....stiu nitrometan(CH3NO2) in Ungaria(ceva localitate Hadmeszovasarhely...sau asa ceva)...problema este ca se fabrica pentru industria farmaceutica....dar niste nebuni cu BMW-uri si Opel-uri il folosesc....
Era pe vremuri "Decanol" cu 50-60(sau mai mult)% metanol.......se poate distila


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
razvan80ro
Membru

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 84
Acoperire cu diverse pelicule si pulberi, tratamente, se face in cluj la bilcav, in gruia, defapt ei fac cam toate operatiunile de rectificare dar costa cam mult din cate am auzit

_______________________________________
suspendat
Logan 1,6 Preference, 2004
Logan 1,6 Ambition 2005 (new)
Fiat 850 1967 (in curs de restaurare)

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Am gasit un sistem ciudat de prindere al arcului la 600-le din `65....
In lonjeroane(mini-lonjeroane, i.e.) sunt date gauri mari si presate cate doua cupe conice concave.Pe arc(pe blocul de aluminiu) sunt 2 bolturi-putze la fel conice.....arcul sta bine dar nu stiu cat de original este sistemul....banuiesc ca este o reparatie tipic romaneasca...am cautat in manualele de F600 si nu am gasit decat sistemul clasic ,cu suruburi.....


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Nu am gasit vechile poze cu F500.....asa ca le pun pe cele noi.....dupa mult tras de timp, partea grea este gata.Asadar, Baiazid brimit pielita noua, rosie de suparare:

fiat 600 1965 gasit vechile poze pun cele mult tras timp, partea grea este baiazid brimit pielita

53.5KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
2

fiat 600 1965

53.7KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
3

fiat 600 1965

50.6KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
4

fiat 600 1965

41.4KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
5

fiat 600 1965

42.4KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Dupa ce se maturizeaza vopseaua, masina va fi frecata si polish-ata pana la refuz.Se poate vedea in poza 4 ca pe alocuri are un pic de textura vopseaua,dar peste o luna...va fi cristal....si un alt proiect la care lucrez: Buggy...scuzati fundalul....

fiat 600 1965 dupa vopseaua, masina frecata polish-ata pana refuz.se poate vedea poza alocuri are

56.4KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
7....X-ul care tine amortizoarele fata va fi eliminat...sudurile trebuie terminate.trebuie sa mai pun vreo 2-3 tevi......mai sunt multe de facut.....va avea 4-wheel steering.

fiat 600 1965 7....x-ul care tine fata trebuie mai pun vreo 2-3 sunt multe avea 4-wheel steering.

60.3KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
A iesit foarte frumos fiatul 500.Interesant proiect buggy-ul...Bafta in continuare!

pus acum 16 ani
   
emilgo
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 222
Salutare! Foarte frumoase fiaturile, deosebite! Ceva poze nu mai apar?

_______________________________________
Looking for an oldie

pus acum 16 ani
   
buburuzu77
Membru avansat

Din: sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 154

Ciumonk a scris:

Dupa ce se maturizeaza vopseaua, masina va fi frecata si polish-ata pana la refuz.Se poate vedea in poza 4 ca pe alocuri are un pic de textura vopseaua,dar peste o luna...va fi cristal....si un alt proiect la care lucrez: Buggy...scuzati fundalul....


salut. intrebare: tu l-ai vopsi? ca a iesit mortal! asi vrea si eu niste ponturi daca dai. mersi si dai bataie!


_______________________________________
1971 fiat   500 visiniu   
1973 karmann ghia coupe rosu
1968 Aro M461

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Eu am executat toate finisajele si pregatirea pentru vopsire.Dupa asta am dus-o la o vopsitorie cu cabina si cuptor.Acolo a fost suflata cu vopsea pe baza de apa+sejur in cuptor.
Urmeaza la vara terminarea si vopsirea Fiat-ului 600 din `65, de data asta la mine.Spalat,maturat,aspirat,vopsit pereti in garaj, tras folie peste tot(tavan,pereti), udat pe jos si vopsit.Aplicat 1-2 straturi, uscat,slefuit,eliminat scame si praf,aplicat inca doua straturi,slefuit si dupa asta poate  trimis la cabina pentru lacuit.Altfel nu cred ca imi permit sa-l vopsesc.
Deocamdata invat pentru BAC si admitere, asa ca NO FIAT FOR ME.

Modificat de Ciumonk (acum 16 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 16 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
bravo, bravo, felicitari. la toamna sa te vedem cu el pe strasse.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 16 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Vad ca umbla lumea cu piese NOS, asa ca am executat si eu o schimbare de pivoti azi.

fiat 600 1965 vad umbla lumea piese nos, asa executat schimbare pivoti azi.

17.2KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 15 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Ricambi originali:

fiat 600 1965 ricambi originali:

18.3KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 15 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
Bravo asa si trebe!! Doar asa mai departe !

pus acum 15 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Si pt Fiat 500: Bucse, pivoti, capete de bara, rulmenti si simering-uri, totul curatat si vopsit.Poze cam proaste.

fiat 600 1965 fiat 500: bucse, pivoti, capete bara, rulmenti totul curatat cam proaste.

27.4KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 15 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
2

fiat 600 1965

20.9KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 15 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
3

fiat 600 1965

25.1KB


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
ce se mai aude cu masinile ?

_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la