Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandrina1
Femeie
22 ani
Arges
cauta Barbat
22 - 46 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / :aprinderea Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Salut !

Vreau si eu sa imi schimb aprinderea ..nu prea imi place cum porneste si cum merge 850-ul.
Din experienta voastra ce ar trebui sa pun si de unde sa le cumpar .
Ce stiu eu : capac de delco (Lada); platina (Lada); bujii (mi s-a spus ca Champion sunt cele mai bune pt 850); fise (nu am nici cea mai vaga idee).

Ms mult de ajutor .


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
o idee...champion nu merg la 850.IN NICI UN CAZ sa nu ii pui Champion.Pune-i Magnetti Marelli sau Autolite.Daca nu gasesti, si Sinterom sunt mai bune ca Champion.Asculta, k e bine ce iti spun.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Daca gasesti Magneti Marelli, te tin cam 5-6 ani sigur sigur,m iar vreo 3 ani nici macar nu le cureti...Eu am avut pana acum Marelli, dar s-au uzat, asa k i-am pus Autolite Americane(nu englezesti, k sunt mai slabute).La fiatul 600 merg Champion, atat.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Daca vrei sa faci o treba buna, pune-i aprindere electronica, dar sa fie din aceea mare ruseasca, nu de Dacie k e prea mica si o arde.
Ai grija si la capacele de delcu, k unele nu merg de noi...iar paltina nu te complica sa-i pui de Lada, se gasesc in magazin de Fiat.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
ms mult. unde gasesc platina de fiat si bujii autolite?
si de fise nu ati zis nimic

Modificat de adishor (acum 17 ani)


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 17 ani
   
Amatorul
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 697

abarth_mcm a scris:

La fiatul 600 merg Champion.


Ce model? Ai cumva codul bujiilor?


_______________________________________
Fiat 600D/1965
Dacia 1301/1977
MB W123 230E/1982

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
a...fise..uitam...ca sa fii sigur sigur k ai curent, pune-le pe direct, adik leaga-le cu un papuc direct de bujie, asta dak ai tu dubii..scoate-le mufa de cablare...
La autolite parca e AG 32 modelul.
Pentru platina, intreaba la magazine cu piese pt masini straine.S-ar putea sa-ti zik k nu are pt fiat 850, dar du-te cu platina si arat-o, ai sa vezi k gasesti una la fel.Si...nu e ruseasca, iar scumpa nu are sa fie, in general cam 200 de mii una.
Bujiile sunt mai scumpe, cred k 400 de mii, nu stiu sigur.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Dac chiar nu gasesti bujii, pune-i SINTEROM romanesti, dar modelul SUPER,  ni ii pune modelul NORMAL k sunt proaste.Modelul SUPER e bun, sunt cele mai scumpe, cam 200-250 de mii.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
a.. fiat-ul 600 nu e pretentios la bujii, la champion nu stiu codul , parca NY7, nu bag mana in foc.Oricum 600-le merge cu absolut orice bujii, nu conteaza ce ii pui k toto merge.850-ul e f f f pretentios.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Si..uitam..la 850 sa puneti doar bujii cu filetul lung, NU scurte ca la Dacie.600-le merge si cu bujii cu filetul scurt f bine.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
iar Champion poate gasiti americane.
NU PUNETI pe 850 bujii BRISK in nici un caz, chiar dak pe instructiuni asa scrie.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 17 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Poti incerca sa pui o asa zisa aprindere electronica made in RO (cam 350.000) si un amplificator de scantee pe bobina .Asta ca sa usurezi pornirea.Nu fac reclama produselor romanesti dar la Dacie am sistemul asta de 3 ani si merge perfect.Aceeasi ,,configuratie,,o am si pe motorul de la  850 si porneste la sfert. In ceea ce priveste fisele de la bujii mai bine faci comanda si pui de  Uno sau Panda.Poti folosi un delco de Panda,gasesti usor platini, in plus la delcoul de Panda poti regla f usor distanta intre contacte.Trebuie sa vad ce fel; de delco am si daca te intereaza pot sa-ti dau mai multe detalii.In ceea ce priveste bujiile incearca sa le comanzi dupa catalog si in functie de drumurile pe care le faci.(oras sau exterior)Spun asta pt ca din cate am inteles bujiile vin cu distanta dintre electrozi gata reglata.

pus acum 17 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Ms mult dolo nu stiam ca se potriveste delcoul de la Panda.
Am fost ieri la un magazin care comanda dupa catoloage, maine ma duc sa le iau ..revin cu preturi si poze (nu am mai avut bani si de fise din pacate).am luat bujii, platina, capac delcou.m-a dus la 1 mil aproape toata afacerea.luna viitoare probabil ca iau si fisele.

Modificat de adishor (acum 17 ani)


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 17 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Cam tarziu calu plecase, da eu merg in 850 cu bujii Beru si sunt foarte multumit. Nu stiu ce aveti cu Champion, sunt bujiile recomandate de producator langa Magnetti Marelli. Daca imi zice cineva unde gasesc bujii Marelli iau, da pana acum nu am gasit. Platina am tot Beru, si o aprindere tranzistorizata de Dacia (singurul efect garantat este ca nu se mai impusca platina, restu sunt vorbe in vant, daca gaseste cineva aprindere electronica fara contacte sub 200 Euro sa ma anunte si pe mine). Bujiile Sinterom de Dacia 1300 merg foarte bine si la 600 si la 850 (au aceeasi valoare calorica cu originalele) singura problema este ca au filetul scurt si se depune calamina pe filetul din chiuloasa care pe urma trebe curatat cu tarodul daca mai vreti sa puneti vreodata bujii cu filet lung asa cum indica producatorul. Bujiile Sinterom cu filet lung sunt de Oltcit, au alta valoare calorica (bujii mai reci) si merg la fel de bine ca alea Brisk, adica nasol (tot din aceeasi cauza). In schimb bujiile astea merg la Fiatul 500 si la Polski. Capacul distribuitor de la Lada sau echivalente (Fiat 127, Panda, etc., sau A112). Recomand aprinderea tranzistorizata, e ieftina si daca se arde puneti firul de la condensator la loc. Atentie mare la ce distribuitoare aveti cand comandati platini, mai sunt masini care au fost dotate din fabrica cu distribuitoare Ducellier.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 17 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Bujii Marelli nu se gasesc in Romania...a cautat ala prin toate cataloagele.

_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 17 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Revin cu preturi si poze :
- bujii NGK (cica cele mai bune de pe piata dupa vanzator) - 85.000/buc


- platina Beru - 180.000/buc


- capac delco Beru - 330.000/buc


_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 17 ani
   
adishor
Membru avansat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 152
Le-am pus azi dimineata cu ajutorul broscarului Tibi (caruia ii multumesc inca odata pt ajutor)..nu aveam lera si din ochi nu ma pricep.Este o schimbare d ela cer la pamant ... se tureaza frumos tine relati bine ... sunt f f f f fericit.Mersi mult de ajutor tuturor.

_______________________________________
YM id : adisormm
Tel : 0724 841 148

pus acum 17 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Cumpara si o aprindere tranzistorizata de dacia. Altfel peste 2-3000 de Km te apuci sa slefuiesti platini si sa reglezi distanta din nou. Cu ea doar mai reglezi distanta la platina odata la 8-10 000km. Si la 10 000km oricum ai verificarea mica de facut la masina.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Eu am o idee pt viitorul aprinderii la 126 -ele meu... Adica am sa ii construiesc o aprindere electronica tip multispark..SI..O PLATINA electronica (delcou electronic cum se mai spune..) si nu o sa o fac cu senzor magnetic ci cu un optocuplor..ca sa evit influenta anumitor campuri electromagnetici..sau altceva de natura electromagnetica. Momentan ideea este la nivel de proiect..practic montajul electronic este relativ simplu de facut..insa ansamblul mecanic e ceva mai complicat (calculat)...INSA ca avntaje..SISTEMUL MULTISPARK aduce cu sine o aprindere 100% sigura (se vor genera un tren de scantei la o trecere a ruptorului in loc de o singura scanteie..) ceea ce inseamna ca se va aprinde chiar si la un reglaj mai prost...sau eliminarea problemelor de anotimp. DELCOUL ELECTRONIC va elimina IN TOTALITATE UZURA PLATINII SAU PROBLEMELE GENERATE DE PLATINA...sistemul fiind OPTIC practic UZURA este egala cu 0. IDEEA se poate CLONA pe fiat 500 si toate versiunile de 126..la 850 este nevoie de o modificare a sistemului mecanic de optocuplor. DAR EU ZIC CA O VOI FACE...pt doritori sau pur si simplu entuziasti..astept si alte sfaturi..idei..eventuale propuneri...

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Mentionez..ca sistemul initial NU VA COSTA NIMIC..pe doritori..asta PANA VOI FACE UN ANSAMBLU PERFECT PUS LA PUNCT Si SIGUR - apropo trebuie sa intelegeti ca initial va fi un EXPERIMENT (la care personal i-mi voi supune motorul)...pe urma mai vorbim )

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Este adevarat..in faza incipienta sistemul poate avea lacune..poate genera anumite probleme..de fapt cam singura problema (cea mai grava de altfel) e sa ramana masina in drum...insa personal i-mi voi asuma acest risc..eventual..voi "cara" la mine platina veche...o lera...pentru ca in cazul unei probleme sa ajung cu bine acasa..oricum sistemul va fi perfectionat pna la nivelul in care NU VOR MAi EXISTA PROBLEME. De fapt se stie ca aprinderea electronica devine defectuasa in  general in cazul montarii incorecte...(asta e cauza aparitiei zvonurilor negative legate de aprinderea electronica..) insa eu sper sa nu se ajuga la asa ceva...oricum problema care ma framanta pe mine in momentul asta este ANSAMBLUL MECANIC PENTRU OPTOCUPLOR...am sa pun si poze de pe alte site-uri cu montaje de genul asta...

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Vei avea diverse probleme daca faci un sistem optic.In primul rand vei avea nevoie de o grila tip INCHIS-DESCHIS (trece-nu trece sau invers) mult mai greu de executat si calibrat decat in cazul sistemului cu senzor Hall-magnetic.In al doilea rand te vei confrunta cu mizeria facuta de motor.Din cate am vazut eu pana acum motoarele de 126 si de 500 nu sunt chiar cele mai curate,si aici vei avea probleme cu partea optica.
Cred ca cel mai bine ar fi sa faci un sistem magnetic.Faci o placa adaptoare ,o gauresti pe un divizor(8 gauri de prindere si 2 pentru partea de pick-up("excentricele" ) si o montezi peste filtrul centrifugal.Si senzori Hall gasesti pe orice masina,daca ai noroc nici nu observa nenea de la dezmembrari ca l-ai sterpelit de pe o masina....


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Nu ai inteles... odata senzorul optic va fi pus in carcasa DELCOULUI...acolo din cate stiu eu este destul curat si mai are si capacul...a doua..e ca folosesc senzor de imprimanta...iar ala crede-ma..lucrez cu asa ceva..si este in general PLIN DE TUS..si nu are nici o problema..ABSOLUT NICI UNA...eu daca vrei i-ti demonstrez..i-ti umplu de vaselina + praf un senzor din ala vei vedea ca TOT functioneaza...) e testata de mult (crede-ma si eu am fost surprins..) + ca sunt GAT FACUTE nu am ce calibra..iar la partea sunt in forma de U uite poza...de mai jos..iat sisemul care  decupleaza este format din 2 tablite opuse la 180% montate pe axul delcoului..uite poze mai jos (este pt 4 cilindrii exemplul)

inteles... odata senzorul optic pus carcasa din cate stiu este destul curat mai are doua..e folosesc

7.3KB


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Aici este obturatorul optocuplorului montat in acest caz PE "PIPA" veche a masinii - mentiunez ca are 4 blocari - sunt 4 cilindrii

aici este montat acest caz veche masinii mentiunez are blocari sunt cilindrii

32.4KB


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Montare pe carcasa delcoului

montare carcasa delcoului

39.1KB


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Si by the way..optocuploare gasesti LA ORCE MAGAZIN DE ELECTRONICE...iar din cate stiu din experientza mea sunt extrem de fiabile...Ganditzi-va la copiatoarele care multe arata JALNIC si stau in conditii GREU de imaginat si CULMEA..MERG!!! (va spun asta ca am lucrat in domeniu...service echipamente de printare) si IN GENERAL motorasele si OPTOCUPLOARELE sunt ce se poate recupera si FOLOSI cu succes din aceste scule..

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Iar reglarea..avansul se face CA la cel VECHI prin rotirea delcoului...sigura chestie este "reglarea distantei ruptorului"  care de fapt este data de LATIMEA PALETEI - OBTURATORULUI..asta se face..si se poate afla dimensiunea IDEALA prin calcule...

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
magnetic NU SE MERITA aici dintr-un sigur motiv..pentru ca in timp magnetul i-si pierde din calitati si va inchide mai tarziu..contactul..si ce faci?? cauti alt magnet?? daca e prea puternic pe urma te vei confrunta cu o inchidere mult mai "devreme" decat e prevazut..+ alta campuri magnetice..BOXE..etc..AI PREVAZUT?? bobina de inductie poate avea camp si ea..NU? e mult prea NESIGUR SISTEMUL cu senzor hall crede-ma la TOATE masinile aprinderea ESTE cu optocuplor...este MULT mai sigura + UZURA INEXISTENTA..iar FOTODIODA din interior i-si pierde calitatile optice (putere) la nivel de zeci de ani...iar aceasta pierdere..este NESEMNIFICATIVA in acest caz ca distanta este f mica in ansablul optic..+ ca este CALIBRAT

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
UITE aici..si se observa ca nu este asa de curat cum zici...asha ca cam irelevanta chestia cu "curatzenia"

uite aici..si observa este asa curat cum cam irelevanta chestia

37.8KB


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
SI mai este o chestie.. daca era asha de murdar..crede-ma platina avea mai repede de suferit...asha aici in cazuri extreme cu o carpitza mica si capatul unul chibrit (sau un tampon otic..) se poate curata la nivel de 2 sec.

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Nu trebuie sa musti asa.Am inteles.Eu credeam ca vrei sistem extern,direct pe arbore,nu in ruptor-distribuitor.
La partea cu demagnetizarea gresesti....au fost generatii intregi de masini care au folosit senzori magnetici si nu au avut nici o problema,nici interferente.Erau de obicei montate pe volanta sau pe fulie.......problema cu obturatorul este ca trebuie sa fie foarte precis,altfel motorul va avea de suferit(nu simti ca merge prost,dar dupa un timp apar uzurile inegale)+ diametrul mic.
Dar tu ai dreptate pana la urma,uitasem eu ce vroiam sa spun.....numai in ruptor-distribuitor poti sa il montezi,ca altfel trebuie sa ii faci n sistem pentru calcularea avansului.Greseala mea.


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
HAM HAM..!! ) nu musc... i-ti dai seama ca nu ma "obosesc" sa concep un alt montaj..pe exterior..sau inventii..
E prea greoi si in caz de probleme..ma chinui..
Cu obturatorul e solutia f f exacta..adica..ii bag sistem se aprindere MULTISPARK si sa zicem ca nu aprinde la prima scanteie..aprinde la a 3-a sau la a 4-a deci tot o sa o ia.. + ca am bobina din aia dual-head..originala de 126..o sa iasa ok...o sa vezi....se va calcula latimea obturatorulul...apoi se va face initial din carton sau ceva ajustabil - un film inchis la culoare ca cel de radiografie...(in prima faza).
Sunt constient ca NU VA iesi PERFECT din prima..(DOAMNE AJUTA SA IASA..) dar o sa progresez..o sa vedem..
SUNT F CONSTIENT ca este un experiment..DAR pare REALIZABILA....

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
bubulica, felicitari pentru initiativa. de realizabil e foarte realizabil, si deja sunt si gata facute numai costa o gramada. Cum vei reusi insa sa calculezi deschiderile la paleta, asta nu stiu. Dar daca iti iese, atunci vreau si eu pentru 850. succes.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Este destul simplu... avem raza delcoulul ...(o obtinem prin masuratori) si zona de scanteie - adica razele care cuprind "felia" care obtureaza sunt incadrate EXACT intr-un unghi de 10 grade. LOGIC pentru ca AVANSUL STATIC specificat de fiat (vorbim aici de fiat 126) este de 10 grade..adica PISTONUL in compresie cand a ajuns la 10 grade inaintea PMS (punctului mort superior = 0 grade) ii este data o scanteie. Acuma stim cu totii ca motorul se roteste SINCRON cu delcoul adica avem CATE O CAMA de pe axul delcoului la CATE UN PISTON...deci deschiderea platinii de catre cama are loc la 10 grade avans. Daca nu este exact 10 grade aici intervine avansul centrifugal si/sau vacuumatic care ajusteaza scanteia cu +/- 1 grad maxim...sa fie la avansul stabilit de fabricant. AIA e tot. deci obturatorul va avea forma unui ..PAPION la fiat 126 si la fiat 500 de aia are si forma paletele de mai sus..

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
UITATI aici un exaplu la delcou..am colorat fiecare piston cu ciclul lui in ROZ respectiv VERDE

uitati aici exaplu delcou..am colorat fiecare piston ciclul lui roz respectiv verde

20.3KB


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
De ce se regleaza platina?? TOT logic..pentru ca daca ar fi sa zicem mai mare distanta scanteia se va da prea devreme..iar (adica pana in reperul de 10 grade...) iar daca ar fi prea mica distanta...scanteia se va da prea tarziu...ata ete tot..

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
DACA observati paletele la poza de mai sus sunt tot pe forma unei RAZE..

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Ma gandeam ca in situatia asta se mai poate face o smecherie...se monteaza 2 bobine de inductie...si 2 senzori diametrali opusi..exact ca si papionul..si in principiu ar trebui sa mearga...pentru ca scanteia va fi intradevar pe ambii cilindrii simultan..insa explozie va avea loc doar pe cel aflat in compresie..este EXACT ca sistemul cu bobina aia dualhead care pe principiul asta functioneaza...e mai usor de reglat pentru ca se va anula pipa..nu va mai avea rost...)

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Deci sistemul merge in principiu pe orice masina NUMAI CA: este nevoie sa se stie exact parametrii de aprindere..din manualul de fabricant...+ trebuie sa fie adaptat de la masina la masina...

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Apropo..daca este undeva gresita teoria mea..please FEEL FREE TO NOTE...adica mai pe romaneste nu ezitati sa ma anuntati...un proiect are nevoie si de sustinere...altfel..merge mai greu..

pus acum 17 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Merci de explicatii. eu te-as sustine si practic da nu ma pricep la electrice, asa ca te sustin moral. daca ai nevoie de ceva nu ezita sa ceri.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
AM "cercetat" un eventual sitem de aprindere si am gasit cam DOUA tipuri valabile...PRIMUL la care voi ramane..(sau cel putin asa cred..) cel cu OBTURATOR..in care traductorul (optocuplorul) este OBTURAT(ii se obtureaza transferul optic cu un gen de paleta) iar celalalat cu FANTA...in care traductorul (optocuplorul) este eliberat (ii se elibereaza transferul optic cu niste fante). AM pus si poze.

LA SISTEMELE DUALHEAD (deci cu BOBINA DE INDUCTIE DUALA)..pentru a modifica CAT MAI PUTIN DELCOUL...OPTOCUPLORUL se mai poate monta si pe o veche platina care nu mai are parte mobila si BOLTUL de prindere a partii mobile a fost scos...si ramane DOAR partea fixa unde contactul platinei A FOST SCOS si el...iar in locul contactului se va prinde optocuplorul. REPET ASTA ESTE VALABIL DOAR LA SISTEMELE DUALHEAD (deci cu BOBINA DE INDUCTIE DUALA).

eventual sitem aprindere gasit cam doua tipuri care voi cel putin asa cred..) cel care este

17KB

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Acuma...ideea este ca surubul acela va ramane..FIX..nu se va slabi NICIODATA deoarece daca fac asta nu obtin decat sa modific AVANSUL... (este echivalent cu rotirea carcasei - pe care este montat fix optocuplorul) care este reglat din delcou..prin rotirea...ajustarea carcasei delcoului..in timp ce motorul merge...sa il "ascult"..sau cu stroboscopul...Ideea este ca in caz de defectiune electronica...sau pur si simplu vreau sa renunt la acest sistem ..FOARTE RAPID sa pun o platina..si RECUPLEZ VECHIUL SISTEM...SI GATA...(eventual am sa fac si sistemul cu fante sau obturator..tot USOR DEMONTABIL)

pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
ACUMA...LA SISTEMELE CU BOBINA CLASICA DE INDUCTIE...PROBLEMA ESTE ALTA...si va spun care ar fi...
Sistemul cu PIPA + BOBINA CLASICA DE INDUCTIE..(deci aprinderea pe FIECARE bujie SEPARAT date de PIPA)..este urmatoarea: CAND se da un contact pe platina...pipa in mod normal TREBUIE sa fie in dreptul unui contact de bujie din capacul delcoului.

AICI APARE DIFERENTA CA : MONTAREA obturatorului sau a fantei trebuie facuta EXACT IN RAPORT cu contactul de pe PIPA..de ce?? pai LOGIC cand contactul pipei este in dreptul la un contact de bujie (din capacul delcoului) - IN ACELASI MOMENT TREBUIE SI OBTURATORUL SAU FANTA SA TREACA PRIN SENZORUL OPTIC...sa se poata da comanda pentru scanteia...deci la 126 sau 500 FACETI ROST de BOBINA DUALHEAD ca este mult mai simplu de reglat..altfel pentru sistemul cu pipa si bobina clasica de inductie se procedeaza ca mai jos.

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Se va face un obturator sau fanta AJUSTABILE
Cu montare pe pipa - vezi poza de mai jos...
Cu montare pe axul delcoului - obturatorul va avea un tub central din PVC mai mic la diametru putin decat axul delcoului crestat sa stea un pic tensiunat eventual strans dupa reglaj cu un mic colier - asta pare mai usor de facut si mai putina munca..

face obturator sau fanta montare pipa vezi poza mai jos...cu montare axul delcoului avea tub central

20.5KB

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Ideea e in felul urmator..pentru a USURA SI MAI MULT REGLAREA...OPTOCUPLORUL TREBUIE MONTAT EXACT IN DREPTUL CONTACTULUI PENTRU PISTONUL NR 1 DIN CAPACUL DELCOULUI (se fac masuratori si se gaseste pozitia oricum macar aproximativa...) apoi UNA DIN PALELE OBTURATORULUI SAU FANTE (DEPINDE CE SISTEM ALEGETI) TREBUIE SA FIE MONTATA EXACT IN LINIE cu contactul PIPEI ..apoi reglajul este SIMPLU..se roteste motorul astfel incat sa Pistonul 1 sa fie in compresie, apoi se ajusteaza fulia pana la semnul de avans (care este pe bloc, sau pompa de ulei - in functie de masina etc) apoi se baga delcoul in motor trebuie avut grija ca pipa sa fie in dreptul contactului pistonului nr 1 de pe capacul delcoului..daca nu merge se roteste doar cate un pic de obturator (sau fanta)...pentru a obtine sincronizarea optocuplorului cu contactul pipei... adica la trecerea unei pale (sau fante) prin optocuplor TREBUIE SI CONTACTUL PIPEI SA TREACA PRIN DREPTUL UNUI CONTACT PENTRU UN PISTON DIN CAPACUL DELCOULUI (asta este valabil doar pentru cei cu motoare in 2 sau 4 pistoane care au aprinderea PE PIPA + BOBINA DE INDUCTIE CLASICA) - COMPLICAT NU?? ..) NEBUNIE CURATA...ma rog...oricum efortul eu zic ca se merita..NU MAI REGLAM PLATINA si NU SE MAI UZEAZA NICIODATA...

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
bubulica
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 147
Uite cam asa va arata....acest obturator  reglat pe pipa sau pe axul delcoului.
Observati paleta in dreptul contactului pipei

(pentru fanta LA FEL insa in loc de pala va fi o fanta)

uite cam asa reglat pipa sau axul paleta dreptul fanta fel insa loc pala fanta)

18.3KB

Modificat de bubulica (acum 17 ani)


pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la