Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
angel_jo
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 72 ani
Fiat Forum Romania / Discutii libere / Intrebari cu si despre Retromobil Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
knxlada
Membru

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
As dorii sa ma lumineze cineva care poseda cunostinte mai multe decat mine, care este exact faza cu atestarea, originalitatea si istoricitatea. Nu am deschis acest topic sa pornesc o cearta pe forum cu aceasta tema, pro sau contra, insa consider necesara o mai buna informare (cel putin a mea) despre acest subiect.
Deci, activitatea Retromobil este in stransa legatura cu legislatia FIVA (in statut scrie clar, "Activitatea Asociatiei se va desfasura in conformitatea cu statutul si regulamentele FIVA), din cate am citit si m-am documentat. Tot pe site este postat Codul Tehnic Fiva, armonizat cu Legislatia noastra. Din cele citite acolo, se poate face o categorizare dupa mai multe criterii (Regulamentul de arbitraj), Tip A, B, C, D, E, etc. Acolo sunt mentionate negru pe alb ce tip de modificari/adaugiri se admit, fata de starea standard (de fabrica) al autovehicului.
Se respecta acest tip de arbitrare/clasificare ? Ca se cam bat cap in cap treburile.
De ex. [documentatie de pe]
Tip D – MODIFICAT DUPA PERIOADA DE PRODUCTIE

Modificari acceptate:
a.    cele de la punctele anterioare [ fac o paranteza sa le includ si pe alea:
TIP A
a.    Elemente de siguranta : proiectoare ceata/ drum din epoca, accesorii de interior / exterior, conversii 12 V, anvelope (radiale, iarna, vara) in dimensiuni echivalente sau apropiate de cele de origine sau cu dunga alba, montare dispozitiv tip platina electromagnetica in distribuitorul de origine, montare electroventilator de racire radiator sau radiator ulei, conversie alternator.
b.    Elemente confort: radio din perioada sau similar (cover frontal similar /identic), conversii interior piele/ vynil/stofa daca erau disponibile in perioada de fabricatie ca optiuni, conversii de culori sau vopsitorii bicolore – daca erau disponibile si in nuantele originale
c.    Elemente sau echipamente montate de carosieri sau dealer ( conversii AC din perioada, accesorii semnalizare sau confort, cirlig remorcare de origine, portbagaje exterioare, jenti sau capace roti din perioada)
d.    Caroserii construite de carosieri traditionali sau artizanali- daca se pot data-   in cazul in care producatorul livra sasiu neechipat in mod uzual – RR, Bentley, Citroen, Mercedes, etc

Toate elementele adaugate trebuie sa fie demontabile si usor de indepartat pentru a permite revenirea facila la original.

modificari neacceptate: conversii de frine, radio modern montat definitiv, perforari ale caroseriei sau structurii de rezistenta, vopsele sau interioare, montajul de accesorii care nu mai pot fi demontate cu usurinta, suprarestaurare (crom excedentar, vopsele in afara paletei cromatice de prima echipare, modificari structura finisaje interioare).

Tip B – MODIFICAT IN EPOCA

Modificari acceptate:
a.    toate cele de la Tip A – acceptate
b.    conversii automobile de rally, circuit, raid sau echivalente
c.    conversii efectuate de carosieri independenti
d.    conversii in automobile show car sau unicate cu destinatie speciala
e.    conversii militare
f.    inlocuiri de motoare /transmisii/ frine cu unele montate de acelasi producator pe modele similare aflate in productie sau echipare de uzina

Modificari neacceptate:
   a. inlocuiri de motoare/transmisii/frine cu unele neoriginale, chiar produse in epoca ].


b.    conversii in automobile show car sau unicate cu destinatie speciala
c.    conversii militare
d.    inlocuiri de motoare /transmisii/ frine  cu unele montate de acelasi producator pe modele similare aflate in productie sau echipare de uzina



Mitul urban sustine ca se pot atesta doar autovehicule originale 100% sau cu grad de originalitate cat mai ridicat.  Acuma eu ce ar trebui sa cred ? Ce scrie in codul tehnic FIVA  ?


_______________________________________
Lada 1500 '79 under construction ()

pus acum 12 ani
   
henrytoivonen_ro
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 44
Pai ce nu intelegi? Citeste ce ai scris mai sus.

modificari acceptate si modificari neacceptate.


pus acum 12 ani
   
knxlada
Membru

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
Cand am fost la retroparada si am intrebat personal, mi s-a zis ca nu se poate, doar daca e original... De aceea intreb 

_______________________________________
Lada 1500 '79 under construction ()

pus acum 12 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Te rog sa precizeti la ce modificari te gandesti, cu ce fel de piese vrei sa le faci si daca poti sa exemplifici cu fotografii din epoca (masini de curse de atunci, ca banuiesc ca asta e tema)

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
knxlada
Membru

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
Masina de baza e Lada 1500 (cod motor 2103), 1979
Motor cod 2106  (montat pe variantele de ambasada, si toate variantele de curse aveau motoare cu acest cod) ~ 1600 cm3.
Carburatoare Weber 40 DCOE
Cutie de viteze in 5+1 rapoarte ( existent din 78 parca)
Sistem franare spate din gama Fiat pe discuri (124, 125, 131, 132, etc)
Cam aia e tema ! Multumesc pt rapsuns si interes, o sa revin cu documentatia si cu restul dupa weekend

Modificat de knxlada (acum 12 ani)


_______________________________________
Lada 1500 '79 under construction ()

pus acum 12 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Raspunsul se afla in fisa de omologare FIA a masinii, daca a fost omologata in configuratia asta e ok.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
knxlada
Membru

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
Ok, si de unde pot sa procur o asemenea fisa ? Singura fisa pe care am obtinut-o a fost pt VFTS, din ungaria, care e alta mancare de peste

_______________________________________
Lada 1500 '79 under construction ()

pus acum 11 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Vorbeste cu dl Olaru de la FRAK (ACR), sunt convins ca te poate ajuta. Sper sa intelegi ca a nu atesata nu inseamna a nu aprecia munca si talentul cuiva in a prepara, nu putem insa sa inventam fiecare dupa ureche . Iti mai recomand sa vorbesti cu dl Radu Dumitrescu, il gasesti la toate cursele de coasta, e a prelarat/ alergat cu o Lada 1200 S.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
knxlada
Membru

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
Multumesc frumos pentru indrumari. Sunt absolut de acord cu treaba ca nu putem toti inventa "dupa ureche"    O sa incerc sa iau legatura cu persoanele mentionate mai sus, si vedem ce si cum este, daca nu se poate asta e, ramane fara suparare 

_______________________________________
Lada 1500 '79 under construction ()

pus acum 11 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
De putut se poate, important e sa se lucreze corect si cel mai bine sa se ceara pareri inainte si nu dupa ce s-au investiti timp si bani. Nu e placut sa dai vesti proaste sau sa refuzi o masina de la atestare.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
knxlada
Membru

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 84
S-ar putea sa pot birui RAR-ul cu motorul A existat Lada 1500 cu motor de 1600 OFICIAL Aveau ca si COD 21031, deci Lada 1500 submodel 1 asa erau notate primele modele de 1600. Caroseria fix de 1500, fara nici o modificare tipica 1600 (doar ceasurile de bord fara pictograme), motorul de 1600 ~80 cp, 200 bucati produse. A. Caracteristic acestui tip e capacul de culbutori galben
Cartea se intituleaza "ВЫСОКОЙ МЫСЛИ ПЛАМЕНЬ", tradusa ar venii, "THE HIGH FLAMES OF THOUGHT", adica "Flacarile inalte ale gandirii", scrisa de doi fosti muncitori de la AVTOVAZ, in care este precizat tot.

CARTEA IN FORMAT ELECTRONIC (poze):
vaz-2106 .ru /books/vmp1/

Linkuri video:








Ramane sa dau telefon la RAR, sa vad ce zic. Duminica e foarte probabil sa ma duc la Teliu cu niste prieteni daca vremea tine cu noi, la "coasta", sa ne clatim ochii (din cate am inteles exista si o grupa istorica), eventual  o sa caut persoanele mai sus numite pentru informatii. 


Uploaded with ImageShack.us

Modificat de knxlada (acum 11 ani)


_______________________________________
Lada 1500 '79 under construction ()

pus acum 11 ani
   
chili
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 98
uite o piesa care e aproape de tine,


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la