knxlada
Membru
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 84
|
|
As dorii sa ma lumineze cineva care poseda cunostinte mai multe decat mine, care este exact faza cu atestarea, originalitatea si istoricitatea. Nu am deschis acest topic sa pornesc o cearta pe forum cu aceasta tema, pro sau contra, insa consider necesara o mai buna informare (cel putin a mea) despre acest subiect. Deci, activitatea Retromobil este in stransa legatura cu legislatia FIVA (in statut scrie clar, "Activitatea Asociatiei se va desfasura in conformitatea cu statutul si regulamentele FIVA), din cate am citit si m-am documentat. Tot pe site este postat Codul Tehnic Fiva, armonizat cu Legislatia noastra. Din cele citite acolo, se poate face o categorizare dupa mai multe criterii (Regulamentul de arbitraj), Tip A, B, C, D, E, etc. Acolo sunt mentionate negru pe alb ce tip de modificari/adaugiri se admit, fata de starea standard (de fabrica) al autovehicului. Se respecta acest tip de arbitrare/clasificare ? Ca se cam bat cap in cap treburile. De ex. [documentatie de pe] Tip D – MODIFICAT DUPA PERIOADA DE PRODUCTIE
Modificari acceptate: a. cele de la punctele anterioare [ fac o paranteza sa le includ si pe alea: TIP A a. Elemente de siguranta : proiectoare ceata/ drum din epoca, accesorii de interior / exterior, conversii 12 V, anvelope (radiale, iarna, vara) in dimensiuni echivalente sau apropiate de cele de origine sau cu dunga alba, montare dispozitiv tip platina electromagnetica in distribuitorul de origine, montare electroventilator de racire radiator sau radiator ulei, conversie alternator. b. Elemente confort: radio din perioada sau similar (cover frontal similar /identic), conversii interior piele/ vynil/stofa daca erau disponibile in perioada de fabricatie ca optiuni, conversii de culori sau vopsitorii bicolore – daca erau disponibile si in nuantele originale c. Elemente sau echipamente montate de carosieri sau dealer ( conversii AC din perioada, accesorii semnalizare sau confort, cirlig remorcare de origine, portbagaje exterioare, jenti sau capace roti din perioada) d. Caroserii construite de carosieri traditionali sau artizanali- daca se pot data- in cazul in care producatorul livra sasiu neechipat in mod uzual – RR, Bentley, Citroen, Mercedes, etc
Toate elementele adaugate trebuie sa fie demontabile si usor de indepartat pentru a permite revenirea facila la original.
modificari neacceptate: conversii de frine, radio modern montat definitiv, perforari ale caroseriei sau structurii de rezistenta, vopsele sau interioare, montajul de accesorii care nu mai pot fi demontate cu usurinta, suprarestaurare (crom excedentar, vopsele in afara paletei cromatice de prima echipare, modificari structura finisaje interioare).
Tip B – MODIFICAT IN EPOCA
Modificari acceptate: a. toate cele de la Tip A – acceptate b. conversii automobile de rally, circuit, raid sau echivalente c. conversii efectuate de carosieri independenti d. conversii in automobile show car sau unicate cu destinatie speciala e. conversii militare f. inlocuiri de motoare /transmisii/ frine cu unele montate de acelasi producator pe modele similare aflate in productie sau echipare de uzina
Modificari neacceptate: a. inlocuiri de motoare/transmisii/frine cu unele neoriginale, chiar produse in epoca ].
b. conversii in automobile show car sau unicate cu destinatie speciala c. conversii militare d. inlocuiri de motoare /transmisii/ frine cu unele montate de acelasi producator pe modele similare aflate in productie sau echipare de uzina
Mitul urban sustine ca se pot atesta doar autovehicule originale 100% sau cu grad de originalitate cat mai ridicat. Acuma eu ce ar trebui sa cred ? Ce scrie in codul tehnic FIVA ?
_______________________________________ Lada 1500 '79 under construction ()
|
|