Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Nebunatyka
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 73 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / motor Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Este posibila adaptarea unui motor de Fiat Uno pe un 850? Este nevoie de modificari(flanse pe cutia de viteze)? Ce probleme pot apare la RAR?

pus acum 19 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
nu merge , motorul de 850 se invarte invers

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
ce motor ar putea fi adaptat?

pus acum 19 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
teoretic orice motor cu axa cu came in bloc
cel de 124 sigur


_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 19 ani
   
razvan80ro
Membru

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 84
Merge motor de fiat uno sau de panda de 903 cm, merge cu cutia de 850 trebuie schimbata axa cu came cu una de 850 (da trebuie sa fie buna), electromotorul de 850 (pt ca se invarte invers).
Avantaje: filtrul de ulei (adio filtru centrifugal), pompa ulei moderna>presiune mai mare.


_______________________________________
suspendat
Logan 1,6 Preference, 2004
Logan 1,6 Ambition 2005 (new)
Fiat 850 1967 (in curs de restaurare)

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Alte modificari in motor? trebuie cumva schimbat si axul de la delco?

pus acum 19 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
evident ca da , daca schimbi axa tre schimbat si axul , vezi ca e diferenta la lungime , pistoanele trebuiesc intoarse

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Cam multe modificari in motor.In cutie nu se poate face nimic pentru a schimba sensul de rotatie? Este posibila folosirea unei cutii de la Fiat  903 E dubita?

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Daca pun invers in cutie grupul conic si diferentialul, pot schimba sensul la cutie.La Dacie stiu ca este posibil.A incercat pana acum cineva la 850?

pus acum 19 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
cica ar fi dintii inclinati intr-un fel in care nu pot lucra decit spre stinga.
asa mi-a zis un mosh.
s-a mai discutat pe aici.daca vrei cutie spre deapta pune de 600 cu fansa adaptoare


pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Nu este posibil sa pun doar grupul si diferentialul de 600 pe cutia mea? Este posibil sa folosesc un diferential si un grup de la Lada 1200,faptul ca are transmisie pe spate poate influenta cu ceva?

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
1. nu poti pune piese din cutia de 600 in cutia de 850. Cutia de 850 are alta conceptie, mai noua. Cutia de 600 are viteza a 1-a nesincronizata.
2. nu poti sa pui piese de Lada 1200 pe cutia de 850. Cutia de Lada e construita pentru un motor mai mare, plasat in fata si cu transmisia spate, cu diferential separat. Cutia de 850 e cu diferential incorporat, mai mica, si construita pentru motor spate, transmisie spate.
3. nu poti intoarce sensul la o cutie de 850. Cutia de 850 e un agregat de inalta tehnicitate, probabil cel mai avansat din toata masina. a fost construita cit mai compacta si folosind tehnica avansata (placarea cu molibiden e o tehnica pe care o intilnesti rar si cum), are craboti de sincronizare tip Porsche, adica e un lucru unde nu se fac adaptari si modificari cum te taie pe tine capu.
4. Daca vrei cutie pe dreapta ai trei optiuni:
    a. cutie de 600, nu trebuie din cite stiu nici flansa
    b. cutie de VW broasca sau Porsche, trebuie flansa si planetare,    sudura la caroserie
    c. cutie de Renault 8 (Dacia 1100) idem

5. sfatul  meu: nu iti mai bate capul cu chestia asta. fa rost de un motor de 127, Panda, Uno, A112. Apreciaza starea motorului. Dupa cum se prezinta motorul, ori cumperi o cutie de 600, ori faci reparatie capitala la motor, cu care ocazie ii si poti intoarce sensul de rotatie.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Multumesc pentru sfat .Motorul pe care-l am este cota 1 cu line noua,set motor nou. 45 cp  termostat nou,delco Ducelier modificat pt platini de Dacie,radiator de ulei,electromotor nou,disc ambreaj si placa noi.Asta este motivul pentru care nu as dori sa umblu in el.

pus acum 19 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
ce motor ai tu de 45 cp?

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Motor de Fiat Uno. an 1979 sau 80.Oricum nu este facut de roboti (fire),din cite am inteles .Seamana(dar nu rasare) cu 850 arcuri duble in chiulasa,filtru de ulei,pompa de apa are prinderea altfel.este pe alternator.

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Am achizitionat o cutie de 600.Invirte bine pe sensul dorit.
Modificari:
1-alta placa de presiune( cea de  uno este prea inalta)
2- planetare de 600 taiati capetii din cutie si sudate pe un sistem de bucse capetele de 850 si centrate pe un strung( planetarele de 600 sunt mai scurte)
3-popsibil sa fie ceva probleme adaptarea electromotorului.
Este cineva care are alte solutii la aceasta problema?


pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Planetarele de 600 merg la 850 daca nu au fost facute modificari la piesese originale, au aceeasi lungime,iar capetii dinspre roti merg bine pe 850 daca nu sunt uzuate canelurile.

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Scuze ca nu am mai scris de ceva vreme. cu planetarele vad ca ai rezolvat. ambreiajul il pui pe ala original de 850, chiar daca are lamelele pentru stinga nu e nici o problema. asa se merge si la racing cu 600 modificate la 60-70Cp cu ambreiaje originale de 850. care e problema cu electromotorul? nu incape?

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Da  cred ca nu va incape, inca nu am facut masuratori pt electromotorul de 850.In principiu as dori sa pun electromotorul de la uno dar nu stiu daca merge pe pasul  de pe coroana

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Electromotorul de la 850 se invirte pe stinga. Daca vrei sa il montezi trebuie facuta adaptare. Dar sincer nu inteleg care sa fie problema cu electromotorul de uno. Din cite inteleg ai montat motorul de uno complet, cu tot cu volanta. Deci nu ai probleme cu diferente de pas intre coroana volantei si pinionul electromotorului, deoarece sunt compatibile din fabrica. Singura problema care imi vine in minte este ca electromotorul are prea putin loc intre motor si radiator, desi nu am auzit de asa ceva de la cei care au montat motoare de Autobianchi A112. In rest nu vad probleme. Nu uita sa schimbi releul regulator deoarece nu mai ai dinam ci alternator.
Sucues.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Problema este urmatoarea: Am dat jos volanta de la uno pt ca nu pot pune placa de presiune  de 850 pe ea.La uno are alta prindere,si in plus este mai mare si loveste in cutie.In aceste conditii, am optat pt o volanta de 850, cu o placa de 850 si un disc de 850.Pe cutia de 600 electromotorul se prinde in 2 presoane deasupra cutiei.Nu stiu daca am suficient spatiu pt ca in spate este rezervorul de benzina.Ochiometric electromotorul de uno este ceva mai lung si nu cred ca ar incape,in plus nu stiu deca pasul de pe volanta de 850 se potriveste cu cel de pe electromotorul de uno.Sper sa pot sa fac rost de un electromotor de 600 atunci sunt sigur ca prinderea pe cutie este ok.

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
nu poti monta electromotorul ca la 850, paralel cu blocul motor? vezi daca nu cumva se poate schimba pinionul cu unul de la 850.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
DOLO
Membru special

Din: Resita
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 246
Nu se poate monta paralel pt ca, cutia de 600 nu permite asa ceva.La 600 electromotorul este montat deasupra cutiei.In plus cred ca va trebui sa fac alt suport pt cutie pt ca distanta dintre suruburile de fixare la 850 este mai mare ca la 600.

pus acum 19 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Scuze uitasem ca la 600 electromotorul se monteaza pe cutie. Intr-adevar trebuie adaptare. Scuze inca odata.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 19 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Dolo, sa-mi dai consultanta cind m-oi apuca sa pun 1,6dohc  pe 850

pus acum 19 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la