johnny_awj
Membru de onoare
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 469
|
|
knxlada a scris:
Nu doresc sa o ard in off topic, dar cred ca ar prinde bine un pic de lamuriri pe-aici Legat de calitatea pieselor de schimb, sunt de acord, probabil ca prin anii 80" nu se gaseau piese OEM, ci doar piese facute de diverse cooperative. Din pacate si acuma situatia e cam la fel Legat de motorul de Lada si de fiabilitatea lui, mie mi se pare ca exista ceva ciudat. Intre anii "78-80 au existat probleme cu axul cu came, si de culbutori, ele cedau cam la 50-60k km, fiind schimbate pe garantie. S-a recunoscut aceasta problema oficial, erau probleme cu aliajul din care erau acestea confectionate, si cu tratamentul termic aplicat la axul cu came. Alta chestie interesanta, e ca majoritatea autoturismelor Lada 1500 importate, sunt din 78-79 si mai rar 80. Dintre acestea, cam asa vre-o 40% fac parte din loturi destinate exportului francez (antifonare mai buna, materiale mai bune, calitate un pic mai mare) si restul cred ca au fost fabricate pt piata interna. Studiind aceasta problema, mi s-a parut interesanta treaba dupa ce am decodat simbolurile aflate pe blocul motor pe partea din dreapta (unde e electromotorul), din care se poate afla tipul materialului utilizat la bloc, si anul de turnare, respectiv alti parametrii de fabricatie (neidentificati din pacate). Am ajuns la concluzia ca s-au fabricat blocuri motor din mai multe tipuri de fonta, cele de calitate superioara notate cu (A, B, C si N intors) iar blocurile cu fonte lamelare parca au primit un tratament termic. Majoritatea motoarelor intalnite de mine sunt de calitate mai slaba, deci cele cu tratament. Variantele de export, pana acum intalnite de mine, au blocuri de motor din material de calitate. Un coleg a dezmembrat o asemenea ladita, avand motorul original cam la 200000 km dintre care ultima suta de mii rulati pe GPL, iar motorul era la cota standard cu uzura foarte foarte mica (acelasi motor inca traieste pe alta Lada). Binenteles, in decursul acestor km, motorul a fost schimbat axul cu came, culbutorii, si morcovul de la pompa de ulei. Restul original. Cea mai mare problema a motorului de Lada ramane axul cu came, respectiv ungerea. Daca bagi ulei de calitate infecta in ea, si mergi subturata, risti sa uzezi axul cu came tare, respectiv sa creezi uzura la cuzineti care duc la scapari (aprinderea becului de ulei in ralantiu si o bataie foarte mica, abia perceptibila si ciudata la un anumit regim de turatie). Si haideti sa recunoastem ca pe vremuri uleiul era cel mai prost posibil. Daca nu credeti, va arat poze cu motorul de la Lada mea, cumparata de la Dacia1100, cu 60k reali. In interior, tot motorul era negru, depuneri cat china. Eu zic ca asta a omorat atat motoarele de Fiat, cat si pe cele de Lada. Legat de consum, cu carburatorul Ozon aparut cam dupa 80, se pot scoate consumuri bune (7.2 % in regim de mers nu chiar batranesc ). Mi se pare un consum bun, datorita grupului conic si aerodinamicitatii (care sa recunoastem e a unei caramizi aflate in cadere libera ). Daca aveam 5 viteze,sau un grup mai lung, scoteam poate si mai putin Si haideti sa recunoastem, ca "mecanicii" nu au fost nici pe vremuri, si nici in ziua de azi in stare sa regleze Weberul dublucorp calumea, doar daca era monocorp de Dacia (sincere respecte pt cei care au fost si sunt in stare) Plus ca romanul de rand n-a inteles niciodata ca nu va putea sa scoata consum de Dacia, la gabaritul masinii si puterea motorului de Lada. Astfel s-au nascut diverse romanisme, lada cu carburator de Dacie (care e echivalentul alergarii la un maraton avand un pai in loc de nas), a cositoririi jicloarelor de la tr 2 a carburatorului (abia urcai o panta cu a 2-a), si alte romanisme, care in fond si la urma urmei duceau la un consum si mai mare, la dezavantajele mentionate mai sus. In comparatie, Fiat-ul 131 (rust in peace) al lui tata (1.6 ohv) avea exact aceleasi probleme: axul cu came bucsat de la uleiurile vai si amar, pompa de ulei a fost schimbata nu odata, vilbrochen rectificat de la cuzinetii dusi. Scuze daca am facut-o prea lunga, dar imi place sa povestesc |
Desi ai postat o serie intreaga de probleme specifice Lada, cred ca multe dintre acestea se pot aplica la orice masina veche. In ziua de azi nu cred ca noi mai suntem interesati de fiabilitate avand in vedere ca masinile noastre nu vor mai parcurge in urmatorii ani zeci sau chiar sute de mii de kilometrii. Eu personal, dupa ce am trecut prin diverse faze (modificari, tuning, adaptari) sunt acum la faza ca vreau sa pastrez/aduc masinilie pe care le am (si eventual le voi mai cumpara) in stare cat mai apropiata de ce a iesit pe portile fabricii.
Modificat de johnny_awj (acum 13 ani)
_______________________________________ Fiat 124, 1197 cmc, 1968 Fiat 125S, 1608 cmc, 100CP, 1970 Fiat 1800, 1800 cmc, 1967
|
|