Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: laura love Profile
 | Femeie 23 ani Bihor cauta Barbat 24 - 52 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Daca am vazut ca e liniste pe forum, m-am gindit sa deschid subiectul asta. Ce ulei folositi, la citi km il schimbati, ce parere aveti de aditivi si tratamente de motor? La mine in motor domiciliaza de aprox. 2-3000km unul romanesc 20w50. Cred ca o sa il schimb cind ajung la 4500-5000km.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 20 ani |
|
ovidiupay
Membru de onoare
 Din: Brasov
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 328
|
|
cu cit mai des schimbul de ulei cu atat mai bine ulei eu folosesc 10w40 si indicat dupa parerea mea ar fi si 15w40 cu privire la aditivi si tratamente cate odata sint bune dar depinde foarte mult de calitatea lor
_______________________________________ FIAT Mareea Weekend 1.8 16v FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie ;
|
|
pus acum 20 ani |
|
FLEX
Membru
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 41
|
|
Elf 15w40, il schimb la 2 ani cit timp masina e in conservare/restaurare, la 5000km dupa (voi merge foarte putin cu Fiatul). Cum am ajuns la 15w40: In manualul de intretinere de Fiat 600 in spaniola (singurul pe care il posed, deocamdata) sint date valorile indicelui de viscozitate a uleiului functie de anotimp si de temperaturile ambiente (pe vremea uleiurilor minerale nu se puteau fabrica uleiuri care sa-si pastreze viscozitatea si la cald si la rece); deoarece temperaturile in Romania ating in ultima vreme si valori destul de extreme atit vara cit si iarna, am ales un 15 (valoare minima indicata in carte) pentru iarna si un 40 pentru vara, deci 15w40; si a fost Elf, fiindca era la oferta in Carrefour, hihi!
Despre tratamente: In urma unui experiment desfasurat in Romania, pe niste motoare pentru masini foarte mari si foarte grele si cu o stropitoare de obuze in bot (experiment la care a luat parte tatal meu) s-a ajuns la concluzia ca pe motoare batrine, cu pierderi mari de ulei, prin folosirea solutiilor teflonate se mai intirzie momentul griparii, lucru esential pe cimpul de lupta, respectiv zama respectiva suplineste ceva timp ungerea; pe motoarele noi, insa, efectul a fost nul; e plin netul de diverse review-uri despre aditivi-minune si parerile sint in general negative, dar este posibil ca pe motoare foarte uzate sa aiba ceva succes. Ca parere personala, nu as pune asa ceva in masina mea nici picat cu ceara.
Modificat de FLEX (acum 20 ani)
_______________________________________ Fiat 600D, 1965 (Cacareaza) si Daewoo Matiz E, 2003 (Tigaia)
|
|
pus acum 20 ani |
|
adishor
Membru avansat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 152
|
|
Recomandarea Haynes pt fiat 850 : (pt cine are bani).
_______________________________________ YM id : adisormm Tel : 0724 841 148
|
|
pus acum 19 ani |
|