Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Yuby Mona 23 ani
Femeie
23 ani
Arges
cauta Barbat
23 - 45 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / Fiat Marea probleme motor arunca uleiul pe evacuare Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
MyFiat
Membru nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 3
Buna ziua,

  Am si eu o problema cu un Fiat Marea motor 1,8  115  16v benzina
l-am cumparat de la societatea la care lucrez defect unde a stat mai multi ani
nefolosit ,inaintea mea a vrut sa il cumpere altcineva si la luat ,,in probe,,
masina cred ca la un moment dat a ramas fara lichid de racire a incins-o destul de
tare si a aparut aceasta defectiune la motor ca sa intors fara ulei in baie in doar
1-2 ore cat a fost cu ea in probe,i-au bagat ulei dar il consuma o parte,o parte il
arunca pe esapament,am cumparat-o eu stiind de problema la un pret ok pe atunci,
si am incercat sa o repar a fost segmentata,cuzineti noi,garnituri,distributie noua,
etc,dupa ce am adunat-o si am incercat sa o pornim,nu am reusit deoarece mai avea si alte
defecte,in fine am lasat-o balta pentru ca nu am mai avut bani si alte,inca 2 ani a stat
pe dreapta dupa care am reluat reparatia cand i-am facut restul de reparatii inclusiv
directie ,frane,cosmetica,etc de data aceasta am pornit-o cu greu insa problema cu uleiul
o avea la fel consuma uleiul imediat in cateva ore sau 1,5l/100 km,o parte il arde,o parte
il arunca pe esapament/evacuare,am consultat diversi meseriasi care aproape toti au mentionat
ca avand aceleasi probleme : uzura mare la setul motor,defectiune la chiuloasa sau nu stiu ce
avaporator infundat ,,acela prin care se evacueaza gazele formate in baie,,.Stiind ca am
segmentat motorul am dus si chiuloasa la reparat ,a fost rectificata,verificata,i s-au schimbat
simeringurile la supape ,ghidurile au zis ca sunt bune,am montat-o dar aceeasi problema.Eu nu
mai prea stiu ce sa-i mai fac,cand i-am facut segmentarea motorului nu avea uzura mai deloc,
pistoanele nu,cilindrii nu,putin la segmenti si vre-o 2-3 cuzineti putin atinsi probabil atunci
cand a ramas far ulei.Presiune de ulei are ,verificata,si daca deschizi busonul in timpul mersului
stropeste bine si in carte scrie ca daca scade cu 0,30 bar presiunea de ulei se aprinde becul
insa la mine nu sa aprins niciodata becul care bec merge,probat,.Am mai observat ca sunt ceva gaze
in carter cand deschideam busonul la ulei de sus.Acum masina porneste dar ceva mai greu si mi sa
aprins si becul la injector(arata ca un injector rosu) si nu mai trage asa bine.dar ma ingrijoreaza
mai mult problema la motor cu uleiul pentru ca nu mai stiu ce sa-i fac si mi-a inghitit deja si o
gramada de bani.sonda lambda este cam infundata plina de calamina si probabil ca si catalizatorul
la fel de la atata ulei.Sa nu fi fost segmentata bine ? sau ca a stat 2 ani s-au lipit segmentii?
am facut maxim 2000 km cu ea asa ,am tot bagt ulei la greu.
poate ca cineva dintre dumneavostra stiti sa ma ajutati cu ceva sfaturi.
Va Multumesc daca ati avut rabdare sa cititi mesajul meu.


pus acum 12 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 538
Cu siguranta operatiunea de reparatie a motorului nu a fost efectuata corect sau nu a fost efectuata complet. In mod normal trebuia ca anterior segmentarii sa fie efectuata masurarea cotei cilindrilor, operatie care putea determina ovalitatea acestora. Daca cilindrii sunt ovalizati degeaba a fost efectuata operatiunea de segmentare.
De asemenea daca jocul intre ghidurile de supapa si tijele supapelor este prea mare operatiunea de schimbare a semeringurilor de supapa nu are rezultatele asteptate.
Cred ca inainte de toate trebuie sa masori rapoartele de compresie pe fiecare cilindru in parte si sa le compari cu valorile recomandate de producator.
Asteptam vesti.


pus acum 12 ani
   
MyFiat
Membru nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 3
multzam de sfaturi mhoria,mecanicul care a segmentat-o a zis ca cilindrii si pistoanele sunt ok,ghidurile de la supape la atelierul unde le-am dus(atelier specializat pe rectificari)au zis ca sunt ok si nu trebuiesc schimbate,ce mi-au zis ca intr-adevar a fost incinsa cam tare ,probabil au fost cam arse simeringurile asta am uitat sa intreb...o sa incep cu masurarea presiunii din cilindrii...revin cu date noi..

pus acum 12 ani
   
MyFiat
Membru nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 3
cineva ma intrebat si o sa postez si aici ptr discutii :
1 - descrie ce ai bagat in motor - segmenti (Goetze),cuzineti la biela,simeringuri la supape,rectificata chiuloasa luat in plan 0,12,rect supape,scaune,...garnituri (chiuloasa,baie,capac,termostat,etc),distributie..
2 - Daca ai turbina? - NU
3 - scoate fum alb?albastrui?negru? - este cam alb deci arede ulei si in cilindru si in esapament ca arunca si pe acolo
4 - Arunca ulei pe toba? - DA..si destul
5 - daca scoti joja in timp ce functioneaza motorul ,sufla? - DA si destul ii asa ca un fum mai slab
6 - daca desfaci busonul pe unde bagi ulei sufla tare si arunca ulei? - DA zici ca are ventulator sub capac
7 - uleiul de pe joja miroase a paine prajita? - cam DA ,la inceput mi se pare ca miroase un pic a benzina apoi ramane un miros asa mai de prajit,miros fin,uleiul este nou am facut doar vre-o 30 km de probe,..ala vechi nu am fost curios sa il miros...


pus acum 12 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 538
Din cele descrise de tine se certifica faptul ca :
- sunt spatii mari intre capetele segmentilor ;
- este joc mare intre pistoane si cilindri ;
- segmentii au joc mare in canalele din pistoane.

Daca primele doua nu cred ca mai trebuie explicate la ultima varianta posibila, din punctul meu de vedere, poate aparea asa numitul "efect de pompaj". Datorita jocului lateral al segmentilor in canale uleiul este pompat in mod ascendent, in etape succesive, de sub segmentul de ungere pana sus in capul pistonului acolo unde este ars sau aruncat pe evacuare. Cu toate astea daca spui ca ai presiune in carter (sesizata pe la joja de ulei si busonul de la capacul culbutorilor) cred ca este vorba de joc exagerat intre pistoane si cilindri. In acest caz, chiar daca au fost montati segmenti noi cu siguranta intre capetele lor este o distanta mai mare decat normal.
Sunt convins ca motorul va trebui demontat din nou si cu instrumente de masura verificate toate cotele din manualul de reparatii. Succes.


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la