Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
miKyg_sim
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
26 - 50 ani
Fiat Forum Romania / Tuning / motoare pentr 850 Moderat de citroends21
Autor
Mesaj Pagini: 1
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
Bine stiute problemele noastre: sensul de rotatie, piese, putere, benzina fara plumb. probleme cu care m-am confruntat si eu de cand am luat 850 coupe-ul al carui motor parca a fost adunat de pe drum ,blocul de 903 cmc original insa inauntru, vibrochenul de 843 cu cursa mai scurta cu 3 mm o biela mai scurta si ea cu 2 mm si un piston diferit, asa a inceput nebunia. Am cautat piese pe forum dar slabe sanse, cand am gasit ceva, pentru pistone vechi a cerut o gramada de bani (Domnul Costel) asa ca....
motoarele noastre s-au folosit pana in 2006   sub alte coduri 146A, 100GL (1170A, difera chiuloasa, nu mai are gaura de delco) piesele sunt compatibile cuzineti, pistoane supape, lant distributie, tacheti chiar si hidraulici la motorul 1170A. 0ricare din acest motor se poate monta pe 850 ( ultimul 1170A se recomanda montare cu tot cu injectia electronica, nu se mai poate monta aprinderea clasica)
Pentru a putea fi folosite aceste motoare trebuie schimbat sensul, asta se face relativ usor, inlocuind axul cu came cu unul de 850( au aceleasi cote la cuzineti) si a pinionului de angrenare a pompei, alta varianta ar fi schimbare angrenari axului de pe lant pe roti dintate( asa am facut eu, am pastrat axul original al motorului pt ca au "liftul" mai mare si timpul de tinere al supapelor deschise mai mult timp pentru un factor de umplere mai bun). Urmatorul punct e rotirea pistoanelor cu 180 de grade. Ultima si cea mai complicata dar nu prea mult a fost adaptarea pompei de apa, pentru asta a trebuit schimbata inclinatia planului unde se prinde pompa de apa aceasta fiind inclinat la 850, se poate face prin frezare (eu am facut efectiv taiind cu flexul mare) dupa care trebuie confectionata o flansa ca in poza (trei suruburi se potrivesc, al patru-lea nu are gaura pe bloc.
Pentru marirea puteri am crescut si compresia frezand din blocul motor 1,5mm (atentie daca permite cursa pistonului) a crescut compresia de la 9 aproape la 10
In lista de motoare am uitat sa le pun si cele de autobianchi de A112, piesele sunt identice, la motorul de 965 difera diametrul pistoanelor fiind de 67.2mm. Tot legat de A112 se gasesc axe cu came de la motorul de 70 cp care se potrivesc la oricare din aceste motoare cu conditia angrenari pe roti dintate fiind pentru motoare cu sens normal nu ca ale noastre, la pret in jur de 500 ron
Sper sa va fie de ajutor, macar ca idee!!!


poza flansa pompa apa

motoare pentr 850 bine stiute problemele noastre: sensul rotatie, piese, putere, benzina fara plumb.

25.4KB

Modificat de murphy40 (acum 13 ani)


_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 13 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
pompa montata pe un motor seria 146A

motoare pentr 850 pompa montata motor seria 146a

45.7KB

Modificat de murphy40 (acum 13 ani)


_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 13 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
poza distributie

motoare pentr 850 poza

55KB

Modificat de murphy40 (acum 13 ani)


_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 13 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
diferenta ax came, stanga 850 original, dreapta de motor modificat
Se pote vedea marimea camei fata de cea de la 850

motoare pentr 850 diferenta came, stanga 850 original, dreapta motor pote vedea marimea camei fata

32.1KB

Modificat de murphy40 (acum 13 ani)


_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
La treaba cu angrenaj pe roti dintate in distrubutie mam gandit si eu cand am vrut sa pun alta axa cu came de pe un motor cu sensul pe dreapta.Stii cumva unghiurile de intarziere si de avans la arborele cu came de fiat 850 si cealalta cama?Cam cat castigila afacerea asta daca schimbi cama?cai putere ma refer.

pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Inca ceva....nu ai gasit niste roti dintate cu dantura inclinate?alea erau mai bune,au un grad de acoperire al flancului mai bun si sunt mai putin zgomotoase.

pus acum 13 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
Da, preferabil dantura inclinate, deocamdata astea au fost posibilitatile, nici astea nu au fost "gasite" ci facute la comanda.
la axele mai noi au o suprapunere la la deschiderile supapelor in jur de 10 grade vazute pe arborele motorului, plus drschidere mai timpurie a admisiei si mai tarzie a evacuari si acolo in jur de 10 grade la fiecare, castigul exact  nu il stiu dar zic ca face 4-5 cai , la axul cu came de 850 suprapunerea e 0 grade

Modificat de murphy40 (acum 13 ani)


_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 13 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Am si eu o intrebare. Am vazut pe net ca exista motorul de 1608 cu doua axe cu came montat pe Fiat 850. Sau pentru a nu face modificari de schimbare a sensului de rotatie al motorului,nu se pot face modificari la cutie ?
Oare nu este mai simplu sa se modifice cutia de viteze sau pe/prin cutie ?
Aveti cunostinta de asa ceva?


pus acum 13 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
Cutia de 850 nu se poate modifica, ar trebui grupul conic intors si nu se poate, ar merge adaptata cutie de wv broscuta

_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Sau cutie de dacie 1100 mai merge pusa.

pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Salut,

Imi poti da mai multe detalii despre rotile dintate cu care faci antrenarea arborelui cu came?Diametru de divizare, nr de dinti, modul......

Mersi.


pus acum 12 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
nu pot sa iti dau, le-a facut un meserias, eu am dus blocul acolocu axele pe el, acum motorul e pe masina, trebuiau facute cu dantura inclinata, fac zgomot mare

_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 12 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Aha mersi de info. Pai de aia intrebam ca acuma vroiam si eu sa ma apuc de aceasta operatiune. Doar ca cu rotile cu dinti inclinati e putin mai greu. Si se simte vro diferenta? Adica merita sa faci un astfel de lucru?

pus acum 12 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
nu se merita decat daca nu ai alta solutie, eu nu mai avem alt motor de 850 si cel rau parca era adunat din fiare vechi, trei biele de 903, una mai scurta de 850 trei pistoane de 903 cm unul de 850, arborele cotit tot de 850 in loc de 903, asa ca am facut un motor de panda sa se invarta invers
vezi ca era un ax cu came de coupe de vanzare ,nu imi vine acum..... a avut un 850 coupe negru, iti mai da ceva putere

Modificat de murphy40 (acum 12 ani)


_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 12 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
la pionanele facute sa ai grija ca nu or sa tina la fel ca cele originale..pt ca mai mult ca sigur nu sunt tratate..

Eu am avut la Fiat -ul 1800 pinoane de distributie facute si au tinut in jur de 40,000km (mai mergeau sa zicem 20,000km maxim) in conditiile in care pinioanele masinii (ricambi originali) au tinut peste 180,000km.
Acum cand le-am dat jos pe cele facute erau mai mancate decat cele originale, desi aveau muuuuult mai putini km la activ.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 12 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
o sa vad si eu cand o sa dau motorul josacum ii pregatesc altul, sunt curios si eu, ale mele au fost facute di olc45 si calite, acum am freza mea si o sa imi fac daca o sa am nevoie

_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 12 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
a montat careva o garnitura de chiuloasa de cupru pe 850?daca da, care ar fi  avantajele?

am asa ceva de ani de zile, nu am indraznit sa o montez pana acum.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 12 ani
   
murphy40
Membru

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 90
sunt bune la motoare cu compresie marita si "forjate" nu ai riscul sa ti se arda, atentie mare la planeitate si zgarieturi la chiuloasa sau bloc

_______________________________________
fiat 128 3P, fiat 850 coupe, cum se zice..."my fiat it's fantastic!!!"

pus acum 12 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
da..de aceea nici nu am incercat vreodata sa o montez pe vreun motor de 850.
pare destul de grosuta garnitura asta de cupru si cred ca e facuta acum zeci de ani (numai eu o am de peste 15 ani)
pentru ceva piese noi de 850/1800 poate as fi dispus sa o dau la shimb.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 12 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Stiu despre axa cu came de care vorbesti, dar omul cerea f mult pe ea tinand cont ca era noua si originala de la mama ei. De aceea cautam aste solutii.

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la