Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Pisii 24 ani
Femeie
24 ani
Ialomita
cauta Barbat
24 - 44 ani
Fiat Forum Romania / Club Fiat 500 & 600 / Caut fiat 500 / 600 Moderat de citroends21
Autor
Mesaj Pagini: 1
Dudutzu
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 5
Salut,

Cau un fiat 500 / 600 inscris  cu motor defect(sau nu) si caroserie cat de cat ok.

Ca idee caut(prefer) unul cu motor defect (sau fara) pentru conversie la vehicul electric.
Insa mi-ar trebui cutiea + ansamblu de ambreaj.


Astept oferte (in topic,PM sau mail) sau daca stiti vre-unu care zace pe undeva macar o metoda de contact  ...
Poate unul folosit ca "donator" !


Cu stima,
Valentin.


pus acum 13 ani
   
Dudutzu
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 5
Inca caut.

THX !


pus acum 13 ani
   
george-bogdan
Top poster

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1731
daca iei masina si nu iti trebuie motorul il vreau eu .
Toate cele bune , George


pus acum 13 ani
   
baxy
Membru special

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 210
Nu dai niste detali despre proiectul tau.Sunt foarte tare interesat de masinile electrice.Chiar ma-m gandit la construirea unui masini electrice.Sau niste informatii despre locuri de unde se pot procura motoare electrice si bineinteles acumlatoare.

_______________________________________
The Old Car it's Good Car.

pus acum 13 ani
   
Dudutzu
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 5

Salut,

Motoarea acumulatori si controlere se pot procura cel mai usor din USA !
INSA !
Marea problema este legislatia din Romania, inca nu am reusit sa aflu cum anume si in ce conditii pot inscrie in circulatie un vehicul modificat.
Pana acum mi-au fost propuse doua solutii :
1) Proiect universitar - Improbabil pentru ca nu mai sunt student; nu ar fi o chestie permanenta
2) Creat un garaj (firma + locatie) care sa fie avizat de RAR pentru a efectua modificari. - problema mare ar fi costurile.

Din ce am inteles mai exista o chestie numita "artizanat" in "cartile" RAR insa din cate am aflat pe site-ul lor am inteles ca o astfel de evaluare presupune o omologare individuala care vine la pachet cu o serie de teste (foarte complexe   ) pe care nu cred ca le-ar trece nici macar masina in starea originala (standardele de acum cu masina din 1960, distanta franare, antirasturnare, rezistenta impac, etc.)


In continuare dau mailuri si intreb in stanga si in dreapta. ( Cele mai bune raspunsur le-am primit de la Dl Dunca de la RAR, culmea se spune ca este cel mai al dracu evaluator, insa el m-a sfatuit sa renunt.)


Mai in detaliu :
Baterii  - Celule individuale de genul folosite in killacicle
Controler - Am gasit tutorial cum pot realiza unul insa cred ca este mi ieftin/sigur/usor sa comand unul
Motor - Aici depinde foarte mult de greutatea sasiului. In cazul unui fiat 600 un motor de 25HP este suficient... insa sigur as vrea sa fie DC {curent direct} (este mai complicat cu AC{curent alternativ} ) eventual fara perii (brushless) insa ma multumesc si cu unul cu perii...
Alte detalii :
Pentru caldura se poate folosi o "aeroterma " adaptata.
Daca masina are servofrana ai nevoie si de o pompa pentru vacum (nu cred ca este cazul pt fiat 600), aceeasi situatie daca mai sunt in dotare , servodirectie,AC (aici trebuie pastrat si instlatia de ac fiind nevoie de un motor in loc de pompa pentru a angrena compresorul)



Links :
(stiu ca este doar un link insa cu ajutorul lui poti gasi FOARTE FOARTE multe informatii)


Sau mai simplu in chit complet SH :
20HP  @ 650$ :
25HP @ 800$ :



Daca te pot ajuta cu alte informatii nu ezita sa ceri.


ONTOPIC:
INCA ASTEPT !
@ george-bogdan  masina de care vorbeam inca nu am ajus sa o vad, nu am thinichigiu... ( (amicul cu care voi lucra este plecat pentru 6 luni in franta (AT WORK)



P.S. Imi cer scuze pentru greselile de scriere  (preventiv)

Modificat de Dudutzu (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Este interesant ceea ce incerci sa faci si iti urez bafta.Un lucru ma amuza insa.Vorbeai de testele pe care trebuie sa le treaca o masina.Cum crezi ca ii vor testa rezistenta la impact?



pus acum 13 ani
   
Dorutzu
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 63
Salut!
  E foarte interesant ceea ce ti-ai propus,dar asa cum spuneai,in tara asta e foarte greu sa vrei sa faci ceva fara sa te lovesti de norme rigide si de mentalitati idioate.
  In alta ordine de idei,imi dau si eu cu parerea (daca gresesc,ma puteti contrazice).Sa inteleg ca miscarea se va transmite de la motorul electric direct la roata,controlul turatiei facandu-se printr-un asa numit controler.Se stie ca motorul electric consuma foarte mult curent atunci cand intampina o rezistenta mare (aici fiind vorba de insasi greutatea masinii la plecarea de pe loc) si nu dupa ce intra in functiune.Pentru a evita aceasta,nu ar fi bine sa montezi  intre motorul electric si trenul de rulare o cutie de viteze de scuter (automata),de Suzuki Burgman de 400 cmc sau 250 cmc spre exemplu?
  In afara de faptul ca motorul nu va intampina o rezistenta foarte mare (cutia de viteze automata este facuta sa puna vehicolul in miscare aproape de turatia de relanti),vei avea si o plecare mai lina de pe loc.Deasemenea,vei fi mai putin limitat in ceea ce priveste viteza maxima de deplasare.
  Singura problema ar fi la mersul inapoi.Nu stiu ce s-ar intampla daca ai schimba sensul de rotatie al motorului dintr-un buton:cutia de scuter ar face ca masina sa mearga cu spatele?
  CINE STIE ??? Astept un raspuns (daca se poate fara misto-uri),chiar nu stiu si nu cred ca sunt atat de multi cei care chiar stiu...A,da,dupa aia se vor arata multi "viteji"...
  Multumesc mult.


_______________________________________
FIAT 500 F - 1971
Aprilia RST 1000 FUTURA - 2001
Suzuki GSXR 600 - 2000
Mercedes Vito 112 CDI Automatic - 2000
Audi Allroad 2,5 TDI - 2005

pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Si eu sunt de aceias parere ca trebuie o cutie de viteze.Dar cred ca mult mai simplu ar fi sa se pastreze cutia de pe masina ,astfel se evita complicatiile care apar la transmiterea puterii la roata.Si asa rezolvi si problema mersului inapoi.

Modificat de bongo (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Dorutzu
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 63
Salut bongo!
  E buna ideea cu pastrarea cutiei de pe masina,insa cred ca e foarte greu (daca nu chiar imposibil) sa sincronizezi si sa "auzi" motorul electric pentru a schimba vitezele.Ar mai fi si probleme legate de ambreiaj...Destul de complicat.
  In alta ordine de idei,in cazul montarii unei cutii automate,nici nu cred ca ar fi necesar un motor elecric cu o putere foarte mare.
  Ideal ar fi fost sa se monteze o cutie de viteze automata de la o masina de mic litraj.Dar ce masina asa mica are cutie automata?...
  AAAAAAAAAAAAA   !!!!!!  Mercedes Smart !!!
  Hmmm,ce zici?


_______________________________________
FIAT 500 F - 1971
Aprilia RST 1000 FUTURA - 2001
Suzuki GSXR 600 - 2000
Mercedes Vito 112 CDI Automatic - 2000
Audi Allroad 2,5 TDI - 2005

pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
Pentru schimbarea vitezelor nu trebuie sa auzi motorul.Poti monta un turometru, sau poti schimba treptele de viteza in functie de viteza indicata pe kilometraj.Tr I -20;Tr II-40 Tr III-60 .La fiat stiu ca sunt cu liniute rosii indicate pe kilometraj sa stii care e viteza optima de schimbare a treptelor.

Cu ambreajul nu cred ca e asa de complicat.
Orcum trebuie analizat bine avantaje dezavantaje si la un sistem si la altul inainte de a lua vro masura.


pus acum 13 ani
   
Dorutzu
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 63
Corect !
  Ne-am dat si noi cu parerea...
  Totusi,ce se intampla la schimbarea sensului de rotatie a motorului electric?Va merge masinuta inapoi,sau nu?


_______________________________________
FIAT 500 F - 1971
Aprilia RST 1000 FUTURA - 2001
Suzuki GSXR 600 - 2000
Mercedes Vito 112 CDI Automatic - 2000
Audi Allroad 2,5 TDI - 2005

pus acum 13 ani
   
costin10
Membru special

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 208
Indraznesc sa interviu si eu cu un sfat. Nu are rost sa mai incercam sa inventam roata, atat timp cat au facut altii lucrul asta. Propun cea mai simplla, sigura si eficienta modalitate de a avea asa ceva. Usor de inscris, fara bataie de cap, testat si paratestat de profesionistii din domeniu.La adus in Romania va trebui o platforma.

pus acum 13 ani
   
costin10
Membru special

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 208
Eventual, in timp , poate fi up-gradat cu un set baterii Litiu-Polimeri, asta in functie de posibilitati .
Consider ca e o masina care se poate folosi fara probleme zeci de ani ,... trebuie doar ca periodic sa fie schimbati acumulatorii, in rest motorul este cu inductie, fara perii, are incalzire Webasto, adica fooloseste cateva sute de grama de combustibil dar numai pentru incalzirea habitaclului.La RAR nu vor fi probleme, s-au mai inmatriculat. Nu are taxe de inmatriculare si nici impozite,


pus acum 13 ani
   
bongo
Top poster

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 678
E interesanta varianta propusa de tine.Dar unde mai este placerea de a face ceva cu mainile tale?Si poate pana la urma omul vreau un 600 electric.E posibil sa iasa si mai ieftin daca o face pe a lui ci nu cumpara una gata facuta.
Dar n-am mai auzit nimic de la cel care a luat initiativa El ce parere are?


pus acum 13 ani
   
Dudutzu
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 5
WOW a prins avat topicul ...

@Dorutzu
Din pacate problemele pe care le mentionezi tu sunt foarte usor de rezolvat prin pastrarea cutiei de viteze cu care este dotat motorul din fabrica, motorul fiind prins (da prins) printr-o flansa adaptoare (o placa de aluminiu/otel care are gaurile de prindere necesare/deasemenea izolatia aferenta). Schimbarea vitezolor fiind facuta intr-un mod putin mia agresiv datorita eliminarii ambreajului. INSA motorul electric nu impune existenta starii de relanti (IDLE). Pentru o coparatie este ca atunci cand schimbi vitezele cu masina oprita (motorul). Oricum in general datorita diferentei de cuplu in general pleci de pe loc cu treapta a 2-a (nu stiu de voi dar in bucuresti in plina zi daca ai traseu prin zona aglomerata inafara de 1 si 2 nu prea folosesti (poate 3 daca esti mai masochist)

Poate acest clip este mai explicit
[youtube]Liqv3KgXThk{/youtube]


@bongo
Sunt mai multe lucruri care m-au determinat sa incerc  DIY 
1) MASINA SURSA
    Este poate cel mia important intrucat greutatea vehicului determina foarte multe aspecte (baterii motor)
    Fiatul cantareste (in jur de) fix 615 kg cu tot cu motor presupun ca motrul benzia + rezervor (full) ar avea aceeasi greutate cu motorul electric si baterii. GREUTATE REDUSA = BATERII mai putine +
    Fiatul initial are 20 hp ... ceea ce inseamna ca un motor electric echivalent la 20 hp  ar fi defapt un upgrade alputerii (datorita cuplului disponibil de la turatii mici)

2) Cerintele din alte tari.
    Spre deosebire de Romania in alte tari este o chestie destul de comuna (exagerez putin dar...) si in consecinta au reglementari foarte clare si specifice.
( Ex. In anumite tari se cere sa existe o ventilatie activa in compartimentul bateriilor, lucru care presupune izolarea acestuia fata de restu habitaclului.Cu toate ca sunt de acord cu izolare cred ca o ventilatie pasiva este suficienta.
        In anumite tari se cere sa existe 3 sisteme pentru revenirea acceleratiei si 3 pentru intreruperea curentului, lucruri care le consider necesare dar mi se pare un overkill (sistemul initial plus un FAIL-SAFE mi se par suficiente
        etc. )
Aceste reglementari aduc un grad mai riicat de complxitate.

3) Calitatea executiei.
    Pana acum nimic din ceea ce au facut altii pentru mine (construit, renovat, modificat, mesterit, etc.) lucruri care nu presupneau studii de specialitate, SUNT DE PARERE CA PUTEAM REZOLVA si eu CU REZULTATE MAI BUNE in conditiile in care ma puteam documenta temeinic inainte.


INCA CAUT O MASINA ! (nu neaparat fiat500 sau 600 insa cat mai mica si mai usoara)


P.S. Imi cer scuze pentru greselile de scriere  (preventiv)
       Si sper ca nu v-am plictisit.


pus acum 13 ani
   
costin10
Membru special

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 208
Incearca cu un Trabant. E usoara, simpla , spatioasa si inghite multe greseli. Un domn din Galati a reusit de minune asa ceva. Am fost si am vazut, realizare perfecta. Doar ca kit-ul electric import China a costatt vreo 2000 euro...

pus acum 13 ani
   
Dudutzu
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 5
  Trabant cu numere noi de vanzare (la un pret decent) cauta un priete de vre-o 2 ani ...
Plus ca mai mult ma "atrage" 600 decat trabant

Intretimp am reusit sa gasesc adresa de mail a domnului Marinescu Nicolae Daniel care a transformat un olcit si este inscris


detalii despre olcitul de mai sus gasiti aici :


pus acum 13 ani
   
baxy
Membru special

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 210
Ne place sau nu ne place viitorul este ascuns undeva in vehiculele electrice.Nu trebuie reglar tacheti nici avansul si nu consuma ulei.Kitt complet pt bicicleta electrica este si daca nu ma insel un prieten a gasit si pt masina.In ungaria este trabant electric modificat tot de niste baieti care vor sa realizeze ceva ciudat si in aceas timp si ecologic.Ei au rezolvat usor cutia de viteza.A ramas cel original de trabant si din cauza ca au motor electric puternic cutia se foloseste doar in treapta 4.Dupa cum declara proprietarul are sprint super bun. La cine ce inseamna sprint bun nu stiu.Undeva in Argentina? nu mai stiu sigur este un Fiat 600 electric, pe nett am vazut.Eu as da votul ori cum langa un Kitt care se monteaza in masina.Daca nu este No problem Chinezi o sa faca in curand.

Modificat de baxy (acum 13 ani)


_______________________________________
The Old Car it's Good Car.

pus acum 13 ani
   
baxy
Membru special

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 210
Uite ca poza am gasit cu Fiatul 600 electric.

caut fiat 500 600 uite poza gasit fiatul 600 electric.

59.5KB


_______________________________________
The Old Car it's Good Car.

pus acum 13 ani
   
mirhvn1974
Membru special

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 224
eu sincer nu cred in automobilele electrice pot fi cel mult de tranzitie intre masinile noastre actuale si un model nou de masina ,daca o s-o mai numim atunci asa. Prefer masinile noastre asa cu zgomotul lor  de motor minunat care mie imi incanta auzul,daca o sa prindem acele timpuri cu acel automobil minune ecologic etc,etc ori ne vom schimba si noi constiintele si atunci nu stiu cat ne vor mai interesa masinile la modul de astazi ori cei de la putere ne vor transforma in roboti si nu ne vom mai putea bucura,dar revenind la subiect urez suucces celor interesati de transformari electrice si vin si eu cu o sugestie de ce nu cumparati o DACIA LASTUN am vazut cateva unul chiar langa cotroceni de vanzare acum o luna si f ieftin undeva la 500-600 de lei si este si usoara.

pus acum 13 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
si eu zic la fel: un lastun sau un trabant ai sanse mai mari sa gasesti decat un Fiat 600. Cred ca si un Oltcit ar merge...Plus ca vei gasi la bani mult mai putini. Un 600 cu caroseria foarte buna e destul de scump, in timp ce un lastun sau un trabant cu caroseria in aceeasi stare ar fi muuuuult mai ieftin si mai usor de gasit.
bafta in proiectul tau si tine-ne la curent.

Modificat de abarth_mcm (acum 13 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la