Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
barbyy pe Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
Fiat Forum Romania / Bursa / ajutor! Moderat de Adrian, citroends21
Autor
Mesaj Pagini: 1
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 107
Oameni buni,

Ma poate ajuta cineva cu axa palier culbutori pentru 850? Am de facut motorul iar cand am demontat-o, intrucat gaurile pe care le avea pentru ungere erau blocate de mizerie, am constatat ca s-a uzat (are niste mici santuri circulare, mai ales la extremele axei, unde banuiesc ca nu prea mai ajungea uleiul).

Ideea este ca pentru o axa noua dau un set complet (nou/original) de distributie (pinion mare, mic + lant dublu) pentru motor de Fiat 600.

Astept raspunsuri fiindca sunt cu motorul pe banc cum se spune...sau macar pareri.

Grigore

Modificat de grigore (acum 18 ani)


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Axul il fierbi in apa cu soda caustica. Pe urma verifici canalele de ungere. Daca totusi nu ajunge uleiul (improbabil da sa zicem) desfaci la capete si cureti mecanic. capetele se astupa ulterior cu suruburi inbus. Daca axu e tare uzat (santuri adanci) il rectifici. Culbutorii ii alezezi usor si ii bucsezi cu bucsa de bronz grafitat. Daca toate astea nu ti se par ca  ajuta iti poti comanda de la un ax facut la comanda, din otel mai bun decat cel folosit de Fiat, costa 100Euro fara transport. Orcum si cu axu ala tot trebe sa bucsezi culbutorii. De la ei mai poti comanda distantiere de aluminiu ca sa inlocuiesti arcurile (sau le faci la un atelier in tara). Succes

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 107
Multumesc tare mult pentru sfaturi. Treaba cu spalatul in solutie de soda caustica la temperatura ridicata mi se pare excelenta.
Crezi ca si culbutorii au uzura si ar trebui oricum bucsati?


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Faza cu fiertul sa mai discutat pe forum, se face la blocurile motor, atata timp cat nu ai piese de aluminiu in ansamblu poti fierbe orice e din fier. Curata toate reziduurile, mai ales ulei si alte alea (inclusiv vopsea veche). Asa ca fierbe axu cu incredere, nu te zgarci la soda ca e ieftina, ai grija cum manipulezi soda ca e toxica la inghitit.
Culbutorii sunt uzati sigur daca au facut sant pe ax, iar daca rectifici axul diametrul acestuia va fi mai mic decat gaura actuala a culbutorilor tai asa ca ei trebuie bucsati. Daca comanzi ax de la suderia topolino iara trebe bucsati deoarece axul lor e la cota standard si culbutorii tai vor avea probabil un joc mai mare sau gaura ovalizata (foarte probabil). Si daca bucsezi culbutorii ai liniste pentru totdeauna, daca se uzeaza iar schimbi doar bucsa si gata. Oricum intra pe site la scuderiatopolino in dreapta e un meniu cu tuning motor citeste acolo despre ax culbutori (rocker shaft) inclusiv ei bucseaza culbutorii lor asa ca fa cu incredere si tu. Daca tot ai dat culbutorii jos vezi ca suprafata de contact cu valva sa fie absolut plana si la 90 grade. Si ai grija la montaj ca sunt diferiti la admisie si evacuare.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 107
Multumesc mult pentru sfaturi!!!
PASTE FERICIT!

Grigore


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
La cat costa prelucrarile si piesele de care vorbiti, fara sa ai garantia lucrului perfect,  mai bine iei o piesa noua.

_______________________________________


pus acum 18 ani
   
Pagini: 1