Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexyindianca
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 53 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / Ambreiaj Fiat 1800 - tutorial reconditionare Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Toate Fiat-urile 1800 au probleme au ambreiajul, fiind hidraulic cedeaza dupa atatia ani.

Ambraiajul hidraulic e format din doua componente importante:

I. cilindrul receptor - se gaseste de cumparat nou la magazin, am dat eu zilele trecute 70 de lei  pe unul.  Nu are rost sa reconditionati, din moment ce se gaseste nou. Nu cumparati rusesc pt ca tine fix 2 ani! In ultimii 5 ani am schimbat vreo doi cilindrii rusesti (desi am mers putin cu masina). Sunt de proasta calitate. Luati ceva unguresc sau italian pt Fiat 1300/1500/124/125/Lada !!!  Cel de Fiat 1800 original a avut carcasa de aluminiu, acum nu mai gasesc cu carcase de aluminiu (nu e important oricum, pt ca sunt la fel cilindrii)

II. pompa ambreiaj. Nu se gaseste de vanzare o asemenea pompa noua .(poate nu am gasit eu). (din cate stiu a fost doar pe Fiat 1800/2300 montata si nu se gaseste). Doar pt Fiat 1300/1500 si Lada se gaseste pompa, dar acestea DIFERA f mult si NU se pot pune.

Exista doua solutii pe care eu le-am incercat:

1. Se inlocuieste cu o pompa de frana noua de fiat 850, facand un alt suport. Ambreiajul va merge bine, insa nu va fi excelent (asta pt ca pompa de 850 e prea mica, avand putin lichid). Alta pompa nu merge pusa, pt ca NU exista loc. Si asa, cea de 850 e f greu de bagat. (insa e o solutie viabila pana la urma)

2. Se reconditioneaza pompa originala de 1800. Si aici exista doua variante:

a) se alezeaza si bucseaza pompa in cazul in care aveti garnituri noi pt pistonul original daca nu e uzat.(altfel va chinuiti degeaba)

b) in cazul in care nu aveti garnituri noi pt pistonul original se procedeaza in felul urmator:
-se inlocuieste pistonul original cu unul de pompa frana Aro/Dacia papuc. E mai mic la lungime (dar nu conteaza, e si mai bine asta pt ca aveti mai mult lichid). Este mai mare in diametru cu 1mm. Astfel ca se alezeaza pompa cu 1 mm sau daca uzura e prea mare se bucseaza la diametrul corespunzator. Atentie: gaurile din pistonul de Aro sunt exact invers ca la 1800, asa ca va trebui sa o astupati cu un nit si sa dati alta.!

Cazul 2b) e cea mai buna metoda, avand practic o pompa NOUA  de Fiat 1800. (cilindru alezat sau bucsat, piston si garnituri noi)

3. Se pun direct garnituri de Aro pe pistonul original de 1800, in pompa de 1800. Insa ele sunt un pic mai mari si poate sa mearga, poate sa nu mearga.) Costa 5 lei. Merita incercat !


Daca voi ati rezolvat problema folosind alte metode, postati va rog!
Sper sa va fie de folos informatiile, mai ales ca am stat mult timp sa ma gandesc cum se poate reconditiona ambreiajul la 1800
Schimbarea vitezelor se face cu un deget acum (am folosit metoda 2b) )

Modificat de abarth_mcm (acum 13 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 13 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
Informatii utile fara indoiala,insa eu personal n-asi avea incredere intr-o pompa  bucsata.Ca completare am doar atat de adaugat:

4. Pompa de ambreiaj se poate inlocui cu una de Simca (nu sunt 100% sigur ca de la Esplanada model 1966,da oricum). Stiu asta caci am una de rezerva de Simca si este identica cu ceea de Fiat.


pus acum 13 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Eu nu am gasit niciuna similara...posibil sa mai mearga si de la alte modele, dar nu am avut.
Normal ca o pompa noua e mult mai buna ca una bucsata, fara indoiala. Eu i-am inlocuit si pistonasul cu unul de ARO deoarece nu mai aveam garnituri noi pt cel original. Este o solutie atunci cand nu ai o alta pompa noua sa ii pui in loc si vrei sa o repari pe cea veche care are deja uzura mare.
Buna si informatia cu pompa de SIMCA.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 13 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Se pare ca pompa de ambreiaj mai e identica si cu cea de pe Ferrari 275 si Ferrari 330.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la