Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil angela31
Femeie
24 ani
Buzau
cauta Barbat
24 - 60 ani
Fiat Forum Romania / Bursa / Compresia si alte detalii la Fiat 124 Moderat de Adrian, citroends21
Autor
Mesaj Pagini: 1
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
Am inceput un topic nou pt. ca in cel vechi s-au cam amestecat problemele... si a fost relativ pasionant, asa ca, de ce sa nu reluam discutia, din alt unghi. Va lansez o "provocare", am scanat o diagrama scoasa azi cu un compresograf aproape nou Motometer. Ce ziceti de rezultat, cum vi se pare ?

compresia alte detalii fiat 124 inceput topic nou pt. cel vechi s-au cam amestecat fost relativ

41.5KB


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
Mai pun o poza a Fiatului facuta azi, nu-i asa ca arata bine ?

compresia alte detalii fiat 124 mai pun poza fiatului facuta azi, nu-i asa arata bine

44.1KB


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
Am cautat in Autodata, am gasit prea putine date pt. ea, in orice caz scrie ca ar trebui sa aibe Solex si totusi masina are Weber, care in Autodata figureaza la motorul de 1400 de Special. Nu pare facuta nici o modificare, stie cineva care e solutia originala ?

compresia alte detalii fiat 124 cautat autodata, gasit prea putine date pt. ea, orice caz scrie

37.9KB


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Solutia sunt grevele. Vorbesc serios. Fabrica FIAT avea de multe ori probleme cu piesele livrate de furnizori. De aceea se gasesc carburatoare diferite precum si distribuitoare diferite pe aceeasi masina. Ori asta, ori a fost schimbat carburatorul si operatia a fost facuta perfect adica cu inlocuirea capacului culbutorilor, galerie de admisie si filtru de aer. Sau pe masina este montat un motor de 1400 Special. Coreland datele astea cu testul de compresie, inclin spre un motor tunat. Acuma asta e doar compresia in bar, nu diferenta efectiva de volum in cilindrii, insa o presiune in cilindrii de 10,5 + 0,5 indica un raport de compresie statica peste 9,5 (parca asa stiam nu sunt sigur nu vreau sa vorbesc prostii), ceea ce mi se pare cam mare pentru un motor de strada facut sa mearga cu benzina normala (super de fapt). Poate fi si de la o rectificare  plana a chiuloasei mai agresiva (peste 0,5mm). Oricum ar fi, testul de compresie a iesit absolut superb, cilindrii 1 si 3 aceeasi compresie, 2 si 4 cu abateri minime. Un motor sanatos din punctul asta de vedere.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Rumpi a scris:

Solutia sunt grevele. Vorbesc serios. Fabrica FIAT avea de multe ori probleme cu piesele livrate de furnizori. De aceea se gasesc carburatoare diferite precum si distribuitoare diferite pe aceeasi masina. Ori asta, ori a fost schimbat carburatorul si operatia a fost facuta perfect adica cu inlocuirea capacului culbutorilor, galerie de admisie si filtru de aer. Sau pe masina este montat un motor de 1400 Special. Coreland datele astea cu testul de compresie, inclin spre un motor tunat. Acuma asta e doar compresia in bar, nu diferenta efectiva de volum in cilindrii, insa o presiune in cilindrii de 10,5 + 0,5 indica un raport de compresie statica peste 9,5 (parca asa stiam nu sunt sigur nu vreau sa vorbesc prostii), ceea ce mi se pare cam mare pentru un motor de strada facut sa mearga cu benzina normala (super de fapt). Poate fi si de la o rectificare  plana a chiuloasei mai agresiva (peste 0,5mm). Oricum ar fi, testul de compresie a iesit absolut superb, cilindrii 1 si 3 aceeasi compresie, 2 si 4 cu abateri minime. Un motor sanatos din punctul asta de vedere.


Rumpi, draga, foarte sincer iti spun, nu am inteles mare lucru din ce ai scris, decat ca-ti place mult diagrama. Voiam insa sa spun altceva: sunt curios cati dintre voi au luat compresia motoarelor voastre. Daca am fi avut cel putin inca o diagrama, puteam face comparatii, interpretari, samd. Eu sunt de parere ca este testul cel mai relevant pentru starea unui motor, ma rog, nu ma refer la cuzineti sau la uzuri in alte parti, ci la starea segmentilor, a cilindrilor, supape/scaune, samd. Fiind eu asa de convins de treaba asta, pe bune, nu o spun numai asa, propagandistic, va invit care aveti drum prin Bucuresti sa treceti pe la mine si sa luam impreuna o compresie. Absolut gratuit. (Sper sa nu fiti mai mult de 10-15, ca ma lasati fara diagrame !! glumesc, evident)

Modificat de rival (acum 18 ani)


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Ok. sa explic. Raportul de compresie exprima diferenta de volum din cilindru intre Punctul mort inferior si Punctul mort superior. Adica cat de mult  comprima pistonul amestecul benzina-aer inainte ca acesta sa fie aprins. Cu cat mai mare acest raport cu atat mai bine pentru tine, deoarece creste randamentul adica mai multi CP din aceeasi cilindree. Problema se produce cand raportul este prea mare si amestecul intra in autoaprindere, fenomenul de detonatie. Pentru a il preintampina se foloseste benzina cu cifra octanica superioara. La Fiatul 124 acest raport de compresie este de 8,8:1. Compresia in bar a motorului, trebuie sa fie cel putin echivalenta cu raportul de compresie. Adica la Fiatul 124 un motor sanatos (segmenti, cilindrii, supape, etc) trebuie sa arate pe diagrama minim 8,8 bar. Tu ai 10,6 bar minim si asta inseamna ca motorul ori e ca nou, ori a fost ridicat ceva raportul de compresie. Orice planare la chiuloasa reduce volumul camerei de ardere si implicit raportul de compresie.
Eu faceam doar supozitii in privinta faptului ca ai carbul "nepotrivit" pe masina si ma gandeam daca nu a facut cineva tuning la motor. Motorul e sigur foarte bun.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Rumpi a scris:

Ok. sa explic. Raportul de compresie exprima diferenta de volum din cilindru intre Punctul mort inferior si Punctul mort superior. Adica cat de mult  comprima pistonul amestecul benzina-aer inainte ca acesta sa fie aprins. Cu cat mai mare acest raport cu atat mai bine pentru tine, deoarece creste randamentul adica mai multi CP din aceeasi cilindree. Motorul e sigur foarte bun.


ok, ok, .... Rumpiule, nu uita ca am facut cursul de motoare cu nenea "Berthi" Gruenwald, tatal lor de motoare si autorul Cartii Verzi (acum preda la Darmstadt la Univ. de Motoare, daca nu s-o fi pensionat). N-a fost rectificata chiulasa si nu s-a intervenit deloc la motor, poate doar la carburator, o fi trecut cineva de la Solex la Weber, dar totusi toate parghiile sunt la locul lor... ma rog, se stie ca Solex-urile erau mai sensibile.
Presiunea in cilindru, masurata la turatia demarorului n-are prea mare legatura cu raportul de comprimare. Raportul de comprimare este un raport abstract, o marime care nu se masoara in nimic si reprezinta raportul dintre volumul maxim si vol minim, PMS versus PMI. Se mai cheama si raport volumetric. Desigur, acesta este un parametru important in proiectarea motoarelor, s-a demonstrat matematic ca are influenta certa asupra randamentului unui motor si asa cum spui, nu se poate mari la nesfarsit datorita limitarilor impuse de cifra octanica si a materialelor disponibile pt. piston, biela, prezoane de chiulasa, etc. Presiunea in cilindri este o marime fizica, masurabila. Ea variaza mult in functie de turatie. Sigur ca intr-o anumita masura este influentata de raportul de comprimare, dar este un parametru masurat efectiv, tipic fiecarui motor si depinde de multi factori, printre care si de  incrucisarea fazelor de distributie. In mod normal Fiat-ul trebuia sa aiba cca 11,5-12 bar presiune pe fiecare cilindru, in stare noua, rodat (vezi Autodata). Faptul ca presiunea este sub valoarea recomandata cu cca 1-1,5 bari nu este deloc anormal. Pentru ca masina a stat foarte mult, este clar ca intre supape si sediul lor din chiulasa (scaune) etansarea nu poate fi perfecta. Acest lucru ar trebui sa dispara dupa cca 100 km parcursi la viteza normala de croaziera. Cel mai important lucru este ca cei 4 cilindri nu sunt neuniformi. Si chiar si atunci, la cilindrii unde se constata o presiune mai mare decat la ceilalti, un mecanic experimentat si care foloseste compresmetrul cu cap, regleaza in asa fel tachetii/culbutorii incat prin modificarea minima a fazelor de distributie, presiunile sa se uniformizeze. Motorul devine uneori putin zgomotos, ma refer la tacheti, dar functioneaza rotund, optim, lasand arcurile sa traga de supape corect, atunci cand tachetul ruleaza pe cercul de baza al camei. (E invers, cama ruleaza, tachetul sta pe loc, dar asa se spune). Unii mecanici mai batrani ziceau "sa se bata putin scaunele" si stiau ei ce stiau. Gruenwald avea o vorba pe care am tinut-o minte: un bun inginer trebuie sa stapaneasca arta compromisului tehnic. Adica renunti putin la silentiozitatea motorului, dar obtii alte avantaje mult mai importante, cel putin temporar, pana cand "se bat putin scaunele".


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Pai ma gandeam ca stii toate astea si m-am si mirat cand ai zis ca nu pricepi ce scriu. Eu faceam supozitii asupra faptului ca ai un carb de la un model superior pe masina. Explicatia cea mai probabila raman problemele logistice ale fabricii FIAT. Daca totusi a fost inlocuit carbul si pargiile sunt la locul lor nu inseamna decat ca sa inlocuit si capacul culbutori cu unul corespunzator. Ori daca s-a facut asemenea lucru ar fi fost normal sa se faca si cresterea ranadamentului prin modificarea raportului de compresie. (La urma urmei eu nu m-as obosi sa montez un carburator de la un model superior, sa gasesc jiglerele si setarile corecte la el, fara un motiv intemeiat) Nu stiam ca un motor de 1,2l ar trebui sa aiba 11,5-12 bar presiune. Credeam ca valorile astea sunt pentru Spider cu motoare de 1,6-2000. Oricum dupa cum ai spus, important este ca cilindrii sunt aproximativ egali. Eu sunt inca incantat de valorile aratate de motorul acesta. Mai ales daca spui ca motorul e in stare originala, neumblat in el. Reglarea distributiei pentru a obtine un raport egal o stiam. La Fiat mi se pare ca ruleaza si tachetul, cel putin la 850 tachetul are capul rotund pentru a se invarti ca sa se uzeze uniform, am inteles ca ar exista masini unde cama preia si functia asta.
Eu nu am facut cursul de mecanica, insa stiam din ce am citit ca un motor nu poate arata o presiune sub raportul teoretic de comprimare decat daca sunt probleme. Si nici cu foarte mult peste, decat daca motorul are un ax cu came cu unghiuri foarte mari, ceea ce de obicei nu este cazul la un motor de strada. Oricum, daca gresesc corecteaza-ma, sunt intotdeauna dornic sa invat de la cei care stiu mai bine. (Si nu te supara pe mine daca mai vorbesc tampenii.)
Eu am impresia ca un reglaj corect devine o arta care incet incet se pierde odata cu aparitia motoarelor comandate prin calculator, nu ma refer aici la inginerii care proiecteaza si fac service autorizat, ci la mecanicul normal.
Apropo compromis, acuma recent am aflat ca Abarth renunta bucuros la silentiozitate si inlocuia lantul de distributie cu roti dintate la unele motoare. Suna ca dracu pana pe la 3000 de ture, pe urma oricum nu se mai auzea nimic ca acoperea esapamentul totul.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
"La Fiat mi se pare ca ruleaza si tachetul, cel putin la 850 tachetul are capul rotund pentru a se invarti ca sa se uzeze uniform, am inteles ca ar exista masini unde cama preia si functia asta."
Corect. cama nu calca pe axa de simetrie a tachetului, in scopul de a-l roti permanent. Tachetii sau pastilele care nu se rotesc din diverse motive, se strica relativ repede.
"stiam din ce am citit ca un motor nu poate arata o presiune sub raportul teoretic de comprimare decat daca sunt probleme.". Asta e ramasa din batrani, de pe vremea cand camele erau foarte ascutite si cu inaltimi mari de ridicare. Oricum, nu era o lege matematica, ci asa se considera... empiric. Repet, presiunea din cilindru este o... presiune, masurata in bari, psi, samd, iar raportul volumetric este ceva geometric, abstract, nu are unitati de masura. Nu are sens sa compari presiunea cu raportul volumetric, e ca si cum ai aduna mere cu pere.
"Si nu te supara pe mine daca mai vorbesc tampenii." doamne fereste, nimeni nu s-a nascut invatat, cum o sa ma supar ? Aici discutam constructiv, ca sa invatam si sa aflam unii de la altii cat mai multe lucruri despre automobile. Altfel ar fi pierdere de vreme. Mie mi-este greu cateodata sa scriu aici si sa va spun si eu cate ceva din experienta mea, de teama sa nu credeti cumva ca fac pe "profesorul", sau ca va iau de sus. Eu apreciez la oameni modestia si daca se intampla vreodata sa par altfel, imi cer scuze, e involuntar.

"Eu am impresia ca un reglaj corect devine o arta care incet incet se pierde odata cu aparitia motoarelor comandate prin calculator, nu ma refer aici la inginerii care proiecteaza si fac service autorizat, ci la mecanicul normal.".

Asa cred si eu. Rau, foarte rau ! Putina lume mai practica aceasta meserie de dragul meseriei. Cei mai multi o fac pentru bani si de aia iese ce iese. Si din pacate, invazia de electronica in auto a accentuat mult acest lucru. Nu as spune chiar ca mecanica auto e o meserie pe cale de disparitie, dar sunt sigur ca cei ce fac arta pentru arta poti deja sa-i numeri pe degete.


pus acum 18 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la