Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: claudiaa22tm din Timis
 | Femeie 23 ani Timis cauta Barbat 29 - 43 ani |
|
rival
Membru de baza
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 149
|
|
Au fost licitate shi cumparatorul, desi initial m-a contactat nu a mai venit dupa ele. Are punctaj negativ, deci am toate motivele sa cred ca nu va mai veni dupa ele. Totusi il mai astept pana la sf. acestei saptamani. Daca pana vineri/sambata nu vine, le vand la 800.000 buc. Una din anvelope are chiar sigiliu vamal, le-am luat de undeva din Austria pt. o remorca pe care am vandut-o. Sunt in poza asa de negre pt. ca ploua cand le-am facut poza.
32.5KB
|
|
pus acum 19 ani |
|
Tdr
Membru de onoare
 Din: Brasov
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 415
|
|
3? ar mai trebui "un" tambur  
_______________________________________ Don't drink and drift !!!
|
|
pus acum 19 ani |
|
Amatorul
Top poster
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 697
|
|
Ce "dimensiuni" au?
_______________________________________ Fiat 600D/1965 Dacia 1301/1977 MB W123 230E/1982
|
|
pus acum 19 ani |
|
Amatorul
Top poster
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 697
|
|
Scuze, acum am vazut...
_______________________________________ Fiat 600D/1965 Dacia 1301/1977 MB W123 230E/1982
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Frumoase cauciucuri pacat ca nu am bani acuma ca le-as lua pentru 600. Exact dimensiunea care trebe. Poate alta data cand sunt mai in bani. (Unii paraziteaza bugetul statului asta nenorocit)
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
rival
Membru de baza
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 149
|
|
Rumpi a scris:
Frumoase cauciucuri pacat ca nu am bani acuma ca le-as lua pentru 600. Exact dimensiunea care trebe. Poate alta data cand sunt mai in bani. (Unii paraziteaza bugetul statului asta nenorocit) |
Daca chiar iti trebuie ti le pastrez (dak nu vine berbek ala de pe okazii). Nu am nevoie de bani urgent, doamne ajuta-ma shi fereste-ma sa ajung sa stau in banii astia./// Prefer sa le dau cuiva care le da o destinatie onorabila.
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
rival ti-as fi recunoscator daca le-ai pastra. insa pana una alta am un bloc motor crapat la Fiatul 600 si caut un alt motor. Si cum eu trebe sa stau in banii astia chiar nu stiu cand pot sa le iau. sper ca la vara dar nu vreau sa te incurc. probabil ca mai degraba ai nevoie de spatiu ca de bani sigur nu e vorba (doar ai 2 evo 6 din care unu de curse ) Merci mult, iar daca apare un alt ofertant eu nu ma supar daca le dai, cu gumele care sunt pe masina mai pot merge (cand o merge) si mai am si jantele gata echipate de la Fiaturile 850 cu gume de 155.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
rival
Membru de baza
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 149
|
|
Rumpi a scris:
rival ti-as fi recunoscator daca le-ai pastra. insa pana una alta am un bloc motor crapat la Fiatul 600 si caut un alt motor. Si cum eu trebe sa stau in banii astia chiar nu stiu cand pot sa le iau. sper ca la vara dar nu vreau sa te incurc. probabil ca mai degraba ai nevoie de spatiu ca de bani sigur nu e vorba (doar ai 2 evo 6 din care unu de curse ) Merci mult, iar daca apare un alt ofertant eu nu ma supar daca le dai, cu gumele care sunt pe masina mai pot merge (cand o merge) si mai am si jantele gata echipate de la Fiaturile 850 cu gume de 155. |
Apropo de bloc crapat. Unde e crapat ? Se poate "coase", daca e intr-un loc accesibil. Ar fi bine sa-i faci o poza sa vad si eu unde e crapat. E pacat sa arunci blocul vechi, daca e recuperabil. Metoda coaserii blocurilor e din... strabuni, dar e sfanta, mai ales daca e vorba doar de o fisura: se da gaura cu spiral de 4, apoi 4.2/4,5, depinde, asta nu e important, important e sa incepi inainte de fisura. Apoi se face filet cu tarodul, sa zicem de 5. Iti iei sarma de 6 de cupru sau aluminiu si o filetezi cu filiera pe o lungime cam cat este grosimea peretelui blocului, plus 2-3 mm. Insurubezi in gaura filetata cat poti de strans, atat cat sa nu se rupa sarma. O razi de la fatza blocului. Pana aici e simplu, de aici incolo e mai greu: dai din nou gaura, in asa fel incat jumatate din viitoarea umplutura sa fie in precedenta, si cealalta jumatate in bloc, in sensul fisurii. Si faci acelasi lucru, dai filet cu tarodul in noua gaura, infiletezi sarma, samd. E foarte migalos, dar merge sigur. Asa se faceau pe vremuri si era perfect, ca nu se deformeaza deloc blocul, asa cum se intampla de obicei la sudura. Chiar daca nu merge la tine, m-am gandit ca e bine sa se stie si de altii. Poate multi stiu deja metoda asta, dar sunt sigur ca sunt si altii pentru care e ceva nou si ar putea sa-i ajute sa salveze o piesa importanta si greu de gasit.
Modificat de rival (acum 19 ani)
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
rival asta cu coaserea blocului chiar nu o stiam. Povestea cu blocul e in felul urmator: luat masina cu dopul de inghet de la motor sarit. Montat dop, facut plinul la radiator mers vo doua zile prin oras (figuri, nu pornea intotdeauna etc.). plecat la drum lung noaptea(Sighisoara-Cluj) inceput sa supraincalzeasca usor (nu scotea aburi inca). Fiind noaptea pe coclauri nu am avut alta solutie decat sa o mai las sa se raceasca la fiecare juma de ora, sa bag apa si sa sper. Plus ca nu incarca bateria bine (am descoperit pe drum) si nu puteam opri decat in panta ca altfel nu mai pornea. Intre Turda si Cluj a fiert (n-am avut unde opri, ceata tot drumul de la Sighisoara, masina nu e prevazuta cu lumini de avarie). Oprit la prima benzinarie, bagat apa, n-am putut opri motorul ca nu mai pornea. Trecut Feleacul, oprit pentru racire. Ajuns acasa am scos apa din sistem (sa nu inghete ca antigel nu cred ca mai avea la cata apa am bagat). A doua zi incercat sa umplu radiatorul curgea apa pe dedesupt. Scos radiatorul dus la curatat lipit etc. montat pe masina inca curgea apa prin spatele motorului. Mers dat motorul jos, descoperit ca are chiuloasa dop de inghet, dop fisurat bineinteles. Schimbat dop cu unul fabricat din bronz (nu era aluminiu la atelier), bagat apa in bloc totul bine si frumos. Montat motorul pe masina, umplut sistemul de racire, constatat ca baga apa in ulei cu motorul la rece, nepornit, doar prin forta gravitatiei. Terminat banii si acuma asteptat salarul. Diganoza personala (nu sunt mare specialist) precum si a mecanicilor adunati in jurul masinii (tot service-ul) e ca 90% e fisurat blocul. Pana una alta m-am gandit sa dau jos chiuloasa de unul singur sa ma conving cu ochii mei. Dar pentru ca nu am garaj si afara ninge linistit voi mai amana operatia asta cateva zile bune mai ales ca am mult de lucru in alte domenii. Dupa ce voi stii cum sta problema exact postez si poze. De asta inca nici nu am deschis un topic dedicat acestei probleme. Intre timp ma documentez, daca nu voi gasi motor de schimb si motorul acesta se va dovedi irecuperabil, voi recurge la solutia de a intoarce sensul de rotatie la un motor de Fiat 850 normal, montez un radiator suplimentar si sper sa fie totul bine. Nu vreau sa intru pe varianta motor Panda, Uno, 127, deoarece sigur nu rezista franele la 47CP si nu am chef sa adaptez frane pe disc, solutia corecta ar fi o punte fata de Fiat 850 Special sau Coupe sau Spider, sau frane de Fiat 124 adaptate pe fuzete de 850. Toate solutii complicate si prin prisma trecerii masinii pe la RAR, plus ca as dori sa tin masina originala nu sa o bricolez. Pentru tuning am Fiatul 850, care are oricum nevoie de tinichigerie, si nu mai e original. Sunt convins ca solutia cu coaserea blocului e o alternativa care va fi de folos unora, poate chiar mie, si e important ca o informatie ca asta sa fie cunoscuta.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
rival
Membru de baza
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 149
|
|
Rumpi a scris:
informatie ca asta sa fie cunoscuta. |
Nu-mi dau seama ce s-a intamplat acolo. E foarte greu sa dai un sfat de la distanta, mai ales ca nu am inteles exact daca defectul era dinainte de a lua tu masina, sau a aparut dupa (chestia cu apa in ulei) Oricum, asa, din ce spui, mie mi se pare ca intai ar trebui sa verifici foarte atent chiulasa. Daca dai chiulasa jos si nu se vede nimic cu ochiul liber, te sfatuiesc urmatoarele: cauta un covor de cauciuc de dimensiunile chiulasei, neaparat curat si plan. Trebuie cel putin 2 persoane. Cauta sa astupi toate iesirile din chiulasa, eventual cu doape de lemn sau pluta, indesate bine (ai grija sa nu spargi ceva) si lasa una libera, un stutz la care cuplezi cu un colier un furtun de apa. O persoana tine foarte bine apasata chiulasa pe covorul de cauciuc, alta da drumul la apa. Nu trebuie presiune mare, ajunge cea de la chiuveta. A doua persoana cu o lanterna f. buna, subtire, cauta bine locul pe unde ies bule de apa, daca ies. Daca chiulasa este fisurata se vede imediat pe unde ies bulele de apa. Suspectez chiulasa pt. ca ea s-a incins f tare, ramanand fara apa, apoi din nou apa rece, iar fara apa, samd. Aluminiul cedeaza foarte usor la soc termic. Fonta mai greu, de regula la inghetz. Plus ca atunci cand ti-a fiert, se presupune ca apa a ramas jos, in bloc, iar chiulasa a ramas prima fara apa. Nu stiu, incearca, esti dator sa incerci prin eliminate: chiulasa mai intai, si abia apoi blocul. Bafta ! P.S. Nu prea sunt chestii care sa le faci in fata blocului, dar daca nu ai garaj... asta este. Si eu am lucrat mult in... bucatarie... poate de aia am ramas neinsurat

Modificat de rival (acum 19 ani)
|
|
pus acum 19 ani |
|
AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 2026
|
|
Apropo de incalzit motorul la 600, daca ai trecut pe alternator si nu ai pastrat fulia originala (pe doua curele) o sa-ti farba SIGUR tot timpul pentru ca se modifica raportul cu elicea pompei de apa. Majoritatea pastreaza fulia de Dacia , e mai simplu , trec pe o singura curea...
_______________________________________
|
|
pus acum 19 ani |
|
AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 2026
|
|
Metoda asta de "sudare" a blocului la rece pare f interesanta.
_______________________________________
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Pai o sa si incerc. Da nu e frumos fara garaj, dar asta e mementan stau la Cluj si nu pot sa profit de spatiul pe care il am in alta parte. O sa dau chiuloasa jos, si o sa incerc asa cum ai spus tu. Motorul sigur a fost ingetat inainte deoarece era sarit dopul de inghet de la bloc. Momentan sunt dependent de capriciile vremii, dar sper sa rezolv cat mai repede. Automobilia, masina nu e trecuta pe alternator. Are dinamul original. In ceea ce priveste trecerea la o singura curea, toate modificarile de acest gen pe care le-am vazut implicau si o fulie mai mica la pompa de apa. Oricum nu am de gand sa fac o asemenea modificare la masina, vreau sa o tin cat mai originala.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
rival
Membru de baza
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 149
|
|
Rumpi a scris:
Pai o sa si incerc. Da nu e frumos fara garaj, dar asta e mementan stau la Cluj si nu pot sa profit de spatiul pe care il am in alta parte. O sa dau chiuloasa jos, si o sa incerc asa cum ai spus tu. Motorul sigur a fost ingetat inainte deoarece era sarit dopul de inghet de la bloc. Momentan sunt dependent de capriciile vremii, dar sper sa rezolv cat mai repede. Automobilia, masina nu e trecuta pe alternator. Are dinamul original. In ceea ce priveste trecerea la o singura curea, toate modificarile de acest gen pe care le-am vazut implicau si o fulie mai mica la pompa de apa. Oricum nu am de gand sa fac o asemenea modificare la masina, vreau sa o tin cat mai originala. |
Pai am vazut ca a sarit initial dopul, dar ai spus ca dupa ce ai pus la loc unul fabricat artizanal, masina a mers o perioada cat de cat, fara sa pierzi lichid de racire. De asta am spus ca nu mi-e foarte clar cand a aparut defectul cu scurgerea de antigel (sau apa) in ulei.
In legatura cu fulia, ma bag si eu, nu ca as mai tine minte exact cum e la Fiatul tau, dar la masinile de curse am incercat fel de fel de diametre de fulie. Teoretic si practic, pana la un punct, debitul de apa creste, deci litrii de lichid de racire pe secunda sunt mai multi, dar atentie, de la un moment dat incolo, radiatorul nu mai poate face fatza. Apa circula intr-atat de repede incat radiatorul nu o mai poate raci suficient. Si apare asa numitul efect de cavitatie. In practica, la un motor dat, cu un anume radiator, diametrul ideal al fuliei este unul singur, evident si functie de regimul de utilizare al masinii. Trebuie aflat prin probe, nu ai cum sa ghicesti de prima data. Dupa parerea mea, prioritara este temperatura uleiului. Daca puteti reduce cumva temperatura uleiului, veti vedea ca motorul nu se va mai supraincalzi. Solutiile nu sunt foarte complicate, nici simple, dar mult mai elegante, iar avantajele sunt nepretuite.
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Scurgerea de antigel in ulei a aparut doar dupa ce am inlocuit si dopul de la chiuloasa. Interesant este ca dopul de la chiuloasa nu sa fisurat decat dupa ce a mers masina o cateva zile, si doar cad am facut drum lung a cedat. Pe urma cred ca nu era destula apa in chiuloasa ca sa bage in ulei. Dupa ce am pus dopul de la chiuloasa a bagat in ulei. Oricum discutia e doar teoretica pana nu dau eu chiuloasa jos si o testez.(unde e aparatul A1xxx pentru testarea etanseitatii chiuloasei cu apa fierbinte? ca la fostul service fiat nu mai e.) O sa folosesc metoda descrisa de tine rival, si pe urma voi stii o treaba. Treaba cu efectul de cavitatie o stiam, desi dupa cate stiu eu efectul de cavitatie nu are nimic de a face cu radiatorul. Pentru a garanta transferul de temperatura apa trebuie sa stea un anumit timp bine determinat in radiator, altfel e degeaba. Si motorul nu se supraincalzeste in principal deoarece nu se mai raceste apa, ci deoarece in acelasi timp ea nu ramane destul timp in chiuloasa si blocul motor pentru a prelua caldura de acolo. Acest lucru poate aparea si fara sa apara fenomenul cavitatiei, de exemplu daca folosim o pompa electrica de mare capacitate in combinatie cu un radiator standard. Fenomenul de cavitatie apare la nivelul elicei pompei centrifugale de apa, si consta in faptul ca din cauza turatiei mari si marimii palelor precum si a unghiului palelor neadaptate turatiei se formeaza bule de aer la nivelul palelor si pompa nu mai misca apa, doar face spuma (efectul de cavitatie a fost observat pentru prima data la elicele vapoarelor cu aburi si pana a fost elucidat complet a durat ceva). Oricum pentru Fiat 600 cresterea turatiei pompei de apa nu este o optiune, pompa respectiva nu rezista vreme indelungata la turatii mari, asa ca de obicei lumea se fereste oricum de cresterea turatiei (cei care stiu). Conversiile pe alternator cu fulie mica la pompa despre care vorbeam le-am vazut pe Fiat 850 unde pompa respectiva este putin altfel si rezista ceva mai bine (si radiatorul e mai mare). Intr-adevar un radiator de ulei e o solutie mult mai buna, dar trebuie gaurit blocul pentru asta din cate stiu. Stie cineva o solutie de racire a uleiului la blocurile de Fiat cu filtru centrifugal (fara filtru aditional) care nu implica gaurira blocului? Daca da as fi recunoscator.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
din cate stiu la fiat 500 se face adaptare exact pe capacul de la distributie, la pompa de ulei. atasez poze
22.4KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
si
17.5KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
si
20.6KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
interesanta idee. la 500 pompa de ulei nu e in carter? Si pe unde se intoarce uleiul ca eu vad doar un stut acolo?
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
hai sa vadem... am inca cateva poze
35.7KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
asadar iese pe la pompa de ulei, trece prin fitru/ radiator de ulei si intra prin orificiul aratat in schema respectiva... apoi curge in baie, si isi reia circuitul.. nu cred ca e dificila adaptarea, la bloc doar se desface un stutz si se pune un olender cu furtun
34KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
inca niste poze
41.4KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
crezi ca se face greu adaptarea? eu unul presupun ca nu...
39.6KB
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
Interesant, nu cred ca e greu de adaptat. Pare un bolt-on simplu. Dar nu stiu daca merge la blocul de 600 sau 850. Trebuie sa ma interesez mai bine.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
pai o sa ma uit, poate exista pe modelele de curse.. sa vedem ce zice googal..
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
schema de racire suplimentara 600 abarth pe forum, discutii etc replica abarth 1000TC
cauta pe forum pe acolo, sigur o sa gasesti o gramada de chestii utile, chiar daca e in spaniola, se intelege...
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 19 ani |
|
DOLO
Membru special
Din: Resita
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 246
|
|
Din cate cunosc eu la blocul motor de 600 si 850 nu merge treaba.Eu am un sistem asemanator pt motorul de uno. Fiat 500 si 850 au filtru de ulei centrifugal.
|
|
pus acum 19 ani |
|
rival
Membru de baza
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 149
|
|
Rumpi a scris:
Scurgerea de antigel in ulei a aparut doar dupa ce am inlocuit si dopul de la chiuloasa. Interesant este ca dopul de la chiuloasa nu sa fisurat decat dupa ce a mers masina o cateva zile, si doar cad am facut drum lung a cedat. Pe urma cred ca nu era destula apa in chiuloasa ca sa bage in ulei. Dupa ce am pus dopul de la chiuloasa a bagat in ulei. Oricum discutia e doar teoretica pana nu dau eu chiuloasa jos si o testez.(unde e aparatul A1xxx pentru testarea etanseitatii chiuloasei cu apa fierbinte? ca la fostul service fiat nu mai e.) O sa folosesc metoda descrisa de tine rival, si pe urma voi stii o treaba. Treaba cu efectul de cavitatie o stiam, desi dupa cate stiu eu efectul de cavitatie nu are nimic de a face cu radiatorul. |
Absolut corect, trebuia sa pun acolo un "pe deasupra" sau "in plus, apare fenomenul de cavitatie". Sigur ca n-are nici in clin nici in maneca una cu cealalta. In ce priveste proba etanseitatii cu apa fierbinte... nu cred ca e necesara, desi teoretic o fisura se poate mari la cald. Ar trebui incalzita toata chiulasa la temperatura, in fine, e un efort care cred ca nu se justifica. Eu am probat multe chiulase cu apa de la robinet si s-a vazut imediat care e fisurata si pe unde.
|
|
pus acum 19 ani |
|