rival
Membru de baza
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
|
|
Ciumonk a scris:
Foarte buna idee, Rival. Rumpi,cred ca in cazul unui stand de masurat sau a unei masini de prelucrare(in orice caz ceva mare si scump) cumparatorul se va deplasa la locul utilajului,rival va pune doar poze si date de contact....altfel nu cred ca se poate,decat daca rival ar avea o hala mare si un buget de inceput mare,foarte mare. Ca si idee de comunitate,de targ,de troc este super......si chiar daca la inceput nu va obtine profit macar isi va face o piata,un grup,ba chiar si prieteni,daca serviciile sunt de calitate.Si ar fi excelent daca,dupa lecturarea ofertelor de mii de euro a mai marilor ESAB,Miller,Bosch,Lincoln etc sa gasesti peste drum la nea` Rival ceva second bun si mult mai eftin..... |
Mai intai sa-i raspund lui Ciumonk: mai copile, baietii de la Federatia de Auto din CNR m-au propus secretar general. Maine se discuta propunerea la Consiliul Federal, asa ca daca se valideaza, sper sa te poci ajuta in vreun fel in viitorul apropiat cu licenta de curse multvisata.
Ok, revenind la topic, m-a bucurat extraordinar de mult reactia voastra. Si o sa o despletesc putin, dar revin sa va povestesc ceva despre Miller, pt. ca s-a pomenit aici numele acestei firme celebre. Am vrut un aparat Miller din State, gasit pe net, acolo erau oferite invertoare Wig AC/DC la cca 1000$, inclusiv adus "acasa" oriunde in State sau Canada, cu posibilitate de retur dupa 30 de zile daca nu-ti place, garantie pe bune, nu ca la noi, samd. Dau un mail in State sa vad cat costa expeditia in Europa, recte Romania, si surpriza, primesc raspuns de la niste baieti buni de la o firma din Sibiu care-mi ofera exact acelasi aparat (i d e n t i c) la cca 3500 Euro + tva !!!!! M-am umplut de toate spumele, am lasat orice fel de elegantza la o parte fiindca baietii ma innebunisera cu faxurile si telefoanele si i-am facut de toata minunea. Mi-au dat niste raspunsuri tampe, s-au balbait, se faceau ca nu pricep, au sustinut la nesfarsit ca nu este posibil ca in America sa coste numai atat, au dat-o in brand-ul Hobart, samd. Stiti de ce cred eu ca se intampla asa-ceva ? Pt. ca acesti asa-zisi comercianti autorizati vand pe shpaga la doi trei mamuti industriali sau pe relatii, si pe urma li se pare ca este normal, explicatia finala data mie a fost ca pretul este format de piatza !!! Adik sa inteleg eu cumva ca romanii sunt de 4-5 ori mai buni platnici decat americanii sau nemtii ? Nu, frate, explicatia este ca pe legislatia romana o doare in pais'pe de micul intreprinzator care in tarile civilizate este cel mai bun client si formeaza 90% din pib. ba mai mult, aceste asa zise institutii grijulii pun frane pe toate partile si de aia se formeaza monopoluri si o piata cat se poate de libera la suprafata, dar de fapt bine dirijata din umbra de unii... oameni de bine.
Una din franele de care va spun este in opinia mea RAR-ul. Cu toate ca am acolo multi colegi, sa nu se supere, dar cred cu tarie ca aceasta institutie a franat cu ambele picioare fenomenul automobilistic din Romania. Eu am invatat la scoala primara ca in orice domeniu, social-democratia si restrictiile vin dupa liberalizarea relatiilor de productie, intr-un stadiu de prea multa dezvoltare libera. Pai cum vii tu RAR sa ceri omologare la un aparat de geometrie de roti cand stii foarte bine ca este atat de greu de cumparat si ca oricum, daca nu nu accepti decat aparatele cu aprobare de model si omologare si metrologie si reomologare, samd (nu se termina in veci acest ciclu) o sa ramai cu puzderia de ateliere rudimentare care fac dupa ureche, decat sa masoare cat de cat. Asta e cam ca si cum am avorta prin lege toti nou-nascutii care nu sunt blonzi cu ochi albastri !!! Lasa frate sa intre in tzara cat mai multe aparate de toate neamurile, slava domnului ca nu fabrica orice firma de doi lei astfel de aparate. Lasa mecanismele unei piete libere sa intre automat in functia lor prea bine cunoscuta, e interesul meu ca aparatul sa masoare corect, ce te f... grija pe tine RAR, daca ma fac eu de kakao in fata clientului ? Lasa ca nu ma fac din moment ce m-a dus mintea sa-mi cumpar un aparat din asta. Nu va spun ca orice aparat cu computer se poate calibra foarte simplu, are procedura proprie de adus la zero, dar nu : RAR nu vrea decat la Metrologie, cu stampile si parafe si o groaza de formalitati si... bineinteles shpagi. Suntem pana la urma niste capre raioase si proaste care tinem coada sus, si nici nu dam lapte. Asta este, si am curajul sa o spun si public si cui vreti voi. Facem atat caz ca vai, sa se masoare axele la superprecizia curului, pt. ca chipurile este RAR foarte grijuliu cu siguranta soferului roman si dupa ce pleaca clientul din atelier si trece prima linie de tramvai sau da in primul canal fara capac.... as fi curios sa vad si eu cat s-a mai pastrat din reglajul acela la minut... ca sa nu mai vorbesc ca daca ar fi ingineri adevarati, sa fi vizitat macar o data in viata lor un laborator de cercetare, ar sti ca valorile indicate de un constructor sunt niste medii statistice, si ca oricum, in timpul functionarii, la dezbateri mari ale trenului de rulare (cum e cazul drumurilor romanesti) unghiurile variaza in susul si-n josul valorii de semiincarcat reglata in service. Hai ca intram in prea multe amanunte si nu are sens sa facem teoria amc-urilor.
Una peste alta, cu o shpagutza bine directionata si cu... 700.000 lei oficiali pentru o negatie de la Metrologie si declaratie pe propria raspundere ca folosesti aparatul numai pt. scopuri proprii si nu public, obtii avizul de import. Shpaga a fost drept "consulting", daca nu o dadeam nu stiam cum sa-mi scot aparatul din vama. Sa nu va vina sa credeti, dai in fata vamii declaratia pe proprie raspundere, dar nu, nu ajunge, trebuie si negatia de la Metrologie care este de fapt absolut acelasi lucru, si acolo te pune sa dai aceeasi declaratie si pe "negatie" nu scrie nimic altceva decat textul legii copiat cuvant cu cuvant. Dar, in spate se face un intreg deviz de te umfla rasul, cu CAS si cheltuieli indirecte si adaus, exact ca la devizul de lucrari de constructii... Si te pomenesti ca pt. a obtine o negatie, adica avizul de la metrologie ca.... nu-ti trebuie metrologie (repet, copie fidela a textului de lege) platesti 700.000. Uite frate, in ce tara traim !
Pasamite daca eu si firma mea aveam un parc de 100 de camionete, nu mai are RAR-ul treaba cu siguranta circulatiei, ca pe alea puteam sa le reglez cu aparatul meu fara verificare metrologica, aprobare de model, samd.
Mai baieti, sunteti tineri, cand o sa ajungeti mai in varsta, in posturi de comanda, radeti cat puteti de la radacina aceste imbecilitati si formalisme care ne scurteaza viata si ne fac sa ne lasam pagubashi inainte de a putea face ceva cu adevarat util pe lumea asta.
|
|