Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Thedark15
Femeie
24 ani
Bacau
cauta Barbat
24 - 46 ani
Fiat Forum Romania / Bursa / pistol de sablare si alte scule Moderat de Adrian, citroends21
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Rumpi a scris:

rival, succes mult in afacere, sper sa iti devin client (adica sa am cu ce cumpara). Piata este dupa cum vezi deja. Felicitari si pentru propunerea de secretar general, sper sa te aleaga, sa aiba si cei din forumul asta o "pila" (ma rog corect ar fi un intreg atelier de prelucrari prin aschiere)
Nemtii au un nume pentru omul care cumpara ieftin, Schnaeppchenjaeger, si asa se baga banii in casa facand economii.
Despre onoratele instante romane unde trebuie sa lasi banu, mai bine sa nu vorbim decat cand e neaparata nevoie ca numa ne facem nervi si ne creste tensiunea.
Am o propunere pentru tine inspirata de ultimul tau post: cred ca ar fi pe aici mai multi pe care i-ar interesa cum e si cu ce se mananca pilotajul de curse si prepararea masinii pentru ele. Daca ai timp si chef ai putea deschide un topic nou despre asta la sectiunea discutii libere, sa stim si noi ce si cum e, first hand nu asa din auzite?


Bravo, Rumpi, stii si germana si te dadeai "lovit"... Sa spunem pt. toti baietii care nu stiu germana ca e vorba de "Vanatorii de chilipiruri"...
De pile nu o sa fie nevoie, de aia cred ca m-au propus oamenii aia acolo, ca sa dispara favoritismele facute "senatorilor de drept" si sa aiba acces toata lumea la acest sport. va spun ceva, dar sa ramana doar intre noi m-au intrebat ce obiective, bla bla. Nu am spus, fiindca mi se pare usor nerealist, dar mi-as dori ca 1. automobilismul sa ajunga pe locul 2 in randul sporturilor din Romania si 2. sa ajungem sa se afle si de noi pe plan international. Daca topicul nou propus de tine poate aduce macar un strop de simpatie in plus pt. acest sport, o facem. (si chiar de nu, tot o facem, dar voiam sa va spun ca prioritatile mele personale cumva s-au cam schimbat cu cele de interes general)
Singurul lucru care ma retine putin sa ma angrenez in aceasta "politica sportiva" este ca vrand nevrand ma indepartez putin de fiarele mele.

Modificat de rival (acum 18 ani)


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

mihai a scris:

lasa amatorule, ca daca o sa ai reparatii maruntele, emoka la mine ... ne rezolvam cumva intre noi, pt asta sunt prietenii, eu unul m-am saturat sa fiu jupuit.. cred ca toti simtim la fel. nu,  baieti?


Nu se pune problema ca cineva sa fie "jupuit". Tocmai asta e ideea, sa dam in jos preturile de pe piata, macar un strop si tot e ceva. Efectul e minor, nu spun ca s-ar putea influenta prea tare piatza de scule noi, dar oricum va fi mai putin rau decat inainte. Credeti ca importatorii nu o sa se uite pe acel site, sa-si dea seama cam cat da romanul pe o scula anume ? Si ce se cauta ? Eu cred ca da si efectele nu pot fi negative.
De jupuit pe cineva este exclus din capul locului, pt. ca in principal vanzarea cumpararea se face direct, intre vanzator si cumparator, gratuit. Eu nu am nici o treaba daca ei se impaca direct si daca se inteleg sa probeze aparatul direct la vanzator inainte de cumparare. Sunt multumit daca se creaza o comunitate, un loc pe net in care lumea sa caute scule, inainte de a se mai sui in masina sa caute prin tot orasul.
Eu am zis ca as putea oferi acel serviciu de depozitare si eventual de probe la lucru pt. scula dorita, doar pt. cine nu are chef sa faca treaba asta el insusi. Sunt oameni care vor sa-si vanda cate un obiect dar nu le prea place sa fie vizitati pe acasa de necunoscuti de pe net. Sau sunt comozi. Sau sunt importatori care nu au aceasta posibilitate, sau magazinul lor propriu nu este bine plasat, samd. Chiar in situatia in care cineva ar apela la acest serviciu oferit de mine, el este cel care decide pretul de vanzare, nu eu. Si va vedea treaba asta pe site, nu cum era odinioara in consignatii, cand pretul de vanzare nu putea fi verificat prea usor. Deci, in aceste conditii de transparentza, nu vad cum ar putea fi cineva sa se simta "jupuit". Oricum, daca s-ar intampla treaba asta inseamna ca site-ul isi va fi ratat ratiunea pt. care a fost infiintat.

Modificat de rival (acum 18 ani)


pus acum 18 ani
   
mihai
Administrator

Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 551
hei rival, sau ovidiu, cum preferi.. cred ca ai inteles un pic gresit, sau eu m-am facut inteles gresit.nu ma refeream la activitatea ta ca fiind "jupuitoare" , ci la faptul ca nu ma deranjeaza pe mine sa repar o masina la tabla pt un prieten, contra materiale si o manopera simbolica, in limita timpului, fata de cei care cer preturi astronomice, lucreaza din an in paste, nu isi dau interesul si pe deasupra fac si lucru de mantuiala.. asta e jupuiala aia de care ziceam.. ca de exemplu am auzit de preturi enorme pt o vopsea aruncata pe o masina, sau pt un petec de tabla aruncata peste rugina..

_______________________________________
- fara fiat -

pus acum 18 ani
   
Amatorul
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 697
Sunt sigur ca n-a inteles gresit, tu vorbeai de o reparatie minora la tabla sau alte operatiuni de mica amploare facute intre entuziasti-prieteni-membri de forum in timp ce Rival(sau Ovidiu) zicea de afacerea pe care vrea sa o inceapa, aceea de infiintatre a acelui site. De fapt vorbiti amandoi de acelasi lucru si anume scaderea preturilor (costurilor) uneori aberante pentru scule sau manopera. Si cred ca doriti si cresterea calitatii in acelasi timp. Idealul ar fi ca sa poti realiza o lucrare de calitate la un pret decent sau sa cumperi o scula de buna calitate, chiar si s/h care sa nu te coste de 5 ori mai mult decat afara doar pt. faptul ca exista aici un importator care ne crede prosti

_______________________________________
Fiat 600D/1965
Dacia 1301/1977
MB W123 230E/1982

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Am si eu o propunere-idee,dar nu stiu daca este viabila:eu am un spatiu mare de stocare,pivnita mare,un garaj mare si inca o casa ,pe langa cea in care locuiesc,care este goala,fara sperante de a fi inchiriata sau renovata.In plus, sunt aproape de granita(Oradea,ultracentral).Asa ca daca vei avea nevoie de ajutor sau spatiu in plus ti-l voi acorda cu mare placere.

Modificat de Ciumonk (acum 18 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

mihai a scris:

hei rival, sau ovidiu, cum preferi.. cred ca ai inteles un pic gresit, sau eu m-am facut inteles gresit.nu ma refeream la activitatea ta ca fiind "jupuitoare" , ci la faptul ca nu ma deranjeaza pe mine sa repar o masina la tabla pt un prieten, contra materiale si o manopera simbolica, in limita timpului, fata de cei care cer preturi astronomice, lucreaza din an in paste, nu isi dau interesul si pe deasupra fac si lucru de mantuiala.. asta e jupuiala aia de care ziceam.. ca de exemplu am auzit de preturi enorme pt o vopsea aruncata pe o masina, sau pt un petec de tabla aruncata peste rugina..


Mihai, chiar ca nu mai au rost astfel de precizari, de la o vreme eu zic ca ne-am cunoscut cat de cat. Evident ca nu am inteles nimic rau din ce ai scris. Sunt 100% de acord cu tine, dar m-am gandit (si sper) sa fim cititi si de altii, si am vrut sa fie limpede pt. toti, chiar pt simplii vizitatori ai forumului, ca nu vreau sa fac o chestie cum se intampla adesea pe la noi, pe afara vopsit gardul, inauntru... te jupoaie leopardul.
Vreau sa va zic ca sunt aproape disperat ca in Romania toti, nene, sunt fomishti, de la meditatorul nepoatei mele pana la doctorul lui maica-mea si instalatorul centralei termice, parca au innebunit toti, iti cer bani si cand iti dau buna ziua, plus tva ! Zice lumea de evrei, ca erau camatari si smecheri, pai aia erau copilasi, frate pe langa ce e acum la noi. Evreul la fiecare afacere de 100 de lei, lasa de la el sau dadea de pomana macar 1 leu, asa, ca sa-i mearga bine. La noi rar mai intalnesti pe cineva sa-ti mai dea ceva pe gratis, iar de "prieteni" sa nu mai vorbim. Sa ne intelegem, eu sunt om normal, modest, dar nici nu pot spune ca sunt sarac, de aceea eu nu am nevoie de nimic gratis de la nimeni, doar ma enerveaza gestul de a mi se pune la socoteala si ultimul banutz cu foarte mare atentie... Cred ca intelegeti ce vreau sa spun.
Asa ca daca intre voi ati stabilit sa va faceti cate ceva gratuit, cu sau fara reciprocitate, este minunat. Asta este normal, crestineste, firesc, de aia te bucuri ca traiesti intre oameni, nu ca intre animale salbatice, in jungla.

P.S. Prefer "rival". Fara vreun motiv anume. Nici "Ov." nu ma deranjaza de fel.


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Amatorul a scris:

Sunt sigur ca n-a inteles gresit, tu vorbeai de o reparatie minora la tabla sau alte operatiuni de mica amploare facute intre entuziasti-prieteni-membri de forum in timp ce Rival(sau Ovidiu) zicea de afacerea pe care vrea sa o inceapa, aceea de infiintatre a acelui site. De fapt vorbiti amandoi de acelasi lucru si anume scaderea preturilor (costurilor) uneori aberante pentru scule sau manopera. Si cred ca doriti si cresterea calitatii in acelasi timp. Idealul ar fi ca sa poti realiza o lucrare de calitate la un pret decent sau sa cumperi o scula de buna calitate, chiar si s/h care sa nu te coste de 5 ori mai mult decat afara doar pt. faptul ca exista aici un importator care ne crede prosti


Corect ! As mai adauga in continuarea a ce ai scris doua lucruri: de multe ori am cazut pe spate cand am vrut sa fac x operatie la vreun nea. M-am uitat cat costa scula respectiva si m-am gandit ca manopera pt. acea x operatie e de trei ori mai scumpa decat scula care ti-ar permite sa-ti faci singur acea operatie.\\ De acord ca de multe ori cumperi scule si le folosesti poate doar o data in viata si cel mai bine ar fi sa apelezi la un prieten, cunostinta, sau ma rog, la altcineva. Dar cu toate acestea, nimic nu-ti da satisfactie mai mare decat sa stii ca poti sa-ti faci singur, sa ai linistea ca daca te vei izbi inca vreo data in viata de operatia tipica acelei scule nu va fi nevoie sa mai apelezi la altii.

Nu stiu daca ma credeti, dar eu am vreo doua fishete cu sculele mele cele mai dragi. Cand sunt nervos sau cand sunt foarte obosit, de obicei seara, deschid acele fishete shi ma fac ca fac ordine in ele. Dupa o juma de ora, sunt din nou relaxat si ma simt bine. Majoritatea sculelor acestora nu sunt neaparat de pretz, dar au fiecare cate o mica istorioara in spate, imi amintesc de unde le am, samd. Cand imi dispare o astfel de scula din atelier, nu te mai poti intelege cu mine doua zile, nu ca ash fi rau de paguba, ci de suparare... intelegeti voi fb, nu mai spun.


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Ciumonk a scris:

Am si eu o propunere-idee,dar nu stiu daca este viabila:eu am un spatiu mare de stocare,pivnita mare,un garaj mare si inca o casa ,pe langa cea in care locuiesc,care este goala,fara sperante de a fi inchiriata sau renovata.In plus, sunt aproape de granita(Oradea,ultracentral).Asa ca daca vei avea nevoie de ajutor sau spatiu in plus ti-l voi acorda cu mare placere.


Ha, normal ca e o idee excelenta ! Pai ce mare scofala sa faci si tu o "filiala" a acestei "afaceri" de care tot vorbim. Acolo, la Oradea ! In plus, daca chiar credeti ca ar fi bine sa se extinda treaba pana acolo incat sa se faca chiar importuri de utilaje ceva mai insemnate ca volum si spatiu, evident ca un mic depozit tampon "pe granitza" ar fi foarte util.

Ciumonk, am citit un pic regulamentele de licentiere. Sunt foarte subtiri si imprecise, dar totusi scrie ca trebuie 2 ani parca de conducere normala. Nu am citit f. atent, nu am avut timp, dar cam asta se vede de la prima lectura. Ma mir foarte tare, pt. ca aceasta federatie este a pilotilor si concurentilor, si ma surprinde ca ei au pastrat vechile racile din trecut. Totusi nu ma surprinde prea tare, daca ma gandesc ca oamenii care au facut "noile" reguli sunt aceiasi de acum 30 de ani. Eu cred ca la nivele mari (cum va fi cel la care sper sa ma valideze luni, sic) trebuia de foarte multa vreme ca federatia sa elaboreze politici de dezvoltare, obiective, pe langa simpla pastorire a campionatelor existente. Cand le-am zis de asta si de inadmisibila inexistentza a sportului automobilistic de masa in Ro, s-au uitat la mine ca la un extraterestru...

Modificat de rival (acum 18 ani)


pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Am vorbit(nu stiu daca se poate numi discutie,la cat de neinteresata era cealalta persoana) cu un asa-zis reprezentant al ACR-ului si mi-a spus ca am 2 variante: sau iau carnetul B la 18 ani si astept 2 ani,sau iau B1 acum ,fac scoala de pilotaj si primesc licenta si drept de participare la 18 ani,cand imi iau carnetul B . Asta mi s-a spus.A doua varianta ar fi cea mai buna,dar de ce nu este valabil si carnetul B1 pentru licenta de pilot,deoarece singura diferenta intre B si B1 este masa masinii pe care ai voie sa o conduci,limitata la 550 kg.Daca in tarile cu apa calda se ia carnetul B de la 16 ani(neglijand pretul mare al asigurarilor pentru aceasta varsta) si FIA este o organizatie internationala,cu reguli internationale general aplicate,de ce nu avem si noi pragul de 16 ani?

P.S.:Stiu ca este ora 12 si ca ar trebi sa fiu la scoala.Sunt racit.

Modificat de Ciumonk (acum 18 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Rival, ce inseamna ca ma dadeam "lovit"? Eu vorbesc germana in mod curent daca asta intereseza pe cineva, daca aveti nevoie de o traducere fac gratis (fara chestii autorizate ca nu am stampila).
Daca reusesti sa pui pe picioare afacerea, am vaga impresie ca vei avea functie regulatorie pe piata, destul de multi vor fi nevoiti sa isi alinieze pretul la oferta pietei, ceea ce este un lucru bun.
Automobilismul este, cel putin in viziunea mea, un sport care in Romania nu are aproape nici o reprezentare si nici o importanta nationala. Sportul asta  nu este de loc vizibil, baza de juniori aproape inexistenta, mijloacele materiale (piste, circuite, scoli de pilotaj, etc.) au o situatie deplorabila, si probabil cel mai nasol lucru, accesul la informatie este foarte foarte greu. Sa dau un exemplu: eu m-am chinuit foarte mult pana sa aflu ca in tara exista o scoala de piloti privata, unde se poate inscrie cine vrea. (Ca am nevoie de licenta de pilot stiam din regulamentele internationale.)
Daca vrei sa aduci automobilismul la nivel de sport de mase cred ca aici trebuie inceput. Cu diseminarea informatiei cat mai corect posibil, campanii media in toata regula, cu dezvoltarea bazei de juniori si cu sprijinirea masiva a raliurilor de amatori. La urma urmei automobilismul e un sport care costa bani, si fara o prezenta mediatica masiva sponsorii nu se vor inghesui niciodata sa investeasca in automobilism. Si fara sponsori nu se poate face nimic in economia de piata. Oricum, cred ca lucrurile astea le stii tu mai bine decat mine, sper ca vei avea si modalitatea efectiva sa le pui in practica, eu as fi tare bucuros sa pot zice intr-o buna zi, "ma duc si eu in weekend la scoala de pilotaj din localitate, sa pot participa la raliurile de amatori desfasurate lunar in zona, asa de placerea mea, nu ca sa ajung marele pilot national si international."
Pana atunci astept deschiderea consignatiei sa cumpar si eu niste scule mai ieftine si ma uit peste gard la vecinii nostrii nemti intrebandu-ma: "daca ACR-ul nostru e la fel de vechi ca si ADAC-ul lor, noi de ce nu avem tot ce au ei?" si nu pot da vina pe 50 de ani de comunism deoarece i-mi aduc aminte ca pe vremea aia era carting la orice Casa Pionierului in orice comuna si echipe de la tot felu de uzine, si acum nu mai este carting la Clubul Scolarilor si nici echipe sponzorizate de fabrici si uzine. (e adevarat ca nu mai avem nici motoare de Mobra si Hoinar nici Dacia Sport )


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
bAndrei
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1162
@Rumpi
spune-mi si mie te rog ce inseamna "3 neue Stoßstangenhalter f.Opel Olympia Rekord P2 !!" zice cumva de stopuri?multumesc anticipat


_______________________________________
1961 Opel Rekord P2 Sedan 1700cc + (1962 Opel Rekord P2 Coach 1700cc de piese)
1972 Opel Rekord C Coach 1900cc
2006 Opel Astra Classic Sedan 1,4 Twinport 16v

pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
"3 prinderi noi pentru bara antisoc pentru un Opel Olympia Rekord P2" Presupun ca era o virgula intre olympia si rekord ca nu stiu sa existe Olympia Rekord. Probabil ca se potrivesc la mai multe modele.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
bAndrei
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1162
mercii frumos...bine ca nu am comandat
eram convins ca e vorba de stopuri..gresit la opelul rekord i se mai adauga si denumirea pompoasa de olympia pentru rezonanta.


_______________________________________
1961 Opel Rekord P2 Sedan 1700cc + (1962 Opel Rekord P2 Coach 1700cc de piese)
1972 Opel Rekord C Coach 1900cc
2006 Opel Astra Classic Sedan 1,4 Twinport 16v

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Ciumonk a scris:

Am vorbit(nu stiu daca se poate numi discutie,la cat de neinteresata era cealalta persoana) cu un asa-zis reprezentant al ACR-ului si mi-a spus ca am 2 variante: sau iau carnetul B la 18 ani si astept 2 ani,sau iau B1 acum ,fac scoala de pilotaj si primesc licenta si drept de participare la 18 ani,cand imi iau carnetul B . Asta mi s-a spus.A doua varianta ar fi cea mai buna,dar de ce nu este valabil si carnetul B1 pentru licenta de pilot,deoarece singura diferenta intre B si B1 este masa masinii pe care ai voie sa o conduci,limitata la 550 kg.Daca in tarile cu apa calda se ia carnetul B de la 16 ani(neglijand pretul mare al asigurarilor pentru aceasta varsta) si FIA este o organizatie internationala,cu reguli internationale general aplicate,de ce nu avem si noi pragul de 16 ani?

P.S.:Stiu ca este ora 12 si ca ar trebi sa fiu la scoala.Sunt racit.


Ciumonk, pe bune ca nu te-am putut urmari, atat de dificil este, d-apai sa mai si faci toate exchibitziile astea. (am glumit, e corect ce spui apropo de "armonizarea" cu FIA) Astazi am avut o dezbatere foarte lunga si obositoare exact pe aceeasi chestie. Romanii au votat acum un an o chestie care este impotriva FIA. Acum cand am ridicat problema, nimeni nu stie cine a initiat acel vot fatidic.
Revenind la permis si drept de participare: Ca fost pilot care am stat pe bara pana la 20 de ani nu pot judeca altfel: daca exista o scoala de pilotaj autorizata si care se termina cu un examen, nu inteleg de ce mai trebuie alte experiente, alte conditii. Scoala trebuie sa-si asume raspunderea, sa-l testeze psihologic, andrologic, topologic, treaba lor, daca e bun, admis. Daca nu e bun, respins. Si punct. Daca vine un bebe care inca mai suge de la ma-sa si bate timpii pe un tur de circuit cu 1 secunda, eu mi-l doresc... de ieri pe pista de concurs si ma duc personal sa asist la examen, sa nu care cumva sa fie respins in mod subiectiv. Atentie: vorbesc de circuite inchise sau VTM. La raliu e alta poveste, pt. ca tb sa te supui legislatiei pe drumuri deschise circulatiei publice din tara respectiva. Teoretic si aici, ce spui tu Ciumonk cu privire la simpla diferenta de masa autorizata maxima a vehiculului, d. p meu de vedere, sta in picioare.

Si am uitat sa-ti zicem toti sanatate. Si eu mai vreau sa te intreb, daca nu e secret: cati ani ai ?

Modificat de rival (acum 18 ani)


pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
imi pare destul de rau sa aud de la Rumpi (Silviu ) ca automobilismul este asa prost fazut la noi in tara , poate nu stie inca dar din Cluj e actualul campion national si ca la cluj e una din cele mai frumoase curse din CNR (campionatul national ) .Poate ca fiind din Brasov , unde se cam tin 1/3 din cursele de VTM si cele din CNR mediatizarea e mai mare , dar nu pot sa cred ca la Cluj nu sa auzit de sau de scoala de pilotaj Stefan Vasile ,samd , dar poate asta ziceam si eu acum 6-7 ani cind il cunosteam doar pe Titi Aur si atat , poate e doar o lipsa de interes din parte ta si a multor dintre noi , dar toate astea se pot invata in timp .La Bv se mai organizeaza si  curse de amatori , atat vara cat si iarna , poate sintem mai norocosi

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Rumpi a scris:

Rival, ce inseamna ca ma dadeam "lovit"? Eu vorbesc germana in mod curent daca asta intereseza pe cineva, daca aveti nevoie de o traducere fac gratis (fara chestii autorizate ca nu am stampila).
Daca reusesti sa pui pe picioare afacerea, am vaga impresie ca vei avea functie regulatorie pe piata, destul de multi vor fi nevoiti sa isi alinieze pretul la oferta pietei, ceea ce este un lucru bun.
Automobilismul este, cel putin in viziunea mea, un sport care in Romania nu are aproape nici o reprezentare si nici o importanta nationala. Sportul asta  nu este de loc vizibil, baza de juniori aproape inexistenta, mijloacele materiale (piste, circuite, scoli de pilotaj, etc.) au o situatie deplorabila, si probabil cel mai nasol lucru, accesul la informatie este foarte foarte greu. Sa dau un exemplu: eu m-am chinuit foarte mult pana sa aflu ca in tara exista o scoala de piloti privata, unde se poate inscrie cine vrea. (Ca am nevoie de licenta de pilot stiam din regulamentele internationale.)
Daca vrei sa aduci automobilismul la nivel de sport de mase cred ca aici trebuie inceput. Cu diseminarea informatiei cat mai corect posibil, campanii media in toata regula, cu dezvoltarea bazei de juniori si cu sprijinirea masiva a raliurilor de amatori. La urma urmei automobilismul e un sport care costa bani, si fara o prezenta mediatica masiva sponsorii nu se vor inghesui niciodata sa investeasca in automobilism. Si fara sponsori nu se poate face nimic in economia de piata. Oricum, cred ca lucrurile astea le stii tu mai bine decat mine, sper ca vei avea si modalitatea efectiva sa le pui in practica, eu as fi tare bucuros sa pot zice intr-o buna zi, "ma duc si eu in weekend la scoala de pilotaj din localitate, sa pot participa la raliurile de amatori desfasurate lunar in zona, asa de placerea mea, nu ca sa ajung marele pilot national si international."
Pana atunci astept deschiderea consignatiei sa cumpar si eu niste scule mai ieftine si ma uit peste gard la vecinii nostrii nemti intrebandu-ma: "daca ACR-ul nostru e la fel de vechi ca si ADAC-ul lor, noi de ce nu avem tot ce au ei?" si nu pot da vina pe 50 de ani de comunism deoarece i-mi aduc aminte ca pe vremea aia era carting la orice Casa Pionierului in orice comuna si echipe de la tot felu de uzine, si acum nu mai este carting la Clubul Scolarilor si nici echipe sponzorizate de fabrici si uzine. (e adevarat ca nu mai avem nici motoare de Mobra si Hoinar nici Dacia Sport )


Ce mai omule, nu mai stii de gluma ? Ziceam ca te dai lovit in sensul de modestie la modul general.
Rumpi, tot ce zici tu nu e viziune, e adevarul gol-golutz. Eu nu pot sa-mi imaginez cum de cei care sunt acum in ac. federatie nu sunt deloc shokati, pardon, e prea mult, deranjati de aceasta stare de lucruri. Toata lumea doarme acolo pe posturi bine-mersi, de sport de masa.... mai ca te iau si la misto. Asta pt. ca ei sunt de regula oameni in varsta si pt. ca nu au nimic comun cu acest sport, nu au cum sa inteleaga cum de se stramba soseaua asa de repede....
Karturi la Palatul Pionierilor cu motor de Mobra am facut shi eu, apoi mi-amintesc de clubul fostului ITB, actualul RATB, la care am fost si eu legitimat, la Politehnica, era echipa studenteasca, samd. Toate astea au disparut fiindca lumea crede ca a te da la curse inseamna neaparat Mitsubishiuri Evo si sute de mii de euro sponsori, ceea ce este complet eronat.
Eu va dau scris ca daca-mi dati o Dacie 1300 din aia veche de 1000 dolari, fac din ea masina de curse cu inca 2000 si nu sunt ultimul. Pt. asta nu trebuie sponsori, ci doar pasiune si eventual un tatic bine intentionat, sau dupa caz, mamica, etc. si un regulament corespunzator, o clasa nationala de promotie. N-am timp sa va spun acum, dar daca vreti, va povestesc cu placere cum am obtinut 103 CP dintr-un motor de 1300 si am castigat cu el doua campionate pe vremea cand la start erau 70 de Dacii aproximativ asemanatoare. sa vezi acolo batalie, la zecime de secunda, nu ca acum. Oricare din primele 15 masini putea fi de la o etapa la alta prima. Era intr-adevar captivant si cu adevarat spectaculos. Si am vazut in fostul DDR un circuit la Schleiz cu cel putin 30 de Trabanturi la aceeasi clasa, televizat. Era mult mai spectaculos decat F1, crede-ma. Dar poate stii asta.
Chiar trebuie sa plec, dar... vorbesti frumos, adik corect si mi-as dori astfel de oameni la federatie daca voi fi acolo validat. Sper sa nu ma afund si eu in politica, asa cum fac altii si sa ma pastrez la fel ca si acum, cu aceleasi idei.


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

ovidiupay a scris:

imi pare destul de rau sa aud de la Rumpi (Silviu ) ca automobilismul este asa prost fazut la noi in tara , poate nu stie inca dar din Cluj e actualul campion national si ca la cluj e una din cele mai frumoase curse din CNR (campionatul national ) .Poate ca fiind din Brasov , unde se cam tin 1/3 din cursele de VTM si cele din CNR mediatizarea e mai mare , dar nu pot sa cred ca la Cluj nu sa auzit de sau de scoala de pilotaj Stefan Vasile ,samd , dar poate asta ziceam si eu acum 6-7 ani cind il cunosteam doar pe Titi Aur si atat , poate e doar o lipsa de interes din parte ta si a multor dintre noi , dar toate astea se pot invata in timp .La Bv se mai organizeaza si  curse de amatori , atat vara cat si iarna , poate sintem mai norocosi


Tizule, ai mare dreptate, sportul de varf la noi s-a dezvoltat foarte mult, mai ales in ultimii 5-6 ani. Dar din pacate, aceste realizari absolut admirabile apartin in foarte mare masura sportivilor si sponsorilor si nu se datoreaza aproape deloc federatiei. Sau mai bine zis federatiilor.
Nu e contradictie prea mare intre ce spui tu si ce zice Rumpi. Sa vezi de ce: eu zic ca dezvoltarea aceasta la varf este o binefacere pentru noi toti, dar nu are o baza sanatoasa. La propriu. In sensul ca ne lipseste foarte mult segmentul mic si mijlociu. Noi am sarit direct sus, dintr-o paguboasa politica dusa de FRAK in anii imediat urmatori lui 1989 si daca vreti, va demonstrez in cateva cuvinte. Fapt este ca sportul de varf imbraca aspectul de "intangibil" pentru marea masa a pasionatilor. Asta se datoreaza in mare masura acestui fenomen curios in tara noastra, nu numai in curse: ori deloc ori in top ! Nu avem alternativa de mijloc. Or in strainatate, acest sport se practica la toate nivelele: regional, judetean, national, european, samd. Mai mult decat atat, este practicat la toate varstele, de toate categoriile sociale. Astfel se formeaza un cult, un schimb amical de experiente, un transfer rapid intre generatii si de aici rezulta automat si performanta la varf. Si la noi s-a vazut firav o cupa Nova, si uite, Dani Ungur sau George Morar, poate mai sunt si altii dar nu-mi vin acum in minte, sunt exemple bune de tineri care ajunsi la maturitate, joaca la varf. Dar este mult prea putin.
In opinia mea ruptura s-a produs cand s-a renuntat cu mult prea mare usurinta la Dacia 1300, in ideea ca trebuie sa ne aliniem cat mai repede la FIA. Apoi s-a renuntat la circuite, alta mare eroare. Si atunci cand s-au cerut de federatie ani la rand sute de mii (de euro) pe drepturile de televizare ale CNR, motiv pentru care ani buni, televiziunile au intors spatele acestui sport. Si uite asa, din gresala in gresala, spre victoria finala.
Pe nimeni nu a mai interesat micul competitor si sportul judetean, sau de masa, sau cum vrei sa-i spui, pentru ca sumele mari si probabil comisioanele aferente puse in joc "la varf" au ocupat prea mult timpul unor domni care astazi ar trebui sa raspunda in fata unei instante virtuale la intrebarea care se desprinde: de ce automobilismul de astazi este in multe privinte mult sub ce a fost pe timpul comunistilor, mai cu seama ca atunci era considerat "cenusareasa" sporturilor ?


pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
Foarte de acord cu tine Ovidiule , dar poate de asta au inceput si conflictele intre federatia veche si cea noua ,oameni se saturasera ca faca un lucru neperformant , toti cred ca daca ar avea un buget s-ar duce si afara sa se dea , dar cum ziceai si tu poate ar trebui sa o luam de la capat si de jos , cu kartingul , care dupa parerea mea e primul pas in automobilism . Acum 2-3 ani am fost la bucuresti la circuitul de karting de pe linga otopeni , nu mai stiu exact denumirea , si am vazut copi de 5-6 ani care se bateau pe pista mai ceva decit adulti pt citeva zecimi , si erau foarte fericiti . Inca o treaba pe care tineri din ziua de azi nu o fac , e incurajarea marci autohtone Dacia , cite Dacii mai sint in VTM , una sau doua am vazut ultima oara la Balvanyos pt simplul motiv ca un Golf gti sau un Opel  gsi e mult mai usor de procurat de afara decit de preparat o Dacie autohtona .Acum sper si eu ca si toti fanii raliurilor ca noua federatie sa faca ceva bun pt sportul asta ,care are parte de mediatizare doar daca se intimpla vreun accident , atat , nici macar nu vezi la sport o stire de 10 secunde referitoare la sporturile cu motor de la noi  . In cehia ( ) si ungaria se dau pe linga WRC si skode si lade modele vechi , la noi de ce nu se mai poate , de ce nu se poate da o licenta de pilot FIA sau cumse cheama pt cineva din Romania care participa acolo ???  Totusi reprezinta tara , nu o federatie sau alta , poate de aia ne-am dus de ripa in toate sporturile si sper ca d-l Victor Baldescu sa faca ceva in privinta asta , dar si cu ajutorul celor mai "batrini" dintre piloti de la noi care au vazut si cum se faceau raliuri inainte de '89

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Nu vreau sa va intrerup,multumesc pentru urarile de sanatate.......sunt editia
`89....16.6 ani  .

Modificat de Ciumonk (acum 18 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
Deci, ce sa zic ? Se adevereste clar ca si voi ganditi normal. Din pacate starea de anormalitate instaurata in automobilismul romanesc este un lucru care nu deranjaza pe nimeni. Sau daca se intampla, ramane la nivel declarativ.
Am fost si eu pe acel circuit de karting si am vazut si simtit acelasi lucru. Apropo de copiii de acolo carora li se taie avantul pt. ca nu au nici macar un circuit de automobilism in Romania. Nici macar de pamant, darmite de asfalt. Cum naiba nu se gasesc resurse, nu pot sa-mi imaginez.
Campionatele de promotie cu masini modeste, nationale, autohtone, exista in aproape toate tarile civilizate. Tocmai asta spuneam si eu, ca nici macar ce era bun nu s-a pastrat. Am putea avea o cupa nationala, o clasa nationala, monomarca, indiferent daca autohtona sau nu, important este sa fie populata. Metodele nu le-am descoperit eu, sunt arhicunoscute. Dar asta trebuie sa vina de sus ! Cadrul organizatoric, "vointa politica" trebuie sa vina de la federatie, iar daca regulile acestei cupe sunt facute cu cap, atunci ea va fi cu siguranta populata. Implicit va apare o concurenta acerba, spectaculoasa, asta duce la interes sporit pentru televiziune, apoi audienta buna se rasfrange in indreptarea atentiei sponsorilor, si circuitul se inchide.
Astazi daca te duci la o intreprindere cu un proiect bine structurat, nu ai cum sa pornesti decat de la un buget de zeci de mii de euro, normal ca esti dat pe usa afara, ce credeai ? Insa daca proiectul este modest, acceptabil, iar potentialul sponsor este si el captivat duminica de etapa x de Dacii, Lada, sau ce-or fi ele, parca lucrurile ar fi mai pamantesti, nu-i asa ?
In fine, in teorie lucrurile par simple, in practica e mai greu. Totusi, ceea ce mi se pare groaznic la ora asta (sau ma rog, pana nu demult) este delasarea, dezinteresul pentru astfel de actiuni. Sunt sigur ca dl. Victor nu va agrea deloc aceasta mentalitate si sper din toata inima sa se intample ceva-ul acela asteptat de atatia ani.


pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Ciumonk a scris:

Nu vreau sa va intrerup,multumesc pentru urarile de sanatate.......sunt editia
`89....16.6 ani  .


Hi, Ciumonk, multi inainte. E o varsta ok pt. automobilism. Ai facut ceva karting ? Nu ar fi rau, dar nici nu e o nenorocire daca nu ai facut.
Azi am avut o discutie libera cu cativa piloti batrani, care stau pe bara de cativa ani buni. Shi le-am pus problema cu tinerii. In fine, pareri pro si contra. La un moment dat le-am zis, ok, daca voi nu acceptati baieti tineri macar de la 18 ani, atunci va spun si eu ca cei care nu au mai activat timp de 4 ani, tre' sa o ia de la inceput, cu scoala de pilotaj, licenta de incepator, doi ani de stagiu, samd, chiar daca au fost campioni, sau cu locuri bune in trecut. Vai de mine, au sarit ca arsi ! Pai vedeti mah, ca nu va convine ? Atunci de ce nu va ganditi si la aia mici ? Au cazut pe ganduri.


pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Multumesc.Am facut putin karting la Palatul copiilor,dar nu aveam un circuit,doar curtea interioara.Nu avea rost,karturile erau obosite,cauciucurile pe niciunde,cutii blocate.....deplorabil,exact ceea ce spuneti si voi.
Pana la urma mi-am facut propriul kart,cu motor de Mobra,cu care m-am dat prin parcuri,dar am avut doar roti improvizate,de roaba(cu camera) pe spate si de la un fel de carucior pe fata(pline).Rotile originale m-ar fi costat mult,cel putin 150 euro jantele + 70-80 cauciucurile.Asa ca nu pot sa consider ca am facut mare lucru.Am fost initiat de bunicul meu in arta "volanitului",aveam prelungitoare pe pedale si o perna groasa pe scaun,si  ma invarteam cu masina(Dacia) aproape in fiecare weekend pe un platou de langa malul Crisului Repede,in afara orasului.

Modificat de Ciumonk (acum 18 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
oroblu
Membru

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 28

rival a scris:


Nev a scris:

pai ar putea comanda cineva asa ceva? poate ne adunam mai multi si luam mai multe bucati...eu unul am un capri care are nevoie neaparat de scapat de vreo 2 randuri de vopsea...


Ar fi o idee, daca sunt mai multe cereri, as putea vorbi cu neamtzul, el sigur are dreptul sa cumpere, tb sa gasesc si pe cineva sa le primeasca in Germania si sa vrea sa le puna la Atlassib, altfel expeditia in tara e scumpa rau, mai ales DHL. Si daca ti le trimite prin posta astepti o gramada, se poate pierde daca nu-i platesti neamtului asigurarea care mai e si aia cine stie cat si ce-i mai nasol, se pune si vama, chiar dak esti pers. fizica, mi se pare la tot ce-i peste 50 de euro. Cu Atlassib-ul merge mai usor, de cele mai multe ori scapa de vama la pers. fizice si transportul e ieftin, nu vreau sa vb aiurea, dar cred ca e 2 E/kg. Si pistolul nu are mai mult, hai sa zicem 1,5 poate, nu stiu.

sunt interesat de aparatul de sablat,SMS,tel:0722239802,mail: . astept ,paul mocanu.


pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
RIVAL, TELWIn e aparatul de sudura in arc de la selgros.
Da-mi o oferta pe undeva sa-mi iau un aparat de sudura bun nu f scump.
Si un pistol de sablat.
Ma razgindesc cu specialul pina la urma cred....
ms.


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
ovidiupay sa stii ca ceea ce vad eu este exact asa cum am spus. Si nu pentru ca nu as stii ce se intampla in Romania ci dintr-un motiv simplu: definitia unui sport de masa sau sport national. In cazul unui asemenea sport, informatia vine la tine, nu o cauti tu cu lumanarea. Nu trebuie sa te interesezi ce e o masina clasa A, stii lucrul asta cum stii ce e ala "ofside" "hends" si "11 metri" la fotbal. In al doilea rand sport de masa inseamna existenta posibilitatii practicarii sportului in orice colt al tarii, fara implicarea unor costuri prohibite pentru majoritatea doritorilor. Ori asta nu se intampla la noi in tara.
Rival cred ca ai dreptate, la noi ar trebui infiintata o clasa nationala "Dacia 1300". Sau macar o competitie separata asa cum este in Germania "Trabant - Lada Racing Cup" sau, mai apropiata de sufletul nostru de fiatisti "ABARTH-COPPA-MILLE", amandoua competitii infiintate si sustinute privat dupa cate stiu eu, care au fost insa posibile din punct de vedere al legislatiei. TLRC e o cupa fondata in '93 de catre Helmut Aßmann si care are un sponsor abia de anul trecut. De asemenea de anul trecut competitia a fost deschisa si altor masini ale blocului estic, inclusiv Dacia 1300. ACM e o competitie internationala care se desfasoara in Germania, unde participa echipaje din Olanda, Belgia, SUA, respectand complet si integral regulamentele FIA pentru competitii cu vehicole istorice.
Deci de putut se poate, si conform regulamentelor internationale nu cum vrem noi si ca facem ciorba separata, ramane sa fie posibil legal si sa fie disponibila informatia pentru marele public. Initiativa privata va rezolva restul.
Pun aici si linkurile catre cele doua manifestatii, in caz ca vrea cineva sa participe si


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
silviu , sportul auto nu are cum sa fie sport de masa niciodata , parerea mea , pt ca niste adidasi si o minge toata lumea isi poate lua , in  schimb o masina implica alte costuri , dar fiecare are o parte de adevar , o sa vedem ce se va intimpla in viitor

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Felicitari RIVAL pentru noua functie, era momentul ca activisti acere sa ne scuteasca ....

_______________________________________


pus acum 18 ani
   
Amatorul
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 697
Felicitari si sper sa nu raresti vizitele pe aici...

_______________________________________
Fiat 600D/1965
Dacia 1301/1977
MB W123 230E/1982

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Felicitatiuni .

_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Scuzati de acest off-topic.Eu nu m-am documentat,si as vrea sa stiu daca la VTM exista clase si daca puterea sau masina este limitata in orice fel.Pana la urma cred ca o sa mai astept putin cu antebelica,o sa obtin carnetul B1 acum ca sa pot sa fac scoala de pilotaj inainte de bacalaureat,siii siii......in vacanta de primavara(aprilie) o sa ma duc la Iasi dupa un Motor de AUDI L5 Turbo de 170 cp(gratis ),si am de gand sa-l trantesc central intr-o masina mica,Trabant sau poate chiar Golf,vad eu....

_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

AUTOMOBILIA a scris:

Felicitari RIVAL pentru noua functie, era momentul ca activisti acere sa ne scuteasca ....


Amatorul a scris:

Felicitari si sper sa nu raresti vizitele pe aici...


Imi cer scuze fatza de voi ca am rarit-o, multumesc de felicitari, dar bucuria mea ar fi sa ma felicitati dupa un an... sa vedem daca mai merit felicitarile astea.
Este incredibil de greu sa faci fatza la tot ce se intampla acolo. De asta cred ca merge tara asta asa cum merge. Cred ca si in politica e la fel. Te duci, vrei sa faci, esti plecat cu cele mai bune intentii, dai solutii de bun simt la toate problemele si.... te izbesti de niste stanci de nu-ti vine sa crezi, ti se spala creierul, ti se spune ce nu ai voie (cam tot ce voiai sa faci) ti se spune, ce dom-le, crezi ca esti mai destept, ai venit acum si vrei sa faci revolutie ? In fine, nu stiu daca ma credeti, muncesc la chestia asta cam de pe la 9 dim si pana la 2-3 noaptea si nu zaresc inca "luminitza de la capatul tunelului." Toata lumea se cearta cu toata lumea. Fiecare crede ca detine adevaruri, ca stie cu adevarat cum se pune problema, foarte putina lume stie cu ce se mananca meniul asta, dar fac reguli de asa maniera incat sa nu poata fi miscati din scaune sau: sa se schimbe, dar sa nu se schimbe nimic. Foarte putina empatie, deloc "sportsmen", ce sa va mai spun, un haos aparent organizat in care sunt numai orgolii incinse, in care fiecare-l lucreaza pe celalalt... si marea majoritate nu au pus mana pe cheia de 10 in viata lor sau de cel putin 20 de ani incoace. M-am intrebat foarte serios de ce se cheama federatie de automobilism, cand ar putea foarte bine sa fie sah sau popice. Sunt sigur ca sunt aceleasi probleme, aceleasi deplasari inutile pe banii statului, convorbiri la telefon de cate trei ore pe langa problema, sedinte, barfe, hartogarie cat cuprinde, shpagi luate sau date si acuze din toate directiile.... Jocurile se fac la organizare, sponsorizare, reclama, venituri, cheltuieli, procese in instanta, televiziuni, taxe, interese de toate felurile... si personale, si de grup sau de firme, interese de tot felul numai de masini nu. Tehnicul e ultima problema, esti ridicol daca aduci vorba de asa-ceva. In fine, asta e situatia si de aceea rezultatul este cel pe care-l vedem cu totii. Nimeni nu coopereaza cu nimeni, daca intrebi de ce asta e asa, toata lumea sare sa se dezvinovateasca, dar nu-ti raspunde limpede nimeni nimic. Incurcaturi in acte, finante dubioase, raliuri la care s-au cheltuit zeci de mii de euro la care toata lumea are memoria scurta, desi au fost anul trecut...Dar sa stiti ca nu ma dau asa usor batut, cert este ca am vorbit din ce in ce mai mult si din ce in ce mai cu cine trebuie, ca sa schimbam treaba cu 18-20 de ani, macar la VTM. Nimeni nu stie foarte bine de ce trebuie sa fie asa, toata lumea fuge de raspundere si opereaza cu tipare instalate la nivel adanc. Sunt datorii mari, bugetul e mult pe minus, sediul e sub semnul intrebarii, telefoanele sunt imprumutate, masina federatiei la fel... De la stat nu se intrevede nici cel mai mic ajutor, fiecare are cate o firmulitza pe acasa care intamplator a vandut nu stiu ce la federatie, samd.
Din pacate, numirea mea a venit cam pe ne-placul multora, fiindca se stie ca sunt independent dpdv material si incoruptibil. Arbitrilor nu le convine deloc sa fie la conducere fosti sau actuali piloti, ca deh, exista si aici piloti in trecut care s-au dat vedete in fata arbitrilor, dar si arbitri care uneori au facut-o lata. Pilotii care stiu ca eu... stiu ce stiu, nu sunt nici ei prea fericiti. Unii. Altii se bucura. Altii se tem sa nu fie dati afara si in loc sa faca treaba, le e frica si de umbra lor si nu stiu decat "sa traiti, sefu". Vechii "activisti" au tot interesul sa sape adanc sa nu cumva sa prinda radacina ceva mai bun decat au fost ei in stare. Si uite tot asa. Daca stiam ca asta se intampla la federatie, ma lasam de curse imediat dupa 89. De aceea un motiv bun sa raman acolo este sa fac in asa fel, incat cand o sa fiti si voi in situatia mea, sa nu simtiti acelasi gust amar pe care-l simt eu acum, fiindca sportul si cursele de masini nu au absolut nici o vina si nici o legatura cu increngatura asta odioasa de idiotzenii balcano-latino-dacogetice. Nu vreau sa jignesc sau sa fiu rautacios, dar cred ca poporul asta al nostru are o problema istorica, de pe vremea lu' Stefan cel Mare: nu s-a inghesuit prea tare la lupta dreapta, a preferat sa trimita iscoade, sa cumpere tradatori,  sa otraveasca fantani, sa-i atraga pe adversari in mlastina, sa parjoleasca totul in cale.... si la urma s-a zis ca asta ar fi strategie militara ! Nu ma voi tine niciodata de scaun, am din ce trai bine-mersi, dar nu asta e ideea, ci macar sa incerc sa ridic putin talpa asta grea care sta pe frana inutil, ca pe gaz nu pune nimeni piciorul.


pus acum 18 ani
   
Amatorul
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 697
Bravo Ovidiu, e placut sa vezi oameni care se preocupa sa schimbe ceva in tara asta, poate reusesti sa aduci totul pe drumul bun...Desi tot ce ai povestit ca se intampla pe acolo mi-a lasat un gust amar...Imi pare rau ca noi nu te putem sustine cu nimic...

_______________________________________
Fiat 600D/1965
Dacia 1301/1977
MB W123 230E/1982

pus acum 18 ani
   
rival
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149

Amatorul a scris:

Bravo Ovidiu, e placut sa vezi oameni care se preocupa sa schimbe ceva in tara asta, poate reusesti sa aduci totul pe drumul bun...Desi tot ce ai povestit ca se intampla pe acolo mi-a lasat un gust amar...Imi pare rau ca noi nu te putem sustine cu nimic...



Ba bineinteles ca ma puteti ajuta, voi trebuie sa spuneti cum vedeti lucrurile, ce va doriti, eu trebuie sa va spun ce se poate si ce nu, sa duc cu voi o "lupta" de idei. Ce va ramane si este sustenabil, va merge mai departe. Ca se accepta sau nu, vom vedea. In orice caz NOI trebuie sa comunicam. Nu mai merge ca pana acum, dialogul surzilor. Eu imi adun foarte multa informatie de la unii ca voi, pe diverse forumuri. Intre timp, ma lupt la toate nivelele cu schimbarea mentalitatii. Cred ca asta este ce trage foarte mult inapoi acest sport.

Ma intereseaza evident ce se face in federatie, dar tot atat de mult ma intereseaza si ce ajunge la voi, la fani, spectatori, posibili viitori piloti, navigatori, poate maine poimaine oficiali, arbitri, etc. Sa ma intelegeti bine: toata lumea pune problema de schimbare de imagine a federatiei, ok, dar ei inteleg prin treaba asta ceva iliescian, cum ca trebuie un consens la nivel national si presa sa zugraveasca favorabil federatia, cam ca la gazeta de perete. Nu, frate, schimbarea imaginii federatiei nu se face prin rugaminti fierbinti adresate presei, sa fie clar ! Imaginea federatiei nu inseamna neaparat ce apare in presa, ci si ce se scrie pe forumuri, si ce vede spectatorul, si ce vede strainatatea, si e vorba de imaginea automobilismului in general, nu numai de federatie. La urma urmei trebuie sa fie oglinda fair a ceea ce se intampla, si nu zugraveala in culori pastel, care sa ne placa numai noua si care pe deasupra mai costa si bani.


pus acum 18 ani
   
oroblu
Membru

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 28
si eu sunt amator sa cumpar pistolul de sablat,si un aparat de sudura cu gaz protector,astept oferte rezonabile.multumesc.paul

pus acum 18 ani
   
Nev
Membru

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 15
OK, cum facem? ca ne-am cam indepartat de la subiectul initial.
Daca e nevoie de avans, ceva nu e o problema, chiar am nevoie...


pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Ma intereseaza un MIG/MAG second hand....darrrrr....depinde de pret....
Scuzati absenta.Ar fi super sa vina si sa revina cat mai multa lume la VTM/CNR etc.

Modificat de Ciumonk (acum 18 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
bravo Rival , vrem sa te vedem din nou pe sosele , pacat ca nu de la prima etapa , dar promit ca voi veni sa te vad la orice etapa din CNR , lasa biroul macar pt un weekend

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Cititi si voi:

REGULAMENTUL DE
LICENTIERE



Art. 1.  Poate primi licenta sportiva, orice cetatean roman sau de alta nationalitate care indeplineste conditiile impuse de statutul FRAS si de Codul Sportiv International.

Art.  2.   Cel ce solicita licenta sportiva trebuie sa fie membru al unei structuri sportive affiliate la FRAS si sa prezinte acceptul acestei structuri pentru eliberarea licentei.

Art.  3.  Solicitantul trebuie sa fie posesor al unui permis de conducere valabil pentru categoria “Bâ€Â? cu o vechime de minim 2 ani si sa fie in posesia avizului medical corespunzator legislatiei sportive.

Art.  4.  Pentru eliberarea primei licente sportive, care este licenta  de “ Pilot VTM Debutantâ€Â? , este obligatorie absolvirea unei scoli de pilotaj sportiv dintre cele acreditate de FRAS. In cazuri bine motivate, Consiliul Federal poate acorda o dispensa fata de aceasta prevedere.

Art. 5.  Categorii de licente individuale.

Art.5.1 Licenta de pilot VTM Debutant.
       Se obtine in baza art. 1 – 4. din prezentul regulament. Este prima licenta a unui pilot. Posesorii acestui tip de licenta nu vor putea utiliza in concursuri automobile cu o putere mai mare de 180 C.P

Art. 5.2.  Licenta de pilot VTM.
       Se obtine in baza art. 1 – 3. din prezentul regulament.    Se obtine dupa minim un an de participare in Campionatul National de VTM

Art  5.3.  Licenta de pilot de raliu “Debutantâ€Â?
        Se obtine dupa minim un an de participare in Campionatul National de VTM. Fiecare solicitare de obtinere a acestui tip de licenta va fi examinata si avizata de Consiliul Federal. Posesorii acestui tip de licenta nu vor putea utiliza in concursuri automobile cu o putere mai mare de 180 C.P.

Art. 5.4.  Licenta de pilot de raliu.
         Se obtine dupa minim un an de participare in Campionatul National de Raliuri. Fiecare solicitare de obtinere a acestui tip de licenta va fi examinata si avizata de Consiliul Federal.

Art. 5.5.  Licenta de copilot de raliu.
         Se obtine dupa absolvirea unei scoli de pilotaj sportiv dintre cele acreditate de FRAS. Categoriile de clasificare sunt aceleasi ca pantru licenta de pilot de raliu.

Art. 5.6.  Licenta de pilot de viteza.
         Se obtine de catre pilotii de raliu sau de pilotii de VTM dupa 2 ani de licente respective

Art. 5.7.  Licenta de pilot de curse de acceleratie.
        Se obtine in conditiile art.1 – 3. din prezentul regulament.

Art. 5.8.  Licenta de pilot de rallycross – autocross
            Se obtine in conditiile art.1 – 2. din prezentul regulament.

Art. 6.     Pilotii posesori de licenta conform art. 5.7. sau art. 5.8. pot primi licenta de pilot VTM, cu avizul Consiliului Federal.

Art  8.    Licenta de concurrent
        Licenta de concurent se acorda clubului afiliat la FRAS. Daca respectivul club inscrie intr-un campionat una sau mai multe echipe, aceste echipe vor avea propria licenta de concurent.

Art.  9.   Licenta de organizator.
       Structurile sportive care organizeaza etape de Campionat National, vor obtine de la FRAS o “ Licenta de Organizator “. Pentru aceasta licenta FRAS poate percepe o taxa, in conformitate cu hotarirea Adunarii Generale.

Art. 10.   Atribuirea numerelor de licenta.

Art.10.1.  Raliuri.
        Numarul de licenta pentru piloti si copiloti se acorda in urmatoarea ordine:
pilotii care au acumulat puncte in clasamentul general, in ordinea numarului de puncte retinute.
ceilalti piloti, in ordinea depunerii cererilor de licenta.
pilotii participanti in cadrul grupei H, in ordinea clasamentului din anul precedent, cu numere de licenta incepand cu “300�.
pilotii  “Debutantâ€Â? , in ordinea depunerii cererilor de licenta, cu numere incepand cu “400â€Â?.
Copilotii vor avea licenta “copilot raliu� cu numar de licenta identic cu al pilotului cu care a obtinut cel mai mare numar de puncte in anul anterior.
In cazul in care un pilot a concurat cu mai multi copiloti, numai cel cu care a acumulat cele mai multe puncte  in clasamentul general sau daca nu, in clasamentele in care pilotul a acumulat puncte, va avea acelasi numar de licenta. Ceilalti copiloti vor primi numere de licenta incepand cu “200â€Â?, in ordinea depunerii cererilor de licenta.
      
Art. 10.2.  VTM
        Numarul de licenta pentru pilotii de VTM se acorda in urmatoarea ordine:
.pilotii care au acumulat puncte in clasamentul general, in ordinea numarului de puncte retinute.
pilotii “Debutant� , in ordinea depunerii cererilor de licenta cu numere incepand cu “400�.

Art.10.3.   Viteza ( curse de acceleratie ).
            Urmeaza a se stabili criteriile!

Art.11.   Dreptul de participare in concursuri.

    Numai sportivii licentiati, cu licenta corespunzatoare categoriei de concurs, pot participa la etape de campionat national.
    Sportivii posesori ai licentelor de pilot/copilot de raliu, pot obtine la cerere si licente pentru celelalte categorii de concursuri. In acest caz ei vor primi un alt numar de licenta decit cel pe care in au la raliuri.
    Sportivii licentiati nu au dreptul, in conformitate cu prevederile Codului Sportiv International, sa participe la concursuri neautorizate de FRAS fara o aprobare explicita emisa de FRAS.

Art.12.   Cererile de licenta.

    Cererile de licenta vor fi insotite de:

avizul medical de la Policlinica Sportiva.
avizul clubului sportiv la care sportivul este legitimat
asigurarea pentru “accidente de persoana�, valabila pentru competitii automobilistice.
Licentele sunt valabile pana la 31 decembrie al anului in care au fost eliberate.
Taxele de eliberare a licentelor de orice tip, se stabilesc prin hotarire a Adunarii Generale.



Partea grava este la Art.3 .......Carnet B de minim 2 ani.....nu se poate ocoli treaba asta,de ex cu un carnet B1 se face scoala de piloti si la 18 ani,dupa ce iau carnetul B,sa iau si licenta???

Modificat de Ciumonk (acum 18 ani)


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
incearca sa iti iei carnet cat B , fa o scoala de pilotaj daca vei putea si ai rabdare , cursele nu o sa dispara brusc , intre timp fa rost de buget , masina , samd

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
....din cate stiu eu,carnetul B se ia la 18 ani....+ 2 ani egaalll egaaalll ...20 de ani.... Mi se pare o prostie.

_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
bogdy
Membru de onoare

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 447
facetzi va rog topicuri noi, separate, deja nu se mai intzelege nimik din topicu asta

(m-am corectat, da mesaju ramane valabil)


_______________________________________
Fiat 500 F -1971

pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
Ciumonk sincer iti spun daca nu ai macar un an de condus pe strada NU ai mici o sansa in VTM ( doar nu esti Senna sau Schumacher )

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859

ovidiupay a scris:

( doar nu esti Senna sau Schumacher )

Asta o hotarasc eu.In alte tari de ce se poate de la 16 ani?Chiar daca trebuie semnate nu stiu ce acorduri sau trebuie sa fie un tutore legal copilot,dar macar tu conduci.


_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Ciumi eu zic sa te apuci de karting, asa au inceput toti pilotii mari, deprinderile dobandite te vor ajuta f mult.

_______________________________________


pus acum 18 ani
   
Tdr
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 415
da , dar kartingul nu stiu daca te ajuta pentru trecerea la vtm si apoi la raliuri.....este alta treaba daca vrei sa continui pe circuit: formula ford , renault si apoi f-urile 3 3000 si marele F1. Experienta in conditii normale de trafic conteaza pentru ascutirea reflexelor...parerea mea.
Imi pare rau ca sunt si eu offtopic...daca discutia continua trebuie facut un topic.


_______________________________________
Don't drink and drift !!!

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Rival, te rugasem sa ma ajuti cu niste marci de pistol de sablat si sudura in arc electric.
vreau ceva solid nu tepe


pus acum 18 ani
   
Ciumonk
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 859
Rival m-a rugat sa va transmit ca isi cere scuze ca nu a mai poposit pe aici in ultimul timp,deoarece este foarte ocupat.Va ureaza,cu o mica intarziere,Paste fericit si toate cele bune! Multumim! .

_______________________________________
`70 500 F
`64,`65 600

pus acum 18 ani
   
4dri4n
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 2
Salutare.Pentru persoanele inca interesate de pistoalele de salblat:eu am cumparat o scula trasnet de la o firma din Brasov,este superioara celorlate pistoale,are 5 mustiucuri pt orice configuratie.Odata cu pistolul am primit si o rezerva de material abraziv (electrocoridon) special pt aceata operatie.Pe langa indepartatul ruginii se poate folosii cu succes si la operatiile de gravat in marmura,sticla si oglinda.Daca este manevrat cu putina atentie nu vor exista pierderi de electrocordion,material care are o viata mult mai lunga decat nisipul normal.Din cate am inteles se gaseste la 3,5 ron/kg(electrocoridonul).Am reusit sa gauresc in 30 sec un geam de 5 mm.Interesant,nu?Aparatul e o achizitie noua,inca mai fac experiente cu el,va mai tin la curent.

pus acum 18 ani
   
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
Poti sa dai ceva detalii? Numele firmei, pret, magazin (daca exista), poze, etc...
Sunt interesat sa cumpar asa ceva si weekendul viitor voi fi aproape de Brasov, poate il iau atunci...
Multumesc


pus acum 18 ani
   
4dri4n
Membru nou

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 2
0722 287 237 Firma are sediul pe Str. 13 Decembrie.De acolo am aflat si eu restul detaliilor.E un tip simpatic acolo,va da el toate detaliile de care aveti nevoie.Succese

pus acum 18 ani
   
ttindian1973
Membru

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 27
ce ziceti de asta cu 200euro

pistol sablare alte scule ziceti asta 200euro

17.9KB


pus acum 17 ani
   
mititelu
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
Tidiane ...asta e de sablat...ma intereseaza shi pe mine un pistol de sablat...

_______________________________________
fiat600D'65vechi pe butuci

pus acum 17 ani
   
mititelu
Membru

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 55
Salutare.Pentru persoanele inca interesate de pistoalele de salblat:eu am cumparat o scula trasnet de la o firma din Brasov,este superioara celorlate pistoale,are 5 mustiucuri pt orice configuratie.Odata cu pistolul am primit si o rezerva de material abraziv (electrocoridon) special pt aceata operatie.Pe langa indepartatul ruginii se poate folosii cu succes si la operatiile de gravat in marmura,sticla si oglinda.Daca este manevrat cu putina atentie nu vor exista pierderi de electrocordion,material care are o viata mult mai lunga decat nisipul normal.Din cate am inteles se gaseste la 3,5 ron/kg(electrocoridonul).Am reusit sa gauresc in 30 sec un geam de 5 mm.Interesant,nu?Aparatul e o achizitie noua,inca mai fac experiente cu el,va mai tin la curent.


cat ai dat pe el...cum merge?


_______________________________________
fiat600D'65vechi pe butuci

pus acum 17 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
cat a costat pistolul? poti sa pui datele de contact ale firmei?

_______________________________________
-

pus acum 17 ani
   
evolio
Membru de onoare

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 483
cum a mai ramas cu sculele de sablat, vreau si eu sa cumpar unul. poate sa ma jute careva.

Modificat de evolio (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la