Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
Masinuta in cauza a fost copiata dupa mai putin cunoscutul pe la noi Fiat 124. Nu multi stiu insa ca masina fabricata in italia a obtinut in 1967 trofeul "Car of the year". Stiau ei rusii pe cine copiaza.
Intre cele doua surori vitrege, doar emblemele difera.
In Romania eu am vazut un singur fiat 124 pe care l-am si pozat si l-am ginit pe undeva pe aici pe forum, la sectiunea "frumuseti".
39.3KB
Modificat de medic_reporting (acum 14 ani)
_______________________________________ Intuitia este o stiinta exacta. Fiat 600 d 1964 Fiat 600 d 1965
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
Ramanem tot la italience, dar unele ceva mai mici si mai indragite. Gingasul fiat 600 a fost copiat si de sarbi si de spanioli, argentinieni dar si de rusi.
35.6KB
_______________________________________ Intuitia este o stiinta exacta. Fiat 600 d 1964 Fiat 600 d 1965
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
ZAZ, 966 este clona a lui NSU Prinz 4. Aveam si eu una din asta in parcarea de la bloc alaturi de o surioara un pic mai mare, un barkas insa de cativa ani ambele masini au disparut.
44.2KB
Modificat de medic_reporting (acum 14 ani)
_______________________________________ Intuitia este o stiinta exacta. Fiat 600 d 1964 Fiat 600 d 1965
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
Si originalul dupa care a fost ea copiata...Ford Mainliner. Legenda spune ca un astfel de exemplar s-ar fi aflat si la uzina Volga din Rusia. E simplu, l-au folosit ca matrita
39.6KB
_______________________________________ Intuitia este o stiinta exacta. Fiat 600 d 1964 Fiat 600 d 1965
ai omis cea mai mare copie, arhi-cunoscuta pe la noi, dacia 1300.
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
si poza..
25.4KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
sau dacia 2000. putini stiu probabil despre aceasta masina, insa ea a fost copiata dupa renault 20.
49.9KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
originalul
37.8KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
seria ar putea continua cu zastawa, precum si nenumarate modele chinezesti care au fost copiate dupa masini europene.
una foarte cunoscuta este cea indiana, copiata dupa morris.
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
medic_reporting
Top poster
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
Citroen, eu ma refeream aici la masini clasice, nu la dacia 1300(ia-ti mireasa ziua buna).
Cat despre Dacia 2000, foarte interesant, nu stiam ca s-a fabricat la noi asa ceva pana astazi. La o cautare pe net am aflat ca au fost facute doar cateva sute de bucati, atent lucrate, destinate exclusiv nomenclaturii.
_______________________________________ Intuitia este o stiinta exacta. Fiat 600 d 1964 Fiat 600 d 1965
primele modele de 1300 pot fi considerate vehicule istorice.
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
medic_reporting
Top poster
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1007
Stiu ca pot fi considerate si daciile alea din '70 clasice, ai dreptate, am fost eu rautacios dar inca mai sunt pe drumuri, de la anul o sa incepem sa ne miram cand vedem vr-una cand se vor duce majoritatea la topit!
_______________________________________ Intuitia este o stiinta exacta. Fiat 600 d 1964 Fiat 600 d 1965
Foarte interesant topicul. As vrea sa fac insa niste completari la cele de mai sus. Toate modelele de Zastava nu copiau Fiat-urile ci fusese cumparata licenta de fabricatie. In anii '80 au avut chiar si modele proprii cum ar fi Yugo Florida numele de export in USA. Dacia 1300 nu copiaza Renault 12 ci era fabricata sub licenta in anii '70. Nu acelasi lucru se poate spune despre modelele sovietice care erau inspirate din cele aratate de voi. As completa cu Moskvich 2141 sau Aleko care seamana cu Simca 1307/1308. De asemenea Seat-urile construite pana in anii '80 erau cu licenta Fiat majoritatea. Dacia 2000 a fost doar montata la noi cu toate piesele din Franta intr-un numar redus de exemplare si era destinata institutiilor statului.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1971 Renault 12 - 1975 Ex Fiat 128 - 1974
pus acum 14 ani
AUTOMOBILIA
Top poster
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Dacia 2000 nu e nici o copie, e pur si simplu un Renault 20 cu embleme Dacia 2000, nu s-au facut sute ci doar cateva bucati , cel mult zeci, cuplul prezidential avea 2, ministrii si primii secretari aveau marea majoritatea R18, sper sa-mi amintesc corect - exista una si la ONT, partea cu nomenclatura e folclor. Masinile au venit montate aproape total, la serviceul Dacia din Stefanesti sau montat rotile, bateriile si tapiteria. Deci au fost niste Renault-uri importate SKD, asa cum primele Dacia 1100 / 1300 au fost niste Renault-uri importate CKD. Termenul pentru masinile realizate in sistemele astea este ASAMBLARE nu FABRICARE, deci nu pot fi masini copiate in nici un caz.
Dacia, Lada , Zastava, Oltcit, Roman nu sunt masini copiate/clone, sunt montate/fabricate sub licenta, el si-au capatat in timp individualitatea lor si au evoluat.
O copie/clona dupa mintea mea e ceva furat, integral sau partial cum sunt Chaika, Volga, Pobeda, Zaz, Moskvich, M72/Nipru/Dnepr (moto) . Daca observati masinariile astea chiar daca in unele cazuri au evolutii minore, pana de curand/in prezent au fost/sunt fabricate aproape fara modirficari.
La noi IMS 57 si SR 101 pot fi considerate clone insa accordul tacit al rusilor a existat, nu se poate compara cazul cu Moskvich unde au facut masinile pe liniile si cu sculele nemtilor, ba si din piese nemtesti confiscate. Clone sunt si motoretele Carpati (Simson Suhl ) si Mobra (Zundapp + Honda).
Cea mai nefericita clona e ZAZ , de la mare distanta. Cea mai fericita e IMS 57 care in cativa ani, prin eforturi 100% romanesti chiar daca nu 100% originale, a reusit prin M461 sa depaseasca originalul (GAZ 69 A)
Modificat de AUTOMOBILIA (acum 14 ani)
_______________________________________
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
sa nu uitam mobra 50 si zundapp. iata dupa ce a fost copiata mobra.
59.3KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
simson sr2, tatucul carpati-ului autohton.
22.4KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
si surata romaneasca, carpati super
38.3KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
citroends21
Moderator
Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
carpati simplu, in proprietatea colegului lucas0125
31.7KB
_______________________________________ -
pus acum 14 ani
classicfan
Membru avansat
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 185
Perfect de acord cu Automobilia, asta am subliniat si eu. Mai fac doar o precizare Oltcitul nu s-a fabricat sub licenta ci a fost un model nou de Citroen fabricat de francezi in colaborare cu romanii la Craiova, initial montat cu piese integral din Franta, mai tarziu fabricate si la noi.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1971 Renault 12 - 1975 Ex Fiat 128 - 1974
pus acum 14 ani
AUTOMOBILIA
Top poster
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
A fabrica sub licenta nu implica sa produci un model vechi, Oltcit e licenta Citroen nu are importanta ca era un model proiectat pentru Romania , Dacia 1300 si Renault 12 au fost lansate simultan. La Citroen specifica Romaniei a fost caroseria in rest totul venea de pe modele Citroen care se fabricau in Franta in paralel (Visa) . A existat si un prototip in 4 usi.
20KB
_______________________________________
pus acum 14 ani
AUTOMOBILIA
Top poster
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Si unul cabrio, din pacate fara sistem de capotare, PENIBIL.
33.2KB
_______________________________________
pus acum 14 ani
Adrian
Moderator
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 3184
Un exemplar decapotabil (original) inca exista in Ungaria.
Volga M21 originala e f similara cu Ford / Mercury 1953. Ref la 24 nu stiu ce sa zic, Cresta e mult mai mica in realtiate, as zice ce e mai degraba "inspirata" dupa Fordul Falcon american.
Un articol interesant:
_______________________________________ SAAB 90 1985 Gaz-24 Volga 1973