AUTOMOBILIA
Top poster
 Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
|
|
Dacia 2000 nu e nici o copie, e pur si simplu un Renault 20 cu embleme Dacia 2000, nu s-au facut sute ci doar cateva bucati , cel mult zeci, cuplul prezidential avea 2, ministrii si primii secretari aveau marea majoritatea R18, sper sa-mi amintesc corect - exista una si la ONT, partea cu nomenclatura e folclor. Masinile au venit montate aproape total, la serviceul Dacia din Stefanesti sau montat rotile, bateriile si tapiteria. Deci au fost niste Renault-uri importate SKD, asa cum primele Dacia 1100 / 1300 au fost niste Renault-uri importate CKD. Termenul pentru masinile realizate in sistemele astea este ASAMBLARE nu FABRICARE, deci nu pot fi masini copiate in nici un caz.
Dacia, Lada , Zastava, Oltcit, Roman nu sunt masini copiate/clone, sunt montate/fabricate sub licenta, el si-au capatat in timp individualitatea lor si au evoluat.
O copie/clona dupa mintea mea e ceva furat, integral sau partial cum sunt Chaika, Volga, Pobeda, Zaz, Moskvich, M72/Nipru/Dnepr (moto) . Daca observati masinariile astea chiar daca in unele cazuri au evolutii minore, pana de curand/in prezent au fost/sunt fabricate aproape fara modirficari.
La noi IMS 57 si SR 101 pot fi considerate clone insa accordul tacit al rusilor a existat, nu se poate compara cazul cu Moskvich unde au facut masinile pe liniile si cu sculele nemtilor, ba si din piese nemtesti confiscate. Clone sunt si motoretele Carpati (Simson Suhl ) si Mobra (Zundapp + Honda).
Cea mai nefericita clona e ZAZ , de la mare distanta. Cea mai fericita e IMS 57 care in cativa ani, prin eforturi 100% romanesti chiar daca nu 100% originale, a reusit prin M461 sa depaseasca originalul (GAZ 69 A)
Modificat de AUTOMOBILIA (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|