rival
Membru de baza
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
|
|
Adrian a scris:
Dar am gasit si cealalta masina...
Exportata cu 39001 era masina 39070, identica numai ca nu prima masina 3,5. Fusese exportata de dl. Dawyl, de la Anglocar, Bucuresti, numai ca sasiu, si vandut la regele Mihai. Carosieria a fost facuta la Bucuresti, cum spui tu. Dup-aia (traduc aici) "proprietarul fost un militar, ulterior nu se stie mai mult de ea. Masina a fost gasita in Europa acum cativa ani, in strae deplorabila". La o licitiatie a facut 18000 lire, iar la alta, cu doua saptamani mai tarziu, 38000 lire. O sa mai resersez maisna sa vad ce s-a intimplat cu ea, istoria se pare fascinanta!
Si o poza cu masina, descoperita. |
Adrian, azi am vb mai mult cu taica-meu, l-am intrebat de Aero shi a facut ce-a facut si tot la Jaguar a ajuns. L-am tras de limba cat am putut, totusi, are 80 de ani si e greu sa-si aminteasca ceva de acum 50 de ani... eu nu mai tin minte nici ce-am facut alaltaieri... In fine, eu am gresit destul de mult cand am zis povestea cu dusul la Brasov pt. masina. Uite cum a fost de fapt: samsarul al carui nume taica-meu zice sa-l las o zi doua ca-si aduce aminte, era mare... interlop, ca sa zic asa, dar nu ca bosketarii astia de astazi, ci omul traia pe bune pe picior mare, se ocupa numai de masini deosebite si putea fi gasit mai mereu la Lido. Acest samsar stia multe despre Jaguar de la nea Jan Calcianu. Moshu' cum era poreclit Calcianu, avusese grija de masinile casei regale, era un fel de tehnician sef. El s-a ocupat de carosarea masinii la garajele Leonida si chiar a alergat odata cu ea intr-o cursa, a lovit-o pe la Campina si a reparat-o in mare secret la Brasov, la careva uzina, Steagu sau la avioane, taica-meu nu stie exact. Moshu' cica s-a ofticat chiar putin ca regele Mihai i-a dat masina asta cadou instructorului de zbor cpt. comandor Cula. (cu caciulitza pe a, se citeste deci ca... penis, cu C in loc de P) Cula moare intr-un accident de aviatie si nevasta-sa mosteneste tot, casa, masina, etc. Se incurca cu avocatul si... se si cearta. Avocatul avea de luat niste bani de la cucoana si pt. ca nu i-a primit, i-a luat masina pana primeste banii. Samsarul stia cat de cat unde sta avocatul, unde e masina, samd. S-a dus cu taica-meu la nevasta lui Cula undeva in Panduri, deci nu la Brasov cum am zis eu initial. Si au intrebat-o clar, daca vinde masina. Femeia le-a spus fara prea multe ocolishuri ca ea a avut o relatie cu avocatul ala si ca le-ar da masina, dar nu poate, pt. simplu fapt ca e cu talon cu acte cu tot la fostul ei amant, drept garantie pt. banii ce-i datora. Samsarul zice: bine doamna, si daca noi luam masina de la omul ala, cu cat mi-o dai ? Pretul a fost de 7000 lei, cica era putin de tot pt. cat valora masina si fata de cat daduse taica-meu pe Alfa aia, dar... avantajul samsarului. De aici incolo, povestea e cum ti-am zis eu mai devreme: intra securistul in joc, l-a luat tare pe avocat, care statea undeva in Rahova, baietii au luat masina si taica-meu a plecat cu ea la Brasov. Cica masina nu avea aripile montate peste rotile din fata, iar aripile le-a recuperat taica-meu din garaj de la Cula, cand a revenit sa faca actele cu nevasta-sa. Pana la Brasov, a stropit o gramada de noroi si s-a condus f. greu, cu volan pe dreapta, plus ca i-a sarit un fir de la o pompa de benzina si masina s-a oprit. Dar zice ca avea o maneta la volan cu care cuplai a doua pompa si a mers asa pana acasa. Nostim este ca cica la intrare in Brasov, un plutonier (Parvu, cica avea drag mare de taica-meu...) i-a luat un talon din permis pt. ca masina facea f mare zgomot si pt. viteza. Taloanele astea erau in nr. de trei in fiecare permis si daca ti le lua pe toate, era nasol. Ma rog, zice ca masina avea 4 tevi la spate si facea intr-adevar zgomot, dar avea si 140 CP. Pe urma mi-a mai zis ca dantura la pinioanele cutiei de viteze era in V, ca la masinile de atunci de formula. L-am intrebat de unde stie cum erau pinioanele si mi-a zis ca trebuia sa desfaci un capac sa pui ulei la cutie si a vazut pe acolo. Farurile erau Lucas sau Marchal (nu tine minte exact) dar ca luminau ca... xenoanele de azi. A, si mi-a mai zis ca avea gume 5,50x18 ! El zice ca din cate-si aminteste, masina era fabricata in 1938. In fine, mi-a mai povestit multe, printre altele ca i-a cazut levierul de la caseta de directie odata cand era in Bucuresti si a intrat cu ea usor de tot intr-un magazin in Piata Amzei, apoi mi-a zis ca amortizoarele erau din discuri de frictiune care erau reglabile, apoi ca masina era pe cadru tubular, din teava, si... a mai zis o chestie: ca auzise si el vag ca mai era o masina ca asta dar el zice ca numai asta a lui era cu caroseria de aluminiu. Masina ailalta auzise ca a ajuns la un inginer de la Autobuzul ?! In fine, cum a ajuns sa o vanda, v-am zis. In plus, cica dr. Pop Viorel de la Hunedoara era mamosh, adica medic de nasteri, de avorturi care erau cam interzise, drept care cica era putred de bani si cam increzut. Taica-meu i-ar fi zis sa fie atent cu masina, dar el... a intrat cu ea sub un camion cu tevi undeva la Maerus, chiar in drum spre Hunedoara. Doctorul a scapat, dar masina cica a fost rau de tot facuta. Taica-meu nu a mai auzit de ea decat ca a fost bagata la combinatul siderurgic si reparata acolo. End of story.
Modificat de rival (acum 18 ani)
|
|