rival
Membru de baza
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 149
|
|
69SGT a scris:
Rival, nu am adus vreo masina dar imi aranjasem tot ca sa imi aduc o motocicletaRezervari, bilet de avion, etc. Din pacate in ultimul moment nu am mai plecat dar procedura de aducere era clara. Costurile sint urmatoarele odata ce ai ajuns acolo: - costul masinii/motocicletei - acte vinzare cumparare, asigurare, eur1 - 2 nopti de motel = 50E - benzina pina la buc 100E-150E - taxe autostrada 50-100E - taxa tranzit la intrarea in ro 2mil - comisionar buc 3 mil+100E spaga
mai departe cum se descurca fiecare cu taxa vamala si tva.
Costurile mi-au fost confirmate si de cei care au fost afara si si-au adus masini. |
Pai bun, mi-am dat seama ca nu ai adus, de aia te-am si intrebat. In fine, tot nu am inteles unde e diferenta daca esti sau nu in UE si al doilea, nu vad care e legatura cu desteptaciunea. Dar, hai sa trecem peste asta si sa ne raportam la ce ai zis tu:
1. Biletul de avion te dezaxeaza de la inceput, pt. ca e cel putin 200 Euro, cu taxele de aeroport cu tot si e foarte dificil sa gasesti o companie care sa-ti vanda numai dus. Apoi ajungi acolo in aeroport si cum te duci la motelul acela de numai 25 pe noapte ? Iti tb un taxi, ca nu cred ca te asteapta vanzatorul acolo, decat daca e fratele tau. 2. Taxiul in cel mai bun caz te costa 50 Euro. Din cunostintele mele, si crede-ma ca stiu ce vorbesc, numai sa pui rulota intr-un camping costa 20/noapte, iar cel mai ieftin motel e 40/noapte fara mic dejun. Dupa aceea trebuie sa te duci de la hotel de cel putin 2-3 ori la vanzator sa faci actele. Alt taxi, alti bani, alta distractie. Plus telefoanele cu omul acela, inca 10 Euro ca popa. O data mergi sa radiezi, inscrii, samd. Asigurarea costa la o remorca 150 si la masina 250, presupun ca la moto e undeva intre. Un numar de zoll te mai costa 30. Apoi trebuie sa mergi cu vanzatorul la vama din tara respectiva sa obtii certificat de origine EUR1 pentru moto sau auto, altfel platesti o vama in Romania de te apuca ameteala. Acel certificat nu se obtine asa de usor cum spune toata lumea snoave de adormit copiii, el se elibereaza pe baza unui fax de la dealerul de marca din tara respectiva. Daca vanzatorul este persoana privata, poti sa uiti de acel fax si apelezi la romanii descurcareti din tara respectiva. Te costa una peste alta EUR1 cca 150-200 Euro in lipsa faxului respectiv. Deci, mai adaugi inca o zi-doua de hotel pana rezolvi cu EUR. Acest EUR nu se poate scoate inainte ca tu sa mergi acolo, pt. ca se elibereaza unei singure persoane, cu pasaport si numai la vama de acolo, in prezenta cumparatorului, a vanzatorului si cu conditia prezentarii vehiculului respectiv la vama. In fine, dupa ce ai toate acestea ajungi sa zicem fara peripetii la vama romana. Daca tu crezi ca ti se da drumul in tara cu o asa zisa taxa de 2 mil. te inseli amarnic. Trecerea de frontiera costa multi nervi, asteptari, cozi, acte peste acte, sunt si acolo comisionari vamali, altfel nu ai cum completa declaratia vamala de tranzit, samd. Una peste alta, eu mai ieftin de 5 mil. nu am trecut niciodata. Cand intri in tara este obligatorie taxa de drum, ca pt. pentru masini straine, mai costa si aia vreo 20 Euro. Iar acasa, dupa ce ai dormit bine doua zile si trei nopti, te iau la frecat vamesii de interior. Ultima data mie mi-au respins vamuirea pt. ca certificatul Eur era scris de mana si nu de tipar. Spaga e cca 100 de euro daca ai totul in regula, daca nu, esti fiul ploii. Apoi declaratia vamala e cca 4 milioane. Acum adauga te rog vama propriu-zisa, RAR-ul la care trebuie sa mergi de doua ori. Odata inainte de vama sa-ti determine exact anul de fabricatie si apoi la sfarsit in vederea omologarii. Alte spagi si cozi si pe acolo. Intr-un final, inmatricularea la Politie. Si acolo am avut de nenumarate ori probleme.
Acum aduna-le tu pe toate si vezi cat iti da si mai fa o data calculul, dar realist, nu "fairy tale" si ai sa vezi ca nu-ti convine sa aduci un auto sau moto de 500 de euro, pt. ca o faci de 3000 ca popa pana la sfarsit ! Eu am adus anul trecut un moped Honda, si sunt "prieten" si cu vamesii si cu toata lumea si am ajuns la concluzia ca mai bine o arunc. Am cumparat-o acolo cu 100 de euro si pana la sfarsit, m-a costat cu mari exchibitii peste 350 !!! Noroc ca nu adusesem numai motoreta ci si altele, ca altfel chiar ca o aruncam. Plus: mai pune timpul pierdut, care trebuie si ala adunat, ca daca esti angajat cu 15 mil. salariu si lipsesti o saptamana pe drum si inca una pana faci vama si o inscrii, mai pune vreo 200 de euro la calcul, desi ma rog, poti face asta in concediu. Ultimul lucru care trebuie adunat este o chestie care-ti poate da toate calculele peste cap: o cat de mica defectiune la masina sau moto pe care nu ai timp sa o pregatesti pt. un drum de 2000 km, si te-ai dus la primul atelier in Austria sau Ungaria... Intelegi ? Basca o spagutza de 20 Euro la Politia ungara care este foarte dibace si-ti gaseste mereu cate ceva in neregula, daca nu ai vreun ghinion sa iei un radar pe dealurile de la Viena, care costa 100 Euroi fara prea multa tocmeala ! De ex. ultima data noua ne-au pus ungurii duba pe un stand mobil de frana si au spus ca nu e frana de mana bine echilibrata pe spate... si pana nu mergem la service autorizat Mercedes, nu ne dau actele. Ce ati fi facut voi in aceasta situatie, in plina sosea la cel putin 70 km de prima localitate cu service ? Probabil ce am facut si noi. Numai ca atunci cand am vrut sa-i dam unuia o spagutza, au zis ca nu se poate asa putin, ca sunt trei !
Asa ca, daca nu ati mai fost sa aduceti masina de afara, sfatul meu este sa va documentati foarte bine si sa cunoasteti foarte bine legile, altfel sunteti o prada usoara pt. toti care intervin pe acest lung traseu. Si va mai sfatuiesc sa va faceti bine calculul de acasa, oricum nu se potriveste intotdeauna cu ce e pe traseu, dar macar sa aveti marja de siguranta.
|
|