Rumpi
Top poster
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
|
|
Nu ma pot abtine asa ca scriu: 1. Unghi de cadere fata negativ obtinut din intoarcerea arcului, coborare garda la sol: Masina nu o sa mai mearga drept la ughiul ala, e adevarat ca teoretic o sa stea bine pe curbe, dar pe linie drepata o sa mearga ca un betiv. La ce unghi de fuga va ganditi??? Arcul e supus unor tensiuni pentru care nu a fost construit, mai ales daca problema e asa cum cred eu si arcul a fost intors cu totul, ca pachet. Ce zic aia din alte tari e corect, se poate face, da voi nu stiti ce faceti, altfel nu ati spune am intors arcul, ci am reasamblat arcul. La uriasa coborare a garzii la sol cu amortizoarele originale acestea vor mai lucra doar pe capatul cursei, adica aveti amortizare 0. Concluzia: puntea fata e un dezastru. 2. Coborare garda la sol prin taiere spire de arc spate: Arcul o sa fie bine merci, nu e arc progresiv (altfel ar avea AUTOMOBILIA dreptate) amortizoarele o sa fie varza. Cutia o sa fie bine merci grazie inginerilor italieni care au construit o cutie cu adevarat solida la masina asta. Cuplele elastice o sa fie consumabile, pe termen lung si pastilele din cuplajul interior. Trebuie schimbata bara antiruliu. 3. Tabla: Dati cu fibra in draci dar nu stiti ca o indoitura la abkant face 1 leu. Pragurile costa deci 1m patrat de tabla si 8 lei indoitul. Despre sudura nu vorbesc, dar sa stiti ca nu se pot prinde cu fibra.
Recomandari ca sa nu muriti dracu pe sosea: 1.Scoateti urgent arcul fata din masina, il puneti in punga, mergeti la un atelier care se mai ocupa de arcuri lamelare si spuneti frumos la nenea ca vreti sa stea masina cu x cm mai jos. Platiti. (Metoda o foloseste si Chip Foose, sunteti in companie selecta.) 2. Mergeti la magazinul de piese auto, zambiti frumos la nenea si spuneti ca voi sunteti aia care au nevoie de 4 amortizoare da nu stiti de ce fel. Voi stiti numa cum arata, cat de lungi tre sa fie (adica cu x cm mai scurte decat originalu, x fiind cu cat ati lasat voi masina in jos), si ce greutate tre sa suporte (asta ca sa nu va dea nenea amortizoare de duba cu sarcina normala de 850kg). Pe urma sperati ca nenea are timp sa caute in catalog pana va multumeste (programele nu mai au dimensiunile, asa ca mumu calculator). 3. Mereti voi frumos la atelierul favorit, urcati masina pe rampa de reglare directie si puneti unghiu de cadere fata la maxim 0. Daca va manca intre gluteus maximus sau vreti sa mergeti la raliuri de coasta (prima varianta fiind mai probabila) puneti mana pe carte si socotiti voi frumos ce unghi de fuga corespunde cu unghiul de cadere negativ favorit, in asa fel incat sa mai mearga drept masina pe strada. Daca n-aveti timp de invatat mereti la unu care stie si platiti. Dupa aia puneti mana pe freza si strung si modificati punctul de prindere la bascula superioara. Alternativ puneti mana pe aparatul de sudura si intariti lonjeronul in asa fel incat sa puteti modifica punctul de prindere la bascula. Sau va faceti cu totul alte bascule, si superioare si inferioare, cu care ocazie treceti si la suspensia independenta. 4. Ganditi mult si schimbati rapid bara antiruliu spate, altfel o sa va fuga masina de sub gluteus maximus. 5. Daca va bate gandul sa deveniti "tuneri seriosi" (adica baieti care fac masinile sa plece ca din tun, nu sa arate ca un tun), si va apucati sa prasiti hergelia de armasari italieni peste numarul magic de 40 de bidivii, modificati fara drept de apel urmatoarele: a) sistemul de franare, respectiv din tambur pe discuri, pompa dublu circuit. Cu cat aveti mai multi caluti cu atat mai mari franele. Raportul putere instalata - capacitate de franare disponibila este relationat geometric. Franele le gasiti la magazinele de specialitate. b) planetarele. Aveti nevoie de planetare homocinetice cu dubla articulatie, adica pe romaneste sa aiba articulatie si la roata si la cutie. Asa ceva nu este gata facut la un pret pe care sa vi-l puteti permite voi (nu va ironizez, pur si simplu nu cred ca aveti 2500 Euro pentru planetare), asa ca vorbiti cu mesterii reparatori de planetare sa va faca o pereche si va rugati la cine vreti ca aia sa fi facut treaba buna. Daca nu credeti in nimic puneti ban langa ban si tineti motorul in dormitor pana luati planetarele. Altfel veti deveni experti in schimbat cuple elastice contra cronometru cu tirurile suierand pe langa voi. c) sistemul de racire. Din pacate armasarii aia multi sunt toti in calduri si daca nu reusiti sa duceti caldura aia de langa ei lesina cu totii rapid si iremediabil, si tre sa cresteti alta herghelie (adica pe romaneste se lasa cu capitala la motor). Componentele pentru sistemu de racire le gasiti la magazin.
Daca nu faceti ce va spun o sa ajungeti repede la concluzia ca singurele show-uri la care puteti duce masina pe roti sunt alea care sunt la cel mult 20 km de garaj.
Nu stiu de ce vreti sa modificati masini, da va spun un lucru: daca vreti sa aveti obiect de prezentare si nu aveti habar de ce inseamna preparare, luati voi o masina main stream tuning, stabiliti ce vreti sa facti cu ea (adica in ce stil vreti sa o preparati, pentru diverse tipuri de raliu, de la cel de coasta pana la drag racing, pentru show de kit exterior sau interior, pentru audio, pentru vopsea, ma rog, pentru ce vrea muschiu vostru) si faceti treaba respectiva pana la capat. Adica pe romaneste: mereti in targ, cautati al mai jaf de jaf de jaf de BMW rechin cu motor in 6 cilindrii pe care il puteti gasi, ii faceti franele si curatati carburatorul, bagati ulei gros sa nu mai bata motoru, demontati de pe el tot ce e prins in suruburi si cleme, va distrati 2 saptamani cu fibra de sticla pe caroseria goala, mai slefuiti o saptamana, ii trageti ai mai bengoasa vopsea pe care v-o puteti permite, mereti la casele de amanet si adunati niste boxe decente (adica de la 16" in sus si cu nume de firma) le montati impreuna cu minim un amplif tot de la casa de amanet, o rugati pe mama sa va coasa un set de huse la scaune, si mergeti la orice show de tuning cu fata sus, cu o masina care arata bine si are inca 100CP sub capota. Masina va rezista un rezonabil 2 ani (daca nu o chinuiti aiurea), timp in care o sa agatati destule gagici si o sa vedeti destule alte masini incat sa vi se schimbe gusturile la amandoua, astfel incat dupa doi ani (cand expira ITP-ul adica) sa vreti oricum alta gagica si alta masina, ca alea vechi nu va mai plac. Nu va bagati la tuning-ul unei masini obscure, cu varsta apreciabila, care are reguli de preparare stilistica stricte, si unde orice crestere a performantei impune modificari majore a sistemelor tehnice existente. Pur si simplu nu aveti destui bani si destul know-how sa facti asa ceva. Invatati dracu un lucru: cu cat masina e mai mare si mai puternica, cu atat e mai usor de tunat. Cu cat masina e mai mica si mai neperformanta, cu atat e mai greu de tunat. P.S. E plina lumea de tuneri pentru toate gusturile. Aveti numai doua sanse: ori va adaptati unui gust existent ori va educati voi publicul. Aia din ultima categorie se numesc genii. Majoritatea face parte din prima. P.P.S. Tunerii care nici nu se adapteaza nici nu educa se numesc ratati.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|