Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
simona2000 25 ani
Femeie
25 ani
Galati
cauta Barbat
25 - 53 ani
Fiat Forum Romania / Club Fiat 850 / spirala teava cupru pentru preincalzire benzina Moderat de citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 107
Buna ziua,

Am nevoie de pareri in privinta urnatoarei privinte: am vazut acum cativa ani (prin 2003) la un tip in varsta, inginer automatist, care avea un Fiat 850 Super din 1970, ca isi facuse o spirala dintr-o conducta de cupru (similara cu cele care se monteaza la spliturile de aer conditionat) care inconjura teava de evacuare a tobei, mai exact zona unde aceasta teava intra in galeria de evacuare. Capetele conductei de cupru spiralate in jurul acestei tevi erau bercuite la capete. De asemenea, conducta care avea vreo 5 sau 6 spire in jurul tevii de la toba, era infasurata cu un soi de banda de azbest gri inchis. Ideea este ca la un capat al conductei de cupru se prindea furtunul de la pompa de benzina iar la capatul celalalt venea furtunul care ducea la carburator.
Proprietarul masinii mi-a spus ca dupa ce a facut acest artificiu tehnic, motorul mergea mult mai bine, ca masina avea un consum sensibil redus datorita preincalzirii benzinei, amestecul aer-combustibil arzand mai bine.
Trebuie sa mentionez ca tipul isi facuse o aprindere electronica cu tranzistori si isi montase un electromotor BOSCH cu 4 perii in loc de 2 care, spunea el, iarna facea minuni la pornire. A pornit motorul de fata cu mine si pot sa spun ca suna altfel decat ce stiu eu, mergea brici.
Masina (culoarea bej, cu interior complet negru) a zacut in ultimii ani pe strada Arcului (in spatele cladirii de sticla care a ars, de langa biserica armeneasca) dupa care a disparut. L-am mai intalnit pe proprietar si mi-a spus ca i-a dat-o unei cunostinte care se ocupa s-o reconditioneze "la tablarie", ca sa-l citez.
Mentionez ca la suspiciunea mea legata de posibilitatea ca printr-un eventual por al conductei de cupru sa se prelinga benzina care sa se autoaprinda de la caldura tevii de evacuare a tobei, proprietarul mi-a spus ca acea conducta fusese luata de la un utilaj care injecta plastic cald in forme si ca prin ea trecea lichid hidraulic la presiuni foarte mari, asa ca era deja verificata in privinta asta.
Merita de facut un astfel de efort? Astept sfaturi. Merci.


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 15 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
salut,am citit poveste si pot sa te indrum sa faci altfel !
In perioada Ceausista,toti ne transformaseram in asa zisi inventatori-care mai de care cu idei din cele mai trasnite pentru micsorarea consumului !
Pot sa spun ca una care totusi a dat ceva (unii spun ca in jurul valorii de 10 % mai putin consum decat initial) a fost si chestia cu "incalzirea " benzinei !
LOGIC in sensul ca acest lucru este posibil insa numai IARNA !
DE CE ?
pentru ca densitatea benzinei creste la ger !
deci vei consuma mai multa benzina ,pe timpul iernii .
Pentru a "rezolva" problema unii au facurt "improvizatia" aceia care are totusi asa cum ai remarcat si tu problemele legate de incendiu !
O solutie ar fi montarea unui mic "rezervor" prin care trece o conducta(cea de benzina) si este permanent "incarcata" cu apa din sistemul de racire !
Bineinteles acest rezervor trebuie confectionat sau poti gasi un cilintru -sau o teava cu un diametru de pana in 50 mm-in care introduci teava de benzina(teava de cupru de mxim 10 mm-spiralata)-capetele tevii le sudezi si pui furtune care vin de la pompa de apa sau cel care vine de la calorifer si care in cealata parte isi continua drumul care il avea !
Nu uita ca vara nu iti recomand acest sistem !
O ZI BUNA !


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Domnilor,aveti impresia ca la Fiat nu lucreaza oameni competenti? Sau la alta firma constructoare de masini? Sau vi se pare imposibil aceasta improvizatie sa nu o faca inginerii de la fabrica? Astea sint din pacate povesti ale saraciei cu care ne confruntam unii dintre noi pe vremea lui Ceausescu,cind benzina era pe ratie...
Eu cred ca daca intr-adevar consumul scadea semnificativ ,acest lucru,(improvizatia respectiva )era facuta profesional si la fabrica. Intr-adevar exista o explicatie logica data de legile fizicii,dar riscul este prea mare.
Istorii din astea mai stim sint convins multi dintre utilizatorii acestor forumuri.
Deunazi am vazut un reportaj la televizor cu un tip ,parca din judetul Arad,nu sint sigur,care cu ajutorul unui montaj ridicator de tensiune,obtinea o tensiune mai mare (datele tehnice nu au fost dezvaluite,pentru ca cica era o mare inventie.... )care era folosita la electroliza ,respectiv la descompunerea apei in hidrogen si oxigen.Hidrogenul astfel obtinut era captat si dus catre carburatorul unei Dacii 1300 (in cazul aratat la tv) ,si se obtinea astfel un consum minimorum de combustibil.
Reporterul a prezentat stirea ca fiind o mare inventie care revolutiona industria...bla bla bla...
Reporterul insa cred ca nu stie ca exista BMW care functioneaza cu hidrogen de mult ,dar si alte firme,care se chinuie sa utilizeze combustibili alternativi.
Eu unul as propune un topic de genul improvizatii interesante care fac sa : consume masina mai putina benzina /motorina /gaz
-Adaptari de tot felul (stiut faptul ca orice roman e un mic meserias)
-Cum facem ca un motor diesel sa functioneze pe gpl? (solutie folosita la autobuzele din vremea raposatului)
-Solutii impotriva ruginii
-sau mai stiu eu ce alte lucruri utile,pentru ca sint convins ca multi dintre noi stim multe si de asemenea sint convins ca si nivelul inteligentei celor de pe forum este ridicat
Ei bine nu pot sa contest meritul multor inventii romanesti dar asta cu conducta...este riscanta maxim... Ginditi-va la un accident ce se putea intimpla,daca vaporii aceia de benzina se aprindeau...


pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
imi pare rau ca dvs nu ati inteles despre ce am sutinut eu(si va rog,eventual sa recititi mesajul meu !)
Cat priveste "povestea despre GPL pe autobuzele din vremea raposatului,sa stiti ca acele dispozitive "inventie"romaneasca era de fapt un "bluf" foarte mediatizat,intrucat cei de la ITB -foloseau in proportie de 90% motorina,insa se raporta "succesuri"
deosebite la consumul redus de carburant !
Ce erau de fapt in "bombele "pe care bietele autobuze erau obligate sa le "care " deasupra de spuneau occidentalii ca avem rachete la purtator prin orase !
GAZ METAN SUB PRESIUNE !
Sunt studii in intreaga lume si ENGLEZII sunt deja cu aceste dispozitive in plina activitate la mijloacele lor de transport care functioneaza cu GPL insa numai in combinatie cu MOTORINA ,deoarece GPL este foarte "tare" adica ridica peste 650-800 grade celsius temperatura la gazele de evacuare si distrug atat motoarele cat si turbinele !
Un astfel de dispozitiv este prin comparatie cu sistemele GPL de la benzina de minim 2 ori peste pretul unui sistem sofisticat pe GPL-benzina !
La noi sunt firme care aduc numai la comanda astfel de sisteme(import ANGLIA) insa nu am auzit ca s-ar fi imbulzit cineva sa cumpere !
Cu stima,stan


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Am inteles perfect ceea ce ati spus ,mai ales ca am habar cit de cit de cele spuse atit de dvs cit si de antelocutorul dvs.
Am dorit si doresc sa fie o discutie cit de cit interesanta si constructiva.De aceea am dat acele citeva exemple.Cit despre acele rachete de pe autobuzele care circulau pe vremea lui Ceausescu,pot sa va spun ca aveam 20 de ani in 1989 asa ca le-am prins si eu si chiar am circulat cu ele. Am (am avut) 3 unchi care erau soferi la autobaza de la noi din Valea -Jiului,care mi-au povestit multe.De asemenea stiu ca se consuma foarte repede combustibilul din rezervoarele respective.
Fara sa cer permisiunea unchiului meu,care oricum nu cred sa se supere ,postez o fotografie cu el si cu un autobuz TV (din pacate cu autobuzele cu GPL nu am )
Deci nu doresc sa atac sau sa acuz pe nimeni si nici nu doresc polemici aiurea ,doar discutii interesante si constructive ,pe care vad ca forumul in ultima vreme cam duce lipsa...

spirala teava cupru pentru benzina inteles perfect ceea ati spus ,mai ales habar cit cit cele spuse

31.8KB


pus acum 14 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Tot TV ,putin mai nou insa...

spirala teava cupru pentru benzina tot ,putin mai nou insa...

35KB


pus acum 14 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Am gasit una cu un astfel de autobuz,dar din pacate nu se observa instalatia,si nici nu sint sigur ca la momentul respectiv chiar a avut-o.Posibil sa se fi montat ulterior la garaj...

spirala teava cupru pentru benzina gasit una astfel din pacate observa nici sint sigur momentul

28.9KB


pus acum 14 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Daca considerati ca nu este locul acestor poze aici,atunci rog un moderator sa le stearga si imi cer scuze pentru postare...

pus acum 14 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
"Deci nu doresc sa atac sau sa acuz pe nimeni si nici nu doresc polemici aiurea ,doar discutii interesante si constructive ,pe care vad ca forumul in ultima vreme cam duce lipsa..."

Observ ca din cand in cand mai vine cineva si face aceasta observatie... cred ca de data asta raspund eu la aceasta problema.

Pt ca sunteti membru mai nou pe aici, va zic eu, ca forumul duce lipsa de astfel de discutii pt ca isi duce lipsa de initiatori ca atare, in sensul ca, nu ca n-ar fi astfel de persoane,ingineri printre noi ci pt ca isi vad de treaba langa/sub masinile lor si se intampla sa n-aiba timp de toate...

P.S. am sa discut cu dvs in leg cu piesele despre care am vorbit inainte sa fiu nevoit sa mai las forumul pt o vreme din cauza prioritatilor.

Cu stima


pus acum 14 ani
   
gherghin nicolae
Top poster

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 603
Ok.

pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
am sa va dau un "suport pentru cele afirmate mai sus,totul depinde de "pricepere si indemanarea dvs pentru a va face un dispozitiv de preincalzire a benzinei la automobilul dvs.Toate cele bune
stan


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
pun poze...

_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
sper sa o ia..

_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
pun poze...

spirala teava cupru pentru benzina pun poze...

45KB


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
si aici...

spirala teava cupru pentru benzina aici...

36.8KB


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 4392
foarte interesanta idee! va rog insa sa nu va certati ! suntem pe un forum de pasionati de fiaturi. sa ne amintim acest lucru inainte de a ne pune orgoliile pe masa.

_______________________________________
-

pus acum 14 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 107
Il rog pe Cristy_s6 sa posteze si legenda cu ceea ce reprezinta numerele din figura 2. merci anticipat!

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 14 ani
   
cristy_s6
Membru special

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 249
salut,cu regret ca raspund asa tarziu:in poza se vede destul de clar sistemul de lucru;daca doresti mai multe amanunte,le gasesti pe,la sectiunea METHOD AND SYSTEM FOR PREHEATING FUEL ,patent nr.4475523/10.09.1984(ai grija ca este 9 oct 1984 !)
In principiu,benzina intra intr-o serpentina montata intr-un compartiment care are la randul lui apa de la motor !Apa se incalzeste ,incalzeste benzina,benzina  care apoi intra in carburator .simplu si este inventie inregistrata de americani in anul 1984. ATAT !
bafta,daca doresti sa o realizezi.


_______________________________________
Tot patitul e priceput !

pus acum 14 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 107
merci frumos pentru amanunte!

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1