Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Kitana la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
Fiat Forum Romania / Alte marci / Citroen DS Pallas Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
ricky_siram
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 73
ricky_siram

Salut. sunt nou pe acest forum .A avut mereu o oarecare atractie pentrumasini si motorete mai ales pentru cele vechi in 85 am inceput cu motoreta Carpati in 99 am ramas fara nimic am luat altul in2001 iar acum vreau sa iau un Citroen ds pallas .E in conditii jalnice dar sper ca usor usor sa il aduc in starea originala.asi dori ceva informatii despre aceasta masina si daca se mai gasesc ceva piese.eu stiu ca masina trebuie sa mentina culoarea originala pentru a face parte din categoria auto de epoca dar aceasta a fost revopsita iar in talon nu este specificata culoarea .Asi putea schimba culoarea folosind tot o culoare originala?

abarth_mcm

Citroen DS? Cand zici stare jalnica la ce te referi?Suspensia cum e?Niste poze ar fi elocvente oarecum.
Pe mine ma pasioneaza f mult suspensia hidraulica...de fapt to ce merege cu lhm..lds...etc..
Citroen-ul ds a avut si are inca cea mai buna suspensie creata de citroen vreodata!!!(fara modelele noi cu hydractive..etc..).
Foarte multe citroen-uri DS s=au distrus pt ca nu au stiut sa repare suspensia...au pus alt ulei..etc..    Bine..ds-ul mai avea si o slabiciune..pompa hidraulica mono-piston(in genul la gsa)..pe cand o pompa de BX sau CX are 7 pistoane...

Daca ai nedumeriri legat de suspensie ma poti intreba.Si DS-ul mai are un specific..sferele se repara! ( se schimba membrana..o chestie fff tare).
Chestia e ca sigur toate furtunele de retur de la instalatie trebuiesc schimbate din pricina vechimii..dar se rezolva.. ai grija ce furtune pui pt ca atentie: uleiul hidraulic de citroen topeste mai tot ce e de cauciuc!! Totul se repara si gasesti piese(ce-i drept, la un pret exorbitant...NU EXISTA piese mai scumpe  decat cele de hidraulica..nu cred ca ai vrea exemple de preturi..dar faza e ca unele se mai repara) Practic, in afara de sfere(doar IFHS sunt noi,,restul nu sunt noi desi tu le cumperi de la magazin) nu vei putea sa-ti cumperi vreo piesa noua de hidraulica. ..sunt f scumpe si asta indiferent de tipul citroen-ului..

Ai grija unde duci sa repari hidraulica. Stiu un caz foarte funny...unul cu o xantia din romania a reusit performanta sa ii explodeze niste sfere noi(caz unicat in lume) pt ca a vrut sa schimbe sferele fara sa depresurizeze sitemul..proasta insiratie )

ricky_siram

Eu vreau sa il iau .Cred ca maine ma duc sa il incarc si sa il duc la garaj. Masina e aproape completa din cate stiu ar trebui sa si porneasca.Ii lipseste aripa spate dreapta geamul de la usa din spate dreapta are parbrizul spart,lucruri care nu ma preocupa. Ma preocupa mai mult garniturile de la usi ,giamuri etc am vazut ca sunt terminate.Astazi ma duc sa ii fac cateva foto si o sa incerc sa le pun diseara


Adrian

Felicitari si bine ai venit! Interesanta masina, nu cred ca sunt multe deloc in tara, stiu de vre 7-8 DS/IDuri dar niciun Pallas. Pentru o atestare ca vehicul istoric ar trebui masina sa aiba o culoare din paleta originala, nu necesar culoarea cu care a iesit din fabrica... desi dupa cum suna masina mai e de munca pana acolo! Oricum, asa ceva e 1) o raritate 2) un model de referinta in istoria automobilului, deci mulot noroc la achizitie! Asteptam poze, eventual intr-un topic nou.

PS Citroends21, moderator pe aici, are si el un DS, cred ca te poate ajuta cu foarte multe sfaturi.

(...)

De fapt, sa spunem 11.

E cumva asta?

citroends21

salut si bine ai venit printre noi. ds-ul acesta e in brasov, imediat ce cobori podul de peste calea ferata (pe drumul spre sibiu, daca nu ma insel).

ds-ul e o masina complexa, insa daca te pot ajuta cu ceva, spune-mi.

acest ds s-a vandut acum vreo 5 ani pe autovit. masina a fost cumparata atunci din sibiu.

0745181138

abarth_mcm

si eu iti urez succes in reparatia masinii..ds-ul e o capodopera.

Iti dau un sfat;pe mine nici NU m-ar interesa garnituri geamuri....culoarea..etc..astea sunt nimicuri sincer...

M-ar interesa suspensia!!!! Si iar un sfat: ai grija unde repari suspensia: In romania exista DOAR 4 mecanici de hidraulica..deci asta spune totul..

Asa pt lucruti marunte la hidraulica ma pricep si eu ..si altii...dar pt lucruri compexe e mai dificil.....

ricky_siram

Am spus ca as vrea sa il iau dar trebuie sa stiu ce probleme o sa intampin.Pentru suspensie nu imi fac probleme deoarece se poate reviziona totul iar furtunele le pot face la comanda.Sunt aproximstiv 2 luni ne cand ma interesez de piesele care lipsesc si garniturile imi dau bataie de cap.Restul am gasit .Este o persoana care are aproape totul pt ds.Am omis sa spun ca masina nu se afla in tara se afla la Roma(italia)
Pun o fotografie cu masina portiera care lipseste o am la garaj




580/435px 64.6KB

ricky_siram

Asta este portiera demontata de mine inainte sa ma apuc de indreptat




580/435px 33.7KB


pus acum 15 ani
   
ricky_siram
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 73
abarth_mcm

E bine daca ai unde sa revizuiesti hidraulica    Furtune poti pune linistit de motorina dar sa le testezi intai in LHM(cred ca ii vei pune lhm pt ca nu ai de unde sa gasesti lichid hidraulic original de DS(era portocaliu cel original parca..)..dar e totuna cu LHM(verde) pt ca e mineral...vezi sa nu ii pui LDS(folosit la C5) pt ca ala e sintetic) sa vezi ce se intampla..daca se dezintegreaza, cauta altele..
Si stiu ca mai toate componentele la hidraulica se repara in afara de pompa de frana(dozator) pe care nu a reusit nimeni in istorie sa o repare.. (rolul ei e de a pastra masina sus(se alimenteaza din cilindrii spate) si sa nu pice repede...masina trebuie sa stea sus MINIM 2 zile...asta in conditiile in care nu ai pierderi la cilindrii si corectoare fata/spate..eventual vana de securitate..dar mai rar). Eu iti zic de hidraulica pt ca elementele imbatranesc dupa ce depasesc 15 ani.Nu vreau sa te dezamgesc..dar la cum arata masina..sigur hidraulica e la pamant

Iti urez succes in gasirea partilor ce iti lipsesc de la masina  Numai bine. Asteptam noutati..eu unul sunt f curios.

Eu unul daca as avea bani(sunt f scumpe chiar si epavele), as lua un DS sa il restaurez..e singura masina la momentul asta care m-ar pasiona..si cred ca l-as face...mai ales ca am in sange mania CITROEN si stiu cat de cat cu ce se manaca aceste masini.



AUTOMOBILIA

Majoritatea pieselor din cauciuc de pe DS se fac (eau) in RO

_______________________________________


abarth_mcm

Da? Sincer nu stiam....pai cum faceau in romania cand noi nici macar nu fabricam ulei hidraulic pana in '90???? H46(ulei romanesc) e cu totul altceva decat ulei citroen!
Membrii clucbului citroen au adresat o scrisoare firmei Lubrifin! Au intrebat daca exista vreun ulei hidraulic compatibil cu LHM. Raspunsul?NU exista..si nici nu vor putea face un ulei atat de special...
Daca vorbesti de hidraulica, in romania NU EXISTA nici acum in 2009 fabrica sa faca furtune..cauciucaraie pt citroen hidraulic de orice tip..Exista intr-adevar furtune pt presiune la hidraulica pt macarale..etc..dar alea sunt altceva..rezista la maxim 20 atm..pe cand furtunul de la conjuctor(singurul de presiune..care de fapt e tot de retur) de la DS are 60 atm daca e uzat sistemul..de vreo 3 ori mai mult ca o macara! Problema nu ar fi de presiune..ci de tipul uleiului. care are proprietati specifice... Este logic ca astazi sa nu mai existe DS-uri in stare f buna in romania din pricina faptului ca inainte de 90 nu exist ulei hidraulic specific in romania..(unii mai foloseau ulei rosu pt trenu de rulare a avioanelor..dar nu e chiar ok). Din cate stiu...mai erau cateva in bucuresti care inca circulau dar in stare jalnica(era unul alb care fusese taxi...unul rosu pe care il lovise de curand...dar mi se pare ca erau ID si nu DS..asta nu mai stiu...)

@automobilia - Probabil ca in Romania se faceau piese de cauciuc folsite la alte componente ale masinii, dar de hidraulica in niciun caz nu s-au fabricat si nici nu se fabrica in romania! Cum am mai zis..furtunele se inlocuiesc cu unele testate in prealabil..la o-ring-uri e mai dificila situatia.. Iarasi la conducte mai e problema pt ca exista bercluiala specifica...

Si eu zic ca masina se poate face cu multa daruire..Gasesti greu piese dar gasesti... Ma uitam pe net si am vazut ca poti gasi chiar si sfere de DS(sunt diferite de cele de pe alte modele de citroen)..asta daca vrei sa fie 100% originale(daca nu..poti folosi modelul comfort de sfere de la CX..iar in ultima instanta cele normale de BX..)

(...)

@ricky_siram - nu stiu daca tu stii..dar in Ungaria este un tip  de origine romana specializat in reconditioanre de Citroen. E specialist in DS, Traction Avant, 2CV, CX. Eu nu am vb cu el, dar ii pot gasi datele de contact.  A venit si in Romania cu un DS impecabil...sau cel putin intentiona sa vina din cate stiam eu..

Si pt Romania iti pot recomanda vreo 4-5 mecanici renumiti..dar cam atata din nefericire  e o arie f restransa..(vreo doi in bucuresti...cate unul in ploiesti...galati..cluj...si cam atata..ei se pricep la tot ce inseamna PSA indiferent de model si de anu de fabricatie)

Ideal ar fi sa te implici cat mai mult in reconditionarea masinii, iar acolo unde intampini probleme sa apelezi la specialisti.

(...)
uite aici DS-ul restaurat de romanul din Ungaria

581/387px 39.4KB

(...)
cumva acesta e DS-ul amicului roman din Roma care te va ajuta cu piese?


(...)
Probabil e o minunatie sa mergi cu un DS. Se spune ca suspensia e comparabila cu a unui C5.  (ma refer la comfort si nu la dotarile suspensiei evident)



ricky_siram

cel care are sursa de piese nu este roman este italian si nu are ds el vinde piese la targuri de masini .Am vorbit cu el la Reggio Emilia am fos acolo cu un prieten care vindea piese de abarth .
Sa spun drept de la ds nu cunosc aproape nimic, am condus de cateva ori si atat


pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la