Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
elenn din Bucuresti
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 55 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / incalzitul in habitaclu iarna... Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Mi se pare un subiect important. De obicei, masinile din perioada respectiva nu aveau randamentul celor de azi in privinta incalzirii din interior.
Vreau sa stiu daca se poate face ceva pentru a imbunatati incalzirea, mai ales ca, tinand seama de pozitionarea motorului in spate, ar trebui sa fie un avantaj fata de baietii care-si pun cartoane in fata radiatorului fata.
Sigur, multa lume va spune ca e nevoie ca motorul sa fie bine reglat, termostatul sa deschida la o anumita temperatura, pompa de apa (presetupa + rulment) sa mearga cum trebuie, uleiul sa fie cu specificatii pentru sezonul rece, bla bla...
Astept opinii mai ales ca am vazut pe Ebay (din pacate nu m-au tinut curelele sa cumpar) licitatii in care se vindeau seturi de capace din plastic/cauciuc pentru toate grilele de aerisire ale compartimentului motor.
Am inteles din descrierea facuta pe Ebay ca imbunatateau in mod radical incalzirea din interior.
Ce perere aveti despre problema incalzirii pe timp de iarna?
Solutii, inovatii etc


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
E jale iarna cu incalzirea.....

pus acum 18 ani
   
mac
Vizitator



La mine baga caldura la greu dar functioneaza toate clapetele din bord.
Conditia e sa fie bun radiatorul de sub bord   si termostatul.


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Foarte corect ce spune mac. Eu pot sa stau in camasa iarna in masina. (asta cu toate ca bate putin vintul pe la usi). Trebuie sa aveti termostat functional (deschide la 80 grade Celsius), furtunele care duc la radiatorul de incalzire sa nu fie infundate, valva de admisie sa functioneze, radiatorul de incalzire trebuie sa nu fie infundat, admisia de aer rece sa se deschida corect. A si sa mearga si ventilatorul, ca sa dezaburiti rapid parbrizul dimineata.  Cel putin pe locurile din fata nu veti avea probleme deloc.
Grigore, capacele alea de plastic care se monteaza pe gurile de aerisire nu sunt pentru incalzire. Sunt ca sa nu ninga in compartimentul motor. Daca sunt cele care se vindeau original pe vremuri ele au un sistem de deschidere, ca niste jaluzele. In timpul mersului trebuie deschise. Motorul de Fiat e facut sa mearga cel mai bine intre 80-95 grade celsius, (temperatura apei in chiuloasa).  Daca mergi cu capacele inchise si ai scut sub motor e vai de mama lui, ajunge rapid la 100 grade apa.
Azi iarna indicatorul de apa statea linistit la 80-90 grade. Singura problema nu e incalzirea, este dezaburirea geamului din spate (luneta). Aerul cald nu prea ajunge acolo, si geamul nu se dezabureste decit cind toata masina e bine incalzita. La drum lung nu aveam probleme, in oras era mai complicat. Oricum, la maxim 10 minute dupa pornirea motorului,  pe locurile din fata era cald si bine. Ca sa fac o comparatie, in Tico conduceam cu haina de pene de pinguin si manusi, in Fiat in camasa.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
suna teribil de bine ceea ce spui!

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Mi-e un pic jena: unde este valva de admisie?

Modificat de grigore (acum 18 ani)


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
poate erau si pentru a nu ninge in interior insa in descrierea articlolului nu se pomenea nimic de zapada, doar de faptul ca sunt ideale pentru timpul foarte rece.
Legat de luneta, se pare ca daca te duci cu una la Gerom Buzau, iti pot lipi instalatie de dezaburire pe ea. Nu stiu cat costa treaba dar ar fi extraordinar sa se poata face dpdv tehnic


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
fratilor , eu nu am nici un fel de capace de plastic pe la aerisiri , dar toata instalatia functioneaza perfect , ventilator ,termostat ,robinet ,samd, antigel bun in concentratie de 80% . Am pornit masina la -20 grade asta iarna si in maxim 10 min geamul din fata era uscat si  referitor la aburit geamuri eu nu am patit asa ceva , poate citeva minute cind am pornit masina

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Ardelenii sunt altfel decat ragatenii, asta e clar... 
Inseamna ca nu am de ce sa-mi fac probleme, daca totul este curatat si in stare buna de functionare. D-abia astept sa vad cum o sa fie iarna asta. Deocamdata sunt in stadiul de a o vopsi...


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
a propos Ovidiu, cum iti porneste pe frig (sub -10 grade)?

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
spre surprinderea mea la fel ca si vara , putin greu  , dar inca nu am aflat de ce daca sta masina mai mult de o zi porneste greu , adica nu la prima cheie

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Banuiesc ca din cauza uleiului care se scurge de pe pistoane...insa e putin probabil asta (ma bazez pe ce am citit in revista Autorurismul din anii 60-70 la capitolul sfaturi pt conservare masinilor). E de ajuns sa pornesti un motor la 2-3 saptamani ca sa-l pastrezi in conditii de functionare normale. O fi vorba de benzina care se scurge din carburator...Eu nu sunt de meserie, insa altceva nu cred ca ar putea fi, asta in ipoteza ca motorul mai are compresie si de asemenea aprinderea este OK.

Modificat de grigore (acum 18 ani)


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Legat de imbunatatirea randamentului instalatiei de incalzire din interior. Am un amic care este inginer turbinist si m-a sfatuit sa fac urmatorul lucru: sa scot conductele metalice vechi si sa le inlocuiesc dupa modelul acestora cu conducte de cupru pentru instalatii sanitare pe care ulterior sa le imbrac cu acel burete special care se pune pe tevi ca sa nu faca condens. El mi-a spus ca sigur randamentul incalzirii va fi altul, de rugina nu poate fi vorba iar timpul pana cand radiatorul interior va da caldura pe timp de iarna se va micsora.
Ce parere aveti de idee? Mie imi surade, mai ales ca scapi de teama de a te trezi cu apa pe la picioare (850-ul meu este din 67, maine-poimaine face 40 anisori) din cauza conductelor ruginite. Sigur, veti spune ca daca s-a folosit mereu antigel, acesta a impiedicat procesul de corodare dar...in 38 ani se pot intampla atatea.
Astept opinii!!!


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
La mine una din tevi este sparta asa ca ciuciuka incalzire.
Conductele de cupru sint dificile pt ca nu suporta sa fie indoite.Se deformeaza imediat.
Iar ca sa montezi coturi trebuie s-o faci la fata locului ca altfel nu intra.Si nu ai cum sa pui flacara pt ca arzi ce e pe acolo.
Vorbeste cu prietenul tau poate stie sa indoaie altfel conductele.
La pexal cel putin se baga in fel de arc pe interior si se indoaie la mina fara sa se deformeze.


pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Grigore: Eu zic sa pornesti odata instalatia de incalzire sa vezi cum merge. Pe urma vezi daca trebuie facut ceva la masina ta. Nu repara daca nu ai de ce. Valva de admisie e robinetul care da drumul la apa in radiatorul de incalzire. maneta rosie din dreapta "consolei de bord". In stinga ai maneta albastra care controleaza clapeta de aer. Intr-adevar se pot pune tevi de incalzire din cupru. Sa mai facut desi e complicat. Burete nu poti sa pui pe tevi, ca n-ai cum. (nu poti baga teava cu buretele pe ea in tunel, nu e loc.) Oricum timpul de raspuns al radiatorului e acelasi, adica dupa ce deschide termostatul. Pina atunci ciuciu apa calda in sistem. Daca nu ma crezi pune ingineru sa calculeze pierderea de B.T.U la o teava din otel de 2m, cu agentul de incalzire la 80 grade celsius. sa vedem daca iti poate demonstra el ca timpul de raspuns al radiatorului este modificat fata de teava de cupru izolata. Oricum tu nu poti pune izolatie, asa ca pierderea de caldura o sa fie mai mare, deoarece cuprul e un mai bun conductor de caldura decit otelul. Nu iti mai bate capul cu rahaturile astea. Daca teava de otel e corodata foarte rau sau sparta, poti sa te gindesti sa pui tevi de cupru. Si se monteaza de cupru doar pentru ca se gasesc rapid la dimensiunea corecta si sunt usor de manuit. Am vazut 850 cu furtune dintr-un cap in altul in loc de tevi. Daca chiar vrei sa le schimbi baga teava de pexal, e cel mai comod, si radiaza cea mai putina caldura. Si masina mea e tot din 67, asa ca totul depinde de cum a fost exploatata. Fa proba si pe urma discutam. Daca masina baga aer cald pe duze de nu poti tine mina deasupra (motorul cald si in mers), no o sa ai nici o problema la iarna. Si de pornit o sa porneasca, daca e bine reglata si tragi socul.
Ovidiupay: problema cu pornirea o am si eu. Inclin sa cred ca e din cauza pompei de benzina. Am furtune de bezina transparente si pot sa vad bule de aer cum se plimba pe furtun dupa ce opresc motorul. Asta desi cuiul pontou inchide bine si furtunul de benzina ar trebui sa ramina presurizat dupa oprirea motorului. Mai investighez problema, daca gasesc solutia o comunic. Nu ti se pare ca 80% antigel e cam mult? Antigelul pur ingheata la -12 grade. 80% antigel ar trebui sa ingete pe la -20 daca nu chiar mai devreme. In carte scrie 50/50 si pe antigeluri scrie la fel. 50/50 ingehata pe undeva sub -35 grade, depinde cit de bun e antigelul.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
In WE am "purces" la inceperea actiunii de schimbare a conductelor de incalzire. Le-am schimbat cu cele de cupru. Problema indoirii celor de cupru dupa modelul celor vechi nu a fost o problema, intrucat inainte le-am decalit cu aparatul de autogen (operatie pe care a facut-o un tinichigiu in varsta). Inainte de a le pune pe masina le-am imbracat cu buretele special de care v-am vorbit. Totul s-a rezolvat in cateva ore. Dupa ce o sa pun motorul pe caroserie, o sa fac proba la instalatia de incalzire.

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
A propos de "valva de admisie" a lui Rumpi... 
Din cauza garniturii din interior care nu-si mai facea treaba precum si pentru ca pierdeam lichid din cauza ei, am inlocuit-o cu un mic robinet italienesc cu bila de teflon, folosit la instalatii sanitare. Merge uns!!!
Am pierdut din originalitatea masinii dar am castigat la capitolul fiabilitate.


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
grigore, cum ai bagat tu izolatia aia de tevi? ca eu stiam ca nu este loc de ea in tunel? Si sper ca ai pus tevi de acelasi diametru ca si inainte. Nu esti singurul cu robinet cu bila, si la mine e ditai robinetul cu miner rosu.

_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
La mine manerul este mai mic. Nu e tip maneta. In privinta tevilor de Cu, da, am pus de aceeasi dimensiune (15 mm). Am desfacut cu dalta si ciocanul tabla (in locurile unde avea sudurile in puncte facute in fabrica) care este dupa postamentul schimbatorului de viteze, am dat-o peste cap si d-abia dupa aceea am reusit sa le pun la loc. A trebuit sa fac niste bratari auxiliare de tabla pentru a fixa cum trebuie noile conducte. Nu a fost nici o problema din cauza grosimii acestora datorata buretelui. Cred ca cel mai bine ar fi sa fac niste poze digitale (macar pentru faptul ca m-am zgariat pe maini...)
Am uitat sa-ti spun ca am bercuit capetele conductelor pentru a intra fest furtunele de cauciuc care fac legatura cu caloriferul (la un capat) si cu radiatorul de la motor (la celalalt capat).

Modificat de grigore (acum 18 ani)


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Fa poze coane.
Si zi-mi un pret pt masca aia sa nu te tot intreb ca deja m-am plictisit.
Pe bune


pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Cat oferi matale? Nu este noua dar arata bine, nu este matuita de soare sau ingalbenita, asa cum am vazut la multe surate de-ale ei de pe multe 850-uri...

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Zi-mi un pret pt ca nu stiu cit sa-ti dau.
Serios.


pus acum 18 ani
   
Fiat Master
Membru avansat

Din: Popesti-Leordeni
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 182
sunteti de coma bah tata bah - intre 25% si 50% din pretul ei nou, daca e beton sau intre 20% si 30% daca e mediocra, va ajuta aceste criterii?

_______________________________________
VW 1200 - 1981 - 1200cm - ORIGINAL
All rear engine cars rule!

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Una noua este cam 25 euro, pret mediu, de pe Ebay. Sigur ca sunt si anomalii de genul 40 euro, dar nu pe Ebay.it (Italia). Eu spun ca cel mai bine este sa o vezi si discutam. Eu n-am de gand sa ma imbogatesc de pe urma ei...
Ce spui, parca citez din clasicul Radu Georgescu...cel mai bun negociator de preturi pentru fiare, harburi si ruginituri

Modificat de grigore (acum 18 ani)


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
LOooool
Da, e tare Radu.
Cum facem sa ne intilnim?


pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
eu ti-am dat acum ceva timp adresa mea de e-mail...

da-mi un mail si-ti dau telefonul meu


_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
Fiat Master
Membru avansat

Din: Popesti-Leordeni
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 182
btw, ultima achizitie in materie de fiare: doua usi, o capota fata si una spate de vw an 1962 - 50 ron, eeeeee?

_______________________________________
VW 1200 - 1981 - 1200cm - ORIGINAL
All rear engine cars rule!

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
eu nu m-am uitat bine la tine dar cumva ai scufie pe virful capului si te duci la sinagoga de ai renumele asta ?
50 ron ...misto....cred ca nici nu si-o fi dat ala seama cit l-ai pacalit )))))


pus acum 18 ani
   
Fiat Master
Membru avansat

Din: Popesti-Leordeni
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 182

69SGT a scris:

eu nu m-am uitat bine la tine dar cumva ai scufie pe virful capului si te duci la sinagoga de ai renumele asta ?
50 ron ...misto....cred ca nici nu si-o fi dat ala seama cit l-ai pacalit )))))


ba, parca au cam inceput sa imi creasca perciunii dar nu-i nimic, face bine la negotz...


_______________________________________
VW 1200 - 1981 - 1200cm - ORIGINAL
All rear engine cars rule!

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Citeodata face bine dar de cele mai multe ori nu......
Lasa ca te vad si pe tine cum te clamezi cu investitiile in masina cind o aparea Radu cel mic...looooool


pus acum 18 ani
   
Fiat Master
Membru avansat

Din: Popesti-Leordeni
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 182
sunt sanse mari sa fie o "ea" - cel putin asa zice eco...

_______________________________________
VW 1200 - 1981 - 1200cm - ORIGINAL
All rear engine cars rule!

pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Loooooooooool
Nasol de tine.
Nu ai cu cine sa schimbi uleiul la masina peste 5-6 ani.
Oricum, bucuria lui fi-miu ca numai de gagici aud ca se nasc in ultima vreme asa ca o sa aiba unde sa-si rodeze cardanul


pus acum 18 ani
   
69SGT
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 672
Totul se leaga de masina.
Tu esti cu broasca aia puturoasa care nu stie sa alerge si in consecinta ai fata.
Eu cu fiaturile astea fisnetze care alearga si se strecoara (prin gauri) si am baiat.E drept ca la fel ca si la fiaturi, am muncit mult ca sa iasa ceva.


pus acum 18 ani
   
Doctoru
Membru de baza

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 142
Legat de eficienta incalzirii in habitaclu la 850, chiar daca apa circula foarte bine pe cele doua conducte - de la termostat la calorifer si inapoi la bazinul inferior al radiatorului - si in calorifer, ff importanta este aerisirea caloriferului. In spatele robinetului de caldura (actionat de maneta rosie din dreapta) undeva mai sus, pe calorifer este un surub de aerisire. Masina trebuie asezata in panta (pe o rampa sau pe o strada foarte inclinata, cu fata in jos, se desface surubul respectiv si se porneste motorul. Cind termostatul atinge temperatura de deschidere, apa incepe sa circle prin circuitul de incalzire din interior si incepe sa iasa apa pe la surub. Se tureaza motorul pentru ca tot aerul sa iasa prin acea gaura, dpa care se insurubeaza la loc. daca toata instalatia de apa (pompa, termostatul in special, circuitul de recirclare de pe chiulasa si caloriferul functioneaza corect, garantat o sa aveti caldura ca vara si la minus 20 de grade!

pus acum 18 ani
   
grigore
Membru de baza

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 107
Esti 'doctor" 1000 %. Asa este scris si in manualul de intretinere. Ai perfecta dreptate. Eu d-abia am vopsit Fiat-ul meu (bleu, culoarea originala). Cu ajutorul lui Dumnezeu ies cu ea din barlog prin mai. Acum o sa dau motorul la facut, dupa care va trebui sa o echipez cu rabdare (in momentul de fata are pe ea doar rotile, caseta de directie si axul volanului)

_______________________________________
Fiat 850 berlina, 1969

pus acum 18 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la