Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Naturesk la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 47 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / Incarcarea cu aliaj de cositor Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 538
In ideea dorintei celor mai multi din cei inscrisi pe acest forum, de a restaura sau intretine "batranele doamne", in conditii cat mai bune am gasit si tradus un material prin care se prezinta modul de incarcare a suprafetelor metalice (elementelor exterioare de caroserie) cu aliaj de cositor (sau plumb cum scrie autorul materialului). Considerand ca expunerea prezinta interes, cer scuze pentru eventualele greseli de traducere ca si pentru interpretarile acestuia realizate intr-o maniera poate mai greoaie, desi eu am cautat sa realizez un material coerent si explicit. Propun ca daca si alti colegi dispun de materiale cu caracter tehnic similar acestuia de fata sa sa le faca cunoscute. Spor la treaba.

pus acum 15 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 538
„Arta” încărcării cu plumb

Cositorirea este o metodă veche, tradiţională de finisare a caroseriilor autovehiculelor, asta în condiţiile în care chitul reprezintă de fapt o noutate (aprox . 40 ani). Din păcate arta încărcatului cu plumb a dispărut, pe fondul general de grabă şi uşurinţă în realizare, fără necesitatea stăpânirii de cunoştiinţe aprofundate. Sunt de asemenea temeri ca, pe fondul utilizării continue a procedeului de încărcare cu plumb, să nu apară intoxicaţii ale celui care lucrează. Cu toate acestea de vreme ce noi vom lucra doar câteva ore la încărcare cu cositor, în raport cu cei care fac asta în mod regulat, într-o carieră de 30 ani, consider că suntem totuşi în siguranţă .

AVANTAJELE ÎNCĂRCĂRII CU PLUMB (IP).

Încărcarea este impermeabilă, în timp ce chituirea nu este. Astfel dacă lucrezi la o maşină pentru o perioadă îndelungată de timp, este preferabil să iei în considerare încărcarea cu plumb celei cu chit. Dacă ai făcut o chituire care nu a fost urmată de vopsirea respectivei suprafeţe, aceasta va absorbi treptat umezeala. Acoperirea zonei chituite cu grund nu este suficientă. Am discutat cu o mulţime de vopsitori care mi-au confirmat că grundul nu este impermeabil. În aceste condiţii, după ce vei aplica stratul de vopsea vei avea probleme cu umezeala conţinută în stratul de chit .
IP va „lega” mici găuri în materialul metalic. Prin „mici” înţeleg chiar mici, nu găuri în care-ţi poţi băga degetele.
Un exemplu este în cazul portierei de mai sus. Reparaţia prin „plumbuire” din partea dreaptă arată că mai este necesar să se adaoge plumb, deoarece sunt încă acolo câteva denivelări care au încă nevoie de umplere. Gaura din partea stânga jos poate fi partea dorsalaăţată, iar dacă restul materialului înconjurător este sănătos, poate fi umplută cu plumb .

MATERIALE

„Plumbul” utilizat în IP este un amestec de plumb şi cositor. Proporţia necesară pentru repararea componentelor de autovehicule este de 70 % plumb şi 30 % cositor. Acest gen de amestec are un punct de topire de aprox. 260 grd. C. Amintiţi-vă de aceste proporţii, altfel aţi fi tentaţi să folosiţi alte tipuri de aliaj de lipit, cum ar fi aliajele utilizate de instalatori, care pot avea proporţii diferite. Tipului de aliaj de care aveţi nevoie i se face frecvent reclamă în magazinele cu profil auto – moto.

Eu recomand Frost Auto Restoration, care are un kit (complet) de pornire excelent. Poate fi găsit pe : -. co. uk. Puteţi de asemenea găsi aliaj de încărcare sau kit de aliaj de încărcare de la www. eastwoodco. Com

Eu am folosit aliaj de lipit de genul celui utilizat de instalatori şi se pare că totul este în regulă, cu toate că punctul de topire a aliajului este diferit, dar ca regulă este bine să lipiţi cu un aliaj corect dozat..

CANTITATEA

Asiguraţi-vă că sunteţi aprovizionaţi cu suficient aliaj, deoarece :
a)    Veţi utiliza mai mult decât vă aşteptaţi, chiar şi atunci când stăpâniţi tehnica ;
b)    Veţi „pune ” mai mult pe podeaua garajului, până veţi căpăta îndemânare .

SCULE NECESARE

Pentru încărcarea cu plumb aveţi nevoie de următoarele :
1)    Bara de aliaj, aşa după cum a fost descrisă anterior ;
2)    O padelă dreaptă sau profilată din lemn, pentru aplicarea aliajului ;
3)    O sursă de căldură, cum ar fi lampa de lipit a instalatorilor ;
4)    Pastă decapantă.
Aceste elemente vor fi descrise pe parcursul prezentării .

PROCESUL TEHNOLOGIC

Procesul tehnologic de IP constă în cinci etape, după cum urmează :
1)    partea dorsalaăţarea ;
2)    Cositorirea ;
3)    Aplicarea ;
4)    Fasonarea şi finisarea ;
5)    partea dorsalaăţarea / îndepărtarea pastei decapante .

1) partea dorsalaăţarea

Prima activitate este de marcare (delimitare) a zonei ce trebuie încărcate. Această activitate va determina volumul total al manoperei şi mărimea zonei reparate. Îndepărtaţi toată vopseaua şi grundul de pe suprafaţa ce va fi reparată şi în plus o zonă mică de jur împrejurul acesteia, pentru ca aliajul de lipit să facă priză cu metalul de bază. Folosiţi o perie de sârmă sau o raşchetă şi dacă este necesar folosiţi o lampă de lipit ca să ardeţi stratul de vopsea. Nu utilizaţi în mod excesiv temperatura ridicată pentru că veţi produce deformarea panoului. Dacă adâncitura este în centrul panoului, utilizaţi un procedeu de reparare care să asigure contracţia metalului pentru îndepărtarea acesteia, pentru că temperatura ridicată aplicată la centrul panoului va cauza amplificarea adânciturii !
La final, partea dorsalaăţarea zonei cu o hârtie de şmirghel cu granulaţie mare, va permite obţinerea unei suprafeţe curate, strălucitoare şi fără resturi de rugină .

         2) Cositorirea

Urmează procesul de cositorire. Aceasta este cheia lucrului cu aliajul de „încărcare”, ca o regulă generală cu cât este mai bine efectuată etapa de cositorire cu atât sunt mai bune rezultatele finale ale activităţii. Atrag din nou atenţia asupra utilizării unei paste decapante adecvate acestei activităţi, nu a uneia „împrumutate” de la una de alt gen. Pasta decapantă conţine substanţe chimice care vor partea dorsalaăţa suprafaţa ce urmează a fi cositorită. Încălziţi puţin suprafaţa ce urmează a fi cositorită, apoi aplicaţi pasta decapantă cu o pensulă de mici dimensiuni.

Dacă temperatura nu este suficient de ridicată pasta va forma mici sfere şi va adera la panou. Prea multă căldură va determina strălucirea puternică a pastei, urmate de uscarea acesteia.

Operaţiunea se încheie cu aplicarea unui strat de pastă mată, PESTE ÎNTREAGA zonă necesar a fi recondiţionată. Dacă ştergeţi zona cât timp aceasta este caldă, ea trebuie să rămână de culoare argintiu strălucitor. IMPORTANT : Sunt înştiinţat că pasta trebuie să - şi schimbe culoarea în aproape negru înainte de a fi ştearsă.

După ce zona ce urmează a fi încărcată, plus încă câţiva centimetri din zona înconjurătoare, au fost cositoriţi (grunduiţi), sunteţi gata să aplicaţi căldură şi aliaj de lipit.

În cazul în care doriţi să încărcaţi o zonă ce a mai fost supusă anterior aceluiaşi tip de proces, trebuie să refaceţi operaţiunea de cositorire, excepţie făcând cazul în care sunteţi sigur că utilizaţi exact acelaşi tip de material de încărcare („umplere”) şi pastă decapantă. De exemplu dacă doriţi să „îmbunătăţiţi” lucrarea precedentă, executată de către altcineva, va trebui ca întotdeauna să re – cositoriţi. Dacă aţi făcut reparaţia cu o oră înainte şi acum doriţi să mai adăugaţi ceva, acest lucru se va putea realiza doar prin adăugarea de aliaj de încărcare. Regula este că dacă nu sunteţi sigur  de activităţile anterioare – RECOSITORIŢI !

3) Aplicarea

Folosind lampa de lipit a instalatorilor, încălziţi uşor suprafaţa. Este necesară o bună repartiţie a căldurii, acesta fiind motivul pentru care aparatul de sudură oxiacetilenică nu este corespunzător, deoarece acesta realizează o temperatură foarte ridicată în mod local. Încălziţi metalul până ce este suficient de cald pentru ca să topească bara de aliaj care este lipită de acesta. Aici intervine priceperea în cunoaşterea temperaturii la care să încălziţi metalul.

Când bara de aliaj este suficient de încălzită răsuciţi-o pe suprafaţa metalului, astfel încât o mică bucată din aceasta să se desprindă. Dacă stăpâniţi tehnica prezentată, veţi avea o mică bucată de aliaj lipită de metalul de bază. Repetaţi procesul tehnologic prezentat până ce veţi avea mai multe bucăţi de aliaj lipite de suprafaţa cositorită. Dacă nu sunteţi sigur de rezultatul final (că masa de aliaj de lipit depusă pe suprafaţa cositorită este suficientă pentru a umple zona denivelată, adăugaţi mai mult material.

Acum, folosind padela de lemn sau o bucată de catifea de bumbac (cu care nivelează plumbul topit instalatorii, la repararea ţevile instalaţiilor sanitare) încălziţi cu grijă bucăţile de aliaj lipite pe suprafaţa cositorită, până ce acestea încep să se topească şi capătă un aspect strălucitor. Când aţi ajuns la temperatura corectă nivelaţi, cu ajutorul padelei de lemn, bucăţelele de aliaj topite (padela trebuie să fie în prealabil înmuiată în ulei proaspăt sau seu – grăsime, pentru a împiedica lipirea acesteia de aliajul de încărcare) pe suprafaţa cositorită.

Repetaţi procesul până ce suprafaţa cositorită este încărcată cu aliaj. Veţi descoperi că este foarte dificil să topiţi împreună două bucăţele de aliaj alăturate şi de asemenea este dificil să completaţi cu material de umplere (aliaj) peste o zonă unde aţi efectuat deja operaţia. Nu vă gândiţi că veţi „prinde tehnica ” în cinci minute, pentru că vă înşelaţi.

4) Fasonarea şi finisarea

Odată ce materialul de umplere este aplicat şi răcit, îndepărtaţi excesul cu ajutorul unei pile sau a unei raşchete, dar acest lucru trebuie realizat după ce v-aţi protejat căile respiratorii cu o mască anti – praf, deoarece aliajul de umplere constituie o ameninţare serioasă la adresa sănătăţii. Nu utilizaţi niciodată o maşină de şlefuit (cu disc sau cu bandă de şmirghel) sau un polizor (unghiular, cu disc abraziv), deoarece  acest proces este prea sever (aspru) şi veţi constata că materialul de umplere se va desprinde în mici particule.

Un alt motiv pentru ca să nu utilizaţi scule „puternice” este pentru că veţi ridica temperatura masei de aliaj de încărcare. Aceasta poate cauza o situaţie cunoscută drept „scufundare”, astfel încât materialul de
încărcare, topindu-se, părăseşte zona cositorită. Această problemă poate fi rezolvată prin reumplerea cu aliaj de încărcare (amintiţi-vă să cositoriţi zona înconjurătoare, dacă acest lucru este necesar), sau cu chit .

        5) partea dorsalaăţarea / îndepărtarea pastei decapante

IMPORTANT : ESTE OBLIGATORIU să spălaţi întotdeauna zona încărcată cu aliaj, cu apă curată, pentru a îndepărta orice urme de acid rămase pe suprafaţa zonei recondiţionate. Dacă nu realizaţi operaţiunea de partea dorsalaăţare menţionată resturile „acide” pot distruge suprafaţa vopselei aplicate pe zona recondiţionată.

PROBLEME

1)    O problemă cu care m-am confruntat permanent a fost faptul că aplicam prea puţin aliaj de încărcare. Ca o regulă generală este preferabil să aplicaţi mai mult aliaj decât mai puţin.
2)    Menţineţi aliajul la temperatura corectă. Dacă acesta este prea cald el se va topi complet şi va scurge. În cazul în care este prea rece nu veţi putea să-l întindeţi pe suprafaţa cositorită. Începătorii în această tehnică vor trebui să înceapă cu exerciţii de lucru pe suprafeţe orizontale, deoarece dacă vor opera pe suprafeţe verticale vor sfârşi prin a depune tot aliajul de încărcare pe podea. Încărcarea este o tehnică foarte utilă, dar necesită multă practică pentru a o face corect.
3)    Veţi descoperi că este posibil să trebuie umplute micile denivelări rezultate în procesul de încărcare, cu chit poliesteric, astfel încât nu vă descurajaţi. Nu oricine poate stăpâni dibăcia necesară. Data următoare folosiţi puţin mai mult aliaj de umplere.

PROTECŢIE

Asiguraţi-vă că va-ţi spălat pe mâini în mod amănunţit după ce aţi terminat operaţiunea de încărcare cu aliaj de plumb. NU BEŢI SAU MÂNCAŢI în timp ce lucraţi cu aliajul.

Dacă aveţi dubii referitoare la abilitatea dumneavoastră în folosirea aliajului, nu o faceţi. În condiţiile folosirii corecte a chitul poliesteric acesta este mult mai uşor de utilizat şi permite asigurarea unui finisaj în condiţii ridicate de calitate. Secretul constă în depunerea de efort (perseverenţă.

RECUPERAREA  ALIAJULUI  DE  ÎNCĂRCARE

Vă mai aduceţi aminte de aliajul căzut pe podea ? Vestea bună este că acesta nu este pierdut. Colectaţi-l pe tot de pe jos, păstrându-l cât mai curat posibil – fără praf de pe podeaua garajului – şi puneţi-l într-o formă de „V” (un cornier). Blocaţi unul din capetele acestei forme şi plasaţi-o pe un plan înclinat, astfel încât aliajul topit să se scurgă către capătul blocat. Apoi topiţi bucăţelele cu ajutorul unui arzător, activitate în urma căreia rezultă o nouă bară de aliaj. Această bară se poate refolosi în procesul de încărcare . Cred totuşi că există o limită în procesul de retopire  a bucăţilor de aliaj.

„PLOMBAREA” UNOR  GĂURI  MICI  DIN   PORTIERĂ

Dacă aveţi o portieră în care sunt găuri de mici dimensiuni, cum ar fi cele de prindere a unei oglinzi, acestea poate fi reparate uşor cu ajutorul tehnicii de încărcare cu aliaj. partea dorsalaăţaţi zona bine de tot, cu ajutorul şmirghelului cu granulaţie mare (grosier). Teşiţi (zencuiţi) găurile, sau folosiţi o altă tehnică pentru a crea o mică adâncitură care să aibă gaura în centrul ei.

Acum, după ce gaura este „înecată” („îngropată”), cositoriţi zona aşa după cum este descris mai sus. Topiţi un fragment de aliaj, destul cât să umple gaura (amintiţi-vă că mai bine mai mult decât mai puţin). Pentru ca materialul topit să nu se scurgă prin gaură veţi avea nevoie de un „suport” care să nu se topească, pe partea cealaltă a tablei suport (portierei). Puteţi utiliza pentru aceasta o bandă de aluminiu sau oţel inoxidabil. De asemenea o bucată de lemn poate fi utilizată pentru blocarea găurii. Reamintiţi-vă să o îndepărtaţi elementul folosit pentru blocarea găurii, după răcirea aliajului de încărcare.

În final dacă pasta de lipit s-a uscat în cutia de depozitare folosiţi apa drept solvent. Nu adăugaţi prea multă apă. Doar atât cât să readuceţi pasta la starea ei normală de vâscozitate.

Este un excelent material de prezentare video (descărcare gratuită la adresa


pus acum 15 ani
   
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
Excelent materialul. Multumesc !!

pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
nimic nou sub soare;asa mi-am reparat eu micile gauri din caroserie;iar daca cineva este interesat i-l pot ajuta cu sfaturi,si materiale. mai ales ca aliajul de lipit si pasta decapanta eu le produc.inca ceva, din experienta va spun ca aliajul de lipit cu 70%plumb si 30% staniu este de slaba calitate( industrial se pune problema pretulu, insa ocazional , cum procedam toti cei de pe aici, nu pretul este problema),recomand un aliaj cu cel putin 50% staniu. inca ceva neutralizarea decapantului( pasta decapanta) se face cu o baza( concentratie minim 10%), si abia dupa neutralizare se procedeaza la spalarea cu apa.mai este aspectul indepartarii materialului in surplus, se face manual, datorita faptului ca aliajul este moale, si nu se poate prelucra mecanic( se incarca cu aliaj hartia sau discul abraziv).Si F.F. IMPORTANT:ALIAJUL ESTE TOXIC DOAR DACA SE FACE IN INCAPERI NEAERISITE, SI DACA SE ATINGE PUNCTUL DE EVAPORARE.pana acum cred ca am produs si comercializat peste 20 T de aliaj.

pus acum 15 ani
   
george-bogdan
Top poster

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1731
f frumos materialul am citit si urmarit toate filmuletele . intr-adeavr nimic nou sub soare DAR eu unul nu am incercat niciodata , am auzit de la multi ca asa e recomandat pentru masinile vechi dar detalii exacte pentru materiale si tehnologie nu stiu .

Craciun1968 sunt f interesat de procedeu si de materiale , mi-ar placea sa imi dai un sfat despre materiale ( ce imi trebuie si unde gasesc de cumparat si aprox la ce preturi ) si de tehnologie .

Multumesc 


pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
te pot suna sa-ti povestesc cate ceva despre....spune un nr de tel                     
george-bogdan a scris:

f frumos materialul am citit si urmarit toate filmuletele . intr-adeavr nimic nou sub soare DAR eu unul nu am incercat niciodata , am auzit de la multi ca asa e recomandat pentru masinile vechi dar detalii exacte pentru materiale si tehnologie nu stiu .

Craciun1968 sunt f interesat de procedeu si de materiale , mi-ar placea sa imi dai un sfat despre materiale ( ce imi trebuie si unde gasesc de cumparat si aprox la ce preturi ) si de tehnologie .

Multumesc 


pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
pasta decapanta ,dar cel mai bine (apa tare stinsa) si pt virful coicanului de lipit (tipirig); nu recomand pasta decapanta datorita faptului ca are compusi organici, care prin topire la temp peste 150-180 gr.C, se transforma in zgura, si nu se uniformizeaza lipitura ( apar pori micrometrici).Asadar se decapeaza tabla masinii cu apa tare stinsa, ce se aplica cu o pensula, ;virful ciocanului de lipit incalzit  se introduce pt a se decapa in pulbere de tipirig,odata ce am decapat cele 2 , se apropie de ciocan bara de aliaj de lipit pana ce aliajul se topeste si adera la ciocanul de lipit.cu aliajul pe ciocanul de lipit se trece la aplicarea lui pe tabla masinii.Imediat ce ati apropiat ciocanul de tabla , aliajul se depune pe tabla.Se mai poate proceda la aplicarea prin picurarea pe tabla masinii a aliajului de lipit,si apoi asezarea lui pe masina cu o bucata de pasla imbibata in ulei, sau cu o spatule de lemn imbibata in ulei.dupa procedura de lipire si uniformizare a stratului se procedeaza la pilirea cu un raspel,( in niciun caz cu pila sau hartie abraziva, intrucat aliajul este moale si incarca atat pila cat si hartia abraziva),dupa prelucrarea mecanica se neutralizeaza cu o baza suprafetele astfel lipite,neutralizarea se recomanda pentru ca substantele decapante au caracter acid, si pot ataca suprafetele ,dupa neutralizare se poate spala cu apa.SUCCES TUTUROR!!!!!!!!!

pus acum 15 ani
   
mhoria
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 538
Sont convins ca "nu este nimic nou sub soare" pentru cineva care a "produs si comercializat peste 20 tone T de aliaj pana in prezent". In conditiile astea poate ca articolul postat de mine pentru cei pasionati cu adevarat ar fi trebuit scris de "craciun 1968" si asta cu mult mai devreme. Fara suparare. Oricum multumesc celor care au avut cuvinte bune pentru efortul depus si rog inca o data pe cei care au cunostiinta si despre alte metode de reparatii - restaurari etc. sa le faca cunoscute colegilor de pe forum. Spor la treaba.

pus acum 15 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291
Foarte bun material intr-adevar !! Merci mhoria,topicul si ideea cu sa scriem aici materiale cu caracter tehnic similar acestuia e f buna si mai presus de f mare folos!


pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
mhoria, efortul tau e de laudat ! bravo !

craciun1968, poate ne arati si noua niste poze cu ceea ce ai facut...


_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
DEPARTE DE MINE SA DESCONSIDER EFORTUL TAU IN CEEA CE PRIVESTE INCARCAREA CAROSERIILOR CU COSITOR IN VEDEREA REPARATIILOR LA TABLA.eu am procedat asa, doar pt ca am vrut sa folosesc tehnologia anilor 1900-1950. si atat, nu credeam ca mai este cineva inretesat ide astfel de tehnologii.inca ceva nu mi-o luati ca lauda ca am produs si comercializat 20 t cositor.am produs cu manutele mele, cositor, cam din 1994 , si inca mai produc. pana acum 2,3 ani ,cantitatile cerute de piata erau substantiale, acum daca se mai cer 100 kg/ luna e lucru mare.In sprijinul afirmatiilor ca voi impartasi din experienta mea in ceea ce presupune cositorirea, va las nr meu de tel. cine este interesat  poate suna: 0722239802,Paul Mocanu.
mhoria a scris:

Sont convins ca "nu este nimic nou sub soare" pentru cineva care a "produs si comercializat peste 20 tone T de aliaj pana in prezent". In conditiile astea poate ca articolul postat de mine pentru cei pasionati cu adevarat ar fi trebuit scris de "craciun 1968" si asta cu mult mai devreme. Fara suparare. Oricum multumesc celor care au avut cuvinte bune pentru efortul depus si rog inca o data pe cei care au cunostiinta si despre alte metode de reparatii - restaurari etc. sa le faca cunoscute colegilor de pe forum. Spor la treaba.


pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
la faza cu pozele , recunosc, nu am
de fapt eu nu am facut nici-o poza din care sa reiasa starea in care era masina mea inainte de a incepe reparatiile, este un aspect pe care l-am omis,si-mi pare tare rau de aceasta scapare.eu acum cativa ani, am intrat pe acest forum in speranta ca voi gasi ceva piese de achizitionat, nu am crezut ca voi deveni atat de pasionat de restaurarea masinutei, de fapt de masinuta in sine.se mai inseala omul.
citroends21 a scris:

mhoria, efortul tau e de laudat ! bravo !

craciun1968, poate ne arati si noua niste poze cu ceea ce ai facut...


pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
azi incep prin a va indruma in alegerea cositorului:cositorul( denumirea populara) aliaj de lipit L.P xx, esta un amestec de staniu si plumb, pentru lipiturile moi, XX este procentul de staniu din aliaj,poate pleca de la 2% si poate ajunge pana la 95%. in cazul cositoririlor pt caroserii cel mai bun este L.P. 50,sau L.P. 60.sub 50% este slab iar peste 60% nu este economic.Se mai poate proceda la incarcarea cu plumb( este cea mai ieftina solutie), insa inainte de acest pas trebuie sa cositoriti suprafata( plumbul nu se poate aplica direct pe tabla.inca un aspect pentru reparatiile mici ale caroseriilor, puteti folosi tabla cutiilor de conserva pentru peticit, cutiile de conserva din tabla de fier sint cositorite ( altfel alimentul conservat s-ar altera), cu L.P. 98.atat pt azi, daca aveti intrebari, sunati, sau mesaj aici. spor la treaba tuturor.

pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
sa nu va fie teama ca veti pierde aliajul pe podeaua atelierului cand veti proceda la cositorirea caroseriei, aliajul cazut , se poate recupera si pus intr-un ibric pe aragaz i-l topiti, si-l turnati intr-o bucata de cornier.

pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
de unde pot procura apa tare?

dupa ce ung cu apa tare suprafata care va fi cositorita si apoi cositoresc, ajunge sa spal doar cu apa pentru a neutraliza apa tare?

ce se intampla cu apa tare de sub cositor? se neutralizeaza la cald?

de asemenea, daca suprafata are porozitati (mici gaurele provocate de rugina, care sunt curatate bine de tot), se poate cositori peste aceste porozitati? am o masina care are aceasta problema si as vrea sa scap de tinichigiu.


_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
testuser
Membru de onoare

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 459
confirm pe Paul Mocanu. Il cunosc de ceva timp stiu si masina lui inainte de reconditionare si dupa, stiu cam ce poate sa faca si stiu si de cand produce cositor. chiar eu am o bara acasa de la el ...
as putea adauga ca nu vorbeste in necunostinta de cauza...

Modificat de testuser (acum 15 ani)


_______________________________________
da-o ba la remat!

pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
dupa ce pensulezi cu "apa tare" aplici aliajul de lipit( cositorul), si dupa aceea neutralizezi cu o baza 10%( se poate folosi potasa caustica, este mai moale), si apoi spalat cu apa, si uscat cu un pistol de aer cald.daca speli direct cu apa, este posibil sa nu neutralizezi bine solutia de apa tare( care are un caracter acid)cat despre porozitati, ideal ar fi sa nu mai fie rugina, cositorirea nu se face perfect peste oxizi metalici, de altfel apa tare are rolul de a curata de oxizi metalici suprafetele ce urmeaza a fi cositorite( pentru acest procedeu se poate folosi o concentratie acida de apa tare).spor la treaba.
citroends21 a scris:

de unde pot procura apa tare?

dupa ce ung cu apa tare suprafata care va fi cositorita si apoi cositoresc, ajunge sa spal doar cu apa pentru a neutraliza apa tare?

ce se intampla cu apa tare de sub cositor? se neutralizeaza la cald?

de asemenea, daca suprafata are porozitati (mici gaurele provocate de rugina, care sunt curatate bine de tot), se poate cositori peste aceste porozitati? am o masina care are aceasta problema si as vrea sa scap de tinichigiu.


pus acum 15 ani
   
craciun1968
Membru

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 59
cat despre apa tare , daca nu-ti trebuie multa, iti pot da ( nu vinde) eu. bafta.
citroends21 a scris:

de unde pot procura apa tare?

dupa ce ung cu apa tare suprafata care va fi cositorita si apoi cositoresc, ajunge sa spal doar cu apa pentru a neutraliza apa tare?

ce se intampla cu apa tare de sub cositor? se neutralizeaza la cald?

de asemenea, daca suprafata are porozitati (mici gaurele provocate de rugina, care sunt curatate bine de tot), se poate cositori peste aceste porozitati? am o masina care are aceasta problema si as vrea sa scap de tinichigiu.


pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la