Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexyindianca
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 53 ani
Fiat Forum Romania / Discutii libere / Criterii atestare. intrebari si raspunsuri. Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
testuser
Membru de onoare

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 459
Eu as vrea sa fac o intrebare, daca e cineva in RCR abilitat sa raspunda... as aprecia gestul.

nu are legatura cu critica la adresa atestarii sau cu notiunea de vehicul istoric, nu intru in polemica, nu vreau sa vad discutii aprinse aici ca nu e cazul, ci vreau sa imi gasesc raspuns la cateva din intrebarile pe care le am.

dau un exemplu fictiv:

vw broscuta an 19XX sa zicem pre 67 ca atunci s-a trecut la faruri drepte.
mecanic: stare de functionare, ITP, nr noi, piese originale , nos, aftermarket, reproduceri etc, ca la orice masina.
electric: instalatie electrica noua, conform schemei originale insa, fara a respecta intocmai codul de culori. faruri stopuri corecte, semnalizari etc.
estetic: culoare conform paletei vw din anul ala, vopsea decenta, coaja portocala ici colo, zone nefinisate excesiv sau ma rog... generic denumita "vopsea in fundul curtii" cu plusuri si minusuri
interior: retapitat in ce vreti voi: vinilin, textil, combinatii pina la piele naturala.
exterior: bare cromate, nu perfecte doar decente, mici indoituri datorate trecerii timpului si a altor propietari. faruri ovale, crom in general bun, capace bombate decente, etc
Per total imaginea unei broscute care si-a trait traiul in Romania, a mers aici destul si se vede. mici inperfectiuni in linie, geam zgariat, per ansamblu insa masina resuscitata pe toate planurile, reconditionata cu mijloace proprii in garajul propriu, insa cu grija pentru atentii si nu chituita in ultimul hal. podele si praguri noi, ce a putut si propietarul . nu intru in detalii de genul coduri, fuste fata spate, capote originale ale masinii sau nu, ci doar creez imaginea unei masini obisnuite.

primeste sau nu certificatul de atestare? in ce conditii ? care din punctele de mai sus (sau poate sunt altele de care nu m-am legat eu) o dau inapoi? care e ordinea criteriilor dupa care se face evaluarea? cele mai importante? cele mai putin importante? sunt standardele mai exigente pentru o masina de serie larga decat in cazul unei masini de serie redusa? as vrea sa inteleg cum functioneaza in prezent, sau cum ar trebui sa functioneze mecanismul asta.

cateva explicatii se cer: am exempificat o broscuta din mai multe puncte de vedere: e masina comuna, numai cateva modele se pot considera rare, piesele se gasesc, reproduceri sau noi, manuale, poze abunda pe net, cluburi, forumuri sunt, cu alte cuvinte se gaseste orice ptr a face o masina cum trebuie.

dupa ce primesc un raspuns as vrea sa intreb:

- considera cineva ca masinile din Romania fac parte dintr-o categorie aparte ?
- oare ce avem aici nu constituie o mica parte din supravietuitoarele unor timpuri grele si ar trebui tratate ca atare?
- in conditiile in care se da dovada de bunavointa din partea ambelor parti, oare nu se poate crea o nisa in notiunea de vehicul istoric care sa permita si accesul masinilor mai putin ok, sau cu alte cuvinte care nu au avut sansa unei vieti linistite?

intreb asta pentru ca nu se va putea compara usor o masina importata cu una autohtona, nu toate persoanele au acces la service de calitate sau vopsitorii si mesteri carosieri priceputi, si prin urmare masinile nu vor iesi absolut de fiecare data impecabile. in plus daca se tot importa masini cele de aici vor purta stigmata unei vieti in Romania si vor fi privite altfel, de genul " s-a carat cartofi cu ea si acu vrea sa scape de taxe"

am creat un topic nou la cafenea, sper sa nu fie sters... si sa primesc macar pe jumatate din raspunsuri la intrebarile mele.

multumesc





Modificat de testuser (acum 16 ani)


_______________________________________
da-o ba la remat!

pus acum 16 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
In parerea mea (repet personala) masinile din Romania mi se par mult mai interesante decat cele aduse recent din afara. Pentru mine, masina veche reprezinta si o bucata de istorie sociala: cine a avut-o, cum a supravietuit, cam ce era pe langa ea pe sosea la vremea ei, ce reprezenta sa ai masina si mai ales o masina marca X, etc etc. Ce inseamna sa fi avut o Broscuta in '65? Sau un Buick in 1938, sau o masina antebelica in anii 70? Din motivul asta e greu sa comparam o masina care si-a petrecut viata in Romania cu ceva adus din afara. Toyota Corona care a fost la Slanic mi se fff interesanta pentru ca in anii 70 si 80 circula pe strazile Bucurestiului. In plus se vede ca e o masina care a fost superb intretinuta cu o adevarata patina, ceva care mai greu se vede la o masina complet restaurata.

Din pacate aici vorbim de sentimente si nu e bine sa legam sentimentele cu criterii stricte. Pentru mine la o masina conservata care nu a fost niciodata scoasa de pe sosea se pot ierta mai multe fata de o masina proaspet restaurata. Dar - si asta cred ca e foarte important - e fff greu sa faci criterii fixte, mai ales ca Romania nu chiar colcaie de masini care pot fi macar considerate istorice. Trebuie judecata masina caz cu caz, iar in multe privinte trebuie judecat si proprietarul. Adica e om de treaba, care respecta masina si idealul originalitatii? Spun asta pentru ca sunt destui care au ruinat o frumusete de masina, multe superb conservate si originale, cu idei nobile dar din pacate gresite. Sau sunt altii care sunt si priceputi si seriosi, dar mai au de munca la masinile lor - iau exemplul impatimitilor de Dacia 1300 de pe daciaclub, care incet incet mai face ceva la masina sa o aduca spre un ideal, dar intre tim o si folosesc. De asta sunt de parere ca hotararea e prea complicata sa putem spune "daca are X, Y si Z trece, altfel nu". E gri treaba, nu alb si negru!


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
(prima parte stersa de adrian cu dorinta a elimina off-topicuri)

criterii de evaluare fixe trebuie sa existe , pe ele se bazeaza o societate obiectiva si civilizata , pe bilbiieli si pe sentimente se bazeaza romanu invatzat asa de cind primea un ness si un BT ca sa se uite la niste amigdale umflate ....

Modificat de dex0906 (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
george-bogdan
Top poster

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1731
dex , orice ar fi cu siguranta exista o explicatie .

Modificat de george-bogdan (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Habar nu aveti nici statutul clubului

nici legislatia

asa ca ma intai studiati aceste materiale dupa care , daca aveti vreo problema, probe sau mai stiu eu ce nedumerire cereti socoteala clubului , nu va lansati in afirmatii generale, de ani de zile tot vehiculate fara vreun fundament.

Atata timp cat nu ati solicitat si nu prezentati o pozitie oficiala a clubului sau a  persoanei pe care o atacati, atata timp cat faceti acuzatii grave fara ca macar cineva sa fie cercetat daramite condamat definitiv pentru vreo infractiune legata de activitatea de atestare, se cheama CALOMNIERE ceea ce faceti o parte din voi. Exista cai legale de a contesta activitatea prestata de RCR gasiti totul in ultimul paragraf al materialului legislativ indicat de linkul de mai sus.

Studiati si

Sincer sunteti patetici, exista o lista de repere care se verifica si sincer, daca acceptati parerea mea, niic nu trebuie sa existe decat o singura fraza "original sau identic cu originalul" in rest sunt probleme de nuanta, exista fff multe discutii ,oparte din colegi sunt mai stricti, altii mai permisivi, posibil sa existe intr-un punct si erori, sau pareri subiective, asta exista in orice activitate, voi sugerati ilegalitati ceea ce e alta treaba.

Astept cu interes dezvaluirile uimitoare, dar insotite de un punct de vedere al clubului asupra problemei.

M-am saturat de chestii de genul " x mi-a zis, y m-a refuzat, z mi-a respins masina" daca ati urmat procedura de atestare trebuia sa aveti un raspuns in scris din partea RCR , raportul inspectarii masiniii respective, cu asta daca nu sunteti multumiti de raspuns va adresati initia Consilului Director RCR si daca tot sunteti nemultumit apoi justitiei.

Traficati numai vorbe zau asa. Si cu asta am incheiat discutia e inutila si voi sunteti vinovati ca dialogul nu se poate purta civilizat, orice masina respinsa azi poate fi acceptata maine, si orice poate gresi din pacate societatea in care traim ne face sa vedem numai hotii in ori si ce, intr-un fel va inteleg.

Modificat de AUTOMOBILIA (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bAndrei
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1162
Concluzia. Intradevar sunt alti care stiu mai bine ca noi ce este facut la o masina, cat de bine, in ce criterii se incadreaza, oameni care au cheltuit sute de euro pentru a culege documentatii, ca tocmai sa nu fie scapari si interpretari. Vorba aia, unde e lege nu-i tocmeala. De aici este justificat si standardul ridicat de calitate a masinilor cu adevarat acceptate si promovate de Rcr. dar dupa cum am inteles este loc pentru toata lumea, orice se poate face, orice poate fi adus la acel standard, depinde doar de unde se porneste si cat de mult e de munca pana la acel nivel. si atunci cand pornesti de foarte de jos e practic imposibil sa nu te plictisesti si la un momendat sa sari anumite etape pentru a termina mai repede. Nimic mai gresit, nu ai terminat nimic. Si da intradevar, gura targului e mare, svonurile sunt unule mai interesante decat altul. si uite asa din gura in gura se ajunge la ceva total neconform cu realitatea, si se gaseste unul credul ca mine care sa mai si promoveze aceste neadevaruri, si pt asta imi cer public scuze tuturor membrilor rcr, si celor care fac ca toata activitatea rcr sa fie posibila in sprijinul membrilor si a celor care urmeaza sa devina.Asadar acum eu si cred ca toata lumea a revenit la sentimente bune fata de Retromobil Club va invit sa va tineti masinile suta la suta corecte, sau sa tineti in permanenta legatura cu cei care pot sa va ajute si sa va indrume, pentru anu nu va trezi ca si altii, la un rezultat neconform cu niste stantarde unanim acceptate.

_______________________________________
1961 Opel Rekord P2 Sedan 1700cc + (1962 Opel Rekord P2 Coach 1700cc de piese)
1972 Opel Rekord C Coach 1900cc
2006 Opel Astra Classic Sedan 1,4 Twinport 16v

pus acum 16 ani
   
george-bogdan
Top poster

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1731
Bogdan , imi pare rau ca ne acuzi de calomnie , nu a fost asa ceva asa cum a putut vedea toata lumea , daca cineva a fost lezat eu imi cer scuze public si in numele celorlalti colegi de forum, este regretabil ca s-a ajuns la asa cearta nedemna de niste oameni civilizati . Retromobil nu are nici o vina si nici conducerea clubului , se pare ca a fost doar o mare neintelegere asupra regulilor jocului. 

Pentru incidentul cu Volga mi-am cerut scuze pentru informatia eronata , se pare ca nu eram la curent si masina a fost atestata cu cateva zile inainte .



pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
sant dator cu detalii despre problema mea .... in mare parte nustiu cine e de vina ... probabil lipsa unor criterii  stricte de atestare - dar si usor de aplicat si verificat cred ca creeaza probleme . Masina care am incercat sa o atestez nu s-a incadrat din cauza ca : modele avind modificari mici ale sasiului si motorului fatza de seria initiala din care facea parte a mea - s-au fabricat pana prin 90`. Ulterior  am aflat de un caz similar la care s-a facut atestarea , luanduse in acest caz in considerare  eforturile  proprietarului respectiv de a aduce masina intr-o stare foarte buna, si vechimea ca membru . Consider pozitiv ca Automobilia a recunoscut azi faptul ca pe o greseala care incearca sa nu o mai repete (sa atesteze ca in acel caz) , acuma ramane de vazut ce vor face pe viitor.

In cazul meu se intamplase astfel: am primit raspuns negativ, m-am descurajat din cauza raspunsului si a impozitului mere datorat motorului de cilindree mare, taxe mari pentru o masina care iesea din garaj 20 zile pe an ... si pina la urma am vindut-o sperand ca va continua altcineva restaurarea si se va putea bucura de ea mai mult ca mine

Sant de acord sa se tina cont de starea masinii  si orice criterii , dar acestea trebuie publicate totusi  ca si toate criteriile de atestare - pentru a nu lasa loc de subiectivism .... e o masina - o caroserie , un motor , piese originale sau nu ,  starea buna sau nu, anul de fabricatie si alte date care pod aviza impreuna statutul de vehicul istoric ; sint sigur ca se poate intocmi  un formular cu un punctaj pentru fiecare element verificat, care sa dea o nota de trecere in caz ca se indeplinesc criteriile , sa stie lumea dinainte ce se cere ...

Modificat de dex0906 (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
fietzelu
Membru de onoare

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 448
Mie-mi place legislatia din vest, iau ca exemplu Olanda - cred ca e similara si prin alte parti:

Daca masina are peste 25 de ani, in mod automat nu se mai plateste taxa pe ea (cum ar veni la noi impozitul). Nu trebuie mers la nici o autoritate ca sa iti verifice masina daca se califica sau nu, nu trebuie mers la nici un RAR sa-ti treaca in hirtii cum ca e vehicul istoric, nu trebuie sa te inscrii in nici un club unde sa platesti taxe, nu trebuie sa faci nimic. Si nici un posesor de nustiuce masina clasica si foarte valoroasa nu e invidios pe vecinul sau care cara cartofi cu masina lui "clasica" si nu plateste taxe...
Nu iti pune nimeni limita de kilometrii pe an, si chiar si pretul asigurarii scade.

Toate cele bune tuturor...


_______________________________________
Keep walking!

pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
dada , era proiect in lucru , nu era nici pe departe de atestat inca , eu vroiam sa o atestez dupa terminarea lucrului - dar mi s-a pus problema ca nu merge din cauza anului pina cind s-au fabricat versiunile  urmatoare ale masinii

pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
da, asa este - foarte posibil dar problema nu tinea de starea masinii - e un fier care cu bani si pasiune putea fi adus  in orice stare ; cu oamenii e mai greu de lucrat ... mai ales cu sentimentele si cu parerile - daca nu exista criterii standard - precise - pentru atestare

Modificat de dex0906 (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
Adrian
Moderator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 3184
M-am interesat si eu si masina se poate atesta, GAZ 24 a fost facut pana in 1885, dar au fost modificari serioase facute in 76 si mai mici in 74, nu e strict din prima serie (19000 masini rpoduse in 69 si 70 cu doua oglinzi plasate pe aripi) dar oricum fiind din 73 nu e nicio problema cu atestarea, cum nu ar fi o problema cu o Dacie frantuzoaica desi modelul 1300 s-a facut pana in 82. Am vorbit si cu unii din RCR cand am fost la Slanic si sunt de acord.

Oricum vreau sa o atestez, dar numai dupa ce o aduc cum a iesit din mama fabrica la Gorki.... Pana una alta e mult de munca, recunosc, dar nu ma las!


_______________________________________
SAAB 90 1985
Gaz-24 Volga 1973

pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
felicitari !!

(exact ce ziceam ...   rog moderatorii sa nu stearga discutia)


pus acum 16 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4392
dex, te rog sa nu mai repeti... nu am sters discutii cu subiect asa-zis "interzis" sau "periculos" . vreau sa mentionez pentru ultima data: am sters acel topic pentru ca el continea mai mult acuzatii calomnioase si insulte decat adevar si dezbatere publica.

_______________________________________
-

pus acum 16 ani
   
bAndrei
Top poster

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1162
haideti sa ramanem strict technic aici. fara interpretari, punem intrebari si daca cineva cum ar fi walker sau automobilia isi fac timp sa ne raspunda vom gasi si raspuns. poate se va exemplifica si cu poze intrebarile pentru a putea gasi un raspuns mult mai exact.

cred ca poti sa mai faci ceva curatenie si aici citroen..parerea mea cum ar fi de exemplu sa ramana primele doua posturi. merci

Modificat de bAndrei (acum 16 ani)


_______________________________________
1961 Opel Rekord P2 Sedan 1700cc + (1962 Opel Rekord P2 Coach 1700cc de piese)
1972 Opel Rekord C Coach 1900cc
2006 Opel Astra Classic Sedan 1,4 Twinport 16v

pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
cred ca n-ar trebui "facuta curatenie" ... nu inteleg de ce trebuie ascunse niste discutii menite sa fie publice ...


Adrian scrie mai sus: "Am vorbit si cu unii din RCR cand am fost la Slanic si sunt de acord. "

rog Automobilia sa-si aminteasca ce a vorbit cu mine la telefon - despre fapte , vorbe , si greseli

Modificat de dex0906 (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
dex0906
Membru special

Din: brasov
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 201
va salut , eu nu voi mai scrie pe acest forum (si ca urmare a presiunilor telefonice a 2 membri ai acestui forum - va las pe voi sa va rezolvati problemele) - nu cistig nimic se pare - fiecare o tine pe a lui.
Va las pe voi cu problemele voastre , eu raman cu ale mele , si va urez succes in  reconditionarea masinilor , pace celor certati ... si toate cele bune; daca pot ajuta pe cineva  cu ceva  legat de probleme tehnice la  fiat 1500 sau volga gaz 24 sau discutii amicale va rog sa ma contactati pe mesenger - dex0906 .

Modificat de dex0906 (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
testuser
Membru de onoare

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 459
vreau sa se faca o curatenie in topicul acesta, vad ca F850SC si-a editat si posturile...

AUTOMOBILIA multumesc de raspuns, dar ca de obicei am si intrebari. stii ca nu ma prind greu si stiu sa citesc printre randuri... 

am inteles de mai sus ca se accepta modificari:

-anvelope : dimensiunea corecta, nu si tipul? stiu ca sunt 2 genuri de anvelopa, cele model vechi si cele model nou, bias ply si radiale parca.. sper sa nu ma insel. este un criteriu alegerea acestui model? exemplu: broscutele pre 1952 aveau jante pe 16" apoi au trecut la 15". se accepta acest ultim model , dat fiind ca nu afecteaza nici geometria masinii si nici nu trebuiesc modificate prinderile pe tambur? (sunt identice ca forma si aspect, difera doar diametrul)

- restul de consumabile (mai tot ce este cauciuc) e normal sa fie schimbate, cu un mic amendament: unele relee au caracteristici deosebite, forme deosebite, se puncteaza in defavoarea masinii de exemplu un releu de incarcare de dacie electronic gasit in comert?
se accepta trecerea la alternator de la dinam? dar de la 6v la 12v?

- am citit mai sus ca si cutia de viteze intra la criterii de evaluare. in cazul in care cutia de viteze corespunde altui an de fabricatie, si are sincroane fata de modelul original fara , se accepta? 

- motorul necesar trebuie sa fie acelasi tip sau din luna/an cu masina? 
clarificare: pe broasca din 1952 s-a montat motor de 1134 cmc, 25 cai, motor care a echipat modelele 1947-1955.  se accepta montarea unui motor an 1955? alta intrebare legata de cilindree: pe motoarele de 25cai s-au montat si cilindri mai mari de la modelul urmator de 30 cai, merg fara modificari. este asta o problema? ori atita timp cat seria este ok, nu importa modificarile interne ale motorului? se cere doar seria sau si tipul de carburator, filtru de aer, anexe?

- sunt necesare centurile de siguranta? in cazul in care masina nu este prevazuta? (din cate stiam nu e obligatoriu)

- este necesara documentarea pentru fiecare accesoriu adaugat? adica extrase din reviste, cataloage de piese, cataloage de accesorii...


p.s. nu fac conversatie aici doar de dragul de a toci tastele, sper ca macar 2 dintre cei 15 useri care mai citesc forumul si lucreaza la masini sa aiba o misiune mai usoara. eu unul am luat broscuta din 1952 si constat ca iarna nu-i ca vara... sunt atatea repere caracteristice si practic imposibil de gasit, chiar daca s-au fabricat multe exemplare, incat indraznesc sa spun ca un 52 printre broastele anilor 58-73 e ca o antebelica intre masinile post 60... sunt piese marunte care costa sute de euro, se gasesc greu si care chiar fac diferenta. in bine...



_______________________________________
da-o ba la remat!

pus acum 16 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Am spus dimensiunea , aici intra si diamentrul, ca sa ne intelegem, daca chir nu gasesti, dar demonstrezi asta e una si sa-ti pui jante late e alta, daca am gasit 4,75x17 cre ca pentru broaste gasiti ff usor, ca s anu mai zic de cele de 1100, masina trebuie sa aiba rotile originale, daca ele chiar nu exista e una , va spun sunt ff multe cazuri, majoritatea antebelicelro au fost trcute de pe 16 pe 15, oamenii cu cap au pastrat jantele originale, asa era epoca , de la sfarsitul anilor 60 s.a scos din fabricatie anvelopa 5,50x16 cu profil de sosea, ulterior aparand 6,50x16 M+S si normal. Incaltare aunei antebelice cu anvelope de ARO mi se pare o tampenie, noroc ca nu s emai fac, dar au aprut cele de ..... duba. Corect, platesti dublu uneori triplu, dar nu omori organele masinii, in special transmisia. Ref tip in general producatorii reprofduc desenul dar nu si tipul, dar se mai pot gasi si anvelope diagonale, repet,  importante sunt dimensiunile, urmeaza modelul/desenul si tipul,

Ref trecut de la 6v la 12v e acceptata modificarea , numai ca cine se respecta si respecta si masina, si sunt f putini la noi, chiar daca a luat masina pe 12 o restaureaza pe 6, e o parere personala, la atestare nu e o condittie, ca si dinamul daca cel original nu a mai putut fi refacut.  Piese pentru 6V se gasesc, atat de Vw cat si de Citroen 2cv, Trabant, deci daca chiar vrei poti adapta, in cazul in care nu ai piesa originala.  Problema asta S-A NASCUT DIN LIPSURILE PRE 1989, ca si la anvelope, au disparut piesele asa ca oamenii au trebuit sa modifice, in plus bateriile romanesti pe 6V au fost si raman de o calitate fff proasta, sun toameni care au refacut baterii de 6V , (120 A, motor 8 in linie) si de 20 de ori, astazi exista posibilitatea importarii unei baterii capsulate, rezistenta in timp. Povestea cu " PE 12V AI LUMINA MAI BUNA" e o tampenie.

Ref releu, sa zicem antebelica pe 12 v, frumos ar fi ca cel de Dacia sa fie mutat in carcasa originala, sau oricum sa fie montat astfel incat  sa nu se vada, nu e nimeni absurd, dar cand vorbim de masini moderne, facute dupa 60 e bine sa puneti piesa originala. Eu la Mini , student fiind nu mi-am permis un starter Lucas ca era f scump, am pus unul de ARO, rezultatul a fost ca am tot schimbat piesa asta de vreo 5 ori, tot cu bani, era f proasta, acum n-as mai repeta greseala. Discutam de vremuri apuse, nu exista atestarea.

Ref cutie, daca are serie e f usor de verificat, altfel sa nu credeti ca demonteaza cineva motorul sau cutia . Repet, asta tine de voi, de ce vreti sa obtineti, una din partile frumoase ale acestor masini e faptul ca sunt rudimentare.

Centurile daca se pot monta fara sa distrugi masina e f bine sa existe, le purtati pentru voi nu pentru militieni, se poate alege un model vechi,

Am mai spus motorul trebuie sa fie de acelasi tip cu cel cu care a iesit masina din fabrica, nu conteaza ca in acelasi an sau in aceeasi perioada s-au mnontat si alte motoare, dupa stiinta mea broscutele cu motorul mic sunt mai valoroase, te felicit ca ai o asemenea masina, de ce vrei s-o intineresti ? Mergi la liniute cu ea , nu , sunt convins, si atunci care e schema cu motorul mai mare ? Una e sa gasesti o masina modificata si alta e s-o modifici tu, in cazul in care apare un split cu motor mai nou e o situatie in care exista intelegere, e clar ca cine o are ii cunoaste valoarea si va cauta in final sa-i puna motorul original.

Ref carburator important e tipul, puteti folosi filtre moderne, dar sa pastrati carcasa originala, exista si masini lòa care nu s emai gasesc filtre, dar din cate stiu la VW urile astea mai vechi filtrul e cu ulei asa ca e sfant si ieftin.

Ca sa inchei, daca sunt repere care chiar nu au putut fi gasite, sunt acceptate daca sunt similare cu originalul, cititi fisa de omologare FIVA "original sau similar" nu sta nimeni sa de abile negre la fiecare reper inlocuit cu ceve similar, important e s-o faceti din NECESITATE si nu din dorinta de a intineri/tuna masina, cu exceptia cazurilor in care preparati o masina dupa fisa ei de omologare FIA.

Ca tot ne citesc si cei cu Dacia, daca e sa fim 100% corecti o replica de Dacia 1100 S nu inseamna o masina cu 4 faruri, trebuie folosit kit-ul de piese utilizat de producator, adica repere Renault 8 S/Gordini , incepand cu farurile, proiectoarele, ramele lor, turometrul , carburatorul, vitezometrul pana la 170, voltmetru & indicator de benzina independente, martori luminosi, etc. Cine vrea sa aiba o replica "optica" foloseste ce vrea , cine vrea sa atesteze o COPIE Dacia 1100 S

IATA SI DEFINITIA :

C- Copie – Vehicul asamblat cu parti originale , restaurate sau reconstruite , reproducand un vehicul de epoca particular . Cel care asambleaza vehiculul este considerat  constructor .  Acest tip de vehicul este inscriptibil si eligibil daca data asamblarii este in limitele FIVA cu privire la vechimea minima iar vehiculul imitat este identic din punct de vedere aspectual cu cel original (copiat) .

As vrea sa intelegeti ca fiecare tara accepta o COPIE in masura in care aceasta evoca un model disparut, care in 99% din cazuri a fost un "personaj" important al istorie automobilismului si se cunoaste nici un exemplar original care sa fi supravietuit. Putem accepta pe viitor PARERE PERSONALA de ex replici ale masinilor de Militie ROMANESTI, daca sunt realizate corect dpdv istoric, fundamentat cu fotografii, si cu acordul Politiei actuale, dar inainte sa va apucati de vreun proiect e bine sa va documentati daca legal posibil.

Ca tot se bate moneda pe masinile refacute " in fundul curtii" sau "cate bile negre pot acumula" sper ca nu se asteapta nimeni sa vada pe site-ul RCR o lista cu un numar maxim de "abateri" acceptate ceva de genul, se accepta maxim 5 abateri, NUMAI CU STICLA LA SCHIMB, din urmatoarea lista  :

- greseli de pregatire a caroseriei

       - chit neslefuit
       - zgarieturi
       - denivelari
       - crapaturi

-  greseli de vopsitorie
       - scursura
       - coaja de portocala total
       - coaja de portocala partial
       - diferente de nuanta
       - crapaturi
       - gazari

- probleme tehnice

      - mai mult de 5 picaturi sub motor la stationare
      - cilindru de frana cu scurgeri pe o roata
      - fum de nu se mai vede om cu persoana
      - fum discret
      - frana blocata pe o roata
      - zgomot de esapament mai mare decat cel provocat in lispa acestuia
      - geam cu maxim 3 crapaturi
      - far cu o crapatura
      - far perforat
      - stop crapat mai mult de 2 cm
      - frane lipsa

- probleme ref interior 

      - tapiterie rupta
      - carpete cu franjuri turcesti pe scaune
      - zaruri laoglinda
      - tapiterie slinoasa
      - tapiterie cu 20 de ani sau mai mult mai tanara decat masina

Continuati voi lista, dupa mine totul e f simplu, atat timp cat va propuneti o masina CAT MAI ORIGINALA SI INTR-O STARE CAT MAI BUNA , SITUATIE FERICITA IN CARE AJUNGETI SIGUR DACA REZOLVATI EVENTUALELE PROBLEME  SEMNALATE DE COMISIA DE ATESTARE.
 

P S : Tot romanul crede ca are masina de epoca, si nu una ieftina, una de zeci de mii de euro, n-are importanta ca nu prea e veche, ca e traforata de el cu vecinu' Gogu de la 7, e de epoca nene si cu asta basta

O replica a ACR-ului la raliul de sambata, NO COMENT.



   

Modificat de AUTOMOBILIA (acum 16 ani)


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
walker
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 96
@testuser
Cred ca am fost suficient de clar in mesajul pe cate ti l-am dat de pe adresa de email a RCR !!! Deci te astept pentru a discuta problemele de atestare a masinii tale  , concret si in spiritul procedurii de atestare postate pe site-ul clubului .

@ceilalti
Este bine de stiut ca RCR are o baza de date suficient de ampla pentru 99% din vehiculele care au rulat vreodata pe glob , deci va rugam sa abordati cu seriozitate problema restaurarii si ulterior a atestarii .
Automobilia a explicat problema in cateva cuvinte " la momentul atestarii vehiculul trebuie sa arate ca si cum ar fi iesit ieri pe poarta fabricii " .  La vehiculele postbelice acest lucru este posibil . Totul este sa iti programezi corect si sitematic toate etapele restaurarii si sa nu "dai rasol"  la sfarsit tocmai la operatiunile care dau aspectul final al vehiculului. NU se mai poate face restaurare " pe dupa bloc" si vopsita " de varu Gogu la el in garaj dupa ce a udat bine poseaua si peretii cu furtunul" . Altfel te " inneci ca t.g..u la mal" si e pacat de tot efortul .
Daca va uitati  la SKODA lui Razvan Badulescu si la Mercedes-ul lui Rocco veti vedea ca se poate sa scoti un vehicul cu adevarat de colectie din masini care cu 2...3 ani in urma nu mai aveau nici o sansa .
RCR este un club privat in continua dezvoltare si care a trecut de la cantitate la calitate . Pe scurt decat 500 de epave salvate cu 20 kg de chit si 4 kg de vopsea ( si mult polish)  mai bine 50 de vehicule care fac cinste patrimoniului national si care pot participa la orice raliu international de vehicule clasice .
Conform noilor reglemetari FIVA , un vehicul atestat trebuie sa aiba un aspect estetic si tehnic corespunzator unui obiect de patrimoniu cultural si tehnic , deci atunci cand va alegeti un model de vehicul pe care sa-l restaurati ganditi-va daca aveti posibilitatea de a -l  transforma intr-un obiect de patrimoniu . Apare si sintagma de "patrimoniu cultural" , ei bine aici trebuie sa va ganditi ca nu poate deveni un obiect de patrimoniu cultural un vehicul fabricat in 2..3 milioane de exemplare . Ce mai vreau sa spun , majoritatea dintre voi sunteti tineri si poate aveti mijloacele financiare limitate , atunci cu atat mai mult trebuie sa cautati sa restaurati un vehicul care sa va merite , deci trebuie sa alegeti un vehicul care l-a sfarsit sa va reprezinte total si care sa va faca placere sa o conduceti in trafic . Eu va recomand vehicule mai puternice cu puteri de peste 80..90 CP si care pot dezvolta viteze de croaziera care sa poata face posibila integrarea in traficul modern . DECI ......... e bine sa va axati pe vehicule interbelice care pot oricand sa va aduca in centrul atentiei celor din jur sau pe vehicule ,modele postbelice de calitate,  cat mai rare . Eu recomand in general celor care ma intreaba ce vehicule sa restaureze , modelele coupe sau decapotabile . Aseara am cautat impreuna cu un coleg de forum pe diverse site-uri vehicule restaurabile , rezultatele au fost incurajatoare  , am gasit Jaguar-uri complete la 1500...2000 Euro , "muscle cars"  la cca. 3000....4000 USD , modele eligibile de MERCEDES incepand de la 1000 Euro . Deci pe scurt , decat sa incepeti 5 proiecte de vehicule uzuale de mare serie a caror valoare la finalul restaurarii va fi mai mica decat investitia voastra (si pierderea asta multiplicata cu fiecare proiect) mai bine va axati pe un proiect care sa merite atentia voastra si care sa va dea maxim de satisfactie la finalul restaurarii .
Sa nu se astepte nimeni ca RCR sa coboare stacheta la atestare , aceasta va fi ridicata an de an tocmai pentru a mari patrimoniul tehnic si cultural real al Romaniei .
Cu deosebit respect ,

Modificat de walker (acum 16 ani)


_______________________________________
Opel Commodore A GS Coupe '69 , Opel Rekord 1700 '67 , Opel Rekord  1900 '68

pus acum 16 ani
   
walker
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 96
Referitor la comparatia dintre Olanda si Romania ....................fac si eu una :
In Olanda cel mai mic numar de accidente la 1000 locuitori ;
In Romania cele mai multe accidente la 1000 locuitori .

Totul tine de civilizatia rutiera si de cea de toate zilele ................

Mai mult , daca ne vrem cu adevarat cetateni europeni  care lupta impotriva poluarii in scopul apararii si conservarii unui mediu curat  , trebuie sa intelegem ca numarul vehiculelor care primesc atestatul de vehicul istoric este limitat si ca respectivele vehicule istorice trebuiesc folosite exclusiv pentru manifestari dedicate , pentru  distractia noastra de week-end sau pentru drumurile necesare mentenantei acestora  . Stim cu totii ca sunt multi cei care "vaneaza" atestatul pentru a scapa de impozite in conditiile in care folosesc asa zisul vehicul istoric in traficul de zi cu zi .


_______________________________________
Opel Commodore A GS Coupe '69 , Opel Rekord 1700 '67 , Opel Rekord  1900 '68

pus acum 16 ani
   
testuser
Membru de onoare

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 459
nu vreau sa fiu rautacios dar pe email am primit raspuns clar ca masina mea 1200A standard este un 1302 ... cineva a facut o afirmatie fara macar sa caute pe un google. sincer pentru mine este jignitoare aceasta comparatie, cu tot respectul e ca si cum cineva s-ar opri in fata unei antebelice si ar spune " domle ce trabant frumos, nu stiam ca s-a fabricat si asa ceva".  eu inteleg ca poate nu se documenteaza cineva atat de mult sau da, e mult mai usor sa vorbesti face-to face, si in consecinta cand o sa termin mapa cu proiectul 1952 o sa va caut sa discutam.

puteti inchide topicul asta nu are rost sa continui sa pun intrebari ptr ca intreb ceva de bun simt si care chiar ma intereseaza, si raspunsul se leaga de tuning si modficari barbare.. . credeti ca vreau sa termin broasca din 1952 maine? acum e in stare de functionare, acte la zi, merge bine si nu are probleme... si totusi am considerat de cuviinta sa incep sa cumpar reperele originale tocmai din Suedia, in speranta ca mavcar in urmatorii 3 ani masina sa arate cat mai aprope de original.  nu merg cu ea, o pornesc saptamanal, o misc cativa metri si ma documentez pentru ce trebuie sa cumpar.

PS masina era de vanzare pe retromobil, are schimbae usile, luneta, bordul, modernizate, capota fata e schimbata dar cu un model similar, aripi mai are una singura originala restul sunt schimbate, samd. pun intrebari pentru ca exact linia intre acceptare/refuz ma intereseaza. pot face masina sa arate corect, peste medie din punct de vedere vopsea, accesorii, insa repere gen punte fata, cutie de viteze, motor, nu se gasesc asa usor si pot trece ani de zile pina le gasesc. chiar trebuie sa astept atat pentru a inscriemasina intr-un club?

Modificat de testuser (acum 16 ani)


_______________________________________
da-o ba la remat!

pus acum 16 ani
   
walker
Membru

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 96
Asta e raspunsul pe care ti-l dai singur . Da , trebuie sa astepti pana vehiculul va fi corect si original . Cu atat mai mult cu cat ai gasit deja reperele necesare si il poti aduce la o stare corecta .

_______________________________________
Opel Commodore A GS Coupe '69 , Opel Rekord 1700 '67 , Opel Rekord  1900 '68

pus acum 16 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4392
draga testuser, gravitatea cu care vorbesti cand vine vorba de acea broscuta din 1952, care ''a fost postata pe retromobil'' (poate imi explici si mie odata ce vrei sa spui cu asta) ma face sa zambesc.

ai fost la un pas de a obtine motorul original, deci te rog mult, nu mai exagera. motorul acelei masini exista si stii bine de unde si in ce conditii puteai sa il obtii (conditii mai mult decat acceptabile)

cutia originala a masinii se poate gasi si ea. asadar, daca vrei sa inveti ceva despre restaurarea unei masini de epoca, primul lucru pe care trebuie sa il inveti este ca o restaurare nu se face in spatele blocului si nu consta doar in achizitionarea unor table corecte pentru masina. de nenumarate ori te-ai minunat ca masina mea de suflet, citroenul ds 21 nu este inca gata. probabil nu va fi gata nici in urmatorul an, dar te asigur, desi membru RCR, nu am cerut nici macar o data atestat pentru aceasta masina. cand va fi gata, o voi atesta ca orice alt posesor de vehicul istoric.

presimtirea mea este ca nu ai deschis acest topic pentru a te lamuri ci ca l-ai deschis pt a da curs unei mici polemici si de ce nu, unui mic scandal. sa nu uitam ca si pe vwforum exista o discutie exact pe aceasta tema, discutie la care participi in mod activ.

din cate stiu, te cunosti destul de bine cu dl. automobilia. ai avut multe ocazii de a te lamuri asupra problemelor referitoare la masinile istorice in general si specific asupra criteriilor de atestare.

asadar, permite-mi sa ma indoiesc referitor la sinceritatea ta si referitor la dorinta ta de a gasi raspunsuri clare si corecte.

le multumesc d-lor automobilia si d-lor walker pentru raspunsurile date. cred ca sunt foarte clare.


_______________________________________
-

pus acum 16 ani
   
testuser
Membru de onoare

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 459
motorul original e fabricatie 1953, si in conditiile acelea prefer sa caut altul. ies mai ieftin te asigur..
a fost postata pe retromobil la bursa, scuze.



_______________________________________
da-o ba la remat!

pus acum 16 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4392
pentru ca tot iti place site-ul thesamba.com, iata cateva componente de motor de 25 cai.


eu unul iti urez succes, dar mai mult de un motor industrial (neconform cu masina) nu vei gasi niciodata la banii aia (echivalentul a 350-400 euro)

tot nu vad care e relevanta cu anuntul care a fost pe retromobil...

a fost postata pe retromobil, and? ai gasit-o tu cumva pe retromobil? ai umblat sa o gasesti, sa o fotografiezi? ai rasfoit ziarele sa dai de proprietar?


_______________________________________
-

pus acum 16 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Eu sincer nu-l cunosc pe Testuser, dar cred ca stiu masina, a fost a unui membru RCR, cu mult inainte sa vorbim de atestari, daca o masina e de vanzare pe site-ul nostru nu inseamna ca automat e si atestabila, majoritatea sunt proiecte. Cine arde de nerabdare sa intre in RCR sa-si cumpere/faca o masina originala, proiectele complicate se fac greu, eu lucrez de 8 ani la STEYR si o sa mai lucrez inca cativa ani, ce simplu ar fi fost sa-i rog pe colegi sa ma primeasca cu un motor de Dacia 1300 pe masina, cu scaune de 850, bord de TV si volan de Ims. TOATE DISCUTIILE ASTEA SUNT O MARE MARE PIERDERE DE TIMP ATAT VREME CAT ORIGINAL INSEAMNA ... ORIGINAL, definitia e in dictionar .

Cu bine, am zis ca ma retrag si am tot revenit, sa nu ramaneti nelamuriti, ma tem insa ca multi doresc reguli particulare, care sa le rezolve complicatele situatii in care se afla niste masini care anI de zile au fost privite ca niste banale mijloace de transport de la A la B.



_______________________________________


pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la