AUTOMOBILIA
Top poster
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
|
|
Am spus dimensiunea , aici intra si diamentrul, ca sa ne intelegem, daca chir nu gasesti, dar demonstrezi asta e una si sa-ti pui jante late e alta, daca am gasit 4,75x17 cre ca pentru broaste gasiti ff usor, ca s anu mai zic de cele de 1100, masina trebuie sa aiba rotile originale, daca ele chiar nu exista e una , va spun sunt ff multe cazuri, majoritatea antebelicelro au fost trcute de pe 16 pe 15, oamenii cu cap au pastrat jantele originale, asa era epoca , de la sfarsitul anilor 60 s.a scos din fabricatie anvelopa 5,50x16 cu profil de sosea, ulterior aparand 6,50x16 M+S si normal. Incaltare aunei antebelice cu anvelope de ARO mi se pare o tampenie, noroc ca nu s emai fac, dar au aprut cele de ..... duba. Corect, platesti dublu uneori triplu, dar nu omori organele masinii, in special transmisia. Ref tip in general producatorii reprofduc desenul dar nu si tipul, dar se mai pot gasi si anvelope diagonale, repet, importante sunt dimensiunile, urmeaza modelul/desenul si tipul,
Ref trecut de la 6v la 12v e acceptata modificarea , numai ca cine se respecta si respecta si masina, si sunt f putini la noi, chiar daca a luat masina pe 12 o restaureaza pe 6, e o parere personala, la atestare nu e o condittie, ca si dinamul daca cel original nu a mai putut fi refacut. Piese pentru 6V se gasesc, atat de Vw cat si de Citroen 2cv, Trabant, deci daca chiar vrei poti adapta, in cazul in care nu ai piesa originala. Problema asta S-A NASCUT DIN LIPSURILE PRE 1989, ca si la anvelope, au disparut piesele asa ca oamenii au trebuit sa modifice, in plus bateriile romanesti pe 6V au fost si raman de o calitate fff proasta, sun toameni care au refacut baterii de 6V , (120 A, motor 8 in linie) si de 20 de ori, astazi exista posibilitatea importarii unei baterii capsulate, rezistenta in timp. Povestea cu " PE 12V AI LUMINA MAI BUNA" e o tampenie.
Ref releu, sa zicem antebelica pe 12 v, frumos ar fi ca cel de Dacia sa fie mutat in carcasa originala, sau oricum sa fie montat astfel incat sa nu se vada, nu e nimeni absurd, dar cand vorbim de masini moderne, facute dupa 60 e bine sa puneti piesa originala. Eu la Mini , student fiind nu mi-am permis un starter Lucas ca era f scump, am pus unul de ARO, rezultatul a fost ca am tot schimbat piesa asta de vreo 5 ori, tot cu bani, era f proasta, acum n-as mai repeta greseala. Discutam de vremuri apuse, nu exista atestarea.
Ref cutie, daca are serie e f usor de verificat, altfel sa nu credeti ca demonteaza cineva motorul sau cutia . Repet, asta tine de voi, de ce vreti sa obtineti, una din partile frumoase ale acestor masini e faptul ca sunt rudimentare.
Centurile daca se pot monta fara sa distrugi masina e f bine sa existe, le purtati pentru voi nu pentru militieni, se poate alege un model vechi,
Am mai spus motorul trebuie sa fie de acelasi tip cu cel cu care a iesit masina din fabrica, nu conteaza ca in acelasi an sau in aceeasi perioada s-au mnontat si alte motoare, dupa stiinta mea broscutele cu motorul mic sunt mai valoroase, te felicit ca ai o asemenea masina, de ce vrei s-o intineresti ? Mergi la liniute cu ea , nu , sunt convins, si atunci care e schema cu motorul mai mare ? Una e sa gasesti o masina modificata si alta e s-o modifici tu, in cazul in care apare un split cu motor mai nou e o situatie in care exista intelegere, e clar ca cine o are ii cunoaste valoarea si va cauta in final sa-i puna motorul original.
Ref carburator important e tipul, puteti folosi filtre moderne, dar sa pastrati carcasa originala, exista si masini lòa care nu s emai gasesc filtre, dar din cate stiu la VW urile astea mai vechi filtrul e cu ulei asa ca e sfant si ieftin.
Ca sa inchei, daca sunt repere care chiar nu au putut fi gasite, sunt acceptate daca sunt similare cu originalul, cititi fisa de omologare FIVA "original sau similar" nu sta nimeni sa de abile negre la fiecare reper inlocuit cu ceve similar, important e s-o faceti din NECESITATE si nu din dorinta de a intineri/tuna masina, cu exceptia cazurilor in care preparati o masina dupa fisa ei de omologare FIA.
Ca tot ne citesc si cei cu Dacia, daca e sa fim 100% corecti o replica de Dacia 1100 S nu inseamna o masina cu 4 faruri, trebuie folosit kit-ul de piese utilizat de producator, adica repere Renault 8 S/Gordini , incepand cu farurile, proiectoarele, ramele lor, turometrul , carburatorul, vitezometrul pana la 170, voltmetru & indicator de benzina independente, martori luminosi, etc. Cine vrea sa aiba o replica "optica" foloseste ce vrea , cine vrea sa atesteze o COPIE Dacia 1100 S
IATA SI DEFINITIA :
C- Copie – Vehicul asamblat cu parti originale , restaurate sau reconstruite , reproducand un vehicul de epoca particular . Cel care asambleaza vehiculul este considerat constructor . Acest tip de vehicul este inscriptibil si eligibil daca data asamblarii este in limitele FIVA cu privire la vechimea minima iar vehiculul imitat este identic din punct de vedere aspectual cu cel original (copiat) .
As vrea sa intelegeti ca fiecare tara accepta o COPIE in masura in care aceasta evoca un model disparut, care in 99% din cazuri a fost un "personaj" important al istorie automobilismului si se cunoaste nici un exemplar original care sa fi supravietuit. Putem accepta pe viitor PARERE PERSONALA de ex replici ale masinilor de Militie ROMANESTI, daca sunt realizate corect dpdv istoric, fundamentat cu fotografii, si cu acordul Politiei actuale, dar inainte sa va apucati de vreun proiect e bine sa va documentati daca legal posibil.
Ca tot se bate moneda pe masinile refacute " in fundul curtii" sau "cate bile negre pot acumula" sper ca nu se asteapta nimeni sa vada pe site-ul RCR o lista cu un numar maxim de "abateri" acceptate ceva de genul, se accepta maxim 5 abateri, NUMAI CU STICLA LA SCHIMB, din urmatoarea lista :
- greseli de pregatire a caroseriei
- chit neslefuit - zgarieturi - denivelari - crapaturi
- greseli de vopsitorie - scursura - coaja de portocala total - coaja de portocala partial - diferente de nuanta - crapaturi - gazari
- probleme tehnice
- mai mult de 5 picaturi sub motor la stationare - cilindru de frana cu scurgeri pe o roata - fum de nu se mai vede om cu persoana - fum discret - frana blocata pe o roata - zgomot de esapament mai mare decat cel provocat in lispa acestuia - geam cu maxim 3 crapaturi - far cu o crapatura - far perforat - stop crapat mai mult de 2 cm - frane lipsa
- probleme ref interior
- tapiterie rupta - carpete cu franjuri turcesti pe scaune - zaruri laoglinda - tapiterie slinoasa - tapiterie cu 20 de ani sau mai mult mai tanara decat masina
Continuati voi lista, dupa mine totul e f simplu, atat timp cat va propuneti o masina CAT MAI ORIGINALA SI INTR-O STARE CAT MAI BUNA , SITUATIE FERICITA IN CARE AJUNGETI SIGUR DACA REZOLVATI EVENTUALELE PROBLEME SEMNALATE DE COMISIA DE ATESTARE.
P S : Tot romanul crede ca are masina de epoca, si nu una ieftina, una de zeci de mii de euro, n-are importanta ca nu prea e veche, ca e traforata de el cu vecinu' Gogu de la 7, e de epoca nene si cu asta basta
O replica a ACR-ului la raliul de sambata, NO COMENT.
Modificat de AUTOMOBILIA (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|