Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
cataliina67
Femeie
24 ani
Buzau
cauta Barbat
24 - 71 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / Benzina cu plumb... Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
Nu mai gasesc benzina cu pb...  Ma invart o gramada pana dau de una si apoi tacane avansul... Practic dupa fiecare alimentare tre sa reglez avansul, ma enerveaza... Oricum din cate stiu eu s-a interzis folosirea tetraetilului de pb dar au facut un inlocuitor cu aceleasi proprietati. Am vazut in germ. cum isi bagau in masinile vechi in rezervor un aditiv si apoi puneau bz fara pb... Aveti idee unde pot gasi astfel de aditiv ? Ar putea avea ca efect colateral si reducerea temperaturii de fct a motorului ? Multumesc.

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Trebuie sa iti mearga si benzina fara plumb..Eu nu am probleme.Dar asa e, nu e tocmai indicat la o masina veche si ca si tine prefer cu plumb..daca gasesc evident. Se uzeaza mai repede. cu bz fara plumb..dar nu scoate fum Si pe mine m-ar interesa un astfel de aditiv.. Ca fapt divers, 850-ul e o masina f pretentioasa la benzina..NU fac reclama, dar 85--ul merge ff bine cu benzina de la Mol(cea mai buna parerea mea) sau cu Carrera 100.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
fietzelu
Membru de onoare

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 448
Cred ca ar trebui sa se gaseasca aditivi la magazinele de specialitate, o sa ma interesez si eu.

Functioneaza bine (poate chiar mai bine) si cu benzina fara plumb, dar e o ardere mai uscata; se compenseaza cu un ulei bun, schimbat cind trebuie.


_______________________________________
Keep walking!

pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
inlocuitor de plumb se gaseste la orice petrom. o sticluta costa cam 10 lei si e suficienta pt a trata un rezervor plin de benzina fara plumb.

_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
mihu
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 46
Regleaza avansul corect, si n-o sa ai probleme. Benzina de acum e un pic mai buna zic io dpdv al cifrei octanice indiferent daca e cu plumb sau fara. Oricum benzina fara plumb numai exista de ani buni de zile, exista un inlocuitor pt plumbul din benzina.

_______________________________________
Cartman's fat ars....

pus acum 15 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
Mircea , cand te-am plimbat cu masina mea la predeal , masina mergea cu benzina fara plumb , eu am folosit numai benzina fara plumb si a fost ok , vorba lui MIHU , regleaza avansul si foloseste un singur tip de benzina.

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 15 ani
   
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
De acord cu voi... Acum merge cu bz fara pb. asta e...
Apropo de MOL, de acord cea mai buna motorina (evo). Pana sapt trecuta am avut un Ford Galaxy 1,9 tdi pd care tusea la propriu daca nu-i bagam mol evo... cu motorina de afara n-am avut probleme dar in tara doar evo... Am vazut ce diferenta enorma e dpdv fizic intre motorina evo si ce stiam eu ca e motorina... e f. subtire, se evapora repede, nu ramai aproape de loc unsuros pe maini, e mai degraba o gazolina f. rafinata decat o motorina... ce mai e din alta poveste... Ca fapt divers am bagat din greseala intr-un T3 diesel si mergea rotund dar pompa de injectie suferea clar, avea cu totul alt sound si nu era de bine...  Daca se intampla la fel si cu benzina... As sta mult mai linistit daca as avea aditivul... Am gasit in germ dar ajunge cam la 80 ron 250 ml ceea ce ar ajunge pt 250 litri dar tre sa iau minim 4 buc x 250 ml...

Multumesc DS ma voi duce sa ma interesez... 

Va mai intreb o data, teoretic cu bz cu pb (aditiv) ar trebui sa functioneze un pic mai rece??

Multumesc tuturor pt rasapunsuri

 


pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
La benzinarii in general am vazut tot felul de aditivi atat pt benzina cat si pt motorina. Unele imbunatatesc cifra octanica..alte pt curatre...etc. Nu stiu insa cat de folositoare sunt ele..

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
S inca o chestie legata de combustibili..fie benzina sau motorina. Este bine ca la un anumit interval de timp sa va curatti rezervoarele.Pentru ca sigur aveti apa. Nu pune nimeni apa in bz/mot....ci este imposibil ca din cauza condensului care se formeaza in rezervoarele benzinariei sa nu apara apa. Eu am facut un test.Am cumparat de la omv cea mai buna motorina..cea mai scumpa si am pus in o sticla(perfect uscata..tinuta pe un calorifer cateva zile astfel incat nici urma de apa nu avea). Am lasat vreo cateva zile motorina in sticla de 5l si apoi am obs ca pe fund era apa(putina ce-i drept..dar exista..era apa..nu parafina)
Si e posibil ca motorul sa functioneze mai rece cu bz cu plumb...cred ca am obs fenomenul acesta....dar nu sunt sigur.


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
Am gasit aditivul la o benzinarie MOL. E 2+2 are 250 ml, ajunge pt 80 de litri si costa 8,8 ron. Daca vreti o sa-i pun si o poza dar acum l-am uitat in masina... Abea astept sa-l folosesc...

pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
spor mirciulica !
cred ca o sa iti prinda bine !

eu mi-am rezolvat problema cu racirea la 1100. era de vina uleiul din motor si radiatorul.


_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
Rumpi
Top poster

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 529
Pentru Fiat benzina cu plumb nu este o necesitate. Tetraetilul de plumb era folosit in trecut la ridicarea cifrei octanice a unei benzine mai proaste, adica se faceau economii la rafinare. Momentan in acest scop se foloseste un compus de calciu. Mult raspandita opinie cu ajutorul plumbului la ungerea supapelor este valabila exclusiv pentru motoarele cu chiuloase de fonta fara insertii de scaun de supapa din otel. Deoarece in Europa s-a renuntat de mult la chiuloasele de fonta, acest lucru nu ne mai afecteaza pe majoritatea posesorilor de automobile. Orice motor cu chiuloasa de aluminiu si insertie de scaun de supapa din otel NU se uzeaza mai repede si nu are probleme daca se foloseste benzina fara plumb.
Tetraetilul de plumb nu scade temperatura de functionare a motorului, deoarece tetraetilul ridica cifra octanica, adica previne detonarea combustibilului la temperaturi si presiuni mai joase decat cele specificate (denumire populara a detonatiilor necontrolate: tacane sau bate avansul). O reducere a regimului termic de functionare a motorului se poate obtine doar prin ridicarea gradului de randament al motorului sau prin folosirea unui carburant cu punct de ardere mai scazut (etanol, metanol).
@ Coupe
Problema pe care o ai cu benzina este una tipica. Motorul 100 GBC sau GBS are o compresie statica de 9,5:1. De-a lungul anilor prin planarea chiuloasei sau chiar a blocului (mai rara totusi), compresia statica creste. O compresie statica de 9,5 - 9,7 este aproximativ maximul folosit la o masina de strada cu carburator. Aceasta compresie implica automat folosirea EXCLUSIVA a unei benzine cu cifra octanica de minimum 98 (dupa cum si scrie in manualul masinii). Acuma sa ne referim la problemele tale:
1. gasesti o benzina cu plumb la pompa, bagi benzina respectiva pe care scrie PREMIUM.
2. tacane avansul, observi o crestere de temperatura a lichidului de racire, masina pierde putere
3. reglezi avansul sa nu mai tacane, motorul merge rotund dar problema se repeta cand schimbi benzina.
Explicatii:
1. benzina PREMIUM are cifra octanica maximum 95, de multe ori si mai putin.
2. din cauza cifrei octanice inferioare amestecul benzina aer detoneaza necontrolat inainte de livrarea scanateii, energia termica nu mai este transformata in lucru mecanic si motorul se incalzeste mai tare (plus stresul indus in componentele mecanice, care nu e de neglijat)
3. maresti avansul distribuitorului prevenind detonarea necontrolata dar prin aceasta scazi randamentul motorului. Pierzi putere si incalzesti motorul mai tare.
Solutii posibile:
1. Reglezi motorul dupa carte si folosesti o benzina de minim 98 de la un lant de benzinarii care sa garanteze corectitudinea cifrei octanice.
2. Reglezi motorul dupa carte si folosesti orice benzina impreuna cu un aditiv de tipul Octane Booster (tetraetil de plumb).
3. Reduci compresia statica prin schimbarea chiuloasei sau a pistoanelor.
4. Reduci compresia dinamica prin schimbarea axului cu came si a curbei de avans.
Solutiile 3 si 4 implica reducere a puterii motorului si le-am mentionat doar asa. Solutia 1 este recomandarea mea personala din urmatoarele motive:
e simpla si eficienta, nu presupune amestecuri, calcule etc, nu costa mai mult decat solutia 2, nu ai probleme cu emisia de noxe cand mergi la ITP.
Succes.


_______________________________________
momentan fara fiat

pus acum 15 ani
   
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
Foarte corect, util si argumentat ceea ce scrii tu aici.
In cazul meu lucrurile s-au rezolvat. Oricum chiuloasa nu a fost planata niciodata deci compresia ar trebui sa fie 9,5, chiar o sa o masor de curiozitate...
Cum spuneam, am fost in weekend cu ea la raliu, la dus i-am pus bz f. pb de 98 de la MOL cu aditivul de pb si a mers fara probleme, n-a tacanit avansul, a tras fb. nici nu s-a incalzit prea tare desi avea vre-o 250 kg in plus... La intoarcere n-am mai gasit MOL si am pus de la Lukoil tot f pb tot de 98, tot cu aditiv si... a tacanit, nu prea tare dar in pante s-a simtit... asa ca data viitoare o sa-mi iau si o canistruta cu mine in caz ca nu gasesc o benzinarie potrivita...


pus acum 15 ani
   
mihu
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 46
Aia de la Lukoil e cea mai proasta cred ca aia de 98 e cam ca aia de 95. Si io am patit odata asa cu aia de la lukoil tacanea si cu aia de 99 de la petrom nu. De atunci nu am mai  pus de la Lukoil in veci.

_______________________________________
Cartman's fat ars....

pus acum 15 ani
   
Bug
Top poster

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2291

mihu a scris:

Aia de la Lukoil e cea mai proasta cred ca aia de 98 e cam ca aia de 95. Si io am patit odata asa cu aia de la lukoil tacanea si cu aia de 99 de la petrom nu. De atunci nu am mai  pus de la Lukoil in veci.



Subscriu!!
Si eu am patit exact la fel,de fiecare data cand faceam plinul,cu benzina 98 de la Lukoil e f nasol,si habar n-aveam pt mult timp ce o fi cauza ca merge prost masina si se porneste cam greu ma gandeam ca poate bujiile sau ceva is de vina...

In fine acuma pun benzina de la MOL in fiaturi si merg superb!

Modificat de Bug (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
robert700x
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 470
Azi n-am mai gasit benzina cu plumb... Am pus fara.
Merge dezastruos, tremura, tacane avansul...
Nu ma gandeam sa fie chiar asa
In plus, radiatorul a dat pe afara


_______________________________________
* Fiat 1300 '66 - "Mambo"
Fiat Albea Dynamic 2006

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Nu stiu de ce va merg voua masinile prost cu benzina fara plumb..chiar ai siavantaje:nu iti scoate fum. Chestia e sa aiba cifra octanica cat mai mare.Totusi, pt binele motorului trebuie pus benzina cu plumb.

Modificat de abarth_mcm (acum 15 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
coupe
Moderator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 966
Cand am fost la Balea am bagat de la petrom (parca) una fara plumb ce se chema top 100 +  cu cifra octanica declarata 100 si cu aditivul de rigoare... A mers masinica excelent... nu s-a incins, a tras ca nebuna, am fost f. incantat, asa ca am adoptat ca solutie definitiva cifra octanica minim 98 cu aditiv, am mers cativa km si fara aditiv si n-am simtit ca i-ar fi rau dar pt linistea mea i-am adaugat si aditiv...
@ robert, cand schimbi cifra octanica e firesc sa patesti asa, tre sa reglezi avansul...


pus acum 15 ani
   
rarescristea
Membru avansat

Din: buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 197

citroends21 a scris:

inlocuitor de plumb se gaseste la orice petrom. o sticluta costa cam 10 lei si e suficienta pt a trata un rezervor plin de benzina fara plumb.


stiam ca,costa ca vreo 7 lei daca zici tu...chia 10 lei...poate asa o fi acum


_______________________________________
VW 1300 1970 alb "Creatzzia"
Renault Megane Bicorp 2007 blue roy(460) "Meggy"

pus acum 15 ani
   
rarescristea
Membru avansat

Din: buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 197
apropo eu ma mai duceam cu Broscutza la Lukoil dar acum nu mai e   

_______________________________________
VW 1300 1970 alb "Creatzzia"
Renault Megane Bicorp 2007 blue roy(460) "Meggy"

pus acum 15 ani
   
rarescristea
Membru avansat

Din: buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 197
nu mai este benzina ,sper ca nu ati inteles ca nu mai este benzinaria....

_______________________________________
VW 1300 1970 alb "Creatzzia"
Renault Megane Bicorp 2007 blue roy(460) "Meggy"

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la