Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Kalifa Profile
Femeie
19 ani
Ialomita
cauta Barbat
19 - 32 ani
Fiat Forum Romania / Discutii libere / Fiat este pe duca ! Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
Kiwiman
Membru nou

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 6
Fiat va inchide 4 fabrici din Italia :


pus acum 15 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
povesti , siemens face la fel acum in germania , bmw se gandeste ce sa faca , deci nu e o tragedie ca isi inchide 4 fabrici , ideea e sa fie productiva compania

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 15 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Fiat a mai mutat fabrici din nord in sud si probabil ca de data asta le va muta in exterior, oricum nu poti produce mai mult decat vinzi, iar o fabrica utramoderna poate produce cat 4, si cu mult mai putini oameni, sa nu le plangem de mila, cu noul 500 si mai nou cu noua Delta (Lancia) o sa aiba multi clienti .

Modificat de AUTOMOBILIA (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
bineinteles !
exemple sunt destule : takata petri, continental , toate au inchis in vest si au deschis in zone cu mana de lucru mai ieftina. asta nu inseamna ca fiat este pe duca.


_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
robert700x
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 470
Va mai face Fiat masini ca altadata daca va face acest lucru? Auzeam pe forum ca daca e facut la turci, nu mai e bun...

_______________________________________
* Fiat 1300 '66 - "Mambo"
Fiat Albea Dynamic 2006

pus acum 15 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
500-le e facut in Polonia si in Germania e plin de 500 . Indiferent de unde e facuta masina reprezinta un brand nu o tara . Sa inteleg ca loganul facut in Rusia e mai prost decit ce romanesc?

Inca un lucru , FIAT are cele mai moderne fabrici din lume , cred ca majoritatea muncitorlor sint ROBOTI , deci nu e o problema pt FIAT .


_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 15 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Daca te referi la masinile anilor 60 raspunsul e nu, si nu doar Fiat nu va mai produce asa ceva, pt daca ar mai produce asa ceva ar da faliment, datorita costurilor.

Majoritatea masinilor de astazi nu vor fi niciodata "de colectie" pentru ca vor imposibil de restaurat, la cum se schimba d ereped emodelele nimeni n-o sa poata asigura piese, iar la cat plastic au in ele majoritatea nu o sa ajunga la pragul de 30 de ani. F putini mai folosesc astazi inox , lemn, finisaje in crom si alte fineturi din pacate disparute. Masina e un bun de consum, iar durata ei de viata a scazut, aici au intervenit producatorii care schimba f des modelele si in plus le fac sa tina f putin. Dela la o masona de 8-10 nu mai gasesti piese in stocul importatorului, fapt care te indeamna sa scapi de ea, daca nu vrei s-o parchezi mai mult in service decat sa mergi cu ea, in asteptarea pieselor.

Ref calitate cred ca important e de unde vin subansamblele, ca fabrica poate fi la Paris dar daca piesele vin din China treaba e clara, Ovy are dreptate, fabricile sunt azi f automatizate, masinile azi nu au defecte de fabricatie, cum erau la Dacia piese prost montate , ori ca erau rebuturi ori ca nu erau stranse suficient,  problema e ca nu sunt fiabile pe termen lung, incidenta caderii unor repere e atat de mare incat au inceput sa le treaca la consumabile piese care alta data aruncai masina si nu le schimbai, azi sa schimbi discurile de frana la 15.000 e un lucru obisnuit, de rectificat nici nu poate fi vorba in multe cazuri, multe piese sunt special proiectate ca sa nu se poata interveni si sa te oblige sa le schimbi cu totul. S-a rupt o piesa minuscula de reglajul farurilor cumperi farul cu totul, si piesele astea de plastic minuscule care cedeaza sunt peste tot, la timoneria geamurilor si a scaunelor, la clante, la barele d eprotectie , unde te uti numai capcane. Apropo de bare ere sunt raiul service-urilor, cum le atingi daca nu se sparg se zgarie si dau un aspect jalnic masinii. Afara aproape ca nu mai exista magazine de piese, totul se face in service, unde pentru cea mai mica chestie te taxeaza de n-ii aer , iar la noi au preturi mai mari ca in vest. Nimeni nu se sinchiseste ca , pe langa gaura in buzunarul clientului, sa zica cineva ca producerea unui far complet face ca fabrica sa polueze de n ori mai mult decat atunci cand produce piesa mica din plastic, ca sa nu mai zic ca farul vechi trebuuie recilcat, care inseaman iar poluare. Cine isi cumpara o masina noua se loveste sigur de toate astea, din pacate toti producatorii vrand nevrand s-au aliniat la treaba asta asa incat chiar si marcile f scumpe vand tot masini din plastic, chiar daca procentul in total scade.

Am primit de la un prieten acum cateva zile textul de mai jos pe email, se potriveste la fix in discutia noastra, e scris de un om necajit dar care nu-si pierde umorul si e f  haios ce zice, se pot trage multe invataminte :





Un fleac: m-au jefuit

de
Julius Constantinescu

Circulam regulamentar, cautind sa nu depasesc viteza legala (care, dupa cum sigur stiti, e 130 km/h in localitati si cit vrei tu in afara), cind mi se aprinde pe bord un semn portocaliu in forma de robinet, daca sinteti inginer, sau asemanator cu o camera video, daca ati facut Conservatorul sau seminarul teologic. Dupa o vreme, simt ca motorul nu mai trage deloc, asa ca, pina in 2 Mai, nu mai am nici o emotie cu radarele; Fred Flinstone ar fi trecut ca vintul pe linga mine, si inca fara sa-l puna si pe Barney sa dea din picioare.

Cum eu, cind vine vorba de tehnica, parca am terminat Conservatorul, dau doua zile telefoane si aflu ca, suta-n mie, e filtrul de motorina. Pe drumul de intoarcere, ma opresc in Lazu, la reprezentanta fabuloasei marci de masini frantuzesti, sa-mi iau un filtru de motorina, unde mi se spune ca trebuie sa-mi faca un test mai intii, ca poate nu e filtrul ala. “Si cit costa testul?”, intreb, sa vad daca ma mai intorc la Bucuresti sau o iau direct spre plaja de nudisti. “A, sub un milion”. Ma linistesc – eu cistig sub un milion doar cind ma scarpin in ureche. In timp ce astept rezultatul testului, observ cu oarecare neliniste ca toti tipii care erau inaintea mea platesc, invariabil, 6,5 milioane. Si ca toti scot banii astia cu naturaletea cu care isi cumpara inghetata.

Eu nu sint asa. Eu, cind trebuie sa dau bani, devin agitat, imprevizibil, am o senzatie accentuata de disconfort. Ma duc peste mecanic, stau pe capul lui, il innebunesc de cap si innebunesc si eu cind aflu ca s-a dus un senzor. Din experienta pe care o am cu reprezentantele, stiu cit costa o piesa care nu se gaseste decit la ei. Omul imi schimba piesa, dar problema nu se rezolva. Intre timp, programul se terminase si toti Doreii se cara veseli, numai al meu sta sa vada daca-i da de cap (ii facusem deja nervii zdrente, era o cirpa, daca-i spuneam sa se arunce de pe podul Agigea, se arunca). Robinetul portocaliu continua sa se aprinda, seful lui Dorel imi spune ca-mi face a doua zi o programare daca vreau, iar eu ma indrept resemnat spre receptie: dau banii degeaba (la reprezentanta la Bucuresti, o sa mai platesc o data banii astia, ca fac si ei testul, taxeaza timpii demontat/montat baterie, etc).

In timp ce sprijineam receptia si aveam o moaca mai plouata ca Napoleon cind s-a predat englezilor dupa Waterloo, apare si Dorel: ii daduse de cap. Ma inviorez brusc (asa, ca si cum Grouchy ar fi ajuns inaintea prusacilor) si-i promit un bacsis gras, dupa ce rezolv la receptie. Fata imi face factura si, cind aud cit e, ma decid cu greu daca sa-i platesc banii sau s-o string de git. Platesc totusi si, cu ultimii 500.000, ma duc in spate, la Dorel. Era singurul om din firma aia care-si merita banii, i-as fi dat fara sa clipesc si triplu daca mai aveam. “Ma”, zic, “imi pare rau, atita mai am. M-au jefuit deja la casierie”. “Cit ti-au luat?”. “Sase milioane jumate. Patru milioane manopera”. Dorel da cu scirba din mina: “Preturi de reprezentanta. Niste cacati”.

Pe drumul spre Bucuresti, n-am mai avut emotii la radare. Ma jefuisera deja cei mai buni.

Modificat de AUTOMOBILIA (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
Asta e adevarul cam greu de inghitit pentru noi care mai stim putina mecanica.Din pacate masinile au devenit asa de electronizate incat pt orice trebuie sa mergi la reprezentanta .
Eu acum lucrez in Germania si sefu a cumparat un Renault Master second de la un dealer . Dupa 2 zile am venit cu el in Romania cu treaba dar peste zii am lasat in priza pt bricheta geanta frigorifica cu mancare si bautura . Evident de dimineata masina nu a mai pornit . Dai curent , incearca tot ce e posibil pt a porni masina .Duminica fiind ma gindeam ca tre sa stau pana luni si sa merg la reprezentanta pt a afla daca pot so pornesc sau nu . Norocum meu a fost un om cu multa experienta in raliuri , solutia - BRAKE CLINER ,  solutia de curatat discurile de frana . Un pic de spray si masina a pornit cu putin zgomot , dar a pornit . Masina merge si in ziua de azi , porneste fara probleme . Ma gandesc ca daca as fi ajuns la reprezentanta cine stie ce senzor era defect , samd .

Pentru germanul de aici sa mergi la service e ceva normal iar ideea de service aici de total diferita de cea din Romania , dar Bogdan are dreptate , sa schimbi un far pt un mic motoras e absurd . Am schimbat sapt asta motorasul la farul de la Mercedez , si spre uimirea mea piesa era facuta in Elvetia si a tinut doar 3 ani , deci ideea e ca totul tine de NOROC la piese si la masina .


_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 15 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Unde ai aplicat solutia respectiva ?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
in filtru de aer, direct in admisie  , scuze ca nu am precizat

_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
vezi ca e periculos cu spray-ul... daca nu il dai cum trebuie e posibil sa spargi motorul. De obicei e indicat ca o persoana sa dea cu spray si altul sa dea la automat ca sa o ia din prima..altfel cam nasol.
Ca fapt divers..si o masina pe benzina o poti porni cu spray(cazu tau), nu numai diesel


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
eu NU RECOMAND spray de nici un tip..doar daca va pricepeti bineinteles. e o solutie de urgenta care da rezultate insa.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Tu cand ii bagi spray la filtru de aer...masina inhaleaza acel spray si practic functioneaza doar cu acea solutie fara sa fie nev de combustibil.E insa periculos pt ca daca dai prea mult, motorul primeste mult si fiind rece el va porni dintr-o data putand sa se sparga ceva prin el.

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
robert700x
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 470
Am pornit si eu FSO-ul tatalui meu asa...
Off topic

Fiat nu se duce


_______________________________________
* Fiat 1300 '66 - "Mambo"
Fiat Albea Dynamic 2006

pus acum 15 ani
   
ovidiupay
Membru de onoare

Din: Brasov
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 328
imi pornesc citeodata poketul asa , la 2 timpi nu e nici o problema

fiat este duca imi pornesc citeodata poketul asa timpi nici problema

33.1KB


_______________________________________
FIAT Mareea Weekend 1.8 16v
FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie
;

pus acum 15 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Banuiam eu, nu e prea sanatos, mai ales pentru segmenti, se pot produce explozii f puternice caz in care spargi si pistoanele, alcool-ul ala e mai puternic decat benzina. Oricum exista spray-uri de pornire atat pentru benzina cat si pentru diesel nu e nevoie sa dai cu ala de frane, dar daca nu ai merge si asa. Am si eu in garaj  si recunosc ca am folosit, cu frica , cand aveam Mini-ul, o masina fara coada la pompa, ca si majoritatea intaliencelor .....

Lancia pornea destul de greu dupa lungi perioade de inutilizare, pompa n-are coada, doua carburatoare duble uscate .... naspa. Demontam filtrul si stropeam in fiecare un pic de benzina, cat s-o ia dupa ce motorul porneste pompa lucreaza mai bine. Mai nou am gasit o solutie mult mai usoara, ca timp si care e si eleganta, exista niste pompe de pornire, initial folosite la motoarele de barci, sunt ca niste pere de cauciuc cu intrare iesire, se pun pe furtunul de alimentare, inaninte de pompa, se strangi de 2-3 ori si simti la mana cand vine benzina , in acest mod amorsezi pompa, dupa care masina masina porneste la sfert. La motoarele astea noi pe injectie nu stiu daca merge treaba dar la vechiturile noastre e super.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
citroends21
Moderator

Din: Daneş
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 4391
si cat costa asa o para automobilia?

_______________________________________
-

pus acum 15 ani
   
mihu
Membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 46
Pe mine ma intereaza cum ai montat-o. La motor(in compartimentul motor adica)? In paralel cu circuitul existent sau cum?

_______________________________________
Cartman's fat ars....

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Este o f buna idee. Si eu mai patesc sa raman fara benzina in carb si pompa(asta pt ca am pompa ei de benzina fara coada) si astfel treb sa ii pun un capacel de benzina in carb.
La motoarele pe benzina injectie nu stiu daca merge...ma indoiesc..Iar la diesel nici atata..ala e calculat sa aiba o anumita pompa de amorsare..anumite furtune..etc..


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
AUTOMOBILIA
Top poster

Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 2026
Este o idee fantastica si ii apartine colegului meu de club Andrei Spirescu care se ocupa de barci si iahturi, la el am vazut pentru prima data solutia asta, Pretul difera in functie de tara de origine variaza intre 30-50. Ultima data am gasit pe soseaua Giurgiului, e un magazin cu piese second de Renault dar au si piese noi, cum intri de la Mall (Bellu) a treia strada pe dreapra, e chiar pe colt.

Ref montaj e montata in compartimentul motor , pe furtunul care face legatura dintre conducta de carburant si pompa, circuitul de tur, e chiar pe circuitul de alimentare nu in paralel.

Acum depinde ce masina aveti, in unele cazuri pot fi necesare anumite puncte de fixare, la mine nu e cazul pentru ca ramane ff putin furtun asa ca toata constructia e f rigida si nu e intr-o zona periculoase (in preajma galeriei , a elicei ventilatorului, etc). Para in sine are cam 10 cm lumgime iar in diametru cam 3 (asta in centru unde e diam maxim acesta scazand spre extremitati).

Imi pare rau dar nu am poze pentru moment.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
KAMELIA88
Membru nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 7
atatae discuti despre fiat ma gandesc serios sa imi i-au unu DAR daca e unu mai vechi de unde pot gasi piese originale?din cate am inteles nu sun usor de gasit ?

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la