Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FIAT FORUM ROMANIA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: d3sir3_doll_babi la Simpatie.ro
 | Femeie 23 ani Arges cauta Barbat 25 - 57 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
de unde se pot face rost de fire pentru o instalatie electrica? vreau sa fac una ca la carte, dupa schema, la culoare exact ca orijinala...
a acut cineva asa ceva? daca se face dupa schema, sunt sanse sa nu iasa corect?
astept pareri....
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 20 ani |
|
FLEX
Membru
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 41
|
|
Fii antena aici, ca sint mai multe probleme: 1. sectiunea firului trebuie sa fie aceeasi cu cea originala, problema e ca s-ar putea sa difere functie de circuitele alimentate 2. schema e buna, dar in ea nu sint trecute lungimile firelor, asa ca ar trebui sa te gindesti bine de tot cum procedezi: -2a. scoti toata cablaria originala de pe masina si inlocuiesti fir cu fir, sa nu pierzi vreo conexiune, ceva -2b. tragi fir cu fir instalatia noua PE MASINA, pe unde crezi tu ca e mai bine si pe unde mai tii minte ca vine ea.
Io sint mare afon in materie de electrica auto, asa ca as alege varianta 2a, mi se pare mai sigura, dar daca esti priceput cred ca e mai usor 2b.
_______________________________________ Fiat 600D, 1965 (Cacareaza) si Daewoo Matiz E, 2003 (Tigaia)
|
|
pus acum 20 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
2b o sa fie... dar nu stiu ce vrei sa zici cu cablurile... pai daca pun cabluri bune, rezistente.. nu circula 12v prin toate?
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 20 ani |
|
FLEX
Membru
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 41
|
|
Nu asa se pune problema, bineinteles ca 12V trec prin toate, dar conteaza curentul (intensitatea curentului) absorbit de consumatorii deserviti de firele respective si rezisenta electrica a conductorilor; prin urmare, pentru faruri, care au putere mare, se folosesc fire mai groase decit pentru semnalizatoarele de aripa, de exemplu; daca folosesti fire groase la semnalizatoare, maninca curent, daca folosesti fire subtiri la faruri, se topesc. Nu imi aduc eu aminte prea exact formulele din fizica de gimnaziu, dar cred ca ma intelegi ce vreau sa spun.
_______________________________________ Fiat 600D, 1965 (Cacareaza) si Daewoo Matiz E, 2003 (Tigaia)
|
|
pus acum 20 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
aha. inteleg perfect.dar fizica nu a fost punctul meu forte...asa ca singurul lucru pe care il pot face este sa gasesc un electrician auto, si sa fac impreuna cu el toata instalatia. decat sa fac eu treaba sa iasa nasol, mai bine sa o faca cine se pricepe.
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 20 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
electricianul auto nu e intotdeuna cea mai buna optiune. Daca nu il cunosti de meserias bun si ai incredere in el nu merita ca numai iti ia o gramada de bani. Solutia mai buna ar fi sa scoti toata instalatia de pe masina (sau cit a mai ramas din ea), sa iei o schema electrica a masinii de pe net, si pe urma sa stai sa confectionezi singur cu fire la diametru si conectori moderni (nu ca electricienii care pun banda de izolat peste orice). Culorile nu stiu daca le mai gasesti dar nu e asa important daca iti notezi pe schema ce culori folosesti in schimb. Pe urma testezi toata instalatia inainte sa o pui pe masina, bagi toate pachetele de fire in furtune (alea armate si protejate cu spirala de otel, de la dus, sunt perfecte) si montezi instalatia pe masina. Cu ocazia asta mai poti sa tragi cabluri de alimentare suplimentare de la baterie pentru o eventuala instalatie audio sau niste ceasuri suplimentare, pe care le etichetezi si le izolezi si pe urma le fixezi frumos sub bord pe pentru o eventuala utilizare ulterioara. Iti garantez ca pe urma nu mai ai probleme cu instalatia veci pururi. Instalatiile de fiat sunt bine calculate din fabrica, atita doar ca manopera a fost de obicei de calitate medie si modificarile multiple suferite in timpul utilizarii au afectat serios fiabilitatea lor. de exemplu mai toate masinile au relee de semnalizare romanesti care au fost adaptate. Singura problema electrica serioasa care tine de design e faptul ca tot curentul trece efectiv prin intrerupatoarele de bord, si nu prin relee. Asta nu a fost o problema pina cind oamenii nu au pus pe masini radiocasetofoane cu boxe puternice, becuri mai puternice si au crescut consumul in asa fel ca bietele intrerupatoare si asa vechi de cind lumea si-au dat duhul, si produc acuma scurturi, sau in cel mai bun caz se incalzesc ca dracu. Dar montarea de relee moderne pe fiaturi vechi este o chestie practicata curent in occident si scheme bune, clasice deja, se gasesc pe internet. O alta problema care e sursa multor probleme, este conexiunea la masa. Multiplele izolari si revopsiri executate in dulcele stil romanesc au reusit sa intrerupa partial sau total conexiunile astea si te ia dracu cautind ce are instalatia si dai banii la zeci de elecricieni degeaba, pina ii pica la unu fisa. Asa ca Do It Yourself este sfatul meu.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 20 ani |
|
ovidiupay
Membru de onoare
 Din: Brasov
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 328
|
|
si totusi Rumpi de unde esti? sfatul cu relee ar trebui urmat de toti , chiar daca iti pui contacte noi s-ar putea sa-ti para rau dupa ele fara releu de protectie inca un pont : nu da-ti bani pe relee ieftine straine , mai bine romanesti de electroprecizia ( cumparat Hella din magazin si topit fire , in schimb cu cel romanesc nu sint probleme)
_______________________________________ FIAT Mareea Weekend 1.8 16v FIAT Cinquecento Sporting 1,1 ie ;
|
|
pus acum 20 ani |
|
GGO
Membru
Din: Brasov
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 26
|
|
ovidiu sti foarte bine ca releul Hella era un fals. releele de Electroprecizia sunt foarte bune !!!!
|
|
pus acum 20 ani |
|
eddy
Membru avansat
 Din: BRASOV
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 182
|
|
daca imi gasesc insipratia necesara ziele astea poate ma apuc sa i scot matzele alea de fire afara la bolid le masor imi fac planu cati metri sa iau si ce culori si fara precizia mea in electronika si electrotehinka os a incerc sa schimb fir cu fir..si pun culori d-alea turbate rau la fire sa l ia cu dureri de cap p unu cand vrea sa mi faca "hot wire" la bolidu meu 
_______________________________________ adrenaline rush...400m... .:: o726.191.323 ::. pana-mi fac Ficatzelu` tin poza asta cu TEDDY BEARu` meu tunnat :O) il cheam EDDY acu 
|
|
pus acum 20 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
planu la instalatie il ai? daca nu zi ceva si trimitem
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 20 ani |
|
Rumpi
Top poster
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 529
|
|
bolidu se porneste frumos cu surubelnita pe demaror, daca hotul e bou, si decent cu un cap de sirma intre mufele de la contact, daca e destept. nu stiu daca ai observat, da nu trebuie sa iti demoleze bordul ca sa scoata firele din contact, nici nu trebuie sa le taie, nici nu sunt atitea sa il doara capu facind combinatii.
_______________________________________ momentan fara fiat
|
|
pus acum 20 ani |
|
RazvanTI
Membru
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 20
|
|
mihai a scris:
aha. inteleg perfect.dar fizica nu a fost punctul meu forte...asa ca singurul lucru pe care il pot face este sa gasesc un electrician auto, si sa fac impreuna cu el toata instalatia. decat sa fac eu treaba sa iasa nasol, mai bine sa o faca cine se pricepe. |
coane cabluri de toate culorile se gasesc in vitan la magazinele alea. singura problema e ca nu o sa gasesti de exemplu fir negru co o dunga alba deci sa faci instalatia exact ca cea orijinela mai greu...( cu acelasi cod de culori ma refer ) cat despre diametrul conductorului problema e in felul urmator : se alege diametrul in functie de consumator adica : daca un bec spre exemplu papa 5 amperi tre sa tragi pana la el cablu care rezista la cei 5 amperi plus o rezerva de un 20% adica in final ar rezulta un cablu care "sa duca" 5 +20 %= 6 amperi rezerva asta se pune sa nu fortezi cablurile inutil ca daca da se incing si in cele din urma se topesc
_______________________________________ broscar convins dar si iubitor de ficatzi
|
|
pus acum 20 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
pai nu mai e nevoie de sfaturi.. ca o rezolv cu tine, nu? o sa vin la buc. si luam cablurile, apoi ne apucam de treaba. numa sa fie frumos, sa pot monta si grataru linga ficat.... sa nu zici ca faci mofturi la fumul de mici.... 
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 20 ani |
|
RazvanTI
Membru
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 20
|
|
fum de mici ????? yeak !!!! yo nu discut decat de la icre negre in sus ...:P da coane dar dupa 1 ca ma tirez la Slobozia si ma intorc cam pe marti dimineatza
_______________________________________ broscar convins dar si iubitor de ficatzi
|
|
pus acum 20 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
nu acu bah.. numa cand e gata tablaria si vapsitu.. adica inca cateva sapt...
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 20 ani |
|
Amatorul
Top poster
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 697
|
|
Mihai, mie mi-a facut instalatia Romi de pe forumul broscarilor, a lucrat impecabil, mi-a spus grosimi si lungimi asa ca n-am cumparat cablu care sa-mi prisoseasca. E drept ca la Fiat sunt alte dimensiuni...Eu am luat din targ un fel de furtun de plastic, asemanator cu ala de aspirator, prin care au fost bagate firele(sunt de mai multe grosimi). Si mai gandeste-te ca-ti trebuie papuci, banda izolatoare si eventual relee daca mai pui consumatori in plus...Probabil ca asta o sa-ti spuna si Razvan TI.Succes!
_______________________________________ Fiat 600D/1965 Dacia 1301/1977 MB W123 230E/1982
|
|
pus acum 20 ani |
|
mihai
Administrator
 Din: Ploiesti, Prahova
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 551
|
|
mersi. vreau sa fac instalatia cum trebuie, cu tot ce trebuie, si sa pot atasa macar un mp3 player...per de boxe decente, nu uriase... am schema originala, stiu traseele firelor in masina, deci nu ar trebui decat cineva care sa stie despre ce e vorba...nu ma intereseaza codurile de culoare, o sa incerc sa pun niste inele de plastic, ca sa pot diferentia pe viitor circuitele. am si niste cleme de plastic, arici dintr-aia...iar restu nu sunt greu de luat..
_______________________________________ - fara fiat -
|
|
pus acum 20 ani |
|
eddy
Membru avansat
 Din: BRASOV
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 182
|
|
Mdap ieri am vb cu nenea mecanicu si a zis ca mai bine dekt sa ma bag eu sa strang ceva bani si sa o duk la un nene lectrician bun ca a zis ca daca o pecesc..iese cu flacari..si a zis el ca stia sau auzise ca e najpa sa vezi cum iti ia foc mashina de la un kkt de scanteie asa ca nu ma mai bacg strang ceva si o duc la electricianu sef..
_______________________________________ adrenaline rush...400m... .:: o726.191.323 ::. pana-mi fac Ficatzelu` tin poza asta cu TEDDY BEARu` meu tunnat :O) il cheam EDDY acu 
|
|
pus acum 20 ani |
|
oroblu
Membru
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 28
|
|
Amatorul a scris:
Mihai, mie mi-a facut instalatia Romi de pe forumul broscarilor, a lucrat impecabil, mi-a spus grosimi si lungimi asa ca n-am cumparat cablu care sa-mi prisoseasca. E drept ca la Fiat sunt alte dimensiuni...Eu am luat din targ un fel de furtun de plastic, asemanator cu ala de aspirator, prin care au fost bagate firele(sunt de mai multe grosimi). Si mai gandeste-te ca-ti trebuie papuci, banda izolatoare si eventual relee daca mai pui consumatori in plus...Probabil ca asta o sa-ti spuna si Razvan TI.Succes! | rog un nr de tel al lui Romi ,am o broascta 1200,si un bun prieten  mi-a luat instalatia electrica de pe masina,sa faca si el alta identica(sa o copieze) .a luat-o si atat,de adus inapoi ,..............intelegeti
|
|
pus acum 19 ani |
|
coupe
Moderator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 966
|
|
Eu am facut asa ceva (adica mi-a facut-o cineva). Daca o faci dupa schema n-are cum sa nu iasa bine.
Daca vrei iti pot recomanda pe cineva. Dureaza, costa, dar iese ca lumea. Am si schema daca vrei.
|
|
pus acum 19 ani |
|
oroblu
Membru
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 28
|
|
coupe a scris:
Eu am facut asa ceva (adica mi-a facut-o cineva). Daca o faci dupa schema n-are cum sa nu iasa bine.
Daca vrei iti pot recomanda pe cineva. Dureaza, costa, dar iese ca lumea. Am si schema daca vrei. |
pt broscuta? vreau
|
|
pus acum 19 ani |
|
coupe
Moderator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 20 ani
Postari: 966
|
|
Am schema pt fiat. Omul poa sa faca pentru orice tip de masina... Iti trimit nr meu pe mail
|
|
pus acum 19 ani |
|
abarth_mcm
Top poster
 Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 5393
|
|
ai avut prob la instalatia electrica? ma mir. 850 sta f bine la capitolul asta. Cu conditia sa nu aiba improvizatii. logic
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric
|
|
pus acum 18 ani |
|