Fiat Forum Romania
forumul fiat pentru posesori si admiratori
Lista Forumurilor Pe Tematici
Fiat Forum Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FIAT FORUM ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
vio69 pe Simpatie
Femeie
25 ani
Botosani
cauta Barbat
25 - 50 ani
Fiat Forum Romania / Tehnic / gpl? Moderat de Adrian, citroends21, coupe
Autor
Mesaj Pagini: 1
fietzelu
Membru de onoare

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 448
Salutare! A pus careva GPL pe masina? (Nu neaparat pe fiat clasic...) Cit a costat si ce rezultate da?

_______________________________________
Keep walking!

pus acum 16 ani
   
rarescristea
Membru avansat

Din: buzau
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 197
totusi chiar daca nu am fiat...eu nu as pune GPL pe masina mea    

_______________________________________
VW 1300 1970 alb "Creatzzia"
Renault Megane Bicorp 2007 blue roy(460) "Meggy"

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
nici eu..pui gpl daca mergi mult cu masina si recuperezi investitia.I-ti mai bine diesel. Cu toate ca e mai scumpa motorina decat benzina, iesi in avantaj pt ca in oras consuma f putin.Eu ramana la ideea ca tot dieselul e cel mai econom. Oricat de tare l-ai alerga, un diesel nu consuma mai mult de 8-9 % mixt...fie el si turbo cu motor de 2500 sa zicem. Raportul performanta-consum la un diesel e excelent dupa parerea mea.
Cu siguranta nu face bine la supape gpl-ul apropo....eu nu vad ce ungere sa existe...

Modificat de abarth_mcm (acum 15 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
is41
Membru

Din: Iasi
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 24
la noi in tzara cel putin instalatiile de GPL sunt de kk, un prieten si-a pus pe un golf 1 gti si ca rezultat "greu tare" pornirea pe tinp friguros, sprintul scade, depinde de debit ............ acum sincer sa fiu eu nu optez pt instalatiile de gpl

pus acum 15 ani
   
b12vyp
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 478
Am mai vorbit despre GPL si pe alte forumuri dar parerile preconcepute nu se pot schimb usor. O sa va spun cateva pareri personale si fapte din experienta mea, nu prostii auzite de la nu stiu ce prieten care le-a auzit de la nu stiu ce mester mecanic in avioane dar fiinda nu era apreciat acolo s-a apucat de reparat masini....

Sa stabilim pentru inceput cateva lucruri:

Tatal meu a avut pe Fiat 1500 instalatie GPL ruseasca, asta prin anii 80 cand romania manca salam cu soia si mergea cu dacia cu jigloare micsorate sa nu consume, asta pana in '93 cand a vandut-o, a avut GPL pe Dacia Berlina pana in '99 cand a vandut-o, a avut GPL pe Dacia Nova pana in 2005 cand a vandut-o, acum are GPL si pe Lancia Beta cat o mai tine si pe asta.
Eu am GPL pe fiat de 5 ani de cand am cumparat-o.

Exista mai multe tipuri de instalatii:
1 pentru carburatie- tipul clasic care alimenteaza motorul cu gpl prin vacuum/absorptie.
2 pentru injectie- tipul clasic prin absorptie, acelasi principiu ca la carburator.
                       - injectie directa in galeria de admisie, la fel ca injectia de benzina multipunct, gazul vine constant, debitmetrul regleaza aerul necesar pentru amestecul corect.
                       - injectie secventiala, injectie directa in galerie, motorul isi regleaza singur debitul de GPL si aer necesar.

Consum:
1 tipul clasic de GPL prin absorptie, pe carburator, consuma cu 10-30% mai mult gpl decat consumul real pe benzina.De obicei 30%. Pierde putin din putere, dar nu se simte rau. Se schimba stilul de condus si te obisnuiesti repede.

2 tipul clasic de GPL,absorptie, pe motor cu injectie de benzina, consuma cu vreo 20% mai mult gpl decat benzina. Pierde si mai putin din putere fata de carburatie.
   - injectia de gpl pe motor cu injectie de benzina, consuma cu 10-15% mai mult gpl decat benzina. Nu pierde aproape nimic, se mentin performantele ca pe benzina.

3 injectia secventiala de GPL pe motor cu injectie de benzina, consumul de GPL este acelasi ca si consumul de benzina.Calculatorul de gpl copiaza parametrii calculatorului masinii. Aici nu stiu exact daca se castiga putere fiind un sistem relativ nou de care nu prea m-am interesat. S-ar putea sa se castige putere fata de benzina, GPL avand cifra octanica 105.

Majoritatea persoanelor pun gpl pe motoare uzate care merg varza pe benzina sau nu merg deloc si se asteapta sa obtina astfel un motor nou cu mers impecabil care sa consume si putin    asa ceva nu se poate. Numai cand motorul merge normal pe benzina si corect fara rateuri si alte prostii se poate regla corect si pe gpl si va consuma atat cat trebuie sa consume.

Am mai auzit de la multe persoane, ca daca pui GPL se strica motorul    dar nu au stiut sa-mi spune ce cred ei ca se strica in motor,sau ca vezi doamne nu se mai unge motorul, sau unii care au habar cat decat, spun ca se ard supapele.
1-Ganditi-va inaimte cum functioneaza un motor cu combustie interna, si pe urma faceti afirmatii. Ce unge benzina in motor ? inseamna ca putem sa mergem fara ulei in motor pe benzina ce nu se intampla nimic  .
2- Supapele se pot arde daca nu sunt reglate corect. Supapa se raceste cand sta inchisa pe scaun, daca deschide prea mult si nu apuca sa inchida corect se arde, este normal, poate mai repede pe gaz fiinca arde mai intens decat benzina, dar se vor arde si pe benzina in cazul asta.

Avantaje:
- consum mai mic
- polueaza mai putin, gpl pe carburatie iese la noxe EURO2
- nu se arde uleiul
- nu spala cilindrii, spre deosebire de benzina
- in caz de accident este mai sigur decat benzina
- pretul pe litru/GPL este la jumatate fata de cel al benzinei
Dezavantaje
- butelia ocupa un spatiu suplimentar

Pornirea se face pe benzina in special pe timp rece, personal pornesc fara probleme iarna si vara pe GPL, dar tine de reglaj.

Cam atat momentan, va rog nu puneti intrebari prostesti.

Modificat de b12vyp (acum 15 ani)


_______________________________________
build your own.

pus acum 15 ani
   
b12vyp
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 478
Ca sa vedeti ca nu vorbesc prostii pun un link.
Golf R32/V6/3,2L/241 cp/70.000 km rulati/ instalatie GPL secventiala.
Consum GPL 13,3 %.   



_______________________________________
build your own.

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
si crezi ca face bine motorului?Stiu ca o sa imi zici ca e mai bun motorul daca merge pe gpl...dar nu cred.Exemplu:crezi ca ai ungere cum trebuie?supapele saracele...la ele marefeream..merg asa doar folosind gaz..
Legat de pornit...daca o pornesti pe gaz iarna cel putin o ia cam greu.. Si decat sa ma chinui sa vad ce si cum...Am vazut multe dacii ca se chinuie saracele sa porneasca si degeaba..nu tin relantiul..etc...
legat de noxe, da..stiu ca scoate mai putin fumn..personal NU ma intereseaza cat polueaza masina si daca iese la noxe sau nu..chestia e sa mearga cat mai frumos...
Fiecare e cu parerea lui logic... si fiecare cu varianta lui maimult sau mai putin subiectiva. Eu unul nu as pune gaz pe masina(fie ea masina veche, fie ea masina noua)...prefer sa merg mai putin si cand am bani de benzina.
Am fost tentat sa pun pe Fiat 1800 gaz, dar am zis ca nu se merita. Pai daca eu stric chiuloasa...va dati seama cat costa o chiuloasa facuta pt un Fiat 1800?Cat am dat pe gaz!!! Asa ca merg mai putin cu el (cand am bani de benzina- consuma mixt 10 % apropo - consum real, nu povesti.), si in rest merg cu altele ca am destule care consuma putini....

Modificat de abarth_mcm (acum 15 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
b12vyp
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 478
abarth_mcm  tocmai ce am spus mai sus in legatura cu intrebarile prostesti, daca luam cazul unui motor nou crede-ma ca nu vei avea nici cea mai mica problema cu el din cauza gazului.

La ce te referi cand intrebi daca are ungere cum trebuie? detaliaza putin.

  in legatura cu uzura motorului, am mai spus si o sa mai repet: ''nu poti sa faci din c....at bici si sa si pocneasca'' .


_______________________________________
build your own.

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
la supape ma refeream cand ziceam de ungere....

_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
eu am fost la un pas sa pun gaz pe fiat dupa cum am mai zis si am renuntat... am cumparat carburator nou de Fiat 1500 si am rezolvat problema consumului. Acum nu sare  de 10 % mixt. Inainte lua 12 % cu carb de lada 1200(si nu tragea deloc) si 16-17% % cu carburatorul de fiat 1800 care era destul de uzat .

Modificat de abarth_mcm (acum 15 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
b12vyp
Membru de onoare

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 478
ai pus carb de 1500 pe motor 1,8 si trage normal ? asta spui ca nu inteleg exact.
daca e asa puteai sa pui linistit gaz ca aveai putere mai mare si consum bun, ce sa strici in chiuloasa? crezi ca gazul mananca din aluminiu? eu am 50 de mii cu fiatul pe gaz si nu au nimic supapele, bujiile zici ca sunt noi dupa 20 de mii de km, ulei curat, trage de rupe, cons vreo 14-15 in traficul ala infernal cand faci 2 ore Piata Romana--Piata Rahova, in trafic normal consuma vreo 13 si crede-ma ca merg sportiv inspre racing cu ea,in afara cons cam 7-8%, viteza maxima 150 spre 160 pe ceas, in carte pe benzina cons e dat intre 11-13% urban.

   ps: stiu ca te refereai la supape, care se ung din capacul chiuloasei nu din benzina.


_______________________________________
build your own.

pus acum 15 ani
   
abarth_mcm
Top poster

Din: buzau-bucuresti
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 5393
Da...trage f bine cu carb de 1.5...daca e nou merge...jiglerele le-am pus de la carb de 1.8 in schimb.(am avut de rezerva)
Uite ca mie mi-a fost teama sa pun gaz... Poate da as fi avut neaparata nevoie de masina si as fi mers zilnic cum mergi tu, as fi pus..


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966 vehicul istoric
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967 vehicul istoric
Fiat 1800B (albastru)-------------1966  vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986 vehicul istoric

pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la